طرح تولید خوشبو کننده محیط

اسپری خوشبو کننده هوا راهی آسان برای آوردن طراوت و بوی خوش با الهام از زیبایی طبیعت در فصل های مختلف است.
توجه به روح و انرژی موجود در خانه نیز به اندازه زیبایی خانه حائز اهمیت است.خانه ای با رایحه مطبوع و بوی خوش فضای مناسبتری نسبت به خانه ای پر از بوی انواع مواد پختنی و هوای مانده و پر از هوای گرفته دارد.
فرش ،مبل و پرده ها به دلیل اینکه بوی زیادی جذب خود میکنند ،بعد از مدتها باعث میشوند هوای خانه نامطبوع شود.هم چنین بوی مواد شوینده نیز زیاد ماندگار نیست.
اما اسپری های خوشبو کننده هوا میتوانند هم بوی ناخوشایند الیاف و فضا را پاکسازی کنند و هم اینکه آنرا با رایحه ای خوشبو و با طراوت جایگزین کنند.هوای تازه و خوشبو بر روحیه افراد بسیار تاثیر مثبت دارد.اغلب اوقات هنگام خرید یک محصول خوشبو کننده کلماتی مانند: خوشبو کننده گازی، خوشبو کننده اتوماتیک، خوشبو کننده ارزان، خوشبو کننده ژلی و… به گوشمان خورده است.

در حوزه ی محصولات تلطیف هوا سه دسته کلی وجود دارد:
خوشبو کننده های گازی که معمولا دستگاه اتوماتیک هم دارند.
خوشبو کننده های مایع که به صورت دستی اسپری می شوند.
خوشبو کننده های جامد و ژلی.
اما در این بین، رایج ترین نوع خوشبو کننده ها، خوشبو کننده های گازی هستند. در جنگ جهانی دوم برای اولین بار مکانیسم مایع تحت فشار ابداع شد. در آن زمان برای فراری دادن حشرات، سم را تحت فشار داخل قوطی ها پر می کردند تا حمل و استفاده از آن ها در شرایط جنگی راحت تر باشد.بعدا این ایده مطرح شد که میتوان از این مکانیسم برای آزاد سازی رایحه هم استفاده کرد. در دهه ی ۷۰ میلادی به دلیل مضراتی که این خوشبو کننده ها برای محیط زیست، لایه ازون و انسان داشتند؛ استفاده ی از آن ها طبق قوانین بهداشتی ممنوع شد و به جای استفاده از گازهای مضر از گازهایی مانند پروپان و بوتان در آن ها استفاده شد. البته خود این گاز ها هم برای گرمایش کره زمین و هم برای انسان های حساس مضر هستند.

خوشبو کننده های عطرینه یک محلول چند منظوره است. یعنی با محصولاتی که به عنوان خوشبو کننده، چه گازی و چه مایع، وجود دارد متفاوت است و تفاوت آن در خنثی کنندگی بوهای نا مطبوع و ضد عفونی کردن سطوح است. از همین امروز عادت کنید از واژه ی محلول چند منظوره بجای خوشبو کننده استفاده کنید. خاصیت خنثی کنندگی عطرینه موجب می شود تا بو ها با هم مخلوط نشوند. اسپری خوشبو کننده هوا عطرینه، بوی سیگار، سرویس بهداشتی، غذا، حیوانات خانگی و بوهایی از این قبیل را که عموما بعنوان بوهای ارگانیک شناخته می شوند، به راحتی خنثی می کند. ضمن این که از لحاظ سلامت، سالم ترین محصول در حوزه ی تلطیف هوا به شمار می رود.

آیا خوشبو کننده های عطرینه شیمیایی هستند؟

عطرینه عارضه ی جانبی برای پوست یا تنفس ایجاد نمی کند. تمام گواهی های پزشکی که دال بر این موضوع است مستند و قابل ارائه است. روایح عطرینه همان فرمولاسیون بوی واقعی را دارند که بطور مصنوعی تولید شده اند. به همین دلیل بسیار شبیه به بویی هستند که مثلا ما از پرتقال یا هلو یا بقیه روایح در ذهن داریم. حلال آن هم آب است.

توضیحاتی درباره روایح با کیفیت (Fine Fragrance):

در بسیاری از خوشبو کننده های موجود در بازار از روایح صنعتی (Commercial Fragrance ها یا Functional Fragrance ها) استفاده می شود. بدین دلیل که این روایح ارزان قیمت است. در صنایع مختلف از این روایح برای پوشاندن بوی بد مواد شیمیایی استفاده می شود. مثلا در تولید پودر رختشویی. اما از طرفی روایح با کیفیت تری هم موجود است که معمولا در عطر و ادکلن ها و بعضی از لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت استفاده می شود که به Fine Fragrance شهرت دارند. این روایح گران تر بوده اما از طرفی بسیار مرغوب تر هستند. شما می توانید هم رایحه لیموی صنعتی تهیه کنید و هم رایحه لیموی Fine Fragrance. در واقع Fine Fragrance ها کپی شده فرمولاسیون اصلی هستند. یعنی همان فرمول اصلی بوی پرتقال یا لیمو یا هر میوه و گل دیگری به صورت سنتزی تولید شده اند. به همین دلیل هم بسیار نزدیک به بوی طبیعی هستند و هم برای بدن ایجاد هیچ گونه آلرژی، اعم از سر درد، سرفه و… نمی کنند. البته ذکر این نکته لازم است که خود Fine Fragrance ها هم انواع مختلفی دارند. برای مثال در مورد محصول ما کیفیت این روایح به گونه ای است که در مورد بیشتر شان، رایحه بسیار نزدیک به رایحه طبیعی میوه یا گل مربوطه است و حس بسیار خوشایندی برای مصرف کننده ایجاد می کند. در واقع یکی از دلایلی که باعث شده تقریبا تمامی مشتریان ما حس رضایت بخشی درباره محصول داشته باشند استفاده از روایح با کیفیت یا همان Fine Fragrance هایی است که به دقت گلچین شده اند.

اسپری‌های خوشبو کننده محیط:

از رایجترین نوع خوشبو کننده‌های هوا، اسپری‌های خوشبو کننده هستند، تنوع رایحه های اسپری ها، پوشش‌دهی وسیع و سرعت بالای آن از ویژگی هایی است که اسپری را بین افراد محبوب کرده است.
معمولا اسپری‌ها در ۲ نوع دستی و اتوماتیک ،در بازار موجود می باشند. بعضی از دستگاه‌های اتوماتیک سنسوری دارند که به نور حساس هستند و با مصرف حداقل انرژی، بوی مطبوع را جایگزین بوی ناخوشایند میکنند. همچنین آن‌ها تنظیمات سه حالته برای شب، روز و شبانه‌روز دارند. این دستگاه‌ها با برق یا باتری کار می‌کنند، کنترل از راه دور و تایمر دارند.عطر مورد علاقه خود را داخل محفظه آن ریخته و با دادن زمان به دستگاه، تعداد اسپری کردن آن را طبق خواسته خود تنظیم کنید.
شما حتی میتوانید با استفاده از چند شاخه گل خشک شده و یا مرکباتی مانند پرتقال و لیمو فضای خانه و یا محل کار خود را مملو از عطر و بوی طبیعت کنید
هر تولید کننده ای که در این صنعت فعالیت دارد می تواند هر نوع اسپری را با دستگاه اسپری پرکن، پر کند. این دستگاه در دو مدل اتومات و نیمه اتومات تولید می شود .
دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک ، خود دارای دو مدل است :
دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک برقی و دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک بادی.
گاز مصرفی که با آن اسپری ها پر می شوند ، گاز مایع LPG است که بی بو شده است.برای صنایع غذایی نمی توان از این اسپری پرکن استفاده کرد و دستگاه اسپری پرکن را میتوان جایگزین کرد.

در راه اندازی این خط تولید به چه دستگاه هایی احتیاج داریم؟

با توجه به تنوع اسپری ها، امروزه تولید این محصول توانسته است بخشی از بازار را در بر گیرد از این رو توصیه می گردد با توجه به واردات بی رویه این محصولات کسانی که در صددد راه اندازی این نوع خطوط هستند در ابتدای امر می بایست اطلاعات کافی و تحقیقات میدانی خوبی را نسبت به کار خود انجام دهند چرا که سهل انگاری و بی تجربه بودن در این زمینه نه تنها کمکی به تولید نخواهد کرد بلکه خسارت جبران ناپذیری به بار می اورد.
در این خصوص می توان گفت بنا به سلیقه و بازار کار و آشنایی تولید کننده به سطح کار خود می تواند دستگاه را انتخاب و استفاده کرد به طور خلاصه می توان گفت راه اندازی خط تولید اسپری پرکن به دو قسمت تولید کارگاهی در سطح پایین و تولید و بازار انبوه در سطح شرکت های بزرگ تقسیم می گردد.
در راه اندازی خط تولید در سطح کارگاهی تولید کننده می تواند با آورده کم و بااستفاده از نیروی کار، تولید را پیش ببرد به عبارتی نیاز به سیستم اتوماتیک و پیشرفته نیست و تمامی فرآیند تولید با استفاده از سیستم نیمه خودکار و نیروی انسانی پیش می رود.
ولی در راه اندازی خط تولید اسپری در سطح کلان نه تنها استفاده از نیروی کار اهمیت دا رد بلکه تولید در سطح وسیع به دستگاههای که تکنولوژی روز در آن به کار رفته است، نیاز دارد.
یک راه ساده برای این کار استفاده از دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک است که کم هزینه است.
وسیله دیگری که مورد نیاز است کپسول ۳۰ کیلویی یا ۵۰ کیلویی است که گاز شیرین را وارد آنها بکنیم و به وسیله پمپ های دیافراگمی گاز را انتقال بدهیم.
برای پر کردن اسپری های دئودرانت یا خوشبو کننده بدن و هوا و… باید از یک سری برج استفاده بکنیم.
در مجموع برای راه اندازی خط تولید دستگاه اسپری پرکن به برج های بی بو کننده گاز ، مخزن گاز و پمپ های طبقاتی یا پمپ های F14 گاز که همراه با موتور ضد جرقه هست ، نیاز داریم .
به صورت کلی چنانچه تولید اسپری در سطح کارگاهی باشد، دستگاه های مورد نیاز عبارت اند از :

دستگاه اسپری نیمه اتومات(سه کاره)
دستگاه کمپرسور
پمپ انتقال گاز (پمپ های کوچک دیا فراگمی)
استفاده از کپسول های گاز (گاز ترش, گاز شیرین)بستگی به نوع محصول دارد به جای مخازن ذخیره گاز و برج های تسویه گاز
و چنانچه تولید در سطح وسیع باشد دستگاه های مورد نیاز عبارت اند از :

دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک
دستگاه کمپرسور انتقال باد به صورت اسکرو حداقل ts20
پمپ های انتقال گاز f14 یا استفاده از پمپ های طبقاتی
مخزن ذخیره گاز حداقل ۳ تنی
برج ها تسویه گاز ترش به گاز شیرین
دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

مضرات خوشبو کننده های گازی:

خوشبو کننده های گازی چون در حالت گازی هستند، ابتدا جریان هوا آن ها را جابجا می کند. یعنی خیلی سریع از محیط خارج می شوند. مثلا تهویه سرویس ها خیلی سریع آن ها را مکش کرده و به بیرون انتقال می دهد. به همین دلیل مجبور به استفاده از دستگاه اتوماتیک هستند که هر چند دقیقه یکبار آن ها را در فضا پخش کند.
این اسپری ها در جایی که بوی بد وجود داشته باشد، بوها را با هم مخلوط می کنند. یعنی عملا فضا را سنگین تر می کنند.
این اسپری ها به دلیل اینکه در ساختارشان از موادی مانند پروپان و بوتان و گازهای مشابه استفاده می شود، هم برای بدن انسان و سیستم تنفسی و هم برای محیط زیست مضر هستند. معمولا افراد حساس خیلی سریع به این گاز ها واکنش داده و سردرد می شوند. علامت آتش زا بودن پشت قوطی این محصولات، به دلیل وجود همین مواد است
خوشبو کننده های مایع نیز اولا صرفا خوشبو کننده هستند و بحث خنثی کنندگی را ندارند. ثانیا اینکه عطر استفاده شده در ساخت آن ها عموما عطرهای صنعتی است. خوشبو کننده های مایع بسته به نوع امولسیفایر های بکار رفته در ساخت شان می توانند حساسیت زا باشند یا نباشند؛ که این بستگی به فرمولاسیون و کیفیت مواد سازنده آن ها دارد. عطرهای صنعتی بوی خوبی دارند اما مشخص نیست این بوی خوب دقیقا بوی چیست! این عطرها یا ترکیبات آروماتیک هستند یا بیس اتیل استات دارند.
خوشبو کننده های جامد نیز به دلیل محدودیت در میزان استفاده و آزاد سازی رایحه توفیق چندانی در بازار پیدا نکرده اند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خوشبو کننده محیط

انواع خوشبوکننده محیط ۲۴۲۴۳۱۲۵۹۶
خوشبوکننده محیط به شکل اسپری ۲۴۲۴۴۱۲۳۹۶
خوشبوکننده محیط به شکل جامد ۲۴۲۴۴۱۲۵۹۳
خوشبوکننده محیط به شکل مایع۲۴۲۴۴۱۲۶۱۸

وضعیت واحد های فعال تولید خوشبو کننده محیط

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده خوشبو کننده محیط در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید خوشبو کننده محیط

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳/۵ - (۵ امتیاز)