طرح تولید دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز یا Coffee Maker را اغلب با عنوان قهوه ساز فیلتری اتوماتیک می شناسند. اما چرا اتوماتیک؟ در روش های دستی، آب با هدایت کتری بر روی قهوه ریخته می شود اما در این روش، کار کتری را دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

امروزه نوشیدن قهوه و فرهنگ قهوه نوشی به شدت رو به افزایش است، این نوع قهوه سازها کم کم جای خود را به خانه ها پیدا کرده . البته نباید از حق گذشت که یکی از دلایل استفاده زیاد آن ، شاید راحتی استفاده از این دستگاه ها باشد.

نوشیدنی نهایی این قهوه در ایران بعضا با عنوان قهوه فرانسه یاد می شود اما عنوان بهتر و صحیح تر برای آن، قهوه دمی یا قهوه فیلتری است. اگر به غلظت قهوه ای که این دستگاه می دهد، اشاره ای کنیم، می توان گفت که این قهوه از قهوه ترک و اسپرسو ، رقیق تر می باشد. کمی آبکی، روان و نسبتا تلخ!

انواع قهوه

کاپوچینو (Cappuccino ) : مقدار ۱/۳ اسپرسو،۱/۳ شیر داغ، ۱/۳ کف شیر

قهوه لاته (Latte) : با افزودن شیر داغ به اسپرسو، معمولاً به نسبت ۱:۶ شیر داغ : اسپرسو

ما کیاتو (Macchiato ) : اسپرسو با افزودن مقداری شیر

کن پانا ( Con Panne ) : اسپرسو با افزودن مقداری خامه فرم گرفته

موکا (Mocha ): شکلات داغ با یک شات اسپرسو

آمریکانو (Americano ): آب جوش به همراه یک شات اسپرسو

تفاوت بین قهوه و اسپرسو چیست؟

– در ساده ترین عبارت، قهوه آشامیدنی است که با ریختن آب جوش بر دادنه های قهوه به دست می آید ، در حالی که اسپرسو یک نوع خاص از قهوه است که با ریختن آب داغ تحت فشار بر روی دانه های ریز قهوه ، آشامیدنی غلیظی بدست می آید که طرفداران زیادی بین دوستداران قهوه در سراسر جهان دارد.

– همه اسپرسو ها قهوه هستند ولی همه قهوه ها اسپرسو نیستند.
–زمان دم کشیدن اسپرسو بسیار کوتاه تر قهوه است.

– یک فنجان اسپرسو گران تر از قهوه است چراکه نیاز به دما و فشار بسیار بالا دارد و از دستگاههای گران قیمتی برای تهیه آن استفاده می شود.

– اسپرسو محبوب ترین و سریعترین نوع قهوه از لحاظ رشد مصرف است.

انواع آسیاب قهوه برای استفاده در قهوه ساز

۱۱ نوع دستگاه قهوه ساز و کاربرد آنها

سالهاست که دستگاه‌های قهوه ساز، مورد استفاده بسیاری از دوست‌داران قهوه در خانه و محل‌کارشان است. اگر در انتخاب دستگاه قهوه ساز برای خود گیج و مردد هستید می‌توانید مطلب ما را دنبال کنید تا با انواع دستگاه‌های قهوه ساز بیشتر آشنا شوید.

۱٫ قهوه ساز فیلتردار (Drip coffee maker)

قهوه سازهای فیلتردار حجم‌های مختلفی دارند و کار با آن‌ها بسیار ساده است و به‌طور گسترده‌ای در منازل و شرکت‌ها استفاده می‌شود. این قهوه‌جوش‌ها با عنوان قهوه ساز قطره‌ای هم نامیده می‌شوند. می‌توان به‌جای فیلتر این دستگاه‌ها از فیلترهای کاغذی یک‌بارمصرف هم استفاده کرد که بهداشتی تر هستند. بعد از ریختن قهوه و آب درون دستگاه، آب شروع به گرم شدن کرده و کم‌کم به فیلتر حاوی قهوه اضافه می‌شود. پس نیازی نیست که شما از قبل آب را بجوشانید.

۲٫ قهوه ساز خلأ یا وکیوم (Vacuum coffee maker)

به دلیل شباهت قهوه ساز خلأ به بِشِر، هنگام کار با آن احساس انجام آزمایش شیمیایی به شما دست می‌دهد. این دستگاه دو محفظه دارد و به کمک خلأ قهوه آماده می‌شود. این دستگاه در سال ۱۸۳۰ در برلین اختراع شد و مورداستفاده قرار گرفت.

۳- اسپرسو ساز (Espresso Machine)

اسپرسوساز، آبِ جوش را با فشار خیلی زیاد از بین دانه‌های قهوهٔ آسیاب شده ریز می‌گذراند. قهوه اسپرسو غلیظ‌تر از قهوه‌های دیگر بوده و پایهٔ نوشیدنی‌های دیگری مانند کافه لاته و کاپوچینو است. انواع مختلفی از ماشین‌های اسپرسوساز ساده و پمپ دار وجود دارد که نوع حرفه‌ای آن نیز به‌مراتب گران‌تر از انواع دیگر است.

۴- نسکافه ساز (Nescafe Machine)

نسکافه ساز هم یکی از رایج‌ترین دستگاه‌ها برای درست کردن قهوه است. می‌توانید با این دستگاه انواع قهوه و هات چاکلت را تهیه کنید. نسکافه ساز تک فنجانه می‌تواند به راحتی برای استفاده روزانه شما مناسب باشد.

۵- موکاپات (Moka pot)

موکاپات یک اسپرسو ساز رو گازی است. استفاده از موکاپات برای تهیه قهوه بیشتر حالت نوستالژیک دارد. موکوپات هم مانند اسپرسوساز با فشار آب و بخار، عمل عصاره گیری قهوه را انجام می‌دهد. هرچند فشار آب در موکاپات کمتر از فشار اسپرسوساز برقی است. این دستگاه داری سه بخش است. قسمت پایین دستگاه مخزن آب است. قسمت میانی جای پودر قهوه است و قسمت بالایی هم جای اسپرسوی نهایی است. آب و پودر اسپرسو را در مخزن‌های اختصاصی خود ریخته و موکاپات را روی شعله قرار دهید. آب موجود در مخزن پایین، بخار می‌شود و به قسمت میانی نفوذ می‌کند و از میان پودرهای اسپرسو می‌گذرد و نوشیدنی نهایی در مخزن بالایی تشکیل می‌شود.

۶- اسپرسو ساز دستی (Manual espresso machine)

واقعیت این است که دستگاه‌های اسپرسو ساز برقی گران هستند. اسپرسو ساز دستی بدون نیاز به برق و با کمک نیرویی که به اهرم‌های آن وارد می‌کنیم فشار موردنیاز برای تهیه اسپرسو را به دست می‌آورد. این دستگاه تنها برای جوش آوردن آب به انرژی نیاز دارد و فشار موردنیاز برای عبور آب از میان قهوه با نیروی مکانیکی دست تأمین می‌شود؛ بنابراین قهوه‌ای که با این روش تهیه می‌شود مسلماً قهوه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

۷- اسپرسوساز تمام اتوماتیک (Super Automatic Espresso Machine)

این دستگاه برای کسانی که می‌خواهند تجربه تهیه قهوه به معنای واقعی کلمه را داشته باشند توصیه می‌شود. به دلیل اتوماتیک بودن، استفاده از آن‌هم بسیار آسان است. کافیست که شما آب، شیر و قهوه را در جای مخصوص خود در دستگاه بریزید. پس از چند دقیقه اسپرسوی شما آماده می‌شود.

۸- قهوه ساز کپسولی (Capsule Coffee Machine)

با اسپرسوساز کپسولی فقط کافیست کپسول‌های آماده قهوه را که درجات مختلفی در طعم و تلخی دارند درون دستگاه قرار دهید و پس از چند ثانیه یک فنجان قهوه تحویل بگیرید.

۹- قهوه ساز دو نفره (Double Coffee Machines)

با قهوه سازهای دونفره یا دو فنجانه می‌توانید درآن‌واحد و همزمان دو فنجان قهوه از دستگاه تحویل بگیرید. اکثر دستگاه‌های قهوه ساز دیگر یک فنجانه هستند. قهوه ساز دونفره برای اماکنی که ممکن است چند نفر به‌طور همزمان نیاز به نوشیدن قهوه داشته باشند مناسب است. این دستگاه ازنظر تکنولوژی تفاوتی با قهوه سازهای دیگر ندارد.

۱۰ – قهوه ترک ساز (Turkish Coffee Maker)

درواقع درست کردن قهوه ترک کار چندان سختی نیست ولی اگر دوست داشته باشید می‌توانید از قهوه ترک ساز برقی استفاده کنید.

۱۱- فرنچ پرس (French press)

با استفاده از فرنچ پرس می‌توانید دم کشیدن قهوه تازه را با چشمان خود ببینید. فقط کافیست بعد از ریختن قهوه در دستگاه، آب داغ را روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه اهرم فرنچ پرس را فشار دهید تا تفاله قهوه به سمت پایین هدایت شود. قهوه شما آماده است.

دستگاه قهوه ساز برقی

فیلتر کاغذی یا فیلتر پلاستیکی دستگاه_ پودر قهوه با درجه آسیاب متوسط و ترجیحا رست یا برشتگی متوسط

خرید دستگاه قهوه ساز

برند های خانگی اغلب قیمت شان وابسته به قدرت برند و محبوبیت آن برند متغیر است و معمولا کیفیت های شان یکسان است اما دستگاه های حرفه ای که معمولا در کافی شاپ ها استفاده می شوند توانایی استفاده بیشتری را دارند یعنی شما در یک کافی شاپ شاید روزانه ده ها یا صدها فنجان قهوه از دستگاه بگیرید پس نیاز به یک دستگاه کاملا حرفه ای دارید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستگاه قهوه ساز

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک ماشین آلات تولید چای و قهوه : ۲۹۲۵۳۱۲۴۱۰

کد آیسیک انواع قهوه جوش برقی : ۲۹۳۰۵۱۲۳۶۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستگاه قهوه ساز

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی ماشین آلات تولید چای و قهوه : ۸۴۳۸۸۰۰۰

کد تعرفه گمرکی انواع قهوه جوش برقی : ۸۵۱۶۷۱۰۰

وضعیت واحد های فعال تولید دستگاه قهوه ساز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای در دست بهره برداری تولید نبشی مقوایی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید دستگاه قهوه ساز

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

 

سه مدل از پرفروش ترین دستگاه های قهوه ساز در بازار
اسپرسوساز مباشی
MEBASHI اسپرسوساز مباشی
قهوه‌ ساز فلر
قهوه‌ ساز فلر مدل CMT 90
قهوه جوش بیالتی
قهوه جوش بیالتی مدل موکا اکسپرس
شما می‌توانید به جای بخشی از هزینه‌هایی که بابت خرید قهوه‌هایی گران قیمت که در کافه‌های مختلف پرداخت می‌کنید ا دستگاه‌های قهوه‌‌سازاستفاده کنید، این موضوع باعث می‌شود تا شما یک بار برای خرید یک قهوه ساز خوب هزینه کنید اما هر وقت در خانه میل‌تان کشید قهوه تازه دم و مرغوب دم کنید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)