سولواش

طرح تولید سولواش

بشر هنوز بطور کامل وارد عصر پلاستیک نشده است. فلزات هنوز نقش عمدهای در تولید و ساخت وساز دارند و احتمال دارد که سالهای بیشتری این نقش را بازی کنند. ادامه این وضیعت ناشی از مجموعه خواصی چون استحکام، ماشینکاری، فراوانی، با صرفه بودن و قابلیت برگشت آنها در چرخه بازسازی میباشد. مع الوصف با وجود مجموعه کیفیتهای مطلوب یاد شده باید متذکر شد که فلزات دارای معایب مخصوص به خود میباشند. منشأ فلزات، سنگهای معدن آنها (گاهی مواقع اکسیدها) میباشد و آنها را به روشهای شیمیایی و الکتروشیمیایی استخراج میکنند. اما تمایلی قوی به برگشت به حالت اکسید در اولین فرصت مناسب نشان میدهند. سالانه میلیاردها دلار به منظور جلوگیری از این برگشت هزینه میشود. برای مثال نقشی که به وسیله رنگ ایفا میگردد، هم به عنوان محافظ خوردگی و هم به منظور تزیینات. عملاً روی تمام وسایل فلزی که هر روز استفاده میشوند، مقداری آماده سازی انجام شده است.بدیهی است که اولین قدم در آماده سازی فلز باید بدست آوردن یک سطح تمیز، عاری از گریس، روغن و محصولات خوردگی باشد. در هر حال مهیا کردن یک سطح فلزی برای قبول یک پوشش تبدیلی مفهومی به غیر از تمیز کردن تنها دارد و دلیل آن این است که روش تمیز کردن میتواند بطور عمیق بر پوشش تشکیل شده اثر بگذارد.

چربی گیر چیست

چربی گیر ها معمولا برای سیستم های غوطه وری ، پاششی و التراسونیک و در دماهای مختلف فرموله می شوند.
وجود انواع مختلف فلزات نظیر آهن ، آلومینیوم و مس و … باعث به وجود آمدن فرمولاسیون های مختلف در تولید این مواد شده و در صورت استفاده نابجا از آنها در بسیاری از موارد باعث آسیب به سطح می شود.
معمولا این چربی گیر ها به پارامتر هایی مثل دما،زمان،غلظت و فشار پشت نازل در سیستم های پاششی حساس بوده و در بازه ای مشخص و بهینه بهترین عملکرد را از خود بروز می دهند. این موارد با توجه به نوع زیرآیند و همجنین میزان جربی یا آلودگی روی زیرآیند متغیر هستند.(طرح تولید سولواش)
در سیستم های چربی گیر پاششی علاوه اهمیت دما و غلظت، تامین فشار مناسب(۱ الی ۲ بار )،تعداد نازل ها و همچنین تراکم قرارگیری نازل ها اهمیت فراوانی داشته و در صورت تامین موارد فوق بازدهی فرایند ،افزایش دهد.

سولواش چیست؟

سولواش ها گروهی از چربیگیر های حلالی با قدرت نفوذ فوق العاده در لایه های چربی هستند و آنها را به شکل امولسیون درآورده و بصورت معلق در محلول ، از سطح قطعه جدا می نماید. این محصولات عمدتا جایگزین بنزین و تینر شستشو می باشند.

کاربردهای سولواش

چربی گیری وتمیزکاری قطعات درحین تولید (قبل از اتمام مراحل تولید)
چربی گیری از سطوح فلزی قبل ازرنگ آمیزی
چربی گیری ولکه بری ازانواع سطوح فلزی-غیر فلزی سیمانی-بتون وکفپوش هاو…(جهت اعمال پوششهای محافظتی])
شستشوی قطعات بزرگ یا حجیم که قابل شستشو در سیستم های غوطه وری واسپری نیستند .
شستشوی قطعاتی که نفوذ آب درآنها ایجاد مشکل می کند .
پاک کردن سطوح فلزی در ماشین آالت راه سازی- کشاورزی
چربی گیری از قطعات فلزی و… درمحل اجرای پروژه

 

انواع سولوواش ها
چربیگیر حلالی پایه آبی سولواش بدون بو (CD232)

این محصول جهت شستشوی قطعات آهنی ، فولادی و چدنی در کلیه مراحل رنگ آمیزی ، حین تولید و بعد از ماشین کاری مناسب است در ترکیب آن از آنتی اکسیدان های مناسب جهت محافظت از خوردگی سطوح آهنی استفاده شده است.
مشخصات سولواش cd232
محافظت از خوردگی سطوح آهنی
این محصول قابل استفاده در سیستم شستشوی دستی و پاششی است.
در صورت استفاده در سیستم شستوی پاششی ، مقدار مصرف آن یک تا دو درصد می باشد.
درصورت استفاده برای شستشوی قطعات آلومینیومی با آلیاژ سلیس کمتر از ۱۲ درصد، سبب روشن و براق تر شدن سطح آلومینیوم می شود.
ایجاد چسبندگی بیشتر رنگ بر روی قطعات با آلیاژ گالوانیزه گرم Hot Dip می نماید.

چربیگیر حلالی پایه آبی سولواش بدون بو (CD232 AL)

این محصول جهت شستشوی قطعات آلومینیومی ، برنجی و مسی طراحی و ساخته شده است. در ترکیب آن از آنتی اکسیدان های مناسب جهت محافظت از خوردگی سطوح آلومینیومی ، برنجی و مسی استفاده شده است.
مشخصات سولواش CD232 AL
جهت شستشوی قطعات آلومینیومی ، برنجی و مسی
محافظت از خوردگی سطوح آلومینیومی ، برنجی و مسی
سرعت و قدرت نفوذ آن در لایه های چربی بسیار سریع بوده و هیچ گونه واکنش شیمیایی با سطح آلیاژ ندارد.
این محصول قابل استفاده در سیستم های شستشوی دستی و پاششی می باشد.
سرعت خشک شدن فیلم باقی مانده آن بعد از شستشو ، سریعتر از بقیه محصولات این گروه است.

چربیگیر حلالی پایه آبی سولواش (CD133)

چربیگیر حلالی امولسیونی می باشد که با توجه به سرعت و قدرت نفوذ بالا برای تمیز کردن و چربی زدایی سریع و آسان قطعات روغنی ، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. این محصول قبل از انجام هرگونه عملیاتی مثل رنگ آمیزی ، تعمیر و…قابل استفاده می باشد.
مشخصات سولواش (CD133)
با توجه به سرعت و قدرت نفوذ بالا برای تمیز کردن و چربی زدایی سریع و آسان قطعات روغنی، انتخاب بسیار مناسبی میباشد .
این محصول جهت شستشوی موتور انواع وسایل نقلیه و کارواش ها قابل استفاده می باشد.(طرح تولید سولواش)

پاک کننده ترکیبات نفتی و رسوبات کربنی (CD373)

این محصول یک چربیگیر حلالی بسیار قوی می باشد. که قابل استفاده جهت شستشوی قطعات بسیار چرب و کثیف نظیر قطعات ژنراتور ، الکتروموتور ، پمپ ها و همچنین در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ، مخازن نفت کش ، خودرو ها و قطارهای حمل سوخت و ترکیبات نفتی است.
مشخصات پاک کننده ترکیبات نفتی و رسوبات کربنی CD373
قابل رقیق شدن با آب و قابلیت زدودن چربی های سنگین نظیر گریس، موم ، دوده و…
افزایش قدرت نفوذ و عملکرد در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد
ایجاد یک لایه محافظ آبگریز جهت محافظت بیشتر سطح قطعات در مقابل

فرآیندتولید

فرآیند کلی که برای تولید این محصول انجام میشود در تمامی کشورها و کارخانجات تولیدی یکسان بوده و یک فرآیند اختلاط یا Mixing میباشد. تفاوت ممکن است در نوع مواد اولیه به کار رفته جهت حصول محصول مورد نظر با توجه به کاربرد نهایی باشد. در این فرآیند مواد اولیه با هم مخلوط شده و بر اساس نوع محصول مورد نیاز، دما و فشار اختلاط، زمان ماندگاری، PH محصول نهایی و غلظت آن، شرایط اختلاط تغییر مینماید. اما آنچه مسلم است فرآیند اصلی در واقع همان فرآیند اختلاط میباشد. بر اساس شرایط فرآیندی و محصول مورد نظر، شکل ظاهری محصول ممکن است مایع و یا جامد به صورت پودری باشد. در فرآیند اختلاط از یک راکتور همزندار استفاده میشود. در تولید این نوع محصولات نیازی به ایجاد شرایط خلأ و یا فشارهای بالا نمیباشد و فرآیند معمولاً در فشار ظرف انجام میگیرد. اما دمای واکنش بر اساس میزان غلظت مورد نظر و درجه اختلاط متفاوت است.

سولواش

شرایط صادرات و واردات

چربیگیرهای صنعتی از جمله کالاهای مجاز جهت صادرات بوده و پس از طی مراحل قانونی گمرکی ممانعت و یا شرایط خاصی که از صادرکردن آن جلوگیری نماید، ندارد. کاربرد وسیع این کالا نقش مهمی در تبادلات آن دارد زیرا این کالا تقریباً در تمامی کشورهای دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.به طور کلی چربیگیرهای صنعتی از نظر طبقه بندی کالاها در دسته کالاهای مجاز قرار می گیرند یعنی کالاهایی که صدور یا ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد.

بازار

چنانچه مشاهده می شود میزان مصرف طی سالهای آتی حدود ۶۲۶۶۲ تن میباشد که حتی چنانچه طرح های در دست احداث نیز به بهره برداری نرسند، ظرفیت تولید فعلی میزان نیاز آتی را نیز پوشش خواهد داد. بنابراین نیازی به احداث واحدهای جدید چربی گیر صنعتی نمیباشد، چرا که در صورت افزایش تقاضای بازار با بالابردن نرخ تولید، میتوان نیاز را مرتفع نمود.
طی تحقیقات به عمل آمده از متولیان تولید این محصولات معمولاً به صورت تک محصولی تبادل نمیشوند و به همراه سایر محصولات هم ردیف مانند شوینده ها، پاک کننده ها و لوازم آلات بهداشتی و تمیزکننده تبادل میگردند. به همین دلیل نیز بازارهای صادراتی این محصولات معمولاً در اختیار کشورهایی است که کلیه محصولات بهداشتی و پاک کننده را تولید می نمایند به همین دلیل و با وجود لوازم آلات بهداشتی تحت برند شرکت های معروف دنیا، رقابت در بازارهای بین المللی بسیار مشکل بوده و چشم انداز روشنی از این جهت وجود ندارد.

سولواش

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید سولواش

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید سولواش به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصولکد آیسیک
انواع چربیگیرهای صنعتی۲۴۲۲۱۳۳۳

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید سولواش

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی تولید سولواش به شرح جدول ذیل می باشد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
پاک کنندهای صنعتی۳۸۲۴۹۰۴۰
ترکیبات جهت پاک کردن و پرداخت سطح فلزات۳۸۱۰۱۰۱۰

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید سولواش

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید سولواش در کشور به تفکیک استان آمده است.

استانشهرستانظرفیتواحد سنجش
خراسان رضویمشهد۵۰۰تن
زنجانخرمدره۵۰۰تن
سمنانگرمسار۵۰۴تن
سمنانسمنان۱,۰۰۰تن
کهگیلویه و بویر احمدبویراحمد۲۰تن
مرکزیساوه۵۰۸تن
مرکزیاراک۲,۰۰۰تن
قمقم۶,۷۵۰تن
قمقم۶۰تن
قمقم۱,۰۰۰تن
قزوینقزوین۲,۰۰۰تن
قزوینبوئین زهرا۱۱,۰۰۰تن
جمع ظرفیت اسمی (واحدتن)۲۵,۸۴۲تن

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید سولواش

ظرفیت : ۲۱۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۳۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل :۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۸ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید: 

۵/۵ - (۴ امتیاز)