طرح تولید تایل از ماسه های کویری

محصول مورد بررسی در این طرح تایل می باشد که به گونه ای نوین از ماسه های کویری تهیه و تولید می شود. همانطور که در بالا به آن اشاره شد تایل از جمله مصالح ساختمانی محسوب می شود که انواع گوناگونی دارد و در ساخت و سازهای مدرن کاربرد های فراوانی دارد . تایل ها با هدف کاهش ضایعات ساختمانی و استفاده بهینه از منابع طبیعی، ارتقاء کیفیت ساختمان سازی، صرفه جویی در زمان و هزینه های ساخت و ساز، تامین ایمنی بناها در برابر زلزله و بهینه سازی مصرف انرژی طراحی و تولید شده اند. تایل ها از سهولت، سرعت و دقت اجرایی بسیار بالاتری نسبت به روش های سنتی (بنایی) برخوردار بوده و به همین دلیل در زمان و هزینه های ساخت صرفه جویی قابل ملاحظه ای را امکان پذیر می سازند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید تایل از ماسه های کویری

طرح توجیهی منسوجات سازه ای (ژئوتکستایل): ۱۷۲۹۱۱۱۸
طرح توجیهی تایل سقفی از ماسه و مواد پلاستیکی: ۲۶۹۳۱۱۳۴
طرح توجیهی تایل سقفی بتونی: ۲۶۹۵۱۱۱۳

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید تایل از ماسه های کویری

همانطور که بارها به آن اشاره کردیم تایل به عنوان یکی از مصالح ساختمانی نوین در چند دهه اخیر پا به عرصه صنعت گذاشته که ویژگی های بالایی داشته که به چند نمونه از این ویژگی ها اشاراتی می شود: کاهش ضایعات ساختمانی، ارتقاء کیفیت ساختمان سازی، صرفه جویی در زمان و هزینه های ساخت استفاده بهینه از منابع طبیعی، بهینه سازی مصرف انرژی طراحی و تولید، تامین ایمنی بناها در برابر زلزله، تایل حاصل شده از ماسه های کویری به دو شکل تایل روف و تایل های گچی می تواند عرضه شود. به دلیل اهمیت بالای ویژگی های یاد شده و زیبایی منحصر به فرد این محصول به تشریح کاربردهای این محصول می پردازیم : هتل ها، فرودگاه ها، عایق کاری حرارتی و صوتی سقف و پیلوت ساختمان ها، رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز تجاری، آمفی تئاتر ها، سالن های اجتماعات، اتاق های کنفرانس.

اهمیت طرح تولید تایل از ماسه های کویری

تایل ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند اهمیت های فراوانی در دنیای امروز دارند که در ذیل به چند مورد از آنها اشاره شده است : بهینه سازی انرژی، زلزله، صوت، مقاوم سازی و سبک سازی و کاهش هزینه های ساخت. از آنجا که بحث هدر رفت انرژی در ایران در مقایسه با مقدار جهانی بیشتر است . اطلاعات اجمالی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته می شود تا حساسیت در این زمینه بیشتر لمس شود. وجود منابع فراوان انرژی در کشور و ارزان قیمت بودن آن باعث شده تا در اکثر موارد انرژی بی رویه افزایش یابد و به مقدار قابل توجهی نیز اتلاف انرژی داشته باشیم.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید تایل از ماسه های کویری

سیلوی تغذیه کننده
نوار نقاله فلزی با ملزومات
نوار نقاله لاستیکی
دستگاه خردکن
دستگاه والس و …

طرح تولید تایل از ماسه های کویری

قیمت خط تولید تایل از ماسه های کویری

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید تایل از ماسه های کویری برابر با ۵۵۹۶۰۰۰۰۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت تایل از ماسه های کویری

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۳۰ میلیون عدد
مساحت زمین مورد نیاز: ۸۸۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۷۵۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۸۱ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۸۰۰۲ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۷۳۸۶ میلیون ریال
سرمایه کل: ۴۵۳۸۸ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۴/۵ - (۱ امتیاز)