طرح تولید سه نظام فرز

طرح تولید سه نظام فرز

سه نظام یکی از انواع گیره است. برای بستن قطعه کار با مقطع گِرد و یا چند ضلعی و یا ابزاری مانند مته یا فرز به کار می‌رود. دستگاه سه نظام دارای انواع واندازه های مختلف است . به بیان ساده ، هر ۳ نظام دارای ۳ فک قابل تنظیم است . یک مکانیزم پیچ و شیارِ منحنی( پیچ ارشمیدس) امکان میدهد که هر ۳ فک را همزمان حرکت داده و فاصله میان فک ها را تنظیم کرد. برای تنظیم فاصله فکها از یک آچار مخصوص استفاده میشود. در یک نوع سه نظام ، که معمولاً برای بستن مته روی دستگاه دریل بکار میرود؛ فک ها بسادگی قابل تعویض نیستند. اما در دیگر انواع که بیشتر برای بستن قطعه کار استفاده میشوند ؛ ۲ سِری فک «رو» و « وارو » وجود دارند. این فک ها نسبتاً بسادگی تعویض می‌شوند. روی هر فک شماره ای حک شده است. بدنه ۳ نظام دارای ۳ شیار ورودی است. کنار هر شیار شماره یکی از فکها حک شده است. موقع تعویض فک ها باید هر فک را تنها در شیاری وارد کرد که همان شماره را دارد. در غیر اینصورت ، تنظیم حالت ناقص و غیر متمرکز پیدا میکند. بسته به شکل قطعه و شیوه کار، از ۳ نظام برای گرفتن قطعه از خارج قطعه یا داخل قطعه استفاده میشود.

کاربرد سه نظام فرز

سه نظام ها را با توجه به اندازه ماشین های ابزار، بخصوص ماشین تراش ساخته‌اند . در ماشین تراش سه نظام را توسط ۴ پیچ روی صفحه ای که روی گلویی ماشین تراش بسته میشود؛ سوار میکنند.
در تراشکاری از سه‌نظام برای بستن قطعات گرد یا چندضلعی بر روی ماشین تراش استفاده می‌شود. وسایل بستن قطعهٔ کار بر روی ماشین تراش عبارت‌اند از: سه‌نظام، چهارنظام، صفحه نظام، فشنگی، مرغک، دُرن، نوک‌گیر و لینت

ساختار، مزایا و معایب سه نظام فرز

سه قطعهٔ دندانه‌دار روی سه‌نظام «فَک» نام دارند و به مجموعهٔ فک‌ها «پارچه» می‌گویند. فک‌ها با گیرکردن به قطعه، باعث نگهداری قطعه بر روی گلوییِ ماشین تراش می‌شوند. این فک‌ها در نگه‌داشتن مقاطع مدور یا شش‌ضلعی بهتر از همه عمل می‌کنند.
سه نظام‌ها دو مدل اتومات و آچاری دارند که مدل اتومات آن دو نوع نیمه فلزی و تمام فلزی دارد. سه نظام‌های مصرفی اغلب از سایز ۶٫۵ تا ۱۶ میلی‌متر تقسیم می‌شوند که نوع ۱۳ میلی‌متر از همه کاربردی‌تر است.
سه نظام سایز ۱٫۵ تا ۱۳ میلی‌متر به معنی آن است که این سه نظام توانایی قرارگیری و استفاده از مته ۱٫۵ الی ۱۳ میلی‌متر را دارد.
تفاوت سه نظام اتومات و سه نظام آچارخور یا آچاری در نوع گیرایی مته و محکم کردن آن است. زمانی که شما مته را درون سه نظام آچاری قرار می‌دهید می‌بایست برای باز و بسته کردن دهانه آن از آچار مخصوص آن استفاده شود ولی در سه نظام اتومات این کار با استفاده از دست بسیار ساده بوده و نیازی به آچار سه نظام نیست.
از معایب سه نظام آچاری می‌توان به لزوم بودن آچار برای باز و بسته کردن سه نظام اشاره کرد که شرکت‌های مختلف یک قسمت لاستیکی در پایین دریل برای نگهداری آ «در نظر گرفته‌اند که کمی به نگهداری آن کمک می‌کند.
از مزایای آن نیز که از زبان استادکاران صاحب نظر نقل می‌شود می‌توان به گیرایی محکم سه نظام آچاری نسبت به سه نظام‌های اتومات معمولی اشاره کرد که با توجه به این موضوع توصیه می‌شود تا حد ممکن از سه نظام‌های اتومات با کیفیت استفاده شود.
سه نظام‌های آچاری با توجه به فشار وارده آچار طبیعتاً گیرایی بیشتری دارند و در مقابل سه نظامهای اتومات با فشار وارده دست سفت شده و گیرایی کمتری نسبت به سه نظام آچاری دارند که در کارهای کوچک اصلاً مشاهده نمی‌شود. از سوی دیگر عدم امکان استفاده از سه نظام به علت عدم وجود آچار، خراب شدن دنده‌های آچار یا سه نظام و باز و بسته شدن زمانبر تر نسبت به سه نظام اتومات از معایب سه نظام آچاری و در مقابل مزایای سه نظام اتومات است.طرح تولید سه نظام فرز

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید سه نظام فرز

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
سه نظام ماشین تراش۲۹۲۲۵۱۲۳۹۹
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید سه نظام فرز

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
سه نظام ماشین تراش۸۴۶۶۹۳۰۰
وضعیت واحد های فعال واحد تولید سه نظام فرز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید سه نظام فرز در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید سه نظام فرزجدول واحد های فعال واحد تولید سه نظام فرز

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید سه نظام فرز در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید سه نظام فرز

 

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)