طرح تولید بلوک و آجر پازلی

بلوک پازلی در ابعاد ۱۰ارتفاع*۱۵عرض*۳۰طول (سانتی متر) دارای مقاومت بالاتر و ظاهری متقارن و زیبا جایگزینی مناسب برای بلوک سیمانی به شمار می رود .
یکی از مزایای حائز اهمیت آجر های پازلی در سیستم ساخت و ساز این است که کار کردن با آن بسیار تمیز و مرتب و همچنین راحت و آسان است. در سازه های که از آجر پازلی استفاده می شود نیازی به بند کشی و یا استفاده از قالب های چوبی و فلزی برای ساخت ستون نیست که این امر باعث کاهش نیروی انسانی می شود؛ به گونه ای که حتی یک فرد هم بدون نیاز به کمک قادر به ساخت یک سازه می باشد.
آجر مدولار یک آجر انقلابی است و پایه یک سیستم ساختمانی جدید تحت پوشش اختراعات ثبت شده در ایالات متحده است. این آجر برای ساختن خانه ها، ساختمان ها، پل ها و غیره قابل استفاده است. هر بلوک این آجر از بتن با مقاومت بالا با خواص منحصر به فرد ساخته شده است که اجازه ساخت ساختمان های واقعا سازگار با محیط زیست را، با صرفه جویی در هزینه های برق در ارتباط با گرمایش و سرمایش فصلی می دهد. با این بلوک ساختمان ها سریع تر، ارزان تر، دقیق تر و قوی تر از روش های ساخت سنتی ساخته می شوند.
آجرها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی به یکدیگر متصل شوند. به علاوه فضای های بازی در درون آجر به منظور عایق گذاری قرار دارد. این فضاهای باز همچنین باعث می شوند عناصر زیر بنایی بتوانند در سراسر آجر ها اجرا شوند و دسترسی آسان به این عناصر فراهم شود.
کفها، دیوار ها و سقف های یک پروژه همگی با آجر مخصوص و مناسبی ساخته می شوند که امکان یک ساخت و ساز آسان و سخت را با حداقل کثیف کاری و کاهش چشمگیر هزینه ها فراهم می آورد.

سهولت کار در بخش تاسیسات ساختمان با استفاده از آجر پازلی ( لگویی )

۱- بدلیل سوراخهای تعبیه شده، برای هر نوع لوله کشی و سیم کشی در ساختمان نیازی به تخریب آجر پازلی نمی باشد.
۲- استفاده از آجر پازلی منجر به کاهش هزینه در حجم مصرفی بالای ملات می شود.
۳- آجرهای پازلی بدلیل عدم تخریب جهت هر گونه فعالیتهای الکتریکال و مکانیکی عایق صوتی و حرارتی بسیارعالی هستند.

کاهش هزینه با استفاده از آجر پازلی ( آجر سبز یا مدولار و حافظ محیط زیست )

با توجه به افزایش قیمت در انرژی و سوخت، استفاده از آجرهای پازلی موجب کاهش هزینه چشمگیر، در حمل مصالح و به طور کلی اجرای پروژه می شود.
از جمله مواردی که باعث کاهش هزینه در ساختمان سازی با استفاده از آجرهای پازلی می شوند عبارتند از: کاهش ۵۰% هزینه در استفاده از فولاد، کاهش ۶۰% مصرف بتن و سیمان، کاهش نیروی انسانی در ساخت سازه، افزایش سرعت ساخت، کاهش در مصرف مصالح بین آجرها، پلاستر کردن، هموار کردن سطح دیوار قبل از گچ کاری بیان و بسیاری دیگر.
ضمن اینکه آجر پازلی ( لگویی ) قابلیت تولید در رنگ های متنوع را با توجه به نما داشته، منجر به کاهش هزینه های رنگ آمیزی و افزایش جلوه ی نما می شود.

آجر پازلی یا مدولار حافظ محیط زیست

علت نامیده شدن آجر مدولار و حافظ محیط زیست این است که در ساخت این نوع آجر از مدرن ترین تجهیزات روز استفاده گردیده و این آجر با کیفیت بالایی تولید می گردد که نسبتا از آجر معمولی سبکتر می باشد. آجر سبز به دلیل نوع طراحی و شکل منحصر به فردی که دارد منجر به کاهش مصرف مواد معدنی ( سیمان، شن ، ماسه، …. ) می شود که همین امر می تواند باعث بقای محیط زیست گردد.

مقاومت فشاری بالا و ضد زلزله

آجرهای پازلی دارای مقاومت فشاری بالای ۳ مگاپاسکال می باشد که از این نظر تنها آجر موجود در کشور است. همچنین به علت طراحی خاص و مهندسی آن که میتوان از درون حفره های آن میلگرد عبور داد و دیوارها را بصورت عمودی و افقی در برابر لرزش های زلزله مسلح نمود، که این امر آجر پازلی را مقاوم ترین نوع آجر در برابر زلزله می کند. از مزیت های دیگر آن این است که با این کار در هنگام زلزله دیگر دیوار روی افراد آوار نمی شود.
این آجر همانند قطعات پازل است که به همدیگر جفت می شوند و نیازی به ملات ندارند. ضمن اینکه دارای سوراخهایی است که توسط آرماتور به زمین متصل می شود.
این نوع آجر دارای ۹۸ درصد عایق حرارتی و ۶۷ درصد عایق صوتی است و به دلیل سبک بودن آن باعث کاهش وزن عمومی ساختمان می شود.

 

صرفه جویی در زمان اجرا

افزایش سرعت ساخت و ساز بدلیل طراحی منحصر بفرد آجر پازلی و عدم نیاز به اقدامات نظیر رنگ و پلاستر کردن باعث می شود که فرآیند ساخت سازه در سریع ترین زمان ممکن انجام شده و در وقت صرفه جویی بسیار شود

مزایا:
ذخیره پول:

برآوردها نشان می دهد که استفاده از سیستم آجر هوشمند انقلابی منجر به ذخیره ۵۰ درصدی در کل هزینه های ساخت و ساز یک ساختمان هشت طبقه ای می شود.

ذخیره انرژی:

خواص حرارتی شگفت انگیز آجر می تواند منجر به صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های گرمایش و خنک سازی شود. بدیهی است که ۶۰ درصد هزینه های انرژی برای یک ساختمان به گرمایش و سرمایش آن ساختمان از جمله آب گرم مرتبط است. آجر هوشمند شرایطی فراهم می آورد تا صرفه جویی چشمگیری در مصرف برق و سایر هزینه های انرژی ، با هدایت گرما در فصل تابستان و به دام انداختن آن در زمستان، صورت پذیرد. طراحی بلوک اجازه می دهد تا کنترل بیشتر بر روی انرژی حرارتی یک ساختمان صورت پذیرد و به این ترتیب صرفه جویی قابل توجهی برای صاحبان منازل و همچنین اثرات انرژی کمتری برای همه ما حاصل می شود.

ذخیره منابع:

از آنجا که آجر ها قابلیت ساخت سفارشی را دارند، می توانند به گونه ای ساخته شوند که اقداماتی از جمله تمیز کردن و حفظ سکون و آرامش ساختمان را فراهم کرد. این ساخت سفارشی همچنین ساخت آجر ویژه ای در ابعاد، شکل، و سطوح بیرونی در هر رو سمت بیرونی و درونی را نیز شامل می شود.
در یک پروژه ساختمانی با آجر هوشمند، آجر های مورد نیاز به محل ساخت و ساز انتقال داده می شوند، جایی که در آنجا آجر ها با درب ها، پنجره ها و سایر عناصر سنتی ترکیب می شوند و برقرار می شوند و سازه مطلوب به سرعت و کامل با حد اقل نیروی کاری و زمان کامل می شود.

استحکام فوق العاده:

روش های ساخت و ساز با آجر هوشمند همچنین به طور قابل توجهی نیازمندی به مصالح طبیعی مانند شن، آهن و آب را کاهش می دهد. بلوک ها با کمک متخصصین برجسته در طراحی و ساخت و ساز، طراحی شده اند. بلوک و سازه های مرتبط با آن برای یک مقاومت بالا، از جمله زلزله و تنش های حاصل از شرایط بد آب و هوایی برنامه ریزی شده اند.

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بلوک و آجر پازلی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک جدول کفپوش و موزائیک ۲۶۹۵۶۱۲۳۲۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید بلوک و آجر پازلی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی جدول کفپوش و موزائیک ۶۸۱۰۱۹۹۰ / ۶۸۱۰۹۱۱۰

رونق صادرات آجر

شاید عجیب باشد زمانی که بسیاری از کالاها برای صادرات با مشکل مواجه هستند آجر بتواند رونق خوبی در بخش صادرات در گستره ای از اربیل در اقلیم کردستان عراق تا آجارستان در جنوب غرب گرجستان داشته باشد. آن هم کالایی که در دو سه سال گذشته تنها رکود بازار داخلی و تعطیلی تولیدکنندگان را با خود یدک می کشید.

 

 

وضعیت واحد های فعال تولید بلوک و آجر پازلی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید بلوک و آجر پازلی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات بلوک و آجر پازلی

نمودار واردات و صادرات بلوک و آجر پازلی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولیدآجر و بلوک پازلی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ هزار مترمربع
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۳/۵ - (۱۱ امتیاز)