طرح تولید دزدگیر اماکن و سیستم های اعلام سرقت

دزدگیر اماکن یا intruder alarm system ، یک سیستم نظارتی،حفاظتی و امنیتی است که برای جلوگیری از ورود سارقین و اعلام سرقت در اماکن صنعتی، تجاری، اداری و یا مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.نحوه عمل سیستم دزدگیر اماکن به گونه ای است که به محض ورود به حریم خصوصی و یا شکستن قفل، به صورت آژیر و هشدارهای امنیتی، تلاش برای سرقت را اعلام می کند.این سیستم بهترین کارایی را در مجتمع های مسکونی، کارگاه های تولیدی، کارخانجات صنعتی و واحدهای تجاری دارد.انواع مختلف سیستم دزدگیر اماکن با کاربردهای متفاوت برای مواقع ضروری تولید شده است.برخی از سیستم های دزدگیر مجهز به سیستم هشدار دهنده آتش و یا دوربین مداربسته هستند.طراحی برخی از سیستم های دزدگیر نیز به گونه ای است که امکان نصب بر روی درب های ورودی و اتصال به جریان برق را دارا می باشند. درب های شوک دار می توانند علاوه بر شناسایی ورود غیر قانونی، با جریان برق، مانع از فعالیت سارقین شوند.تنوع بالای سیستم دزدگیر اماکن موجب شده تا امکان استفاده در هر فضایی را داشته باشد.
به زبان ساده اگر بخواهیم بگوئیم که دزدگیر اماکن چیست تعریف به این صورت است که دزدگیر اماکن تشکیل شده از چند سنسور یا همان آشکار ساز که بسته به نیاز انتخاب میشود که میتواند یک آشکارساز حرکتی یا همان چشمی دزدگیر یا مگنت های درب و پنجره و یا آشکارساز دودی باشد. اتصال سنسور ها از طریق بستر ارتباط سیمی و یا بی سیم با دستگاه دزدگیر صورت میگیرد. عموما این سنسور ها مقابل ورودی هایی مثل درب و پنجره و یا هر قسمتی که امکان تخریب و ورود غیر مجاز باشد نصب میشوند و هر گونه حرکتی که در محیط به تشخیص این چشمی ها برسد به دستگاه دزگیر اعلام شده و سیستم نیز هشدار را به دو طریق مرسوم یعنی آژیر در محل و تماس تلفنی از طریق تلفن کننده دزدگیر برقرار میکند.

قسمت‌های مختلف یک سیستم دزدگیر حرفه‌ای

۱. دستگاه مرکزی دزدگیر (پنل مرکزی آلارم)
۲. چشم الکترونیکی (رادار، سنسور حرکتی، سنسور مادون قرمز PIR)
۳. انواع آژیر و بلندگو
۴. چراغ هشدار دهنده چشمک‌زن
۵. انواع سنسور در و پنجره
۶. تلفن کننده اتوماتیک (شماره گیر اتوماتیک-Auto Dialler)
۷. پدال یا شاسی اضطراری

 

مدل های PIR

سنسور PIR برای فضای باز
سنسور PIR برای فضای بسته
سنسور PIR با دید °۳۶۰-°۹۰-°۱۸۰-°۱۲۰
سنسور PIR غیر حساس به حیوانات خانگی تقسیم می شود.

سنسور تشخیص حرکت PIR

نام این سنسور از سر کلمه های PASSIVE INFRA RED گرفته شده است
سنسورهای PIR برای تشخیص حرکت موجودات زنده به کار می رود ( انسان و حیوانات ) . این سنسور
معمولا با نام چشمی شناخته می شود .

خصوصیات سنسور

محدودهء دمایی که سنسور می تواند در آن کار کند ۳۰ – الی ۷۰ + می باشد .
محدودهء ولتاژ تغذیه هم بین ۵ تا ۱۲ ولت است ( برخی که به صورت آماده ساخته می
شوند ، محدودهء تغذیه از ۳.۵ ولت شروع می شود ) .
زاویهء دید ( زاویهء مورد حس ) توسط سنسور ۹۵ درجه می باشد
جریان مصرفی در محدودهء میکروآمپر است ( حدود ۵۰ میکرو آمپر ) .

روش کار سنسور

اصول کاری این سنسور و آشکارسازی حرکت آن بر اساس انرژی گرمایی دریافتی از محیط می باشد و اثر پیرو الکتریکی می باشد . درون این سنسور کریستالهایی به کار برده شده اند که این خاصیت را دارند .
اثر پیرو الکتریک در عناصری وجود دارد که در معرض تغییرات گرمایی ، ولتاژی را تولید کنند .

سنسور های چشمی

سنسور های چشمی یا سنسور مادون قرمز (passive infra red) با نام اختصاری PIR براساس انتشار امواج مادون قرمز غیرفعال در محیط تحت پوشش کار می‌کند به این صورت که وقتی سیستم اعلام سرقت فعال می‌شود، مدار الکترونیکی داخل سنسور یا چشمی مادون قرمز شروع به کار می‌کند و امواج مادون قرمز را به صورت پرده‌ای در محیط منتشر می‌کند که این پرده‌ها یکی در میان دارای بار مثبت و منفی می‌باشند و مانند یک کلید الکترونیکی عمل می‌کنند.
وقتی شخصی وارد محیط تحت پوشش می‌شود با حرکت خود در محیط به طور نامحسوس هر یک از این پرده‌ها را به هم متصل کرده و با ارتباط مثبت به منفی حسگر یا چشم مادون قرمز تحریک گردیده و پیام اعلام خطر را به پنل مرکزی صادر می‌کند.
چشم‌های الکترونیکی دزدگیر از نظر محل نصب به دو دسته چشم‌های فضای باز و چشم‌های فضای بسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از این چشم‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند.
انتخاب صحیح هرکدام از این حسگرها در داشتن یک دزدگیر حرفه‌ای امر مهمی است.
برخی از رادارهای مرسوم در بازار مصرف عبارتند است از :
چشم الکترونیکی کلاسیک
چشم الکترونیکی پارادوکس
چشم الکترونیکی الگانس
چشم الکترونیکی TEXECOME
چشم الکترونیکی پریمو
چشم الکترونیکی اسکن ترنیکس و ….
چشم الکترونیکی هانیول

 

سنسورهای دیواری

عموما در بیشتر دزدگیرهای اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله یک پایه متحرک توسط نصاب به صورت افقی یا عمودی روی دیوار نصب می‌شود.

چشم‌های باسیم و بی‌سیم

چشم‌های باسیم با ۴ رشته سیم کار می‌کنند دو سیم برای تغذیه مثبت و منفی و دو سیم برای فرمان چشم استفاده می‌شود.
از چشم‌های بی‌سیم برای حفظ زیبایی محیط‌هایی که پیش بینی سیم‌کشی سیستم دزدگیر را ندارند استفاده می شود و از باتری داخلی تغذیه می‌گیرند و قیمت آنها نسبت به چشم‌های باسیم بیشتر است.

هشداردهنده های نوری یا چراغ چشمک زن

ساختار آنها بسته به نوع استفاده در محیط باز یا بسته متفاوت است و همزمان با آژیر و بلندگو شروع به کار کرده و به اعلام خطر در محیط کمک می‌کند.

انواع سنسور در و پنجره

اولین نوع دزدگیر این نوع سنسورها بودند با پیشرفت علم و تکنولوژی ساختار داخلی این سنسورها به روز شده است. برای حفاظت از درها سنسورهای مخصوص به نام مگنت و برای حفاظت پنجره ها سنسورهای مخصوص به نام سنسور لرزشی استفاده می شود این حسگرها در دو نوع با سیم و بی سیم تولید می شوند.

آژیر یا بلندگو

وظیفه آژیر یا بلندگو دریافت سیگنال از پنل مرکزی و تبدیل این سیگنال به هشدار صوتی می‌باشد. آژیرها بنا به محل نصب ساختار ظاهری متفاوتی دارند.آژیرها و بلندگوهای مخصوص فضای بسته غالبا دارای مشخصات شبیه هم و هم شکل می باشند. بلندگوهای فضای باز شیپوری و بوقی شکل می باشند یا شرایط نصب در فضای باز را دارند یا در محفظه های فلزی نصب و حفاظت می‌شوند.

تلفن کننده اتوماتیک

تلفن کننده(auto dialer)دستگاه جانبی است که در کنار پنل مرکزی قرار گرفته و بعد از اعلام هشدار توسط دستگاه و دریافت فرمان سرقت فعال شده و با پیام صوتی که از قبل توسط کاربر ضبط شده با شماره های ذخیره شده در حافظه تماس گرفته و ورود غیر مجاز به محیط را اطلاع می‌دهد. تلفن کننده‌ها به ۲ نوع خط ثابت و سیمکارتی تقسیم می شوند.

پدال یا شاسی اضطراری

پدال یا شاسی اضطراری در محل تحت پوشش دزدگیر نصب شده و در مواقع اضطراری به کاربر این امکان را می‌دهد به صورت دستی آن را فعال کند. این پدال‌ها دارای ۲ مدار ncوno هستند تا بتوانند در تمام دستگاه‌های حفاظتی نصب و بهره برداری شوند. پدال بیشتر در موزه و جواهر فروشی و بانک و صرافی کاربرد دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دزدگیر اماکن و سیستم های اعلام سرقت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک دزدگیر اماکن ۳۱۹۰۵۱۲۵۰۴

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دزدگیر اماکن و سیستم های اعلام سرقت

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید دزدگیر اماکن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید دزدگیر اماکن در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید دزدگیر اماکن و سیستم های اعلام سرقت

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۶۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)