طرح تولید اره چوب بری (دستی)

طرح تولید اره چوب بری (دستی)

یکی از مهم‌ترین ابزارآلات نجاری اره است که از گذشته تا کنون در گذر زمان و تغییر تکنولوژی تغییرات بسیار زیادی کرده است؛ در واقع سیر توسعه‌ی صنعت ابزار، از تبدیل اره‌های دستی کوچک به ماشین‌آلات صنعتی بزرگ تا دستگاه‌های کوچک شارژی برای حمل و نقل آسان‌تر، روند رو به رشدی داشته است.
امروزه بیشتر ابزارهای پیشرفته شامل چند اره و حتی گاهی چند ابزار است که این موضوع از توجه روزافزون مخترعین این صنعت به نیاز مخاطب نشأت می‌گیرد.
همان‌گونه که می‌دانید اره‌های مخصوص هر حوزه با توجه به جنس قطعه کار و نوع کاربرد متفاوت است. تعداد دندانه در هر اینچ یکی از شاخصه‌های انتخاب اره است؛ هرچه تعداد دندانه بیشتر و اندازه‌ی آن ریزتر باشد، برش دقیق‌ و تمیزتر خواهد بود و بالعکس. از دندانه‌های ریز برای سطوح سخت‌تر استفاده می‌شود و دندانه‌های درشت‌تر برای برش سطوح نرم کاربرد دارد. معمولاً نتیجه‌ی کار با اره‌های دندانه درشت به تمیزی دندانه‌های ریز نخواهد بود.

انواع اره چوب بری دستی
اره دستی

اره‌های دستی چوب بری در اشکال و سایزهای مختلفی در بازار موجود است که بعضی برای برش معمولی انواع چوب کاربرد داشته مانند اره دستی قدیمی و بعضی دیگر برای برش‌های به خصوصی طراحی و تولید شده است مانند اره نوکی.

اره دم روباه

اره دستی‌های قدیمی دندانه‌های بزرگی داشته که این دندانه‌ها معمولاً بیشترین زاویه‌ی ممکن را با دیگر اره‌ها دارند. طول وضخامت این اره‌ها سایز مشخصی داشته و بعضی دارای تیغه‌های به اصطلاح دم گاوی است که به اره دم روباه هم معروف است. بعضی دیگر از این اره ها دارای محافظ چوبی (اره دستی با قطعه‌ی محافظ) روی خود هستند که به کاربر اجازه می‌دهد با تسلط بیشتری کار برش را انجام دهد.

اره دو طرفه

اره‌های دو طرفه دارای دو دسته در دو طرف بوده و برای برش به دو نفر نیاز است تا اره را حرکت دهند. با این مکانیسم نیروی لازم برای برش دو برابر شده و کار برش راحت‌تر انجام می‌شود. در گذشته از این اره بیشتر برای بریدن تنه‌ی درختان استفاده می‌شد اما امروزه معمولاً از اره زنجیری برای این کار استفاده می‌کنند.

اره مویی

از اره مویی برای برش‌های ظریف استفاده می‌شود و همان‌گونه که از اسم آن پیداست تیغه‌ی بسیار نازکی دارد. اره مویی از نظر فرم بدنه شبیه اره‌ی آهن بر است که امروزه جای خود را به اره‌مویی برقی داده است.طرح تولید اره چوب بری (دستی)

اره منبت کاری

اره منبت کاری زیر مجموعه‌ی اره مویی است با این تفاوت که کمان روی آن عمق بیشتری داشته و می‌تواند برش عمیق‌تری ایجاد کند. از این اره در کارهای هنری استفاده می‌شود.

اره ژاپنی

اره ژاپنی اره‌ای با تیغه‌ بسیار نازک است که برای ظریف کاری در قسمت‌هایی که معمولاً اره‌ دستی‌های دیگر نمی‌توانند به آن‌جا دسترسی پیدا کنند مناسب است. اره ژاپنی سایز و شکل مختلفی داشته و قابلیت برش انواع چوب را دارد.

اره نوکی

از این اره برای اضافه کردن قوس‌های درونی و ایجاد سوراخ برای لوله درون کار و قسمت‌هایی که امکان عبور اره را ندارد استفاده می‌شود. طول این اره معمولاً سی سانتی‌متر و نوک آن بسیار باریک است. از قابلیت‌های دیگر این اره می‌توان به تعویض تیغه‌ی آن به سایز و مدل دلخواه که متناسب با نیاز کاربر است، اشاره کرد.

اره برش سطح

اره‌ کوچکی است که تیغه‌ی بسیار نازکی داشته و زاویه‌ی دندانه‌های آن با هم ۹۰ درجه است. این تیغه‌ها زاویه‌ بیرونی نداشته و به سطح چوب آسیبی نمی‌زند در نتیجه برای بریدن خرده‌های اضافی که در سطح چوب ایجاد می‌شود بسیار مناسب ‌است.

اره سرشاخه زن

از این اره برای بریدن شاخه‌های بلند و هرس کردن استفاده می‌کنند. دسته‌ی بلند این اره به شما امکان بریدن شاخه‌هایی که دسترسی به آن سخت است را می‌دهد. سر تیغ اره‌ی این ابزار حالت نیم دایره داشته تا کار برش شاخه‌هایی که دسترسی و تسلط روی آن کم است را راحت‌تر کند.طرح تولید اره چوب بری (دستی)

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید اره چوب بری (دستی)

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
اره چوب بری (دستی)۲۸۹۳۵۱۲۳۴۵
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید اره چوب بری (دستی)

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
اره چوب بری (دستی)۸۲۰۲۱۰۰۰
وضعیت واحد های فعال واحد تولید اره چوب بری (دستی)

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید اره چوب بری (دستی) در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال واحد تولید اره چوب بری (دستی)

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید اره چوب بری (دستی) در کشور به تفکیک استان آمده است .

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)