طرح تولید سالید سرفیس (کورین)

سنگ کورین اصطلاحی عامیانه است که به صفحات سالید سرفیس اطلاق می شود. سالید سرفیس ( Solid Surface ) نام علمی
صفحات صلب و یکپارچه ای
است که با فرمول خاص و مواد مصنوعی طی یک فرآیند شیمیایی تولید می شوند. این صفحات از نظر ظاهر و بعضی خواص فیزیکی شباهت زیادی به صفحات سنگ طبیعی دارند و از همین جهت اصطلاحا به آنها « سنگ مصنوعی » هم گفته می شود.
سالید سرفیس نام یک ماده مصنوعی که از ذرات مرمر، بوکسیت، اکرولیک یا رزین های پلی استر و ذرات رنگی تشکیل شده باشد را سالید سرفیس می گویند. این ماده به شکل پانل های مسطح بوده و برای فضاهای داخلی و خارجی مختلف طراحی و ساخته می شود.
سالید سرفیس اولین بار در سال ۱۹۶۷ با نام تجاری کُرین (Corian) و توسط شرکت DuPont به دنیا معرفی شدند.
صفحات سالید سرفیس به صورت ورق های ۳۶۶*۷۶ سانتی متر تولید میشود

اجزای تشکیل دهنده سالید سرفیس

معمولا سالید سرفیس از دو ماده اصلی تشکیل شده است که شامل ماده معدنی طبیعی و رزین می باشد. ماده معدنی طبیعی را به عنوان فیلر یا پر کننده در سالید سرفیس استفاده می کنند و زرین را به عنوان یک ماده چسباننده به کار می برند. این دو ماده باهم ترکیب شده و بعد ازعملیات ریخته گری و انجام فرایند ساخت تبدیل به صفحات سالید سرفیس خواهد شد.
متداول ترین ماده معدنی آلومینیوم تری هیدراته یا ATH است که برای ساخت سالید سرفیس از آن استفاده می شود که این ماده معدنی تصفیه شده سنگ معدن بوکسیت است که می تواند ۷۵ درصد از ورق سالید سرفیس را تشکیل دهد.
دو رزین اصلی که در تولید سالید سرفیس به کار می روند شامل اکریلیک و پلی استر می باشد که رزین اکرولیک به صورت خالص بوده و از آن برای تولید صفحه ای که قابلیت شکل گیری تحت حرارت را دارد استفاده می شود و رزین پلی استر با اکریلیک مخلوط شده و برای مواردی که نیاز به استحکام بالا دارد استفاده می شود.

خصوصیات آلومینیوم تری هیدراته
رایج ترین ماده معدنی مورد استفاده برای این کار آلومینوم تری هیدراته(alumina tri-hydrate) یا ATH است. ATH شکل تصفیه شده سنگ معدن بوکسیت بوده و می تواند تا ۷۵ درصد یک ورق سالید سرفیس را تشکیل دهد. بوکسیت شکلی از خاک رس است.
ATH مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، لکه ها، آب و آتش داشته و ماده ای شفاف می باشد ATH. به اندازه ای سخت است که می تواند در مقابل ضربه از خود مقاومت نشان داده و در عین حال به میزان کافی برای انجام طراحی های مختلف نرم و لطیف می باشد.

ویژگی ها و مزایای سالید سرفیس :

• با دوام: مقاوم در برابر تراش و ترک خوردگی بوده و زیبایی خود را حفظ می کند.

• تجدیدپذیر و قابل بازیافت: خراش ها، بریدگی ها و سوختگی ها را می توان با سمباده زدن ترمیم کرد.

• به صورت رنگ های کلاسیک و الگوهای چند منظوره در دسترس است.

• دارای ترکیب همگن و یک پارچه جهت حفظ رنگ و الگوی طراحی در سراسر ضخامت ورق.

• دارای نمای یک تکه و بدون درز.

• مقاوم در برابر لکه بوده و نظافت آن آسان است.

• بدون منفذ و بهداشتی: گرد و خاک داخل آن نمی ماند، مایعات نفوذ نمی کنند، باکتری و قارچ ها رشد نخواهند کرد.

چرا صفحات سالید سرفیس ( سنگ مصنوعی ) را انتخاب کنیم؟

با طراحی های نوآورانه و پالت رنگ پایدار، تمام آرزوهای طراحی شما را برآورده می کند. با انتخاب یک محصول با کیفیت به آنچه که در رویای خود میخواهید، می رسید.

یکی از مزیت های سنگ مصنوعی سالید سرفیس قابل احیا و سازگار با محیط زیست می باشند. لکه های سنگین و خراش ها بدون ردیابی می توان به راحتی با پاک کننده های خانگی پاک شود.

سطح بدون درز سالید سرفیس قادر به ایجاد طرح های بزرگ از یک عنصر تک مانند ظاهری یکپارچه از رویه یک کابینت، سینک ظرف شویی، و سقف کاذب و … بدون هیچ شکافی برای جذب خاک و باکتری می کند.

کاربرد های سالید سرفیس

سالید سرفیس محصولی پر طرفدار بوده و در محیط های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

آشپزخانه / حمام: میزهای آشپزخانه، سینک آشپرخانه
مهمان خانه / پذیرایی: کافه، میز، کانتر
فروشگاه: کانتر، قفسه، روکش دیوار
فرودگاه ها: کانتر های ورودی
مکان های عمومی: غرفه های موزه ، نمای بیرونی، میز جلسات
بیمارستان ها: سینی های آزمایشگاهی، سینک های ضدعفونی کننده، آندوسکوپی و …

معایب سالید سرفیس

سالید سرفیس علی رغم مزایا و ویژگی های مثبتی که دارد، دارای برخی جوانب منفی نیز می باشد. این جوانب عبارتند از:

استفاده از سالید سرفیس در مواردی که حرارت (بالای ۲۰۰ درجه سانتی گراد) بالاست توصیه نمیشود چرا که به دلیل خطر ترک خوردن از بین می روند.
از آنجا که خراش موجود در سطح سالید سرفیس به راحتی به چشم می آید لذا پیشنهاد می شود که از سالید سرفیس با رنگ روشن استفاده شود چرا که در رنگ های تیره خط و خش بیشتر به چشم می آید.

ابزارهای ساخت سالید سرفیس

ابزارهای تولید سطح شامل روترها، دریل ها، قالب ها، گیره ها، کوره ها، دستگیره های مکش و میز اره می باشد. سازندگان سطوح بزرگتر نیز ممکن است از روترهای سی ان سی استفاده کنند. ساده ترین راه برای ساخت سالید سرفیس این است که ساخت اولیه در کارگاه انجام شود، و پس از آن محصول نهایی در محل کار مونتاژ و نصب گردد. نصب سطوح چند بخشی، مانند صفحات “L” و “U”، اغلب کار پیچیده ای است که به ابزار تخصصی نیازمند است.

کد تعرفه گمرکی سالید سرفیس (کورین) (Artificial Corundum) مشمول ردیف ۲۸۱۸۱۰۰۰ می باشد که دارای ۲ درصد حقوق و عوارض و ۶ درصد مالیات است . برای تعیین تعرفه دقیق باید آنالیز کالا به دفتر تعرفه گمرک ایران ارائه شود .

وضعیت واردات و صادرات

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات کوروندوم مصنوعی، حتی با ساخت شیمیایی مشخص یا غیرمشخص در کشور به تفکیک سال آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید سالید سرفیس

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۸۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)