طرح تولید بلغور ذرت

ذرت که به فارسی بلال نیز نامیده می شود گیاهی است یکساله و یک پایه , دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن تا چهارمتر می رسد.ذرت گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگهای ذرت متناوب و دراز می باشد . گلهای نر ذرت بصورت خوشه ای بوده که مرکب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گلهای ماده آن از ۲تا ۴ گل تشکیل شده در کنار برگ های ذرت قرار دارد .غشایی که روی بلال را می پوشاند سبز رنگ و مانند برگ می باشد . دانه های کروی شکل ذرت در اطراف محور مرکزی بلال قرار گرفته اند . این دانه ها برنگ زرد یا قهو ه ای می باشند .
بلغور ذرت، خواص مفید است که ما به شرح زیر، اغلب در پخت و پز استفاده می شود. توسط ارزش غذایی خود را پایین تر از انواع دیگر از محصولات مشابه نیست.
بلغور ذرت – آن را یک محصول بسیار با ارزش و مغذی است. این شامل ویتامین B2، B1 کربوهیدرات و PP، و ۷۵٪، و همچنین provitamin A و کاروتن است. به همین دلیل این عنصر اغلب توصیه می شود به استفاده از افراد مسن و همچنین کسانی که کم تحرک شده اند.
خواص ویژه ای از بلغور ذرت اجازه می دهد تقریبا هر روز از آن استفاده کنید. پس از همه، محصولات ارائه شده می توان به راحتی قابل هضم است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بلغور ذرت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک بلغور ذرت ۱۵۳۱۵۱۲۳۶۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید بلغور ذرت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی بلغور ذرت ۱۱۰۴۲۳۰۰ میباشد.

 

فرآیند تولید بلغور ذرت
۱- مرحله پاکسازی اولیه :

دانه های بغلور ذرت دراین مرحله پس از خروج از انبار مواد توسط نقاله وارد صفحات لرزنده غربال مانند شده دراین بخش تنها ناخالصی های ازقبیل قطعات چوب، سنگ، برگ وآنچه نسبت به ابعاد دانه ها طبیعتاً بزرگتر است از آن جدا می گردد.

۲- مرحله پاکسازی ثانویه :

دراین بخش دانه های ذرت بطور کامل به طرق زیر پاکسازی می گردند که آنها عبارتند از:
جداکردن مغناطیس ذرات آهنی جهت جلوگیری از فرسایش دستگاهها
جد ا کردن ذرات خاک ، سنگ ، چوب ، الیاف و کاگل و غیره توسط غربال
جداکردن ذرات بسیارسبک خاک وغبارتوسط جریان هوا و غربال
پاکسازی سطوح دان ه ها با روش شستشو وخشک کردن دانه ها

۳- مرحله رطوبت دادن :

عمل رطوبت دادن توسط آب سرد یا گرم یا بخار انجام می پذیرد . میزان رطوبت و زمان مرطوب نمودن درهر مرحله با توجه به خصوصیات محصول نهایی، مقدار آن، کیفیت ذرت، ویژگیهای ماشین آلات تعیین می گردد. افزایش رطوبت باعث سهولت جدا شدن پوست و جوانه دانه می گردد . اگررطوبت دانه به حدود ۲۰ درصد افزایش داده شود شرایط جداسازی بهتر و مناسب تر خواهد بود.

۴- مرحله جداسازی جوانه :

جوانه ذرت بدلیل چربی قابل توجه باید از دانه جدا گردد عملیات جداسازی شامل ترتیب مراحل زیر است
خرد کردن دانه ها باروش فشار غلطک
جدا شدن پوسته ذرت توسط جریان هوا والک
جداشدن جوانه (جرم) از دانه
خرد شدن بخش دانه توسط فشارمجدد غلطک ها
دراین بخش سه نوع ماشین مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از ماشین خردکن، ماشین جذب پوسته و ذرات ریز و دستگاه طبقه بندی جرم و قطعات دانه، سه ماشین فوق عملاً قابل ترکیب در یک سیستم بصورت ماشین کامل می باشد. قطعات جرم بسته به کیفیت دانه ذرت بین ۹ تا ۱۱ درصد وزنی آن را تشکیل می دهد وپس از خروج آماده بسته بندی و انتقال به واحد روغنکشی است.

۵- مرحله آسیاب (تولید بلغور):

دانه های ذرت توسط آسیاب غلطکی خرد شده و بصورت یک اندازه درمی آیند. اکثر ابعادی حدود ۵/۳ تا ۴ مش دارند که محصول نهایی می باشد و درکیسه های ۳۰ تا ۷۰ کیلوگرمی بسته بندی می گردند . بلغور تولیدی ۸۷-۸۵ درصد وزن ذرت ورودی و ۹ تا ۱۱ درصد وزن ذرت را جوانه تولید شده بشکیل می دهد.

وضعیت واحد های فعال تولید بلغور ذرت

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید بلغور ذرت در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات بلغور ذرت

نمودار واردات و صادرات بلغور ذرت در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز