طرح تولید تشتک (درب بطری)

درب‌ بطری (Bottle cap)یا تشتک یا مسدود کننده‌ها، برای بستن دهانهٔ انواع بسیار زیاد بطری‌ها استفاده می‌شود. برای آنها به‌صورت قطعه‌های دایره‌ای شکل که از نوع فلزات، معمول استیل با پوشش پلاستیک و برای بطری‌های پلاستیکی، یک درب پلاستیکی در عوض آن استفاده می‌شود.
درب یک بطری، معمولاً با نوعی از رنگ‌های مختلف و نشان تجاری یک نوشیدنی تزیین شده است.درب‌های بطری‌ها، معمولاً از جنس انواع مختلف پلاستیک‌های بطری‌های پلاستیکی ساخته شده‌است و اغلب اوقات قابل بازیافت هستند.

انواع تشک ( درب بطری)

درب بطری دارای زیر مجموعه های متعددیست ، اعم از درب های کشیدنی یا Pull-off که تشتکی ضامن دار بوده و برای شیشه های نوشیدنی استفاده می شود ، کلاهدار یا sports cap که برای قمقه های ورزشی یا ظروف شوینده های مایع کاربرد دارد ، چوب پنبه ای یا cork stopper که امروزه بیشتر جنبه ای تزئینی و لوکس داشته و پیچی یا screw cap که رایجترین درب بطری در حال حاضر می باشد . درب بطری پیچی ، که از مشتقات پلاستیکی ساخته می شوند ، با توجه به محتویات بطری ، دارای ابعاد ، ویژگی و رنگ های مختلفی بوده و عموماً منقش به نام تجاری مجموعه تولید کننده آن می باشند . این پدیده که نخستین بار توسط شرکت ویلیام فرانک و پسران (مستقر در پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا) در تاریخ ۶ آگوست ۱۸۷۲ به ثبت رسید ، انقلابی در صنعت بسته بندی بوجود آورد ، چرا که این اختراع سبب می شد تا بطری های یکبار مصرف شیشه ای عمری دوباره یافته و بارها قابل مصرف شوند ، لذا این عمل سرمایه زیادی را برای کارخانجات مواد غذایی (نوشیدنی) ذخیره می کرد .

فرآیند ساخت تشتک (درب بطری) :

با گذشت زمان و معرفی مواد پلی اتیلنی و پلیمری به صنعتگران ، این متریال به یکی از محبوترین مواد اولیه ساخت درب بطری تبدیل شد . در فرآیند ساخت این قطعات ، در بدو کار مواد پلیمری ذوب و طی فرآیندی پر فشار و دورانی قالبگیری شده و شکل کلی در پوش را به خود می گیرند . در این مرحله پلیمر نیمه مذاب با قرار گیری در میان یک قالب و پستون ، شکل رزوه داخل درب و شیار های خارج آن را به خود گرفته و به کمک مایع خنک کننده ، سخت و محکم می شود . مراحل تست فنی توسط مسئول کنترل کیفیت نیز قدم بعدی ساخت درب بطری است که به خروج درب های نامطلوب و معیوب منتهی می گردد . درب های ساخته شده دارای زائده های فراوانی می باشند ، لذا وارد دستگاه «تیغ زن» شده تا پلیسه گیری شوند . در برخی بطری ها (مانند بطری نوشابه) درب ها دارای لایه پلاستیکی نازکی می باشند که به لاینر معروفند . در این قسمت ، درب های بطری با توجه به کاربردشان و در صورت نیاز ، به این لایه مجهز می شوند .

درب حلقه دار (Easy open):

درب کلیددار و درب آسان بازشو و تشتک ایزی اوپن و تشتک کلیددار و درب آلومینیومی ایزی اپن و درب گیره دار فلزی و تشتک گیره دار و نیز تشتک دستگیره دار و تشتک حلقه دار نامیده می شود.
این دربها در واقع، همان تشتک نوشابه معروف یا تشتک شیشه نوشابه هستند که به همت مهندسین و مخترعان تبدیل به درب آلومینیومی ایزی اوپن شدند تا مصرف کنندگان بطریهای شیشه ای بتوانند بلافاصله پس از خرید هر بطری شیشه ای، توسط کلید یا همان دستگیره فلزی مقاوم و کوچکی که روی خود تشتک بطری قرار دارد، آنرا باز کرده و نوشیدنی داخل بطری را میل یا استفاده کنند و همین امر سبب شده تا بسیاری از کارخانجات تولیدکننده محصولات آشامیدنی و صنایع بسته بندی بطری های شیشه ای، از این دربهای کلیددار و تشتک های آلومینیومی آسان بازشو استفاده کنند
برخی مشتریان در زمینه استفاده از درب کلید دار آلومینیومی:

· کارخانجات تولید آبمیوه

· کارخانه های تولید نوشابه

· کارخانجات تولید آب معدنی

· کارخانجات تولید ماء الشعیر

· کارخانجات و شرکتهای داروسازی

· کارخانجات بسته بندی آب معدنی

· صنایع بسته بندی بطریهای شیشه ای

· صنایع بسته بندی انواع بطری آشامیدنی و بطری نوشیدنی

این تشتک های ایزی اوپن، دارای کیفیت و مقاومت بالا بوده و گیره یا همان دستگیره درب کلیدار، طوری طراحی شده که ببه هیچ وجه تیز و برنده نباشند و برخلاف برخی از دربهای ایزی اوپن موجود در بازار، موجب خراشیدن یا آسیب زدن به انگشت و دست مصرف کننده نشوند.

دربهای ایزی اوپن جهت بسته بندی انواع بطری شیشه ای کاربرد دارند. مانند:

– درب بطری آبمیوه ها

– درب بطری تخم شربتی

– درب ایزی اوپن بطری نوشابه

– درب فلزی ایزی اوپن برای ماء الشعیر

– درب ایزی اوپن انواع نوشیدنیها و آشامیدنیها

– بسته بندی آب معدنی با درب ایزی اوپن بطری آب

– درب کلیدار شیشه نوشابه و درب فلزی شیشه نوشابه

و… دیگر شیشه ها و بطری ها و محصولات نوشیدنی و بطریهای آشامیدنی و حاوی مایعات خوراکی.

انواع درب های آسان باز شو

تشتک فولادی ۲۶ میلمتری آسان بازشو برای نوشیدنی های گازدار، به آسانی و تنها با کشیدن یک کلید باز می گردد. این تشتک برای انواع نوشیدنی های عرضه شده در بسته بندی شیشه ای قابل استفاده است.

تشتک آلومینیومی ۲۶ میلمتری آسان بازشو به آسانی و تنها با کشیدن یک کلید باز می گردد. این تشتک برای انواع نوشیدنی های عرضه شده در بسته بندی شیشه ای قابل استفاده است.

تشتک آلومینیومی
معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید تشتک (درب بطری)

کدایسیک درب شیشه دارو و مایعات :۲۸۹۹۵۱۲۳۷۳
کدایسیک درب آسان بازشو کلید دار آلومینیومی ۲۸۹۹۵۱۲۳۷۷
کدایسیک درب آسان باز شو ساده آلومینیومی ۲۸۹۹۵۱۲۳۷۸
کد تعرفه گمرکی درب شیشه دارو و مایعات : ۸۳۰۹۹۰۱۰

وضعیت واردات و صادرات تشتک (درب بطری)

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات در، درپوش و سرپوش (از جمله تشتک،‌ درپوش پیچی و درهای ریزنده وکیل‌دار)، درپوش پاره شونده برای بطری، در پوش‌ پیچی بشکه، سرپوش سوراخ‌گیر، مهر و موم و سایر متفرعات بسته‌بندی،‌از فلزات معمولی در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید تشتک (درب بطری)

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده تشتک در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید تشتک (درب بطری)

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۱ امتیاز)