طرح تولید خمیر فلاف

خمیر فلاف نوع دیگری خمیر است که در مواردی غیر از کاغذسازی مصرف می شود. این محصول بخش جاذب در پوشک، نوار بهداشتی و بالشتک زخم بندی را تشکیل می دهد. الیاف بلند کرافت یا سولفیت ویژگی جاذب و نرم بودن دارند، اما به تازگی الیاف ارزان تر شیمیایی-مکانیکی هم وارد این بازار شده است.

خمیر فلاف را به طور معمول به صورت حلقه کاغذ به مشتری عرضه می کنند. برای تبدیل آسان آن به فلاف و مصرف کم انرژی، سطح رطوبت و ضخامت ورقه نمدی باید به دقت کنترل شود.

معمولا رطوبت آن بین هشت تا ده درصد (یعنی، کمتر از خمیر کاغذ تجاری) است. از سوی دیگر، آب گیری با پرس را باید به حداقل رساند تا ورقه بیش از حد متراکم نشود. در نتیجه، عمده تبخیر باید در بخش خشک کن انجام شود که نتیجه آن کاهش سرعت تولید و نیاز به تجهیزات ویژه برای تولید حلقه های بزرگ خمیر فلاف است که سبب شده کارخانه های تولید خمیر کمتر وارد این بازار شوند. از سوی دیگر، با توجه به روند رو به افزایش مصرف خمیر فلاف، انتظار می رود در آینده، بازار این فرآورده سودآورتر شود و در نتیجه، تولید خمیر فلاف افزایش یابد.

خصوصیات خمیر فلاف

خمیر فلاف جهت تولید پوشک و نوار در کارخانجات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به خصوصیات خمیر که به پارامترهای مختلفی اعم از یکنواختی گراماژ ، درصد خاکستر ، خصوصیات اسیدی و بدون یووی بودن آن مرتبط است می تواند بنا به نیاز مشتری انتخاب گردد.

معمولا خمیر فلاف با توجه به نوع تولید آن به دو دسته آنتریتد و تریتد تقسیم بندی می شود

خمیر فلاف خارجی
خمیر فلاف ایرانی

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خمیر فلاف

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک انواع فلاف پالپ بهداشتی به شکل رول و یا قالبگیری شده : ۲۱۰۹۵۱۲۳۸۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خمیر فلاف

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

روش تولید خمیر فلاف

در حال حاضر از مواد غیر چوبی ( مواد لیگنوسلولزی ) تنها ۷-۵% در تولید خمیر کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. تولید خمیر کاغذ با این روش در دو دهه اخیر نسبت به تولید خمیر از چوب رشد بسیار سریعتری داشته است. بعنوان مثال میزان تولید در آمریکای لاتین دو برابر و در آفریقا و خاورمیانه این میزان سه برابر شده است. در کشورهایی نظیر مصر که فاقد جنگلهای صنعتی و طبیعی می باشند، ساقه پنبه یکی از ضایعات ( پسماندهای ) کشاورزی است که برای خمیر کاغذسازی مورد استفاده قرار می گیرد. ساقه پنبه به مقدار فراوان در تمام دنیا قابل دسترس است.در مصر سالیانه ۱.۹ میلیون تن از این ماده تولید می شود. ساقه ها دارای درصدی سلولهای مغزی هستند که با پوست بیرونی تیره رنگ مشکلاتی را در فرآیند تهیه خمیر و کاغذ ایجاد می نمایند.

وضعیت واحد های فعال تولید خمیر فلاف

نمودار واحدهای فعال تولید پارچه ملت بلون در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

وضعیت واردات و صادرات خمیر فلاف

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

بازار خمیر فلاف در ایران

خمیر فلاف یا الیاف بلند عمداً برای تهیه پوشک بچه و نوار بهداشتی می باشد. در حال حاضر قسمت عمده خمیر فلاف مورد مصرف در کشور از طریق واردات تدارک می شود.

خمیر فلاف در کشورهایی که دارای جنگل های درختان سوزنی می باشند.، از این گونه درختان تهیه می شود، در حالی که در ایران فقدان درختان از نوع مذکور از الیاف پنبه تهیه می گردد. لینتر پنبه که الیاف آن ۱۰۰% از نوع الیاف سلولزی است برای تهیه خمیر فلاف مناسب تر است. کاغذ حاصل از این خمیر حدود ۸۰% وزنی پوشک و نوار بهداشتی را تشکیل می دهد.
میزان نیاز داخلی به این محصول در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ تن در سال است. میزان نیاز ارزی برای واردات هر تن حدود ۲۰۰۰ دلار بوده و در حال حاضر واحد تولید کننده خمیر فلاف شرکت حریر قائم شهر است که با ظرفیت ۴۰۰ تن در سال کار می کند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید خمیر فلاف

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)