طرح تولید برانکارد

برانکارد (به فرانسوی: brancard) یکی از تجهیزات پزشکی است که برای حمل کوتاه‌مدت بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند استفاده می‌شود. برانکار عمدتاً در شرایط حاد مراقبت خارج از بیمارستان توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی، ارتش و امدادگران عملیات امداد و نجات استفاده می‌شود. برانکار را می‌توان با یک پایهٔ تنظیم ارتفاع شامل چرخ‌ها، ریل‌ها یا غلتک‌گاه‌ها مجهز کرد تا راحت‌تر حرکت کند. برانکارهای ساده چنین پایه‌ای ندارند و لازم است توسط یک یا چند نفر حمل شوند. با وجود این تفاوت‌ها، کاربرد اساسی همهٔ آن‌ها یکسان است.

انواع برانکارد

برانکارد داراى انواع مختلف است:
برانکارد استاندارد
برانکارد ساده قابل حمل
برانکارد شکسته بندی
صندلی حمل بیمار چرخ دار
برانکارد بسکت
برانکار اسکوپ
برانکار اسپرایت بورد
برانکارد پدی بورد

۱. برانکارد استاندارد

برانکارد استاندارد یا فرلى (Furley) از دیرک ها، دسته ها، میله هاى تاشونده، پایه ها و بستر برزنتى تشکیل شده است. میله هاى تاشونده امکان باز و بسته شدن برانکارد را فراهم مى سازند.
به هنگام بسته بودن برانکارد، دیرک ها نزدیک هم قرار مى گیرند و بستر رو به بالا تا مى خورد و به وسیله دو تسمه، میله هاى تاشونده بسته مى شوند. از این تسمه ها براى بستن مصدوم هایى که دچار شکستگى شده اند و روى برانکارد آرمیده اند، استفاده مى گردد.

۲. برانکارد ساده قابل حمل ( پرتابل)

این نوع برانکار به عنوان یک برانکار تاشو یا تخت شناخته می شود. این نوع برانکار سبک تر از یک برانکار استاندارد دارای چرخ است و باعث می شود تا مصدوم یا بیمار از فضای تنگ و یا به سمت پایین پله بسیار آسان تر منتقل شود.

۳. برانکارد انعطاف پذیر ( فلکسیبل)

این مدل ساخته شده از بوم پلاستیکی و یا دیگر مواد انعطاف پذیر مانند پلاستیک سنگین و یا برزنت است که به دو میله متصل است.

۴. صندلی حمل بیمار چرخ دار (استیر چیر)

این وسیله به مصدوم در پایین آوردن از پله ها و یا عبور از مکان های باریک که برانکاردهای معمولی نمی توانند از آن عبور کنند، کمک شایانی می نماید. برندهای جدیدتر دارای بدنه محکم و همچنین برزنت یا پلاستیک های سخت جای نشیمنگاه هستند و فضای کمی را اشغال می کنند.

۵. برانکارد بسکت

از این وسیله در مناطق بیابانی (صحرا) و یا کوهستانی (تخته سنگ ها) استفاده می شود

۶. برانکار اسکوپ

این وسیله معمولا از پلاستیک سخت و یا آلومینیوم ساخته می شود و چون از دو قسمت تشکیل شده و به صورت قاشق در می آید به آن برانکارد اسکوپ ( قاشقی) می گویند.

۷. برانکار اسپرایت بورد

اسپاین بورد (تخته ستون فقرات) یا همان لانگ بک بورد یکی از شناخته شده ترین اسپرایت بورد هاست.

۸. برانکارد پدی بورد

تخته ثابت سازی ستون فقرات مخصوص کودکان و اطفال

ویژگی های برانکارد

برانکاردها در محیط های مختلف و حتی محیط های بیمارستانی برای انتقال بیماران استفاده می شوند اما برانکاردهای طراحی شده برای آمبولانس و وضعیت های بیرونی و اورژانسی، علاوه بر کارکردهای معمول، دارای ویژگی های خاصی نیز هستند تا کار انتقال بیمار به سریع ترین و بهترین نحوه انجام شود.
شاید بتوان گفت اولین ویژگی تعبیه شده برای برانکارد اورژانسی وجود چرخ در زیر قسمت قائم مربوط به قرارگیری مریض است. معمولا سه جفت چرخ برای این مدل از برانکاردها در نظر گرفته می شود تا تعادل برانکارد در حرکت به خوبی حفظ شود. همچنین چرخ ها دارای ترمز نیز هستند. به طور معمولا پایه های برانکاردهای آمبولانس قابلیت جمع شدن دارند. با استفاده از این قابلیت، سطح برانکارد تقریبا همراستا با زمین قرار خواهد گرفت و انتقال بیمار به برانکارد ساده تر صورت می گیرد. اندازه ی قسمت مسطح برانکارد به شکلی طراحی شده است تا درون ماشین آمبولانس جا شود و همچنین از بیمار در برابر افتادن مراقبت کند. اطراف برانکارد نیز برای جلوگیری از افتادن بیمار و محافظت از او دارای حفاظ است.
سطح برانکارد از نوع آمبولانسی نرم و از جنس برزنت است تا به سادگی تمیز شود و موارد بهداشتی در مورد آن رعایت شود. همچنین تسمه هایی در اطراف سطح قائم برانکارد وجود دارند که دور بیمار بسته می شوند تا تکان خوردن او را به حداقل برسانند. بعضی از انواع برانکاردهای آمبولانس این ویژگی را دارند که می توانند به شکل صندلی نیز تغییر شکل دهند تا بیمار در صورت نیاز روی آن بنشیند. معمولا برانکاردهای آمبولانس توان انتقال وزن تا دویست کیلوگرم را دارا هستند اما باید قدرت برانکارد قبل از استفاده کاملا امتحان شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید برانکارد

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولاتکد آیسیک
برانکارد اورژانس۳۳۱۱۴۱۲۵۹۱
برانکارد پاچلاقی۳۳۱۱۵۱۲۵۹۳
برانکارد صندلی شو مخصوص آمبولانس۳۳۱۱۵۱۲۵۹۴
برانکارد کالسکه ای۳۳۱۱۵۱۲۵۹۵
برانکارد یوروکارگو۳۳۱۱۵۱۲۵۹۶
برانکارد تاشو۳۳۱۱۵۱۳۶۶۴
برانکارد ریکاوری۳۳۱۱۵۱۳۶۶۵
برانکارد صندلی شو۳۳۱۱۵۱۳۶۶۶
برانکارد مخصوص ارتوپدی۳۳۱۱۵۱۳۶۶۷
برانکارد مخصوص رادیوگرافی۳۳۱۱۵۱۳۶۶۸
برانکارد بخش ویژه۳۳۱۱۵۱۳۶۶۹
برانکارد ساده۳۳۱۱۵۱۳۶۷۰
برانکارد چرخ دار۳۳۱۱۵۱۳۶۷۱
انواع برانکارد۳۳۱۱۴۱۳۶۶۳
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید برانکارد

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
انواع برانکارد۹۰۱۸۹۰۹۰
وضعیت واحد های فعال تولید برانکارد

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید برانکارد در کشور به تفکیک استان آمده است .
واحفعال برانکارد

جدول واحد های فعال تولید برانکارد

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید برانکارد در کشور به تفکیک استان آمده است .
جدو واحد فعال برانکارد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید

۵/۵ - (۱ امتیاز)