طرح-تولید-بالن-آنژیوپلاستی-3
طرح تولید بالن آنژیوپلاستی
شرح مختصر از فرآیند طرح تولید طرح تولید بالن آنژیوپلاستی

روشی برای باز کردن عروق کرونر قلب از طریق پوست می باشد و از ( coronary angioplasty ) آنژیوپلاستی عروق کرونر از طریق عروق محیطی رگهای تنگ یا مسدود شده به علت رسوب چربی و لخته خون باز می شود و نیز می توان از بالن زدن قلب یا بالن قلب روشی است که از آن برای باز کردن شریان های بسته قلب استفاده می شود. در آنژیوپلاستی عروق کرونر یک بالن کوچک به صورت موقت در ناحیه بسته شریان جایگذاری می شود تا به عریض نمودن آن کمک کند. آنژیوپلاستی عروق کرونر حین بروز حمله قلبی به منظور باز کردن سریع سرخرگ مسدود شده و به حداقل رساندن آسیب قلبی استفاده کرد. آنژیوپلاستی عروق کرونر یکی از درمان های مداخله ای پیشرفته و نسبتا جدید در بیماران علامت دار با بیماری عروق کرونر است که در سه دهه گذشته بصورت دراماتیکی گسترش یافته است و با فراهم شدن وسایل تشخیصی و درمانی جدید و داروهای بسیار موثر و کسب تجربه متخصصین قلب و پرسنل کار آزموده به روشی بسیار موفق و موثر درمانی و بسیار کم عارضه در درمان بیماریهای عروق کرونر تبدیل شده است. آنژیوپلاستی عروق کرونر تعداد زیادی از بیماران قلبی را از انجام جراحی باز عروق کرونر نجات داده است .

کاربردهای بالن آنژیوپلاستی

۱- درمان تنگی عروق به کمک بالون زدن قلب یا فنر زدن
تنگی عروق بزرگ (آئورت و شاخه های آن) بعلت آترواسکلروز یا سخت شدن رگ ها، یک فرایند تدریجی است که در آن کلسترول و دیگر رسوبات چربی به نام پلاک، بر روی دیواره شریان انباشته می شوند.

۲- درمان بیماری عروق محیطی (PAD) به کمک آنژیوپلاستی یا بالن زدن
در بیماری PAD بیمار دچار تنگی یا گرفتگی عروق در پاها و یا بازوان می شود. در بیماران مبتلا به PAD، آنژیوپلاستی به تنهایی یا آنژیوپلاستی با استنت گذاری ممکن است برای باز کردن گرفتگی عروق پا و یا یک شریان مسدود شده در لگن و بازو استفاده شود.

۳- درمان فشار خون بالای عروق کلیوی به کمک فنر زدن یا استنت گذاری
در درمان فشار خون بالا ناشی از تنگی عروق کلیه، بالن زدن با استنت گذاری یک روش معمول برای باز کردن یک یا هر دو شریان که خون به کلیه ها عرضه می کنند، است. درمان تنگی شریان کلیوی همچنین در برخی از بیماران برای حمایت یا بهبود عملکرد کلیه ها انجام می شود.

۴- درمان تنگی شریان کاروتید به کمک بالن زدن یا فنر زدن
روش فنر زدن یا بالون زدن می تواند برای رفع تنگی شریان کاروتید که تامین کننده خون به مغز می باشند، مورد استفاده قرار گیرد.

۵- درمان بیماری عروق کرونر به کمک آنژیوپلاستی یا بالون زدن قلب
در بیماری عروق کرونر ، بالون زدن قلب و یا فنر زدن قلب با هدف درمان باریک شدن عروق کرونری که خون و اکسیژن را به عضله قلب حمل می کنند، به کار می رود.

۶- درمان تنگی ورید به کمک فنر زدن یا جایگذری استنت
تنگی وریدی شامل وریدهای مرکزی (در قفسه سینه، شکم یا لگن) است. در برخی موارد، استنت گذاری رگ تنگ شده همچنین مورد نیاز است.

۷-درمان تنگی در فیستول دیالیز یا پیوند به کمک بالون زدن یا فنر زدن
هنگامی که کاهش جریان در پیوند یا فیستول وجود دارد و یک دیالیز ناکافی به وجد می آید، آنژیوپلاستی به طور کلی خط اول درمان محسوب می شود. استنت گذاری و یا پیوند استنت نیز ممکن است در برخی از موارد مورد نیاز باشد.

طرح-تولید-بالن-آنژیوپلاستی-1

تفاوت آنژیوگرافی با آنژیوپلاستی

در آنژیوگرافی از طریق یک شریان که ممکن است کشاله ران (فمورال) یا آنژیوگرافی از راه دست باشد، یک لوله تو خالی به داخل رگ اصلی تغذیه‌کننده بدن (آئورت) وارد شده و در ابتدای عروق تغذیه‌کننده قلب (کرونر) قرار می‌گیرد. حال از داخل این کاتتر ماده حاجب در ابتدای رگ قلب تزریق شده و این ماده با ورود به داخل رگ قلب توسط اشعهٔ ایکس ردیابی و تصویربرداری خواهد شد. پس از انجام آنژیوگرافی کاتتر تعبیه‌شده از کشاله ران یا مچ دست خارج می‌شود. اگر آنژیوگرافی از طریق کشاله ران انجام شود برای جلوگیری از خونریزی حدود ۳ ساعت یک یا دو کیسه شن روی محل قرار داده می‌شود، بیمار برای ۶ ساعت اجازه حرکت ندارد، اما در آنژیوگرافی از طریق دست بیمار بلافاصله اجازه پیدا می‌کند که راه رفته و محدودیت حرکت نداشته و نیازمند کیسهٔ شن نیز نمی‌باشد. در آنژیوپلاستی همان روش آنژیوگرافی برای رساندن لوله تو خالی به ابتدای شریان تغذیه‌کننده قلب (کرونر) استفاده می‌شود. سپس یک سیم بسیار نازک وارد عروق قلب دچار تنگی شده و داخل رگ ثابت می‌شود. برای باز کردن رگ دچار تنگی یا انسداد یا حاوی لخته ابزارهای گوناگونی مانند ترومبوساکشن، بالون و استنت از روی این سیم نازک وارد عروق قلبی می‌شود و کار بیرون کشیدن لختهٔ تازه یا بازکردن رگ دچار انسداد از این طریق انجام می‌گیرد. زمان مورد نیاز برای آنژیوگرافی بطور متوسط حدود ۳–۲ دقیقه است ولی در آنژیوپلاستی بطور متوسط ۳۰–۱۵ دقیقه زمان لازم می‌باشد. اغلب بیماران پس از انجام آنژیوگرافی از طریق شریان دست پس از گذشت ۶–۵ ساعت در صورت نرمال بودن رگ مرخص می‌شوند ولی بیمارانی که تحت بازکردن عروق قلب قرار می‌گیرند دست‌کم یک شب را در سی‌سی‌یو سپری می‌نمایند.

اهداف تولید بالن آنژیوپلاستی

۱- کاهش واردات
۲- تامین نیاز داخلی
۳-خدمت رسانی به بخش پزشکی کشور
۴- اشتغال زایی
۵- افزایش دانش فنی تولید
۶- استفاده از نیروهای متخصص در راستای بهبود تولید
۷- خودکفایی ملی
۸- کمک به بیماران قلبی عرقی بواسطه تولید داخلی این محصول و دسترسی آسان به ان

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بالن آنژیوپلاستی

۱. کد آیسیک نام کالا انواع بالن: ۳۳۱۱۵۱۳۶۰۱
۲. کد آیسیک نام کالا انواع بالن جراحی: ۳۳۱۱۱۶۴۷

طرح-تولید-بالن-آنژیوپلاستی-2

معرفی محصول تولید بالن آنژیوپلاستی

آنژیوپلاستی عروق کرونر ( coronary angioplasty ) روشی برای باز کردن عروق کرونر قلب از طریق پوست میباشد و از طریق عروق محیطی رگ های تنگ یا مسدود شده به علت رسوب چربی و لخته خون باز می شود و نیز می توان از آنژیوپلاستی عروق کرونر حین بروز حمله قلبی به منظور باز کردن سریع سرخرگ مسدود شده و به حداقل رساندن آسیب قلبی استفاده کرد. آنژیوپلاستی عروق کرونر یکی از درمان های مداخله ای پیشرفته و نسبتا جدید در بیماران علامت دار با بیماری عروق کرونر است که در سه دهه گذشته بصورت دراماتیکی گسترش یافته است و با فراهم شدن وسایل تشخیصی و درمانی جدید و داروهای بسیار موثر و کسب تجربه متخصصین قلب و پرسنل کار آزموده به روشی بسیار موفق و موثر درمانی و بسیار کم عارضه در درمان بیماریهای عروق کرونر تبدیل شده است. آنژیوپلاستی عروق کرونر تعداد زیادی از بیماران قلبی را از انجام جراحی باز عروق کرونر نجات داده است .

بررسی بازار بالن آنژیوپلاستی

پیش بینی تقاضای داخلی طرح در سال های آتی نشان می دهد که میانگین در ۵ سال آینده ۲۷۸۴۹۲ عدد بالن آنژیوپلاستی در کشور نیاز است که این نیاز در سال های پیشین در طریق واردات تامین میشده است اجرای طرح حاضر با تامین نیاز داخلی و پاسخگوی به تقاضای بازار می تواند از واردات این محصول و ارزبری از کشور جلوگیری نماید.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید بالن آنژیوپلاستی

ظرفیت تولید سالیانه : ۹۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۳۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۸.۵۱ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)