طرح-تولید-سوپر-آلیاژها-و-ریخته-گری-لوله-های-سوپر-آلیاژی-رفرمرها-2طرح-تولید-سوپر-آلیاژها-و-ریخته-گری-لوله-های-سوپر-آلیاژی-رفرمرها-2

طرح تولید سوپر آلیاژها و ریخته گری لوله های سوپر آلیاژی رفرمرها

شرح مختصر از فرآیند تولید سوپر آلیاژها و ریخته گری لوله های سوپر آلیاژی رفرمرها

سوپر آلیاژ ، آلیاژی است که از نظر اکسایش و حفظ استحکام در مقابل حرارت بیش از یک‌ سوم نقطهٔ ذوب خود مقاوم باشد. عنصرِ پایهٔ سوپر آلیاژها، معمولاً نیکل، کبالت یا آهن نیکل است. سوپر آلیاژ استحکام زیادی در دماهای بالا دارد و در برابر خزش، خوردگی و اکسایش مقاوم است. این مقاومت توسط عناصری نظیر آلومینیم و کروم ایجاد می‌شود. ساختار کریستالی این آلیاژها معمولاً مکعبی وجه پر (FCC) است. عمدهٔ کاربرد ابر آلیاژها در قسمت‌های داغ توربین‌های گاز (پره‌های توربین و محفظه احتراق) می‌باشد که دمای گاز در این بخش‌ها به بیش از ۱۰۰۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید سوپر آلیاژها و ریخته گری لوله های سوپر آلیاژی رفرمرها

۱. کد آیسیک نام کالا لوله نیکل آلیاژی: ۲۷۲۰۵۱۲۴۳۱
۲. کد آیسیک نام کالا اتصالات لوله از جنس نیکل و آلیاژهای آن: ۲۷۲۰۵۱۲۴۳۵
۳. کد آیسیک نام کالا شمش آلیاژی پایه نیکل: ۲۷۲۰۵۱۲۵۴۴

معرفی محصول تولید سوپر آلیاژها و ریخته گری لوله های سوپر آلیاژی رفرمرها

شمش های سوپر آلیاژ از فناوری ساخت پیچیده ای برخوردارند و توسط تعداد محدودی شرکت در دنیا ساخته می شوندعلت این پیچیدگی را می توان در دقتهای بسیار بالا برای اجزا و نیاز به حذف ناخالصی ها جستجو کرد به این منظور, باید مواد اولیه ساخت شمشها از لحاظ ناخالصی ها به دقت کنترل شود و فرآیند ساخت نیز باید تحت خلاء صورت گیرد. البته آلیاژهایی که عمدتا پایه کبالت هستند, ساخت آنها در هوا امکانپذیر است؛ ولی به هر حال فرآیند کنترل مذاب از پیچیدگی زیادی برخوردار است شمش های سوپر آلیاژ را بسته به نوع کاربرد می توان در گروه زیر تقسیم بندی کرد :الف) شمشهایی که مواد اولیه قطعات ریخته گری هستند ب) شمش هایی که برای ساخت قطعات از طریق شکل دهی مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند.در ایران سابقه ای در تولید شمش سوپر آلیاژی نداریم.

لوله ریفرمر سوپر آلیاژها

ساختار ریفرمر, متشکل از یک بدنه فولادی مقاوم در برابر نفوذ گاز میباشد که به منظور تحمل دماهای بالا نسوزکاری نیز گردیده است و شامل لولههای عمودی از جنس آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت و پر شده از کاتالیست میباشد. در واحدهای با ظرفیت کمتر معمولاً از تیوپهایی با قطر کمتر ( ۲۰۰ میلی متر) استفاده می شود, اما در واحدهای جدید و خصوصاً مگا ماژول با استفاده از تیوپ هایی با قطر بیشتر ( ۲۵۰ میلی متر) ظرفیت تولید گاز احیایی در ریفرمر را افزایش می دهند. تیوپ های ریفرمر از سقف به صورت معلق آویزان شده است. وجود تجهیزاتی انعطافپذیر در قسمت پایینی تیوپ, امکان افزایش طول در اثر حرارت بالای داخل ریفرمر را فراهم می کند. قسمت پایین تیوپ به گونه ای آب بندی میشود که از ورود هوای خارج به منطقه احتراق در ریفرمر جلوگیری شود.

طرح-تولید-سوپر-آلیاژها-و-ریخته-گری-لوله-های-سوپر-آلیاژی-رفرمرها-1

اتصالات سوپر آلیاژی

این قسمت همانگونه که از نامش پیداست, اتصالات و گیره مربوط به دستگاههایی مانند توربین های گازی, بخار و مبدل های حراراتی است که در این دستگاه ها اتصالات مربوطه باید از درجه مقاومت بالایی برخوردار باشند. لذا اتصالات سوپر آلیاژی در این موارد کاربرد خواهد داشت.

بررسی بازار تولید سوپر آلیاژها و ریخته گری لوله های سوپر آلیاژی رفرمرها

با توجه به بررسی عرضه و تقاضا محصولات, اهمیت احداث طرح مورد نظر با توجه به شرایط موجود و در شرایط آتی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج در ۵ سناریو مورد تحلیل قرار گرفته است. در سناریوی اول در واقع فرض شده است که وضعیت تولید در سالهای آتی مناسبتر نخواهد شد. لذا در شرایط موجود ,وجود طرح تولید سوپرآلیاژ بسیار ضروری خواهد بود. براین اساس در سناریوی عدم بهبود ساختار تولید شرکتهای احداث شده و در حال احداث, نیاز بازار مازاد بر تولید فعلی معادل ۱۶۱۵۸.۷۵ تن می باشد. باتوجه به اینکه در این سناریو فرض شده است که تولید داخلی نمیتواند رشدی داشته باشد, لذا با احداث طرح مورد نظر ۲۶.۶۱ درصد از نیاز بازار پوشش داده خواهد شد و شکاف و نیاز بازار پس از اجرای طرح ۱۱۸۵۸.۸ تن خواهد شد. در سناریوی دوم فرض شده است که بدون اجرای طرح حاضر, چنانچه تولید داخلی ۲۰ درصد رشد نماید, آنگاه نیاز بازار مازاد بر تولید فعلی معادل ۱۲۹۲۷ تن می باشد. لذا با احداث طرح مورد نظر ۳۳.۲۶ درصد از نیاز بازار پوشش داده خواهد شد و شکاف و نیاز بازار پس از اجرای طرح ۸۶۲۷ تن خواهد شد. در سناریوی سوم فرض شده است که بدون اجرای طرح حاضر, چنانچه تولید داخلی ۴۰ درصد رشد نماید, آنگاه نیاز بازار مازاد بر تولید فعلی معادل ۹۶۹۵.۲۵ تن می باشد. لذا با احداث طرح مورد نظر ۴۴.۳۵ درصد از نیاز بازار پوشش داده خواهد شد و شکاف و نیاز بازار پس از اجرای طرح ۵۳۹۵.۲۵ تن خواهد شد. در سناریوی چهارم فرض شده است که بدون اجرای طرح حاضر, چنانچه تولید داخلی ۵۰ درصد رشد نماید, آنگاه نیاز بازار مازاد بر تولید فعلی معادل ۸۰۷۹.۳۸ تن می باشد. لذا با احداث طرح مورد نظر ۵۳.۲۲ درصد از نیاز بازار پوشش داده خواهد شد و شکاف و نیاز بازار پس از اجرای طرح ۳۷۷۹.۳۸ تن خواهد شد. در نهایت در سناریوی پنجم فرض شده است که بدون اجرای طرح حاضر, چنانچه تولید داخلی ۷۰ درصد رشد نماید, آنگاه نیاز بازار مازاد بر تولید فعلی معادل ۴۸۴۷.۶۳ تن می باشد. لذا با احداث طرح مورد نظر ۸۸.۷۰ درصد از نیاز بازار پوشش داده خواهد شد و شکاف و نیاز بازار پس از اجرای طرح ۵۴۷.۶۳ تن خواهد شد.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید سوپر آلیاژها و ریخته گری لوله های سوپر آلیاژی رفرمرها

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۳۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۸۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۰ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۹.۲۶ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)