تولید ساندبار و سیستم های صوتی

طرح تولید ساندبار و سیستم های صوتی

ساندبار یک سیستم صوتی است که کیفیت بالایی از صدای تلویزیون را بدون نیاز به فضای زیاد ، پیچیدگی و هزینه زیاد ارائه می دهد و بلندگوها و صدای تلویزیون شما را تقویت کرده و صدایی چند برابر تلویزیون را به شما ارائه می دهد.
هدف یک ساندبار ، فراهم کردن یک تجربه صوتی، که به طور نزدیک تصویر واقعی از مسابقات در تلویزیون را پخش می کند است. تولید کنندگان تجهیزات از انواع روش‌ها برای دستیابی به این هدف استفاده می کنند و تقریبا شما هر مدل ساندباری را انتخاب کنید بدون شک صدایی بهتر به نسبت بلندگوهای تلویزیون را ارائه می دهد. ساندبارها به دلیل محبوبیت بیش از حد در سال‌های اخیر تولید بیشتر و طرفداران زیادی را دارند و مدل‌های متنوعی از آن ها تولید شده است.
همان‌گونه که از نام این دستگاه مشخص است،‌ در بیشتر موارد با نوار زیبا و جمع و جوری طرف هستیم که در آن معمولا بلندگو‌ها به ترتیبی افقی در کنار هم به خط شده‌اند. ساندبار‌ها دستگاه‌هایی هستند که به فضای کمی برای نصب یا قرارگیری خود احتیاج دارند و معمولا در مکانی در پایین و جلو تلویزیون قرار داده می‌شوند. یکی از ویژگی‌های خوب چنین دستگاه‌هایی این است که به راحتی و صرفا با یک کابل به تلویزیون متصل می‌شوند و این گونه دیگر خبری از مدیریت سیم‌ها و بلندگو‌های پرتعداد تجهیزاتی همانند سینمای خانگی نخواهد بود.
ساندبار از انواع سیستم های صوتی است که از نظر طراحی ستونی بوده و به صورت افقی در کنار تلویزیون قرار می گیرد و برای ارتقای کیفیت صدا جهت لذت بردن بیشتر از دیدن فیلم و سریال کاربرد دارد. برای نصب این محصول می توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید و یا بر روی قفسه زیر تلویزیون جای دهید. ساندبار را در دو مدل موجود می باشد که نوع دیگر آن سوندبیس نام دارد. سوندبیس ابعاد و اندازه ی بزرگتری نسبت به ساندبارهای معمولی دارد.
ساندبار و سوندبیس را براساس کانال های صوتی به چند دسته می توان تقسیم کرد:
• ساندبار ۲ کاناله: دو بلندگو در سمت چپ و راست دستگاه جای گرفته اند.
• ساندبار ۳ کاناله: سه بلندگو در قسمت چپ، وسط و راست قرار گرفته اند.
• ساندبار ۵ کاناله: سه بلندگو در قسمت جلوی دستگاه و طرفین چپ، وسط و راست قرار گرفت و در پشت دستگاه دو بلندگوی دیگر قرار گرفته اند.
• ساندبار ۷ کاناله: سه بلندگو در قسمت جلوی دستگاه و در پشت دستگاه چهار بلندگوی دیگر قرار گرفته است.
هرچه اندازه ی سیستم صوتی بزرگتر باشد یقینا کیفیت بهتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که اگر می خواهید هیجان بیشتری را تجربه نمایید باید ساندباری با قابلیت بهره مندی از ساب را تهیه کنید.

نقاط قوت ساندبار چیست؟

•اندازه کوچک و جمع و جور
•ظاهری شیک و زیبا
•بدون سیم کشی (اتصال بی سیم)
•انواع مدل ها و قیمت ها متفاوت
•انواع راه های ارتباطی با ساندبار
•کار با آن آسان است
•مناسب برای پخش موسیقی استریو
•انواع قالب های پشتیبانی شده
•اتصال ساب ووفر بی سیم

نقاط ضعف ساندبار چیست؟

•صدای Dolby و چند کاناله واقعی ایجاد نمی شود
•قیمت برخی از مدل ها هنوز کمی بالا است
•کیفیت صدای متوسط برای مدل های ارزان قیمت
•تقویت کننده با قدرت محدود
•دیسک پخش کننده وجود ندارد

 

تولید ساندبار و سیستم های صوتی
کاربرد ساندبار چیست؟

ساندبار نوعی پخش کننده ی صوتی است. از نظر شکل ظاهری به صورت ستونی بوده و به صورت افقی در جلوی تلویزیون شما قرار می گیرد و به منظور افزایش حجم و کیفیت صدا استفاده می شود. برخی از تلویزیون ها سیستم صوتی با کیفیتی ندارند و لازم است برای داشتن صدایی با کیفیت و با حجم معقول و مناسب از یک سیستم صوتی جداگانه مانند ساندبار استفاده شود.
در واقع می توان گفت بهترین گزینه برای داشتن تجربه ی صوتی عالی از تلویزیون ها ساندبارها هستند اما نمی توان گفت که این دستگاه هیچ عیب و نقصی ندارد.

یک ساندبار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به صحبت‌های گفته شده یک ساندبار خوب تا به این جای کار در کنار بلندگو‌هایی باکیفیت، بهتر است دارای تجهیزات ساب‌ووفر هم باشد. دلیل این مسئله این است که وجود یک ساب‌ووفر برای شنیدن باس‌های عمیق (Deep Bass) و صداهایی با فرکانس پایین (low-frequency) لازم است و برای همین اگر کمی هم به دنیای موسیقی و یا حتی صدای ریز و درشت انفجارهای درون فیلم‌ها علاقمند باشید، وجود چنین تجهیزات صوتی برای شما ضروری خواهد شد.
ویژگی دیگری که معمولا ساندبار‌های امروزی از آن پشتیبانی می‌کنند، قابلیت اتصال بی‌سیم به آن‌ها برای پخش موسیقی و البته کنترل صدا و تنظیمات آن‌ها است. مهم‌ترین روشی که برای این مسئله مورد استفاده قرار می‌گیرد، تکنولوژی بلوتوث است و برای همین بهتر است در کنار بررسی وجود چنین قابلیتی، به میزان برد بلوتوث دستگاه هم کمی دقت کنید.
وجود درگاه USB، شیار کارت حافظه جانبی و همچنین وجود اتصالاتی همانند درگاه اپتیکال (Optical) برای اتصال به تلویزیون از ویژگی‌های مثبتی است که یک ساندبار می‌تواند داشته باشد. در مورد درگاه اتصال کابل اپتیکال همین مقدار بدانید که وجود چنین درگاهی و البته استفاده از آن این تضمین را برای شما ایجاد می‌کند که از صدایی با نویز کمتر بهره ببرید و البته مشکلی هم بابت کابل‌کشی در مسافت‌های طولانی‌تر نداشته باشید.
تجهیزات جداشونده یکی دیگر از ویژگی‌های یک ساندبار مناسب است. دقت کنید به صورت پیش‌فرض کسی انتظار این را ندارد که بتوان بلند‌گوهای این دستگاه را از هم جداکند و هر کدام را در مکان متفاوتی قرار دهد. با این حال وجود چنین قابلیتی می‌تواند دست شما برای طراحی یک دکوراسیون زیبا‌تر بیش از پیش فراهم کند. امروزه بعضی از ساندبار‌ها چنین قابلیتی دارند که شما بتوانید از هر یک از بلند‌گوهای آن صدای متفاوتی را پخش کنید که در شرایط خودش می‌تواند قابلیت کاربردی برای شما باشد.

بهترین ساندبارهای موجود در بازار

در این بخش به معرفی ۱۰ مدل از بهترین ساندبار در بازار می‌پردازیم.
۱.ساندبار شیائومی
۲. ساندبار سامسونگ
۳. ساندبار هارمن کاردن
۴. ساندبار یاماها
۵. ساندبار جی بی ال
۶.ساندبار سونی
۷.ساندبار ال جی
۸.ساندبار فیلیپس
۹.ساندبار پاناسونیک
۱۰.ساندبار تسکو

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ساندبار و سیستم های صوتی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد ایسیک
ساندبار Soundbar

۳۲۳۰۵۱۲۴۰۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ساندبار و سیستم های صوتی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
 مجموعه سینمای خانوادگی  Home movies appliances۸۵۱۸۲۹۲۰
بلندگوها به صورت چندپارچه  Sets loudspeakers۸۵۱۸۲۹۳۰
وضعیت واحد های فعال تولید ساندبار وسیستم های صوتی

در نمودارهای زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید ساندبار وسیستم های صوتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید ساند بار و سیستم های صوتی

 

جدول واحد های فعال تولید ساندبار وسیستم های صوتی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولیدساندبار وسیستم های صوتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید ساندبار و سیستم های صوتی

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید ساندبار و سیستم های صوتی

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰ هزار عدد
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)