طرح تولید ترازوی الكترونيكی

طرح تولید ترازوی الکترونیکی

ترازو با مدار الکترونیکی است که با مجموعه ای از برد ها و قطعات دیجیتالی تشکیل شده است ، ترازوی الکترونیکی به صورت اتوماتیک پس از قرار دادن کالا روی ترازو توزین نموده و نمایشگر ترازو نیز پس از توزین نتیجه را به نمایش در می آورد .
مفهوم ترازو در گذشته تفاوتی با امروز ندارد اما کارکرد ترازو بسیار متحول گردیده است به گونه ای که توزین توسط ترازو در گذشته حائز اهمیت بوده اما امروزه علاوه بر توزین قابلیت های ترازوی دیجیتال یکی از دلایل خرید ترازو گردیده است و خریدار به روش کارکرد ترازو اهمیت می دهد .
با پیشرفت روز افزون صنعت ترازو ، دستگاه های جدید در مدل های ترازوی لیبل پرینتر ، ترازوی بارکد پرینتر و ترازوی آزمایشگاهی فوق حساس در حال تولید هستند .

تفاوت ترازوی الکترونیکی با ترازوی قدیمی

تفاوت زیادی مابین ترازو الکترونیکی و ترازوی قدیمی وجود دارد برای نمونه ترازو های قدیمی به صورت عقربه ای بوده و گاهی نیز سنگی و توزین بر اساس سنگ هایی صورت می گرفت که از جنس آهن بودند و در کفه ی سنگ آهنی با وزن مشخص قرار می گرفت و در کفه ی دیگر کالا توزین می گشت در نمونه های ترازوی عقربه ای نیز توزین با لودسلی که به نمایشگر عقربه ای اتصال داشت صورت می گرفت و وزن با عقربه ها تغییر می نمود .
امروزه ترازوی الکترونیکی دارای نمایشگر LCD و LED بوده که نتیجه ی توزین را به صورت اعداد در نمایشگر به نمایش در می آورد از سویی نیز علاوه بر توزین محاسبه قیمت کالای مورد توزین را نیز انجام می دهد و دارای حافظه ی کیبردی برای ثبت نام و قیمت واحد و در انتها محاسبه ی کل فاکتور را داشته و با صدور فاکتور فروش برای مشتری و ذخیره ی اطلاعات در حافظه ی دستگاه اطلاعات را به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه برای فروشگاه امکان انتقال دارد.

انواع ترازو الکترونیکی با توجه به کاربرد آنها

از انواع ترازو با توجه به کاربرد آنها، ترازوی گرمی الکترونیکی را می‌توان نام برد. ترازوی دیجیتال گرمی ترازویی با سرعت، دقت و حساسیت بسیار زیاد در توزین مواد است. انواع ترازوی الکترونیکی گرمی قابلیت وزن کردن مواد از چندهزارم گرم تا حدود شش کیلوگرم، با حساسیت یک‌دهم گرم تا یک‌صدهزارم گرم و حتی بیشتر را دارند.
انواع ترازوی گرمی الکترونیکی از پیشرفته‌ترین و به روزترین تکنولوژی‌ها در عرصه توزین بهره می‌برند و در شغل‌هایی مثل طلافروشی وفروش محصولات کمیاب دارویی و گیاهی استفاده می‌شوند و به همین دلیل به این نوع ترازوها ترازوی طلاکشی و ترازوی زعفران هم گفته می شود و خرید ترازوی دیجیتال گرمی به یکی از ضروریات حرفه خرید و فروش فلزها و گیاهان قیمتی تبدیل شده است.
انواعی از ترازوی گرمی به ترازوی آزمایشگاهی الکترونیکی معروف هستند و در آزمایشگاه‌های مختلف و در سنجش دقیق‌ترین اندازه‌گیری‌ها در آزمایشگاه‌های مختلف فیزیک و شیمی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ترازوی الکترونیکی آزمایشگاهی تفاوت‌هایی با ترازوی معمول گرمی دارد. بسیاری از انواع ترازوی آزمایشگاهی الکترونیکی دارای سرپوشی هستند تا مواد در هنگام توزین در معرض هوا و واکنش شیمیایی حاصل از ترکیب با عناصر موجود در هوا قرار نگیرند.
ترازوی فروشگاهی دیجیتال نوع دیگری از انواع ترازوی الکترونیکی است که برای وزن کردن مواد مختلف با هدف فروش یا بسته‌بندی آنها استفاده می‌شود. پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع ترازوی الکترونیکی در دنیا، ترازوی فروشگاهی دیجیتال است. ظرفیت توزین انواع ترازوی فروشگاهی الکترونیکی از ۳۰ تا ۷۰ کیلوگرم، یعنی به اندازه خرید روزانه مردم است.
ترازوی صنعتی الکترونیکی نوع دیگری از انواع ترازو الکترونیکی است و در وزن کردن و بسته‌بندی مواد مختلف خوراکی و غیر آن در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود و از آنجا که ممکن است با رطوبت و شستشو و گرد و خاک و دیگر عوامل مخرب محیطی روبرو شود، باید دارای استحکام بیشتری باشد.
به همین دلیل معمولاً بدنه و سینی ترازوی دیجیتال صنعتی از فلز مقاوم یا بهترین نوع استیل ضد زنگ ساخته می‌شود تا علاوه بر قابلیت شست و شو دچار آسیب زودهنگام هم نشود، همچنین در مقابل ضربه‌های احتمالی در محیط صنعتی مقاوم باشد.به همین دلیل انواع ترازوی صنعتی الکترونیکی دارای درجه حفاظتی، یا اصطلاحاً IP بالاتر هستند و نکته آخر اینکه برخلاف ترازوی الکترونیکی فروشگاهی که دارای تنوع بسیار زیاد است،ترازوی الکترونیکی صنعتی تنوع زیادی ندارد.
یکی دیگر از انواع ترازوی الکترونیکی ترازوی خانگی دیجیتال است که برای وزن کردن افراد در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و ترازوی زیرپایی نیز خوانده می‌شود و بسیاری از مردم با خرید ترازو دیجیتال خانگی به‌طور مرتب وزن خود را کنترل می‌کنند تا دچار اضافه وزن نشوند.
بیشترین ظرفیت معمول توزین انواع ترازوی خانگی الکترونیکی تا حدود ۱۵۰ کیلوگرم است، هرچند ترازوی خانگی الکترونیکی تا حدود ۲۰۰ کیلوگرم نیز با کاربرد محدود وجود دارد.
معمولاً انواع ترازوی الکترونیکی وزن کشی با گذاشتن پا بر روی آنها فعال شده، وزن را نشان می‌دهند و پس از پائین آمدن از روی آن نیز پس از مدت کوتاهی خاموش می‌شوند.
ترازوی پزشکی الکترونیکی یکی دیگر از انواع ترازو دیجیتال است و خرید ترازوی الکترونیکی پزشکی به طور خاص مورد نیاز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و آسایشگاه‌ها و داروخانه‌ها و حتی باشگاه‌هاست و از انواع ترازوی پزشکی برای وزن کردن بیماران و سالمندان و افراد مورد مراقبت و همچنین افراد سالم استفاده می‌شود. ترازوهای پزشکی / باشگاهی بیشترین تعداد این گروه ترازوها را تشکیل می‌دهند و در کلینیک‌ها و باشگاه‌ها و داروخانه‌ها و مراکز عمومی برای سنجش وزن و قد افراد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
برخی دیگر از انواع ترازوی پزشکی الکترونیکی به صورت صندلی ساخته شده‌اند و فرد مورد مراقبت برای اندازه‌گیری وزن روی آن می‌نشیند و برخی دیگر مناسب قرار گرفتن ویلچر هستند که به آن ترازوی ویلچری گفته می‌شود و افراد با ویلچر بر روی آن قرار می‌گیرند؛ بعضی نیز مخصوص تخت بیمارستان هستند و به آنها ترازوی تخت بیمارستانی گفته می‌شود و بیمار با تخت بر روی آن قرار می‌گیرد.
ترازوی قد و وزن نوزاد نیز زیر مجموعه انواع ترازوی پزشکی الکترونیکی است. ترازوی آشپزخانه دیجیتال هم از انواع ترازوی الکترونیکی است که کاربرد خانگی دارد و برای وزن کردن مواد مختلف مورد استفاده در پخت‌وپز و درست کردن خوراکی‌های مختلف در خانه استفاده می‌شود. ترازوی آشپزخانه الکترونیکی از چندصدگرم تا حدود ۱۵ کیلوگرم را وزن می‌کند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ترازوی الکترونیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصول کد آیسیک
ترازوی توزین کالا (الکترونیکی)۲۹۱۹۵۱۲۳۱۴
ترازوی توزین کالا (الکترونیکی مجهز به دستگاه محاسب)۲۹۱۹۵۱۲۳۱۵
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت ترازوی الکترونیکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
ترازوی توزین کالا (الکترونیکی)۸۴۲۳۸۱۰۰|۸۴۲۳۸۲۱۰|۸۴۲۳۸۲۹۰
ترازوی توزین کالا (الکترونیکی مجهز به دستگاه محاسب)۸۴۲۳۸۹۱۰
قطعات ترازوی الکترونیکی

موارد نامبرده از ویژگی های ظاهری ترازوی الکترونیکی است و تنها ظاهر ترازو را تشکیل داده اند قطعات داخلی این محصول از طیف گسترده تری برخوردار می باشد که اصلی ترین وظیفه ی عملکرد ترازو را بر عهده دارند این قطعات که از پیچیدگی بالایی برخوردار هستند درون یک باکس قرار گرفته است که توسط کاربران قابل دسترسی نیست و در دیدرس کاربر و مشتری قرار نمیگیرد .
قطعات ترازوی الکترونیکی که در داخل دستگاه به کار رفته است شامل لودسل ترازو ، برد اصلی ترازوی الکترونیکی ، برد ساپلای ترازو ، برد نمایشگر ترازو ، پاور برد ترازو ، برد سوئیچینگ ، برد پرینتر ترازو ، مکانیزم ترازوی دیجیتال می باشد . اصلی ترین قطعه ی یک ترازوی دیجیتال لودسل یا همان سنسور وزن آن می باشد که وظیفه ی توزین و اعلام وزن به نمایشگر را برعهده دارد جهت نگهداری و استفاده ی درست از این مهم می بایست نکانی نظیرعدم برتاب جنس بر روی صفحه توزین و نیز قرار ندادن بار بیش از حد مجاز را رعایت نمایید .

وضعیت واحد های فعال تولید ترازوی الکترونیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید ترازوی الکترونیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید ترازوی الکترونیکیجدول واحد های فعال تولید ترازوی الکترونیکی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید ترازوی الکترونیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .طرح تولید ترازوی الکترونیکی

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)