طرح تولید اکتوات های فلزی

اکتواتهای فلزی افزودنیهای مورد نیاز در صنایع رنگ و پی وی سی میباشند و به عنوان کاتالیست برای پلیمریزه کردن رزینهای اشباع نشده بکار میروند. در این طرح به بررسی تولید اکتواتهای فلزی روی،
کبالت، منگنز و کلسیم پرداخته میشود.

کاربردهای اکتوات های فلزی

اکتوات های فلزی دامنه وسیع کاربرد دارند. کاربردهای شیمیایی شامل استفاده از آنها در کشاورزی (کودهای شیمیایی و ابریشم مصنوعی)، صنایع شیمیایی، شیشه سازی، سرامیک سازی، داروسازی، صنایع ساختمانی و… می باشد. همچنین در رنگ سازی، کاغذ، پلاستیک و لاستیک مصرف می شوند. اکتوات های فلزی به عنوان عامل اضافی برای یک مواد مولد فشار متداول و تولید گرافیچ های ندولار در چدن بوده و به عنوان عامل احیا برای تولید اورانیوم خالص و فلزات دیگر از نمک های آنها به کار می روند. همانطوری که قبلاً نیز بیان شدمصرف اکتوات های فلزی در صنایع رنگ و پی وی سی بوده و به عنوان کاتالیست برای پلیمریزه کردن رزین اشباع نشده بکار می رود و همچنین به عنوان پایدارکننده کاربرد دارند.

استان های الویت دار بای اجرای طرح

ایجاد واحد تولید اکتواتهای فلزی در استانهای اصفهان، تهران، قزوین، سمنان وگیلان دارای
اولویت بوده و سایر مناطق کشور در اولویت های بعدی می باشند

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت اکتوات فلزی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سلطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد

انواع مواد خشک کن افزودنی رنگ مایع                  ۲۴۲۲۴۱۲۴۸۷
سرب خشک کن افزودنی رنگ مایع                       ۲۴۲۲۵۱۲۴۸۸
کلسیم خشک کن افزودنی رنگ مایع                     ۲۴۲۲۵۱۲۴۸۹
کبالت خشک کن افزودنی رنگ مایع                       ۲۴۲۲۵۱۲۴۹۰

کد تعرفه مرتبط با صنعت اکتوات فلزی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک، آمار، حمل و نقل، بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مواد خشک کن افزودنی رنگ مایع                 ۲۴۲۲۴۱۲۴۸۷
سرب خشک کن افزودنی رنگ مایع                      ۲۴۲۲۵۱۲۴۸۸
کلسیم خشک کن افزودنی رنگ مایع                   ۲۴۲۲۵۱۲۴۸۹
کبالت خشک کن افزودنی رنگ مایع                     ۲۴۲۲۵۱۲۴۹۰

انتخاب فرآیند منتخب

برای تولید اکتواتهای فلزی فرآیند کلی یکی بوده و فقط متناسب با نوع محصول تولیدشونده نهایی شرایط فرآیندی با هم تفاوت میکند. علاوه بر این تفاوت ممکن است در نوع و مدل دستگاهها و ترکیب خوراک ورودی باشد. روش تولیدی که در قسمت قبلی بیان گردید برای تولید تمامی اکتواتهای فلزی
یکسان بوده و اختلاف در خوراک ورودی، شرایط واکنشی مانند تغییرات دما، فشار و سایر پارامترهای تأثیرگذار میتواند محصولات با تنوع و کیفیتهای متفاوت ارائه دهد.

وضعیت واحد های فعال تولیدکننده اکتوات فلزی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید اکتوات فلزی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

 

وضعیت واحد های فعال تولیدکننده اکتوات فلزی

در نمودار زیر واردات و صادرات اکتوات فلزی به تفکیک آمده است.

 

 

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده اکتوات های فلزی

عمده ترین تولیدکنندگان اکتواتهای فلزی در دنیا ایالات متحده، اروپا و ژاپن و در مراتب بعدی کره جنوبی، چین و کشورهای امریکای جنوبی میباشند. این مناطق به دلیل در دست داشتن تکنولوژیها و علم روز دنیا تقریباً تمامی اکتواتهای مورد نیاز تمامی صنایع را تولید مینمایند.
اما از سوی دیگر بطور کلی مصرف اکتواتهای فلزی در کلیه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در حال توسعه و تا حدودی توسعه نیافته رواج دارد. مصرف انواع اکتواتهای فلزی در کشورهای توسعه یافته مانند امریکا و کشورهای اروپایی و ژاپن و کره جنوبی بیش از سایر کشورهای دنیا میباشد.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

صنایع شیمیایی در جهان امروز، به ویژه صنعت پتروشیمی صنایعی هستند که سرمایه گذاری در آنها از ریسک و حساسیت بالایی برخوردار است.

از جمله دلایل این موضوع میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

· نیاز به سرمایه گذاریهای بزرگ دارند

· آلاینده محیط زیست هستند

· معمولاً مصرف انرژی بالا دارند

· نیاز به توسعه و نوآوری دایمی در جهت استفاده از تکنولوژیهای جدید و افزایش کیفیتتولیدات دارند

· نیاز به مواد اولیه خام ارزان دارند.

برخی تنها داشتن ماده اولیه ارزان را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کافی میدانند در حالی که اغلب کشورهای پیشرو در این زمینه یا خود مواد اولیه نداشتهاند یا از مواد اولیه خود در تولید محصولات پتروشیمی استفاده نکرده اند. سودآور بودن در صنایع شیمیایی بسیار دشوار و به شدت تابع بازارهای جهانی است. در صورتی که نتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد، مصرفکنندگان داخلی محصولات نیز از دست خواهند رفت. به عنوان مثال کسی که برای صنایع بسته بندی از ورق PP استفاده میکند به نفع خود میبینید که از محصولات کرهای استفاده کند چراکه اولاً فروش محصولات پتروشیمی در ایران رانتی است و ثانیاً زمان زیادی طول میکشد تا محصول پتروشیمی به دست مصرف کنندگان داخلی برسد.موفقیت در صنایع پتروشیمی مستلزم شروطی است که از جمله مهمترین آن پیشرفت در زمینه واحدهای تحقیق و توسعه ای (R&D) بوده که بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کنند.امروزه در جوامع و کشورهای پیشرفته دنیا اثبات شده است که تولید محصولات کلیدی مثل کاتالیستها، افزودنی ها مانند اکتوات ها و تعلیق کننده ها نقش بسیار مؤثری در سودآوری و پیشرفت این گونه صنایع داشته است. آمریکا و اروپا و ژاپن تا حدودی ۹۵ درصد بازار کاتالیست دنیا را در دست دارند. توسعه صنایع افزودنی و کاتالیست ها و پیشرفت در این زمینه مزایای بسیار زیادی دارد. امروزه تغییر یک کاتالیست منجر به بروز تکنولوژی جدید می گردد.بنابر توضیحات بالا نقش استراتژیک اکتوات های فلزی به عنوان مواد افزودنی و کاتالیست در پیشرفت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، نقش غیر قابل انکاری می باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید اکتوات های فلزی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)