طرح تولید ست سرم

ست سرم به مجموعه ای از ابزار و تجهیزات پزشکی گفته می شود،که برای تزریقات وریدی از آن استفاده می شود. این ست برای انجام تزریقات در زیر پوست و همچنین ماهیچه در افراد بزرگسال مورد استفاده قرار می گیرد. آن را فقط تا ۳ میلی متر می توان در بافت ها وارد کرد. زیرا در صورت تزریق بیش از این مقدار برای فرد بیمار ممکن است، مشکلاتی از قبیل: مشکلات در بافت محل تزریق، نارسایی های قلبی و همچنین فشار خون در بیمار به وجود آید. استفاده از ست سرم برای افرادی که دارای بیماری های قلبی و نارسایی کلیه هستند، تنها در صورتی که پزشک آن ها محدودیتی نکرده باشد امکان پذیر است. پرستاران می توانند به صورت روزانه از ست سرم برای تزریق مایعات مورد نیاز بدن استفاده کنند. همچنین برای تزریقات مستقیم درون رگ نیز می توانید از این ست ها استفاده کنید. در ادامه با کاربرد ست سرم و اجزای آن آشنا خواهید شد.

کاربرد ست سرم

از ست سرم برای انجام تزریقات وریدی و زیر جلدی با میزان مایعات مشخص استفاده می شود. زیرا از آنجایی که از ست سرم برای تزریقات مستقیم در رگ استفاده می شود، در صورت تزریق بیش از حد ممکن است عوارض بسیاری برای فرد بیمار به وجود آید. معمولا داروهایی که در استفاده طولانی مدت تجویز شده اند و بین یک ربع تا چند ساعت باید برای بیمار تزریق شود، از ست سرم استفاده می شود. همچنین استفاده از ست سرم برای پرستاران مبتدی بسیار راحت تر از سایر روش های تزریقات است.
نکته ای که در تزریق به این روش برای افراد بالغ باید مورد توجه قرار گیرد، میزان حجم مایعاتی است که تزریق می شود. این میزان روزانه نباید بیش از ۳۰ تا ۵۰ میلی لیتر باشد. به طور کلی از ست سرم زمانی استفاده می شود، که می خواهند مقدار زیادی از داروهای رقیق شده به بدن فرد بیمار تزریق کنند.

اجزای تشکیل دهنده ست سرم

کیسه های سرم: یکی از مهم ترین اجزای ست سرم، کیسه های حاوی دارو رقیق شده و یا مایع مورد استفاده در تزریقات بیماران است. حجم این کیسه ها معمولا بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی لیتر است. این کیسه ها دارای حلقه هایی به منظور اتصالات به لوله های تزریقی هستند.
گیره غلطکی: از این گیره ها در ست سرم برای تنظیم کردن مقدار مایع در حال تزریق به بیمار استفاده می شود.با حرکت غلطک های روی گیره می توانید لوله انتقال مایعات را باریک تر و یا شل تر کنید و به این ترتیب میزان انتقال مایعات را کاهش یا افزایش دهید.
محفظه قطره: این محفظه در ست سرم، میان کیسه های حاوی مایع و لوله های انتقال مایع قرار دارد. وظیفه اصلی آن انتقال مایعات تزریقی از کیسه حاوی مایع به درون لوله های انتقال مایع است. همچنین پرستاران می توانند با مشاهده این محفظه میزان قطرات وارده به بدن بیمار را در دقیقه اندازه گیری کنند.
گیره اسلاید: این گیره معمولا در تمامی ست سرم ها وجود ندارد. این گیره ها به منظور قطع جریان کامل مایعات در حال تزریق استفاده می شود. در صورت وجود این گیره ها دیگر از گیره های غلطکی تنظیم مایعات استفاده نمی شود.
درگاه تزریق: این قسمت از ست سرم به منظور محلی برای داروهای احتمالی هستند. که احتمالا باید در حین تزریق مایعات به ان اضافه شوند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ست سرم

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک ست سرم : ۳۳۱۱۵۱۳۵۸۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ست سرم

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی ست سرم : ۹۰۱۸۳۹۱۴

فرآیند تولید ست سرم

فرآیند تولید و روش تولید لوازم پزشکی پر مصرف (ست سرم ، میکروست ، کیسه خون ، کیسه ادرار) شامل تبدیل گرانول (مدیکال گرید) PVC به ورق های PVC و جوش دادن ورق ها به هم و نصب لوله های انتقال و سرنگ و در نهایت استریلیزه کردن و انبار کردن آنها است. به طور کلی مواد اولیه تولید محصولات طرح همانگونه که پیشتر گفته شد شامل گرانول pvc مدیکال گرید ، مستربچ ، قطعات مونتاژی آماده و سایر لوازم می باشد.

وضعیت واحد های فعال تولید ست سرم

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحد های فعال تولید ست سرم در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ست سرم

نمودار واردات و صادرات ست سرم در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

ماشین آلات و تجهیزات تولید ست سرم

ماشین آلات و تجهیزات تولید لوازم پزشکی پر مصرف شامل ست سرم ، میکروست ، کیسه خون و کیسه ادرار شامل دستگاه اکسترودر تولید لوله پزشکی ، دستگاه کشنده ، کاتر طولی برش شلنگ ، دستگاه اتوماتیک بسته بندی ترموفورمینگ فرم سیل ، دستگاه مولتی وک ، قالب های فرمینگ و سیلینگ ، سبستم پنوماتیکی برش رول ، کانوایرها و تسمه ها ، سیستم کامل جت پرینتر ، محفظه استریل تجهیزات ، سیستم کامل آبسرد کن مدار بسته دستگاه های بسته بندی وکیوم فرمینگ ، سیستم هواساز هایژنیک ، میزهای مونتاژ تولید و غیره که از سازندگان داخلی تجهیزات قابل تهیه و نصب و راه اندازی می باشد.

تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید ست سرم

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید ست سرم  اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید ست سرم

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۷۰۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵.۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۲۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۶/۵ - (۸ امتیاز)