طرح تولید باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه (1)

طرح تولید تولید باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه

سلولهای خورشیدی موارد استفاده متعددی در زندگی بشر داشته و دارند. از دیر باز در مکانهایی که امکان سیم کشی و استفاده از کابلهای برق نبوده، و امروزه در ماهواره ها و کاوشگرها، در رادیو تلفن های متحرک و حتی در پمپهای آب از سلولهای خورشیدی استفاده میشود. اخیراً فناوری استفاده از اطاقکهای خورشیدی متصل به کابلهای برق، مبدلها و کنتورهای دقیق در دنیا یکی از منابع تولید انرژی الکتریسیته محسوب میشود. امروز بحث استفاده از انرژی خورشید به عنوان منبع اصلی تآمین انرژی در کشورهای صنعتی جایگاه ویژه ای دارد.

تاریخچه باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه

در فتوولتاییک (سلول خورشیدی) انرژی تابشی مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل میشود. بر اساس این پدیده که برای اولین بار توسط آلبرت انیشتین شرح داده شد وقتی که یککوانتوم انرژی نوری یعنی یکفوتون در یکماده نفوذ میکند، این احتمال وجود دارد که به وسیله الکترون جذب شود و الکترون انتقال پیدا میکند. در سال ۱۸۳۹ یک دانشمند فرانسوی به نام ادموند بکورل در ضمن آزمایش با یک سلول الکتریکی به اثر فتوالکتریکپی برد. این سلول از دو الکترود که در داخل یک الکترولیت قرار گرفته بودند، تشکیل شده بود. وی مشاهده کرد که تولید الکتریسیته با قرار گرفتن در معرضنور افزایش پیدا میکند.

اهمیت تولید تولید باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه در کشور

محصول مورد بررسی با توجه به جایگزین موجود جزء محصولات استراتژیک به حساب نمی آید ولی با توجه به نیاز جامعه برای شارژ باتری به ویژه برای مکان هایی که امکان دسترسی فوری به منبع الکتریکی نیست، ضروری محسوب می گردد.

کاربرد باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه

۱. عدم نیاز به شبکه سراسری برق برای شارژ باتری تلفن.
۲. در دسترس بودن تلفن همراه در مناطق دور افتاده.
۳. سازگاری با محیط زیست، محیط زیست را آلوده نمی کند.
۴. بدون آلودگی صوتی یا منابع دیگر تولید برق مانند آب.

طرح تولید باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه (2)

قیمت تولید داخلی و جهانی باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه

شرکت شارپ که بزرگترین شرکت در حوزه پیل های سوختی است هم اکنون تلفن های همراه جدیدی با باتری خورشیدی- الکتریکی در بازار ژاپن عرضه کرده است که باتریهای آن علاوه بر جریان برق با انرژی خورشیدی نیز شارژ می شود. این تلفن همراه که محصول شرکت شارپ بوده و “سافت بانک” سومین اپراتور تلفن همراه ژاپن در توکیو معرفی کرد. این اولین تلفن همراه دوگانه است که می تواند باتریهای خود را علاوه بر اتصال به جریان برق از طریق پانلهای خورشیدی ویژه نیز شارژ کند. این تلفن همراه به تازگی در بازار ژاپن به قیمت ۳۰۰ یورو عرضه می شود. ویژگی اصلی این سامانه امکان شارژ باتریها از طریق پانلهای فتوولتائیک بسیار کوچکی است که روی پوشش آن نصب شده اند. ۱۰ دقیقه شارژ خورشیدی دستگاه می تواند برای عملکرد این تلفن همراه به مدت دو ساعت در حالت آماده به کار (استند بای) و یک دقیقه مکالمه کافی باشد. همچنین امکان شارژ خودکار دستگاه زمانی که پوشش آن باز است وجود دارد. همانطور که مشخص شد هنوز این محصول به تازگی در بازارهای کشورهای توسعه یافته ای مانند ژاپن حال ورود به بازار است. در کشور ما نیز که هنوز این محصول تولید نشده است. از این رو بحث قیمت هنوز برای این محصول زود است.

طرح تولید باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه (3)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت تولید باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه

۱. صفحات گردآورنده حرارتی خورشیدی: ۲۹۳۰۱۴۷۱
۲. پانل خورشیدی: ۳۱۱۰۱۳۳۰
۳. اجزاء و قطعات پانل خورشیدی مادول-سلول خورشیدی: ۳۱۱۰۱۳۳۱

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید باتری شارژی خورشیدی تلفن همراه

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : – مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : – درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)