طرح تولید دی اکسید منگنز

دی اکسید منگنز ماده ای معدنی که با سه نوع کانی به نامهای پیرولوزیت ، هاوسمانیت ، برونیت ،منگانیت ، پولیانیت ، اسبولان و فرانکیلینیت که مهمترین آنها پرولوزیت میباشد. این کانی بیشتر در ایران یافت میشود.
شکل ظاهری آن سیاه به سمت قهوه ای رنگ تمایل دارد ولی رنگ فلز آن خاکستری رنگ با ته زمینه صورتی می باشد وبا نماد mn و به جرم حجمی ۴٫۷ می باشد.
عمدتا این فلز به صورت اکسید کامل در طبیعت یافت میشود(۴mno2/mn2o) و خیلی سخت می توان آن را بصورت اکسید آن تبدیل نمود(mno/mn2o3) سریعا با هوا واکنش نشان میدهد و مجدد با حالت قبل برمیگردد.
عمده رگه های منگنز در کشور می توان به کرمان ، نیشابور ، کرمانشاه ، قم اشاره کرد.
کانسارهای منگنز با منشاء گرمایی : این کانسار پراکندگی زیادی در کشور دارد و بیشتر در مناطق مرکز و شمال ایران وجود دارد که رباط کریم جز همین دسته می باشد.

 

مشخصات دی‌ اکسید منگنز

دمای ذوب: ۵۳۵ درجه سانتی‌گراد
چگالی: ۵.۰۲۶ گرم بر سانتی متر مکعب
منگنز (IV) اکسید یا همان منگنز دی اکسید یک ترکیب معدنی با فرمول ۲MnO است. منگنز دی اکسید یک جامد مایل به سیاه یا قهوه ای رنگ است و در طبیعت به شکل پیرولوزیت معدنی، سنگ معدن منگنز و جزء گره های منگنز، یافت میشود. پلی مورف آلفا میتواند انواع اتمها (و همچنین مولکولهای آب) را در تونلها یا کانالها بین هشت وجهی‌های اکسید منگنز ترکیب کند. منگنز دی اکسید آلفا تمایل بسیاری به عنوان کاتد در باتری‌های لیتیوم یونی وجود دارد. دی اکسید منگنز به طور طبیعی حاوی ناخالصیها و مقدار قابل توجهی اکسید منگنز است. تنها تعداد محدودی از ذخایر حاوی تغییرات γ در خلوص کافی در صنعت باتری هستند.
چند پلی مورف دی اکسید منگنز علاوه بر شکل هیدراته آن وجود دارد. مانند بسیاری از دی اکسیدهای دیگر، منگنز دی اکسید به شکل ساختار بلوری روتیل با سه اکسید همپایه و مراکز هشت وجهی فلز کریستاله میشود. دی اکسید منگنز یک ترکیب غیر استئشیومتری است که دارای کمبود اکسیژن است. پلی مورف منگنز دی اکسید دارای یک ساختار بسیار باز با کانالها است که میتواند اتمهای فلزی مانند نقره یا باریم را جایگزین کند.

موارد مصرف و کاربرد دی اکسید منگنز

دی اکسید منگنز کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد که می توان مهمترین آن را در فولا سازی جهت بالا بردن سفتی و چقرمگی فولاد بین ۳ تا ۷ درصد و در بعضی از فولاد های خاص تا ۵ درصد به ترکیب فولاد اضافه میکنند.
در صنایع کود سازی عمدتا از اکسید منگنز استفاده میگردد که با توجه به کمبود این ماده از دی اکسید آن استفاده مینمایند. از جمله صنایع دیگر شیشه سازی ، کبریت سازی و رنگ سازی و همچنین ساخت آجرهای رنگی و صنایع باتری سازی استفاده میگردد.
البته جهت تولید در صنایع شیمیایی همچون تولید سولفات منگنز ، کربنات منگنز ، پرمنگنات پتاسیم ، و… جز مصارف عمده به حساب می آید و با توجه به معادن موجود در کشور و درصدهای پایین آن (عمدتا زیر ۳۵ درصد هستند) متاسفانه مجبور به واردات در این زمینه از آفریقا و یا ساحل عاج و دیگر کشورها شدیم.
بطور کلی و عمومی می توان سنگ منگنز را از لحاظ مصرف به سه درصد مختلف تقسیم نمود
در صنایع باتری سازی درصد خلوص خاک منگنز باید بین ۷۵ الی۸۵ درصد باشد که عمدتا از خارج وارد کشور میشود
در صنایع متالوژی درصد خلوص خاک باید حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد باشد که بیشتر جهت تولید فرو منگنز و فرو سیلیکو منگنز استفاده میگردد و همچنین جهت تولید مشتقات منگنز مثل تولید کربنات منگنز ، سولفات منگنز و پرمنگنات پتاسیم از این درصد خلوص خاک استفاده میگردد.
در صنایع تولید و ذوب آهن درصد خلوص خاک باید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد که در صنایع تولید کود نیز این درصد خلوص استفاده میگردد

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دی اکسید منگنز

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک دی اکسید منگنز ۲۴۱۱۵۱۲۵۰۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید د دی اکسید منگنز

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی د دی اکسید منگنز ۲۸۲۰۱۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید دی اکسید منگنز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید دی اکسید منگنز در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات دی اکسید منگنز

نمودار واردات و صادرات دی اکسید منگنز در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز