طرح تولید انوع پمپ و متعلقات چاههای عمیق

انواع پمپ چاه‌های عمیق پمپ وسیله‌ای ساده است که با ایجاد فشار لازم برای انتقال سیال از نقطه‌ای به نقطه دیگر بکار می‌رود، قسمت‌های اساسی پمپ‌های افقی معمولاً عبارتند از پروانه، پوسته، ویاتاقان … برای ارتفاع آبدهی زیاد معمولاً از پمپ‌های چند طبقه که دارای چندین پروانه هستند استفاده می‌شود.بهترین جنس پره‌های پروانه بکار رفته شده برای کاربرد آب شرب نوع برنزی می‌باشد. معمولی‌ترین حالت کاربرد یک پمپ از نقطه شروع بترتیب عبارت است از شیر یکطرفه پایاب (معروف به سوپاپ) لوله مکش، خلاءسنج، پمپ، لوله رانش، شیر یکطرفه روی لوله رانش، فشار سنج، شیر تنظیم دبی روی لوله رانش.(طرح تولید انوع پمپ و متعلقات چاههای عمیق)

پمپ اب کشاورزی چیست؟

در صنعت پمپ آب، پمپ کشاورزی یکی از شاخه های این صنعت محصوب می شود که همکاران و مشتریان با نام و اصطلاحات متنوعی از جمله:
(الکتروپمپ شناور, شناور چاه عمیق, شناورچاه آب, الکتروپمپ چاه عمیق, پمپ شناور آب, الکترو پمپ چاه کشاورزی, پمپ شناور طبقاتی, پمپ آب کشاورزی, پمپ شناور چاه, پمپ شناور کشاورزی, شناور چاه کشاورزی, پمپ چاه آب, الکتروموتور شناور, پمپ آبرسانی چاه, پمپ شناور آب, توربین چاه عمیق, تلمبه چاه عمیق) به این محصول اشاره می کنند.

پمپ های کشاورزی

سامانه های نوین آبیاری در کشور ما در واقع همان آبیاری تحت فشار است. جهت اجرای آبیاری تحت فشار ما نیاز به افزایش فشار آب داریم این وظیفه را می تواند پمپ به خوبی انجام دهد. برای اجرای هرگونه آبیاری تحت فشار مثلاً آبیاری قطره ای یا آبیاری بارانی میبایست فشار آب از فشار محیط که همان یک اتمسفر باشد بالاتر برود بعضی این کار را به کمک ارتفاع مخازن انجام میدهند ولی پر کردن همان مخزن نیز به هر حال نیاز به پمپ دارد بعضی هم را به کمک استخر انجام می‌دهند تخلیه آب استخر نیز نیاز به کف کش دارد برای آبیاری به کمک آب چاه نیز از پمپ های شناور استفاده می شود. در اجرای آبیاری تحت فشار نمی‌توان اهمیت پمپ را نادیده گرفت. آبیاری قطره ای نیاز به فیلتر اسیون دارد وظیفه فیلتراسیون تصفیه آب است اغلب پکیج های فیلتراسیون نیاز به فشار آب بالایی دارند لذا برای این مسائل از پمپ های سه اسب یا بیشتر استفاده میشود پمپ های آبیاری برای مزارع بزرگ اغلب سه فاز هستند پمپ های تکفاز را میتوان برای باغ های کوچک استفاده کرد. باغهای ویلاهایی که به آب آشامیدنی شهر دسترسی دارند جهت آبیاری نیازی به استفاده از پمپ ندارند.
متناسب ترین پمپ برای آبیاری باید با توجه به دبی آب مصرفی مزرعه انتخاب شود پمپی که دبی آن بیشتر از دبی مصرفی مزرعه باشد اگر در طرح استفاده شود آن پمپ آسیب می‌بیند. به سادگی می‌توان دبی مورد نیاز باغ یا مزرعه را اندازه‌گیری کرد به این صورت که تعداد قطره چکانها یا آب پاش ها را در میزان مصرف هر آبپاش یا نازل یا قطره چکان ضرب کنیم مثلاً اگر شما در باغ خود هزار قطره چکان ۴ لیتر در ساعت دارید مصرف واقع شما ۴۰۰۰ لیتر در ساعت می باشد پس بهترین پمپ برای شما یک پمپ ۴۰۰۰ لیتر در ساعت می باشد البته پارامترهایی که روی جعبه پمپ درج شده بر حسب لیتر در دقیقه است به عنوان مثال یک پمپ ده لیتر در دقیقه می‌تواند ۶۰۰۰ لیتر در ساعت یا ۶ متر مکعب در ساعت آب را پمپاژ کند.(طرح تولید انوع پمپ و متعلقات چاههای عمیق)

پمپ های فشار قوی

برای طرح هایی مثل اجرای مه پاش در گاوداریهای بزرگ یا مرغداری های بزرگ یا گلخانه ها نیاز به فشار بالایی در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ اتمسفر دارید. پمپ های معمولی قادر به تولید این میزان فشار نیستند مثلاً برای پمپاژ آب در کارواش و شستشوی اتومبیل ها نیاز به فشار بالا میباشد که پمپهای سانتریفیوژ هرگز قادر به تولید چنین فشاری نیستند. لذا پمپ های متفاوتی برای این فشار در بازار موجود هستند که پمپهای پیستونی نام دارند این پمپ ها قادر به مکش یا وکیوم قوی هستند و با وجود اینکه دبی بالایی ندارند ولی فشار بسیار بالایی تولید می کنند در سال ۱۳۹۶ قیمت پمپهای فشار قوی در بازار از ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان متغیر هستند اینگونه پمپها را هم می‌توان به موتورهای بنزینی متصل کرد و هم به الکتروموتورهای برقی کوپله کرد.
رفت و آمد پیستون داخل سیلندر در اینگونه پمپ ها باعث ایجاد فشارهای بسیار بالایی در حد بیش از ۱۰۰۰ اتمسفر است ابی اینگونه پمپ ها تا دویست لیتر در دقیقه قابل افزایش می باشد. اینگونه پمپ ها برای پمپاژ مایعات در شرایط سخت کاری مناسب هستند در آب شیرین کن ها با توجه به نیاز دستگاه به فشار آب بالا از پمپ های فشار قوی استفاده می شود. همچنین جهت تست خطوط لوله و شستشوی مخازن با مواد اسیدی از اینگونه پمپ ها استفاده میشود پمپ هایی که برای پاشیدن سم روی درختان استفاده می شوند هم در این گروه طبقه بندی می شوند. البته جهت افزایش فشار در خطوط انتقال میتوان از بوستر پمپ ها استفاده کرد. در موارد صنعتی که مایعات شیمیایی و یا اسیدی با فشار و دمای بالا باید انتقال داده شود میتوان از این گونه پمپ ها استفاده کرد(طرح تولید انوع پمپ و متعلقات چاههای عمیق)

پمپ های طبقاتی و شناور

برای پمپاژ آب در طرح هایی که فضای کافی وجود ندارد از پمپ های عمودی استفاده میشود. مانند چاههای با دهانه ی کم که کاربرد آبیاری می‌تواند داشته باشد یا تخلیه آب معادن و برداشت از مخازن یا رودخانه و یا دریا و یا دریاچه ها همچنین چاه‌های عمیق و نیمه عمیق از پمپهای شناور استفاده می شود. اینگونه پمپ ها به صورت عمودی در کار قرار می‌گیرند ورودی و خروجی روبروی همدیگر است یا بالا یا پایین پمپ قرار می‌گیرد الکتروموتور در یه طرف (ابتدا یا انتها) دستگاه قرار می‌گیرد و شفت موتور به صورت عمودی به پمپ کوپله میشود. در پمپ شناور خنک کردن پمپ و الکتروموتور را آبی که اطراف شناور جریان دارد انجام میدهد. این پمپ ها را می توان به صورت طبقاتی روی همدیگر سوار کرد تا قدرت پمپاژ آب بالاتر و ارتفاعی که آب به آن صعود می‌کند را افزایش داد. قطعاتی مانند صافی مکش، انواع رینگ های سایشی و نگهدارنده بوش های طبقه و فاصله و بوشن یاتاقان و نشیمنگاه سوپاپ یا صفحه سوپاپ به تعداد طبقات پمپ لوازمیست که در این پمپ ها استفاده شده است. سعی کنید قبل از استفاده از اینگونه پمپ ها به هشدارهای ایمنی درج شده در دفترچه راهنمای پمپ های شناور دقت کنید استفاده نکردن از توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی اینگونه پمپ ها باعث از بین رفتن گارانتی و حقوق مشتری خواهد شد همچنین اگر به راه اندازی و استفاده از این پمپها وارد نیستید باعث آسیب به قسمت های الکتریکی و مکانیکی و حتی در مواردی باعث وقوع انفجار خواهد شد.
پمپ های طبقاتی را می توان در دستگاه های تصفیه آب جهت پمپاژ آب به دیگ های بخار و همچنین انتقال آب به سیستم های حرارتی و تهویه و همچنین افزایش فشار آب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استفاده کرد.
کف کش ها و لجن کش ها نیز به صورت عمودی در کار قرار میگیرند اما ساختار آنها با اینگونه پمپ ها کمی متفاوت است.

انواع پمپ ها

– الکترو موتورهای شناور چاه عمیق
– پمپ های شناور چاه عمیق
– پمپ های گریز از مرکز (مطابق ۲۴۲۵۵ DIN)
– پمپ های گریز از مرکز (با آب دهی زیاد)
– پمپ های گریز از مرکز فشار قوی چند طبقه
– پمپ های گریز از مرکز یکپارچه
– پمپ های گریز از مرکز گل کش

پمپ های گریز از مرکز (پمپ های سانتریفوژ) Centrifugal pump

در این این نوع پمپ مایع به مرکز پمپ و پای پره ها وارد شده و اثر نیروی گریز از مرکز که ناشی از گردش سریع پمپ میباشد، انرژی جنشی زیادی پیدا کرده و به طرف خارج پرتاب می شود و پوسته را پر از سیال می کند. انرژی جنبشی در قسمت خروجی پمپ اجبارا به انرژی فشار تبدیل می گردد.
جهت حرکت پروانه: جهتی است عمود بر فرو رفتگی پره ها در پمپ ها. پمپهای گریز از مرکز از پرمصرفترین پمپ هایی می باشند که در صنعت بطور فراوان به کار میروند. حسن این پمپ ها در آن است که گذر حجمی سیال در آن ها یکنواخت می باشد و هم چنین چنان چه لوله تخلیه مسدود و یا تنگ شود، فشار زیادی که به پمپ آسیب رساند ایجاد نخواهد کرد و در نتیجه بار آن بحدی نخواهد رسید که موتور محرک خود را از کار بیندازد.

پمپ آب کشاورزی توربینی

این نوع پمپ نیز یکی دیگر از پمپ آب کشاورزی بشمار میرود که امروزه در بسیاری از مزارغ و باغ و زمین های زراعی و همچنین کاربردهای صنعتی بکار میرود. این پمپ قابلیت این را دارد که از چاه ، آبگیر، کانال و روخانه ها عملیات آبرسانی را به خوبی انجام دهد فشار بالای کاری این دسته از پمپ ها، مقاومت و طول عمر بالای شافت و همینطور تامین آب لازم در دور بالای این پمپ ها مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. مزایای استفاده از آن عبارتند از:
همانند پمپ های خانگی هزینه های سرویس آن پایین میباشد
قابلیت پمپاژ اجرام ریزی که به پمپ نفوذ میکند
نیاز نداشتن به هیچ گونه روغن کاری گریس و روغن و …. به دلیل حذف بلبرینگ در این نوع پمپ آب کشاورزی
این پمپ ها همچنین هوا نمیکشند و نیاز به هواگیری ندارند
قابلیت ارتقا دو پمپ از ۴۲۰ تا ۱۷۶۰ rpm

انواع پمپ‌های چاه بر حسب موارد کاربرد

به منظور کاربرد صحیح پمپ‌ها ابتدا باید بدانیم از یک پمپ بخصوصی در کجا استفاده می‌شود، یا به عبارت دیگر چه نوع پمپی برای کار مورد نظر مناسب است. یادآور می‌شویم که یک خط مشخص و معینی بین انواع پمپ‌ها برای مصارف مختلف وجود نداشته و انتخاب نوع پمپ بیشتر بستگی به کمیت و کیفیت سیال مورد انتقال و تصمیم گیری طراح دارد.

پمپ‌های عمومی

برای انتقال آب صاف وخنک، نفت وسایر مایعات بی اثر مناسب می‌باشند. این پمپ‌ها عموماً با پروانه بسته و در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. پمپ‌های عمومی معمولاً با موتور الکتریکی کوپله شده و گاهی بدون آن به فروش می‌رسند.

پمپ‌های چاه عمیق

این پمپ‌ها عموماً از نوع توربینی قائم و چند طبقه می‌باشند. موتور محرک این پمپ‌ها ممکن است الکترو موتور، موتور دیزلی، بنزینی و یا توربین بخار باشد. شافت انتقال بین موتور و پمپ معولا یکی از دو نوع زیر است نوع اول بدون غلاف بوده و شافت مستقیماً با آب در تماس است و بوسیله آن خنک می‌شود. در نوع دوم شافت در داخل لوله پر از روغنی به نام غلاف جای می‌گیرد و بدین ترتیب خنک کاری آن با روغن انجام می‌شود.

پمپ‌های شناور

در این طرح پمپ چند طبقه توربینی قائم مستقیماً روی یک موتور الکتریکی بقطر کم سوار شده و همراه پمپ در زیر آب قرار می‌گیرند. وزن موتور و پمپ از طریق لوله رانش یا لوله کالمن به فونداسیون دهنه چاه منتقل می‌شود و گاهی به منظور اطمینان بیشتر به وسیله سیم بکسل مهار می‌گردد. بموازات لوله کالمن یک لوله روغن روانکاری و یک کابل انتقال برق تا موتور امتداد می‌یابد. موتورهای مورد استفاده در این پمپ‌ها معمولاً طوری طراحی می‌شوند که به اندازه عمر پمپ بتوانند بدون مراقبت کار کنند زیرا در صورت خراب شده باید از چاه بیرون کشیده شوند و این کار هزینه و مشکلات زیادی در بر دارد. یکی از معایب پمپ‌های شناور نیز همین امر است.

پمپ‌های توربینی قائم با انتقال مستقیم

این پمپها را می‌توان برای کشیدن آب از دریاچه، رودخانه، استخر و غیره که دبی کم یا متوسط با فشار زیاد احتیاج است به کار برد.

پمپ‌های ملخی

با دبی تا ۱۲۰۰۰ لیتر در ثانیه و ارتفاع ۰ تا ۱۵ متر بوده و برای آبیاری نیز مناسب می‌باشند.

پمپ‌های فاضلاب

پمپ‌های سانتریفوژ امروزه کاربرد زیادی در دفع فاضلاب دارند زیرا می‌توانند بدون اشکال مواد جامد موجود در آنها را منتقل نمایند. دارای راندمان زیادی هستند و بسهولت روی چاهها و غیره قابل نصب می‌باشند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پمپ آب

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک پمپ آب به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
پمپ سانتریفیوژ جریان شعاعی۲۹۱۲۵۱۲۳۰۴
پمپ سانتریفیوژ جریان محوری۲۹۱۲۵۱۲۳۰۵
پمپ سانتریفیوژ جریان مختلط۲۹۱۲۵۱۲۳۰۶
پمپ های آب۲۹۱۲۴۱۲۴۲۸

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پمپ آب

تعرفه یا به عبارت دیگری (TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی پمپ آب به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
پمپ سانتریفیوژ ۸۴۱۳۷۰۰۰

 

جدول واحد های فعال تولید انواع پمپ آب

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده انواع پمپ آب در کشور به تفکیک استان آمده است.

نام واحداستانشهرستانظرفیتواحد سنجش
علی نصر اصفهانیاصفهاننجف آباد۵۰۰دستگاه
شرکت فن آوران تهویه پیامتهرانرباط کریم۱۲۰۰۰۰دستگاه
صنعتگران آریا سپهر کیهانآذربایجان شرقیآذرشهر۸۰۰دستگاه
تولیدی سپاهان پمپ عمادکاراصفهاننجف آباد۱۰۰دستگاه
آقای فرهاد پوریزدان پناه کرمانیتهرانپاکدشت۶۰۰۰دستگاه
عباس عزیزاناصفهاناصفهان۶۰دستگاه
پمپ سازی فولاد شریفاصفهاننطنز۲۰۰۰دستگاه
پمپ سازی فولاد شریفاصفهاننطنز۱۰۰۰دستگاه
مهندسی پترو پدمتهرانری۲۴۰دستگاه
مهندسی پترو پدمتهرانری۶۰دستگاه
عباس رنگسازی جباریتهرانری۱۰۰۰۰دستگاه
علی نصر اصفهانیاصفهاننجف آباد۵۰۰دستگاه
صنایع نوید موتورآذربایجان شرقیآذرشهر۲۰۰۰۰دستگاه
نصب نیروی ایرانتهرانپاکدشت۲۴دستگاه
سولار پمپ تبریزآذربایجان شرقیتبریز۱۵۰۰دستگاه
الکترونیک آریاتهرانری۱۲۵۰۰دستگاه
بهار صنعت پارمیساصفهاناصفهان۱۰۰دستگاه
برش کوه سپاهاناصفهاناصفهان۲۴دستگاه
صنعت مهر ژن تبریزآذربایجان شرقیتبریز۷۰۰۰۰دستگاه
فنی و مهندسی ارغوان نیرواصفهاننجف آباد۱۰۰۰دستگاه
امرتات پمپ آسیاتهرانپاکدشت۱۷۵دستگاه
امرتات پمپ آسیاتهرانپاکدشت۱۷۵دستگاه
صنایع پمپیرانآذربایجان شرقیتبریز۱۳۰۰۰دستگاه
صنایع پمپیرانآذربایجان شرقیتبریز۶۵۰دستگاه
شرکت پمپ سازی برکه آب افزارتهرانری۳۶۰دستگاه
شرکت پمپ سازی برکه آب افزارتهرانری۳۶۰دستگاه
صنعتی کوششتهرانپاکدشت۷۰۰دستگاه
صنعتی کوششتهرانپاکدشت۲۵۰دستگاه
آروین تجهیز سپاهاناصفهانبرخوار۱۰۰دستگاه
جلیل فرشباف زیرک کارآذربایجان شرقیتبریز۱۲۰۰دستگاه
پمپ پارس ناصریتهرانتهران۵۲۲۵دستگاه
شرکت صنعتی آ ام سیتهرانتهران۵۰۰۰۰دستگاه
نیروصنعت عقیقفارسشیراز۲۰دستگاه
علیرضایوسفیان دستمالچیخراسان رضویمشهد۶۰دستگاه
فرشاد چراغیگیلانرشت۲۰۰دستگاه
بهتا پمپ آسیاکرمانکرمان۵۰۰دستگاه
بهتا پمپ آسیاکرمانکرمان۵۰۰دستگاه
کاوش صنعت توسخراسان رضویمشهد۴۰دستگاه
مهندسی ماشینهای دوار خاور طوسخراسان رضویمشهد۱۵۰دستگاه
مهندسی ماشینهای دوار خاور طوسخراسان رضویمشهد۳۰دستگاه
پرتو پایش آسیامازندرانبابل۹۰۰۰دستگاه
فنی و مهندسی نیرو ماشین شمالمازندرانبابل۲۰۰دستگاه
رای صنعت توسخراسان رضویمشهد۱۲۵دستگاه
رای صنعت توسخراسان رضویمشهد۱۲۵دستگاه
نوین پارسیان پاژند هماخراسان رضویمشهد۳۰دستگاه
کانه تجهیز زنگانزنجانزنجان۱۰۰دستگاه
رای صنعت توسخراسان رضویبینالود۱۲۵دستگاه
رای صنعت توسخراسان رضویبینالود۱۲۵دستگاه
گرانفارس خاورمیانهمازندراننوشهر۴۰۰۰دستگاه
ماشین رود پارس اراکمرکزیاراک۱۰۰۰دستگاه
ماشین رود پارس اراکمرکزیاراک۱۰۰۰دستگاه
آذین استیل سازان سبلاناردبیلاردبیل۵۰دستگاه
محمد رضا یوسفیقزوینقزوین۵۰۰۰دستگاه
ماشین برزگر توانقزوینالبرز۱۰۰۰دستگاه
تهران قطعهقزوینتاکستان۲۵دستگاه
صنعتی طول گسترقزوینتاکستان۱۰۰دستگاه
مخازن استیل غربهمدانهمدان۵۰۰دستگاه
فن آوری نوین نیرومرکزیزرندیه۳۳دستگاه
فن آوری نوین نیرومرکزیزرندیه۳۳دستگاه
تولیدی و صنعتی آزاد البرزقزوینقزوین۱۰۰۰۰دستگاه
پمپ های صنعتی ایرانالبرزساوجبلاغ۱۰۲۸دستگاه
پمپ های صنعتی ایرانالبرزساوجبلاغ۱۷۱دستگاه
تجهیزات توربو کمپرسور نفتمنطقه ویژه اقتصادیکاوه۲۰دستگاه
حامی فراور الوندالبرزنظرآباد۲۰دستگاه
صفورا لبکیالبرزاشتهارد۳۶۰۰۰دستگاه
گروه تجاری آریو نواندیشان آبینهمنطقه ویژه اقتصادیشیراز۱۰۰۰۰دستگاه
تجهیز ارگ پارسیانمنطقه ویژه اقتصادیپیام۱۰دستگاه
پیشرو الکترو پمپ وینامنطقه ویژه اقتصادیسلفچگان۴۰۰۰دستگاه
پتروپی قشممنطقه آزاد قشممنطقه آزاد قشم۳۰دستگاه
پتروپی قشممنطقه آزاد قشممنطقه آزاد قشم۳۰دستگاه
دیزل سازالبرزاشتهارد۲۴۲۵۰۰دستگاه
دیزل سازالبرزاشتهارد۲۴۲۵۰۰دستگاه
خدمات ویرا تهرانالبرزساوجبلاغ۶دستگاه
تولیدی و بازرگانی استیل پاسارگادالبرزنظرآباد۱۵۰۰دستگاه
تولیدی و بازرگانی استیل پاسارگادالبرزنظرآباد۱۵۰۰دستگاه
پمپ سازان نبراسالبرزاشتهارد۲۵۰دستگاه
ایران اویل فیلد سوپلای کیشمنطقه ویژه اقتصادیشیراز۲۵۰دستگاه
ایران اویل فیلد سوپلای کیشمنطقه ویژه اقتصادیشیراز۲۰دستگاه
تست صنعتالبرزساوجبلاغ۳۷دستگاه
جمع ظرفیت اسمی (واحد دستگاه)۸۹۲,۵۴۶دستگاه

 

وضعیت بازار جهانی پمپ آب
آمار صادرات پمپ آب کشاورزی

هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
رقم کل صادرات: ۴,۱۳۲,۲۹۸,۰۰۰ دلار
میزان رشد بازار براساس ارزش واحد در ۵ سال اخیر: ۳- درصد
میزان رشد یکساله براساس ارزش واحد : ۸ درصد
 میانگین فاصله از کشور وارد کننده: ۴,۹۵۵ کیلومتر می باشد.

آمار صادرات پمپ آب کشاورزی

هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل های کار در بازار جهانی است.
رقم کل واردات: ۵,۳۸۰,۷۷۱,۰۰۰ دلار
میزان رشد بازار براساس ارزش واحد در ۵ سال اخیر: ۴- درصد
میزان رشد یکساله براساس ارزش واحد: ۰ درصد
میانگین فاصله از کشور صادر کننده :۵,۳۷۳ کیلومتر می باشد.

نمودار صادرکننده های پمپ آب کشاورزی

نمودار میله ای زیر، نشان دهنده ی حجم و رتبه ی صادرات کشور های جهان است.

نمودار کشورهای وارد کننده جهان و میانگین فاصله از مبدا

هرچه دایره ها به سمت بالاتر باشند گویای این است که فاصله ی کشور واردکننده تا محل تامین آن بیشتر است به عبارتی شعاع فاصله ای که میتوانیم در آن فعالیت کنیم بیشتر است. اگر خط عمودی این نمودار زیر ۲ الی ۳ هزار کیلومتر را نشان بدهد یعنی حمل و نقل و تامین کننده کالای مورد بررسی بسیار مهم و موثر می باشد پس راهکارهای حمل و نقلی را باید بررسی کرد. تامین برخی از کالاها محدود به کشوری خاصی است و به همین علت، تامین آن از کشور های دورتر انجام میشود و به علت ارزش زیاد آن محصول حمل و نقل در آن مطرح نیست. ایران تا شعاع ۴ هزار کیلومتری قابلیت پوشش و صادرات در ۴۰ الی ۵۰ کشور را دارد.

نرخ رشد کشورهای وارد کننده ی جهان

نمودار عمودی نشان دهنده مقدار رشد یکساله بازار محصول انتخابی و نمودار افقی نشان دهنده ی رشد بازار در ۵ سال گذشته می باشد. هرچه نمودار به صفر نزدیکتر باشد به این معنا است که میزان رشد بازار این محصول کاهش پیدا کرده، در حال کوچکتر شدن است و ظرفیت های رشد زیادی را دارا نیست. چنانچه زیر صفر و منفی باشد یعنی فرصت های تجاری این بازار در حال از بین رفتن است و آینده قابل پیش بینی ندارد و باید روی بازارهای کشورهای به سمت بالای نمودار تمرکز کرد. حجم و اندازه دایره های این نمودار نیز نشان دهنده ی رقم میزان تجارت کشورهاست.

نمودار نشان دهنده ی پتانسیل صادراتی

در این نمودار دو نوع خط دیده می شود. خط های ممتد و خط های متقاطع (خط چین). طول خطوط ممتد نشان دهنده ی فاصله ی میان ظرفیت صادراتی و صادرات واقعی و در نتیجه پتانسیل موجود در بازار آن کشورهاست. بازار کشورهایی که دارای خطوط متقاطع هستند، واردات بیشتری نسبت به تقاضا و پتانسیل واقعیشان دارند و در نتیجه پتانسیل صادراتی قوی ای ندارند.

نقشه جغرافیایی

در این نقشه که هر کشور با دایره و رنگ مربوط به منطقه آن نشان داده شده. دایره داخلی و پررنگ تر هر کشور نشانگر میزان صادرات واقعی به آن کشور است و دایره کمرنگ تر دور آن نشان دهنده پتانسیل موجود بازار در آن کشور است. درصد نوشته شده در هر دایره بیانگر درصد پتانسیل صادرات به آن کشور است.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از خاورمیانه را کشورهای ایران، آلمان و عربستان سعودی دارا هستند. آلمان بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش ۴٫۰ میلیون دلار است.

فرآیند اخذ مجوز بهره برداری کارخانه تولید انواع پمپ و متعلقات چاه های عمیق

برای راه اندازی کارخانه تولید پمپ و متعلقات چاه‌های عمیق، اخذ مجوز بهره برداری از سازمان جهاد کشاورزی استان ضرورت دارد.
طرح تولید انوع پمپ و متعلقات چاههای عمیق

میزان سرمایه مورد نیاز جهت احداث تولید پمپ و متعلقات چاههای عمیق

ظرفیت: ۳۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار: ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز: ۲۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل: ۱۵۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز: ۱۰۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت: ۶۲ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات: ۲۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا: ۱۰۶ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)