طرح تولید خمیر پیراشکی
پیراشکی یکی از غذاهای ملی روسیه است، که نامی عمومی هم برای غذاهای پخته یا سرخ‌شده‌ای است که با مواد متنوعی پر شده‌اند. این مواد متنوع میتواند از انواع مواد پیتزا یا حتی پنیر صبحانه نیز باشد و خمیر آن نیز مثل خمیر پیتزا یا حتی خمیر نان بربری می باشد.برای تسریع در فرآیند آشپزی، خمیرهای آماده پیراشکی نیز گزینه مناسبی برای استفاده هستند.

تعریف خمیر:
خمیر به طور معمول با مخلوط کردن آرد با مقدار کمی آب و یا مایعات دیگر تهیه می شود و گاهی شامل خمیرمایه یا سایر مواد ترکیب کننده و همچنین چربی های مختلف یا طعم دهنده ها است. خمیرمایه در واقع خمیری ترش حاوی مخمر است که باعث ورم کردن خمیر می‌شود که به نوبه خود باعث بهتر شدن نان می‌شود. خمیرها از طیفهای متنوعی از آرد ، مانند گندم، ذرت ، برنج ، حبوبات ، بادام و سایر غلات و محصولات زراعی مورد استفاده در سراسر جهان تهیه می شوند و نمک ، روغن یا چربی ، قند یا عسل و گاهی شیر یا تخم مرغ نیز از ترکیبات متداول در خمیر نان هستند. اگرچه بیشتر خمیرها دارای مواد با خواص ویسکوالاستیک هستند، اما هیچ تعریف دقیقی از مواد تشکیل دهنده خمیر ارائه نشده است.

مواد تشکیل دهنده خمیر پیراشکی :

– آرد
– آب
– روغن
– خمیر مایه فوری
– تخم مرغ
– نمک
– شکر

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خمیر پیراشکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک خمیر پیراشکی : ۱۵۳۱۴۱۲۳۴۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خمیر پیراشکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی خمیر پیراشکی : ۱۹۰۱۲۰۰۰

 

فرآیند تولید خمیر پیراشکی

تهیه خمیر :
برای تولید خمیرهای نازک (ورقه ای ) که معمولاً در سطوح صنعتی این نوع خمیر تهیه می شود، ابتدا ترکیبات خمیر در مخزنی مخلوط می شوند . این مخازن از نوع مخازن متداولی است که در صنایع غذایی کاربرد دارد. این ترکیبات را به صورت تدریجی به مخزن اضافه می نمایند تا خمیر حاصله دارای ویژگی های مطلوب و مورد نظر باشد. سپس توسط قالبی به اندازه و شکل مورد نظر بریده می شوند .

پهن کردن خمیر :
در این مرحله به منظور بررسی خصوصیات خمیر پیراشکی همانند مطلوبیت بافت، شلی و سفتی خمیر، فرم پذیری خمیر و یکنواخت بودن خمیر، آن را با دست لمس می کنند که این مهارت اصولاً به صورت تجربی می باشد . در صورتی که خمیر پیراشکی دارای خواص مطلوب باشد، در هنگام بریدن و حرارت دیدن دچار چروک خوردگی و کاهش حجم نخواهد شد. همچنین این مسئله ممکن است در هنگام مصرف نیز رخ دهد و خمیر دچار کاهش حجم شود و یا به دلیل جذب رطوبت و آب، ترکیباتی که بر روی خمیر پیتزا به کار می رود، به صورت خمیر شل درآید . این چروکیدگی ممکن است به دلیل کیفیت پایین محصولات اولیه به خصوص میزان پروتئین آرد مورد استفاده باشد .

فرم دادن به خمیر :
در این مرحله خمیرهای گردشده را توسط صفحات دایره ای مانند به صورت داغ پرس می کنند . این پرس کردن سبب می شود که خمیر به اندازه و ضخامت مورد نظر برسد .
از عواملی که در این مرحله بسیار مهم می باشد این است که خمیر حاصله از مرحله قبل حالت چسبندگی نداشته باشد و در عین حال دارای قابلیت پهن شدن و شکل گرفتن به صورت ورقه ای نیز داشته باشد، به طوری که حداکثر گستردگی خمیر را بدون ایجاد حالت چروکیدگی و ایجاد شکاف داشته باشیم . تفاوت این مرحله با مرحله قبل در این است که نیرویی که از طریق دستگاه وارد می شود، بسیار قوی تر از نیرویی است که توسط دستگاه قبلی به خمیر وارد می شد و این نیروی قوی عموماً سبب می شود که پوسته خمیر حاصله دچار نقص شده و به فرم و حالت مطلوب نباشد . به همین منظور کنترل نیروی وارده در این مرحله دارای اهمیت فراوانی می باشد .

زمان استراحت :
با توجه به اینکه در مراحل قبلی به خمیر ، فشار مکانیکی وارد شده، مدت زمانی خمیر را به حال خود می گذارند تا هم مخمر بتواند فعالیت خود ر ا به صورت کامل انجام دهد و حجم خمیر تا اندازه مطلوب افزایش یابد و هم بافت خمیر حالت یکنواخت و مطلوب را پیدا کند .

اتاق تخمیر :
خمیر تولیدی می بایست در دما و رطوبت کنترل شده ای قرار بگیرد تا فرایند تخمیر به صورت کامل انجام شود. انجام این مرحله سبب ترد شدن خمیر نهائی، هضم راحت، پخت سریع و محاسن دیگر می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید خمیر پیراشکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید خمیر پیراشکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات خمیر پیراشکی

جدول واردات و صادرات خمیر پیراشکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید خمیر پیراشکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات :۷۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)