طرح تولید دستگاه الکتروشوک

دستگاه الکتروشوک یا دفیبریلاتور از دستگاههای پایه پزشکی می باشد که وجود آن در تمام بخشهای بیمارستانی، کلینیک ها، درمانگاه ها و آمبولانس ها واجب است. از این دستگاه برای اعمال یک شوک الکتریکی قوی به بیمارانی که قلب آنها به دلیل آریتمی ازکار افتاده باشد استفاده میشود. شوک الکتریکی اعمال شده به قلب در برخی موارد باعث بازگشت ریتم قلبی به حالت اولیه میشود.
سلولهای عضله قلب دارای جریان الکتریکی هستند که بدنبال جابجایی یون ها به داخل یا خارج از سلولها بوجود می آید. (جریان الکتروشیمیایی) این جریان الکتریکی بطور منظم از سمت دهلیزها به سمت بطن ها منتقل می شود.سپس سبب انقباض منظم دهلیزها و بطن ها می شود. این الگوی الکتریکی منظم، باعث ایجاد ضربانهای منظم قلبی و درنتیجه پمپاژ خون و ایجاد فشار خون مناسب در تمامی رگهای بدن می شود.
زمانی که این الگوی الکتریکی آنقدر سریع شود که امکان پر شدن قلب از خون را ندهد (فشار خون مناسب ایجاد نکند) و به صورت نامنظم کار کند، برای شروع مجدد ضربان قلب لازم است تا از دفیبریلاتور استفاده شود.
دستگاه های الکتروشوک بر اساس نوع کاربردشان در سطح بدن به دو گروه خارجی و داخلی تقسیم می شوند. الکتروشوک خارجی، در خارج قفسه سینه بیمار استفاده می شود و دو نوع دستی و خودکار دارد. دستگاه الکتروشوک داخلی معمولا در جریان عمل قلب باز استفاده می شود و به طور مستقیم به قلب شوک وارد می کند. دستگاه های الکتروشوک خارجی خودکار (AED)، دستگاه های رایجی هستند که به صورت اتوماتیک تشخیص ریتم قلب را می دهند و به شما می گویند که در هر مرحله چه اقدامی انجام دهید. دارای پدل یک بار مصرف هستند و در مکان هایی استفاده می شوند که دسترسی به پزشک ممکن نمی باشد. الکتروشوک های کلینیکی دستگاه های کاملی هستند که در بخش های بیمارستانی و مراکز درمانی که پزشک متخصص حضور دارد، استفاده می شوند و بر روی ترالی اورژانس قرار می گیرند و پدل آنها بعد از هر بار استفاده باید با دقت تمیز شوند.

ساختار و نحوه کار الکتروشوک

دستگاه الکتروشوک یا دفیبریلاتور از یک منبع تغذیه و یا یک باطری داخلی بزرگ برای شارژ نمودن یک خازن حجیم بین مقادیر ۵ تا ۴۰۰ ژول استفاده می کند. دو قسمت فلزی یا همان الکترودها به دفیبریلاتور متصل اند و روی دو طرف سینه بیمار قرار می گیرند. انرژی ذخیره شده درون خازن از یک الکترود به الکترود دیگر توسط سینه بیمار آزاد یا دشارژ می شود.
این شوک به قلب منتقل شده و ضربان منظم به قلب باز می گردد. این دستگاه قادر است توسط الکترودها و از طریق دیواره قفسه سینه یک شوک الکتریکی واحد به قلب وارد آورده و ناهماهنگی دهلیز یا بطن را برطرف نماید. الکترودها روی قفسه سینه به گونه ای قرار می گیرند که یکی در قسمت بالایی استخوان جناغ و دیگری روی نوک قلب باشد.
ژل یا ماده هادی را به اندازه کافی روی سطح الکترودها آغشته کرده تا هوای بین پوست و الکترودها از بین برود. وقتی انرژی ذخیره شده مورد نیاز توسط مانیتور نشان داده شد، دکمه انتقال انرژی را که روی دسته الکترود است فشار داده می شود تا تخلیه انرژی انجام گیرد، با این عمل شوک الکتریکی به بیمار وارد می شود. میزان تخلیه ای برای افراد بالغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ ژول و برای کودکان از ۵۰ تا ۲۰۰ ژول تنظیم می شود. در کنار این دستگاه یا به عنوان بخشی از خود دستگاه از مانیتور ECG برای تشخیص ریتم و اثر بخشی شوک اعمال شده استفاده می شود. بعضی از دستگاه های الکتروشوک دارای یک پیس میکر خارجی نیز هستند.

انواع دستگاه الکتروشوک بر اساس نحوه کاربردشان در سطح بدن

دستگاه الکتروشوک خارجی External
دستگاه الکتروشوک داخلی Internal
دستگاه الکتروشوک خارجی External
دستگاه های الکتروشوک خارجی (external) : در خارج از قفسه سینه استفاده می شود این دستگاه ها دو نوع هستند:

دستگاه های الکتروشوک خارجی دستی

دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار (Automated External Defibrillator = AED)
دستگاه الکتروشوک خارجی دستی
در داخل آمبولانسها، مراکز درمانی، که احیا پیشرفته انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاهها دارای مانیتور هستند. ریتم قلب را نشان میدهند و اپراتور یا کاربر ابتدا باید ریتم را آنالیز یا تحلیل نماید و سپس برای القای شوک تصمیم بگیرد.

انواع دستگاه الکتروشوک

دستگاه های الکترو شوک بر اساس نوع به کارگیری به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. الکتروشوک خارجی، که در خارج بدن استقاده می شود، بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته تک فاز (Monophasic) و دو فاز (Biphasic) تقسیم می شود که می تواند به صورت خودکار یا تنظیم دستی باشند.
دستگاه های تک فاز به نسبت قدیمی تر هستند. در این دستگاه ها جریان الکتریکی فقط از یکی از الکترودها به سمت دیگری می رود. اما در دستگاه های دوفاز، جریان الکتریکی طی دو مرحله به بیمار منتقل می شود. به عبارت دیگر جریان الکتریکی علاوه بر مسیر رفت، یک مسیر برگشت نیز طی می کند. بنابراین در تکنولوژی دوفاز یا بایفیزیک میزان کمتری از انرژی الکتریکی و در مقابل جریان موثرتری به قلب وارد می شود و در عین حال عوارض جانبی مانند سوختگی پوستی و آسیب بافت ها کاهش پیدا می کند.
در کنار دستگاه های با تنظیم دستی، دستگاه الکترو شوک اتوماتیک یا AED نیز وجود دارد که برای استفاده عمومی طراحی و ساخته شده است. از آنجایی که هر دقیقه برای احیای بیماری که دچار مشکل قلبی شده است، بسیار حیاتی است، این دستگاه ها با اعمال شوک الکتریکی در دقایق اولیه، تا رسیدن گروه نجات حرفه ای، می توانند به نجات بیمار کمک کند.
دستگاه های AED به صورت خود کار عمل می کنند و امدادگر را راهنمایی می کنند. به این ترتیب که بعد از متصل کردن الکترودها به بدن بیمار، وضعیت و ریتم قلبی بیمار به صورت اتوماتیک توسط دستگاه بررسی می شود و اگر لازم باشد به صورت خودکار انرژی دستگاه تنظیم و به بیمار شوک وارد می شود. دستگاه های AED می توانند تک فاز و یا دوفاز باشند که امروزه به دلیل اجتناب از مشکلات سوختگی و آسیب های پوستی و قلبی، بیشتر از تکنولوژی دوفاز با انرژی پایین حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ ژول در این دستگاه ها استفاده می شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستگاه الکتروشوک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک الکتروشوک پزشکی ۳۳۱۱۴۱۲۶۶۷
کد آیسیک الکتروشوک قلبی ۳۳۱۱۵۱۲۶۶۸
کد آیسیک الکتروشوک مغزی ۳۳۱۱۵۱۲۶۶۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستگاه الکتروشوک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی الکترشوک ۹۰۱۸۹۰۹۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید دستگاه الکتروشوک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید دستگاه الکتروشوک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات دستگاه الکتروشوک

نمودار واردات و صادرات دستگاه الکتروشوک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید دستگاه الکتروشوک

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۹.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۶ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)