طرح تولید درخشان کننده های نوری

به هر پدیده فیزیکی که در آن از طریقی به جزء افزایش دمای صرف یک ماده، نور تولید شود لومینانس گوییم. این واژه از واژه یونانی لومینوس به معنی درخشان گرفته شده است. پدیده لومینانس که بطور عموم به تابش نور توسط یک ماده اطلاق می شود، خود شامل دو نوع تابش می باشد.

الف)فلورسانس

ب)فسفرسانس

کاربرد درخشان کننده های نوری

امروزه بسیاری از کارخانه ها با بهر ه گیری از رنگهای مخلوط با مواد فسفرسانس که رنگهای شب تاب نیز نامیده می شوند، در محصولات خود با رقبای سنتی خود رقابت می کنند. برخی از کاربردهای ابتکاری که با استفاده از این رنگها انجام می شود به شرح زیر است:

چاپ سیلک روی پارچه و …

پوشش مجسمه

ساخت اسباب بازی

به عنوان رنگ در تزریق پلاستیک

ساخت گل مصنوعی که در شب نور میدهند

علائم هشدار دهنده

رنگ آمیزی ساختمان

نقاشی ماه ستاره و … در سقف اتاق

 

 

فرایند تولید درخشان کننده های نوری

از فرآیند تولید و تشکیل درخشان کننده های نوری اطلاعات دقیقی در دست نمی باشد ولی آنچه که طی فعالیت های میدانی و تحقیقات گسترده به دست آمد، مشخص شد که این مواد مانند اکسید روی یا سنگ استرانسیوم پس از استخراج از معدن تحت یک فرآیند در داخل یک راکتور Batch قرار گرفته و یک سری افزودنی یا Additive به آنها اضافه شده تا این مواد از نظر استانداردهای نورتابی و خلوص به مقادیر مورد نظر برسند و در نهایت محصول به صورت پودر یا کریستال خارج می شود.

بازار درخشان کننده های نوری

با بررسی های انجام شده در خصوص اقتصاد طرح نیز این طرح نیاز به سرمایه گذاری بالایی نداشته و در زمره طر ح های زودبازده محسوب می گردد و مشخصاً از بازدهی و سودآوری بالایی برخوردار خواهد بود.( با تولید ۱۰۰ تن از این مواد در سال و قیمت فروش متوسط ۲۰۰۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم، فروش سالانه طرح در ۱۰۰ درصد ظرفیت ۲ میلیارد تومان خواهد بود که چنانچه حتی ۷۰ درصد این مقدار را هزینه های تولید و مالیات به خود اختصاص دهند، سالانه ۶۰۰ میلیون تومان سودآوری طرح م یباشد که این سودآوری حدود ۲ برابر سرمایه گذاری طرح م یباشد و خود دلیلی بر عدم ارائه اطلاعات دقیق از سوی شرکت تولیدکننده جهت جلوگیری از به وجود آمدن رقیب می باشد.

با توجه سرمایه گذاری پایین و سودآوری بالای این طرح، پیشنهاد می شود که سرمایه گذار یک واحد ۱۰۰ تنی تولید درخشان کننده های نوری را با اولویت احداث در استان سمنان و یا نزدیک به تهران، راه اندازی و احداث نماید.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید درخشان کننده های نوری

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)