طرح تولید بادکنک

بادکنک یک کیسه انعطاف پذیر است که می تواند با یک گاز مانند هلیوم، اکسیژن یا هوا پر شود. بادکنک مدرن و امروزی از موادی مانند لاستیک، لاتکس، پلاستیک، و یا یک پارچه فویل ساخته میشود و می تواند در رنگ های بسیار متنوع باشد.
برخی از بادکنک های اولیه از مثانه حیوانات خشک شده، مانند مثانه خوک ساخته میشد و برخی از بادکنک ها برای اهداف تزئینی و یا اهداف سرگرم کننده استفاده می شود در حالی که بعضی دیگر برای اهداف عملی مانند هواشناسی، درمان، دفاع نظامی، و یا حمل و نقل استفاده می شود.
از خواص بادکنک میتوان به چگالی کم هزینه کم آن در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی اشاره کرد.بادکنک لاستیکی توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۲۴ در طول آزمایشات با گازهای مختلف اختراع شد.
بادکنک برای تزئین جشن تولد، مراسم ازدواج، جشن های مدارس و برای سایر گردهمایی ها و جشنها استفاده می شود. واخیرا اغلب بادکنک های پر شده با گاز هلیوم یا بادکنک هلیومی را برای تزیین در مراسم و جشن ها استفاده می کنند و همچنین تزئین مراسم با بادکنک هلیومی به سمت ایجاد دکوراسیون های بادکنکی بسیار مرسوم و متداول شده است. شایع ترین انواع دکور بادکنک شامل قوس، ستون، محور، قطره بادکنک ها، مجسمه ها، و دسته بادکنک می باشد. با افزایش استعدادها با تزیین بادکنک ظهور دکورهای بادکنکی روز به روز در حال افزایش است.

انواع بادکنک

بادکنک ها امروز دارای تنوعی بیش از گذشته هستند، متفاوت بودن ماده اولیه تشکیل دهنده بادکنک و اشکال گوناگون بادکنک ها عامل های اصلی تنوع هستند. بادکنک ها از لحاظ ماده اولیه عمدتا از جنس لاتکس که از صمغ درخت کائوچو به دست می آید و فویل های زر ورقی ساخته می شوند. در بازار نیز بادکنک هارا بر اساس این دو ماده اولیه با نام های بادکنک لاتکسی و بادکنک فویلی فویلی می نامند.

بادکنک های لاتکسی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم بادکنک های لاتکسی از جنس لاتکس که خود از صمغ درخت کائوچو به دست می آید ساخته می شود. بادکنک های از جنس لاتکس شناخته شده ترین و پرفروش ترین نوع بادکنک ها هستند. این بادکنک ها از لحاظ شکل و ظاهر دارای دسته بندی های گوناگونی نظیر گرد یا گلابی شکل( در سایز ها مختلف)، ماری یا میله ای، قلب، کروی ، دونات، گل و … هستند. شناخته شده ترین نوع بادکنک های لاتکس، سایز ۱۲ اینچی این بادکنک های گرد یا گلابی شکل است.

بادکنک های فویلی

دسته دیگر بادکنک ها، باکنک های فویلی هستند که از فویل یا زرورق ساخته می شوند.بادکنک های حروف و اعداد از جنس بادکنک های فویلی هستند. برخلاف بادکنک های لاتکس که تعداد محدودی از اشکل را بوسیله آن می توان ایجاد نمود بادکنک های فویلی امکان به‌وجود آوردن اشکال متفاوت و طرح های اختصاصی نظیر حلقه ازدواج، لوگو شرکت ها و … را فراهم آورده است.
بسته به نوع و کیفت ساخت بادکنک های فویلی قابلیت شناور شدن با گازهای سبک تر از هوا در این بادکنک ها وجود دارد.طرح تولید بادکنک

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بادکنک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
بادکنک۳۶۹۴۵۱۲۳۲۲
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید باد کنک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرک کد تعرفه گمرکی اختصاصی مرتبط با صنعت  تولید بادکنک یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

فرآیند تولید بادکنک

بادکنک از لاستیک طبیعی یا همان لاتکس درست می شود که لاتکس طبیعی از صمغ درختان بدست می آید. پس از وارد شدن به کارخانه، مورد فرآوری و پلیمریزاسیون قرار میگیرد و آماده شکل دهی می شود. برای شکل دهی از قالب های فلزی و یا چوبی استفاده میشود. این پایه ها وارد حوضچه های لاتکس شده و سپس وارد حوضچه های آب داغ می شود تا هم مورد پخت قرار گیرند و هم ناخالصی ها مانده در حین فرآیند تولید از آنها جدا شود.پس از خشک شدن با فشار هوا از پایه ها جدا می شوند و قبل از اینکه وارد سیستم بسته بندی شوند، تحت شستشوی اولیه قرار می گیرند.
همانطور که در این فیلم نشان داده شده است، می تواند از حوضچه های رنگی متفاوت در کناره هم برای افزایش سرعت تولید برای بادکنک های چند رنگ استفاده کرد.

طرح تولید بادکنکوضعیت واحد های فعال واحد تولید بادکنک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید بادکنک در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید بادکنکجدول واحد های فعال واحد تولید بادکنک

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید بادکنک در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید بادکنک

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)