طرح تولید دستگاه بای پپ

Bi-level Positive Airway Pressure که به اختصار BiPAP (بای پپ/بی پپ) نامیده می شود، یک دستگاه کمک تنفسی است که در زیر شاخه ی ونتیلاتور ها قرار می گیرد. در حین تنفس عادی، هنگام دم ریه ها منبسط می شوند زیرا دیافراگم به پایین کشیده می شود. از این رو فشار درون راه ها و کیسه های هوایی کاهش می یابد. این کاهش فشار، منجر به کشیده شدن هوا درون ریه ها و پر شدنشان از اکسیژن می شود.
اگر در هنگام تنفس با مشکل رو به رو شوید، دستگاه بای پپ به شما کمک می کند تا هوا را وارد ریه های خود کنید. بیمار با زدن ماسکی که به ونتیلاتور وصل است می تواند هوای فشرده شده توسط دستگاه را وارد راه های هوایی ریه اش کند. از آن جایی که در این روش، دستگاه ریه های شما را به کمک فشار هوا باز می کند، آن را ونتیلاسیون فشار مثبت می نامند.
در این روش غیر تهاجمی با دو نوع فشار IPAP و EPAP رو به رو هستیم که بر اساس شرایط بیمار و نوع بیماری تنظیم می شوند. IPAP فشار راه هوایی مثبت است که در هنگام دم اعمال می شود و EPAP فشار راه هوایی مثبت در هنگام بازدم. بسیاری از اجزای دستگاه بای پپ مثل ماسک و لوله (تیوب)، شبیه به یک دستگاه سی پپ استاندارد هستند. نکته ی متمایز کننده این دو، در نوع اعمال فشار آنهاست. BiPAP بر خلاف فشار ثابت در CPAP، سطح فشار متفاوتی را در زمان دم و باز دم به بیمار اعمال میکند که در آن فشار دم (IPAP) بیشتر و فشار بازدم (EPAP) کمتر است. فشار کم در بازدم انرژی مصرفی در هنگام خروج را محدود کرده و تنفس را آسان تر می کند. البته تنظیمات دستگاه بنا بر نوع بیماری و شرایط می تواند تغییر کند.

 

انواع دستگاه بای پپ
۱. S یا خود انگیخته (spontaneous):

در این حالت تنظیم تنفس توسط خود بیمار انجام می گیرد و ماشین یک فشار از پیش تعیین شده را در حین دم و بازدم اعمال می کند.

۲. ST یا خود انگیخته دوره ای (Spontaneous/Timed):

در این حالت تنفس می تواند در حالت S, T یا هر دو باشد. در حالت T، دستگاه بر تنفس بیمار تکیه نمی کند و همه ی نفس ها به صورت خودکار تنظیم می شوند. با تنظیم دستگاه بر حالت ST، تنفس هم توسط فرد انجام می گیرد و هم به صورت خودکار. بدین صورت که می توان حداقل تعداد تنفس در زمانی مشخص را برای بیمار در نظر گرفت. اگر بیمار در زمان مشخص شده نتواند تنفس را به تنهایی انجام دهد، دستگاه این کار را به صورت خودکار انجام می دهد و با انجام عمل دم به صورت اتوماتیک باعث حفظ ریتم تنفسی بیمار می گردد.

۳. بای پپ اتوماتیک (Auto-BiPAP):

این نوع از دستگاه ها می توانند به صورت خودکار درجه ی فشار دم و بازدم را بر اساس تجویز پزشک و شرایط بیمار تنظیم کنند. تنفس بیمار در حین خواب بررسی می شود و اگر مشکلی پیش بیاید که نیازمند ایجاد تغییر در فشار باشد، دستگاه تغییر لازم در اندازه ی فشار را اعمال می کند.

۴. ASV یا Adaptive Servo-Ventilation:

این دستگاه، نوع دیگری از دستگاه بای پپ است که ساختاری پیچیده دارد و به معنای تهویه متبوع فرمان یار است. این حالت دارای ویژگی های بسیاری مثل تنظیم حجم هوای وارد شده و سرعت منقبض و منبسط شدن ریه ها است. ASV به جای اینکه فشار هوای ثابتی را به داخل ریه ها بدمد و بازگرداند، شرایط تنفس او را پیش بینی کرده و فشار متناسب با بدن بیمار را عرضه می کند. استفاده از این حالت، بدون تجویز پزشک خطرناک است و تبعات جبران ناپذیری دارد.

۵. بای پپ حجمی Volume-Assured Pressure Support BiPAP- VAPS:

این نوع بای پپ حجم جاری در تنفس های متوالی را بررسی می کند، سپس تغییرات فشار لازم برای رسیدن به حجم جاری مناسب را محاسبه کرده و به آرامی فشار IPAP را تغییر می دهد تا به درجه ی مطلوب برسد. این دستگاه خود را با شرایط بیمار تطبیق می دهد تا به تنفس راحت تر بیمار کمک کند. از معروفترین مود های این نوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:
IVAPS که نام کامل آن Intelligent Volume Assured Pressure Support است به معنای مکانیزم هوشمند اعمال حجم فشار متناسب است. این بدین معنی است که در صورتی که قدرت تنفس بیمار کاهش پیدا کند، دستگاه با توجه به شرایط بیمار و تجویز پزشک میزان فشار را افزایش می دهد.
AVAPS هم نام اختصاری Average Volume Assured Pressure است که فشار حجمی میانگین، معنا می شود.

فواید استفاده از دستگاه بای پپ BIPAP

خوابی راحت و جلوگیری از بیداری های شبانه ناشی از قطع تنفس یا آپنه
تنظیم چرخه خواب با تنفس صحیح و بدون وقفه
قطع کامل خروپف ناشی از انسداد راه های تنفسی
دم و بازدم بدون مشکل
احساس شادابی و سرحالی بعد از خواب

بای پپ و بیماری آپنه

افرادی که به بیماری آپنه انسدادی خواب یا همان OAS مبتلا هستند عموماً وضعیت مناسبی در خواب ندارند و در واقع خوب نمی خوابند. سیستم تنفسی انسان یعنی همان راه های هوارسانی زمانی که عضلات پشتی در حال سکون هستند و استراحت می کنند ممکن است در طول فرایند دم و بازدم مقداری باریک تر شده و یا حتی بسته شوند. در واقع می توان گفت آپنه ایجاد شدن نوعی وقفه های متناوب در تنفس فرد است که به دلیل بسته شدن راه های تنفسی اتفاق می افتد. خرو پف نیز شکلی از همان آپنه محسوب می گردد. وقتی که این وقفه ها به اندازه لازم طولانی و ادامه دار باشند اکسیژن رسانی به مغز قطع می شود. مغز که خود را بدون اکسیژن می بیند به سرعت دستور تولید سرفه یا نفس نفس زدن شدید را صادر می کند تا به نحوی این راه باز شود و تنفس دوباره به شکل عادی باز گردد. فشار هوایی که دستگاه بای پپ به صورت دو طرفه به مجراهای انتقال هوا وارد می کند باعث می شود که چرخه تنفس به صورت کاملاً منظم انجام گیرد و وقفه ای در آن ایجاد نشود.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستگاه بای پپ

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک دستگاه تنفسی (بای پپ) ۳۳۱۱۴۱۲۴۳۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستگاه بای پپ

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی دستگاه تنفسی (بای پپ) ۹۰۱۸۱۹۹۰ / ۹۰۱۹۲۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید دستگاه بای پپ

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید دستگاه بای پپ در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات دستگاه بای پپ

نمودار واردات و صادرات دستگاه بای پپ در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است

 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)