طرح تولید بیلت آلومینیوم

طرح تولید بیلت آلومینیوم

محصول مورد بررسی طرح حاضر، تولید بیلت آلومینیوم است که به بازار عرضه می گردند . بیلت های آلومینیوم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
این محصولات از خواص متالوژیکی و شیمیایی متفاوتی برخوردار بوده و بر حسب موارد استفاده نوع آلیاژ آنها تعیین می گردد. بیلت به مفهوم فلز در شکل استوانه ای می باشد.
این محصول در آلیاژها و ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می گردد. در این طرح هدف تولید انواع بیلت آلومینیوم با آلیاژهای مختلف می باشد. کاربرد ایـن بیلـت هـا بـه عنـوان مواداولیه در ساخت انواع پروفیل ها و قطعات صنعتی می باشد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت بیلت آلومینیوم

طرح توجیهی تولید شمش آلومینیوم:۲۷۲۰۱۳۳۱
طرح توجیهی تولید بیلت آلومینیومی:۲۷۲۰۱۳۴۰
طرح توجیهی تولید مقاطع آلومینیومی:۲۸۱۱۱۱۱۷

موارد مصرف و کاربرد بیلت آلومینیوم

آلومینیوم و آلیاژهای آن بدلیل برخورداری از خواص مطلوبی مثل چگالی کم و نسبت استحکام به وزن بالا کاربرد زیادی در صنایع مختلف مثل خودرو سازی، صنایع هوائی، حمل و نقل و … دارند. آلیاژ های کارپذیر آلومینیوم سری های ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ بدلیل قابلیت رسوب از استحکام ویژه بالائی در میان سایر آلیاژهای آلومینیوم برخوردارند. به همین خاطر این آلیاژ ها بطور گسترده ای در تولید قطعات صنایع حمل و نقل، هوایی، دریایی و نظامی مورد استفاده قرار میگیرند. دامنه پایداری حرارتی بسیار محدود فازهای ثانویه، امکان ذوب موضعی، ناپایداری سیلان و نیز تشکیل باندهای برشی در حین فرآیند، تغییر شکل گرم این آلیاژهای و همچنین مشکل دستیابی به خواص مکانیکی مورد نظر در قطعات آهنگری شده، جزء دغدغه خاطر فعالان صنعت آهنگری آلومینیوم بوده و همواره باعث بروز مشکلاتی در آهنگری این سری آلیاژهای شده اند.

اهمیت تولید بیلت آلومینیوم در کشور

آلومینیوم در گروه فلزات اساسی قرار دارد و لذا بسیاری از صنایع برای ادامه حیات خود به این فلـز نیازمنـد می باشند. از این رو در ایران و بسیاری از کشورها، آلومینیوم در ردیف کالاهای استراتژیک قرار دارد. بنـابراین توسعه تولید این فلز از برنامه های کلان کشورمان و سایر کشورها می باشد. بطوریکـه طـی سـالهای گذشـته رشد بسیار فزاینده ای در تولید این فلز در کشورمان انجام گردیده است. محصول مورد بررسی طرح حاضر بیلت آلومینیوم است. این محصـول قابلیـت اسـتفاده فلـز آلومینیـوم را در بسیاری از صنایع مهیا می سازد که صنعت ساختمان، ماشین سازی و تاسیسات از جمله صنایع اساسی استفاده کننده در این باب به شمار می آیند. بنابراین در مجموع می توان گفت که آلومینیوم و در نهایت محصول این طرح دارای اهمیت استراتژیک بـرای کشور بوده و توسعه تولید آن می تواند در پیشرفت صنعتی کشور موثر واقع گردد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید بیلت آلومینیوم

ماشین پرس اکسترود آلومینیوم ۳۰۰۰ تن
ماشین پرس اکسترود آلومینیوم ۱۵۰۰ تن
ماشین پرس اکسترود آلومینیوم ۱۰۰۰ تن
تجهیزات مختلف آلیاز سازی
ابزارآلات عمومی کارگاهی
هزینه های حمل
هزینه های گمرکی
کوره

طرح تولید بیلت آلومینیوم

قیمت خط تولید بیلت آلومینیوم

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید بیلت آلومینیوم، برابر با ۲۹۶۲۷.۵ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت بیلت آلومینیوم

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۰۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۰۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۴۳ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۹۱۳۷۲.۵ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی. 🙂

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه صنایع فلزی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)