طرح تولید شن و ماسه دانه بندی شده

به تدریج که بشر احتیاج به مصرف سنگ با ابعاد مختلف آن را پیدا کرد. سعی نمود برای تمیز دادن آنها از یکدیگر بر اساس اندازه‌های مختلف آن نام های جداگانه‌ای را انتخاب کند. مثلاً برای دانه‌های بسیار ریز ماسه بادی و برای دانه های درشت تر ماسه و همین طور برای دانه‌های درشت تر شن و قلوه سنگ، پاره سنگ، تخته سنگ، صخره و غیره را انتخاب نمود. بطورکلی ویژگی دانه بندی برای ماسه، (سنگ دانه ی ریز) و ویژگی دانه بندی برای شن،(سنگ دانه ی درشت) در استاندارد ملی ایران به شماره ی ۳۰۲ بیان شده است. اهمیت و کاربرد:
دانه بندی و بزرگترین اندازه دانه، روی مقادیر نسبی دانه‌ها، همچنین روی مقادیر مورد نیاز سیمان و آب، کارایی، اقتصادی بودن، تخلخل، آبرفتگی، دوام و پوکی بتن اثر می‌گذارند و هر گونه تغییراتی در دانه بندی می‌تواند روی یکنواختی بتن در هر بار بتن سازی تاثیر گذارد.
استفاده از حداکثر اندازه دانه‌های شن تابع عوامل گوناگونی است که نسبت به شرایط عملی کار از محدودیتی که از طرف استاندارد ملی ایران تعیین گردیده برخوردار می گردد.

بزرگی دانه های شن و ماسه

دانه بندی مصالح شنی یکی از مهم ترین عواملی است که بر روی مقاومت و قدرت باربری آن تأثیر دارد.دانه بندی مصالح شنی با انجام آزمایش دانه بندی و رسم منحنی دانه بندی تعیین می شود.
دانه بندی مصالح شنی معمولاً با استفاده از الک های با اندازه های ۷۵، ۵/۶۲ ، ۵۰ ،۵/۳۷ ، ۲۵ ،۱۹، ۵/۹ میلی متر و الک های با سوراخ های مربع شکل با شماره های ۴، ۱۰، ۴۰، ۲۰۰ انجام می شود.
شماره یک الک مشخص کننده تعداد سوراخ های آن در هر ۵/۲ سانتی متر (اینچ) است.اصولاً از بکار بردن دانه با ابعاد مختلف آن است که در نهایت دانه بندی ما طوری باشد که دانه های ریزتر فضای بین دانه‌های درشت تر را پر کرده و هر قدر ممکن است قطعه ریخته شده با بتون توپرتر و متراکم تر بوده و دارای وزن مخصوص بیشتری باشد.
بزرگی بزرگترین دانه شن و ماسه در سازه های مختلف متفاوت است مثلا ًبرای بتون ریزی‌های با حجم زیاد مانند بتون سدها و پایه‌های بزرگ پی حتی دانه‌هایی با بزرگی ۲۵ سانتی متر را هم انتخاب می‌نمایند و برای پی سازی در ساختمانهای بتونی می‌توان از دانه‌هایی حداکثر با بزرگی دانه تا ۸/۰ سانتی متر استفاده کرد . به هرحال بزرگی دانه نباید طوری باشد که در بتون ناهمگنی به وجود بیاورد به این منظور عدد تقریبی زیر را تعیین نموده و می‌گویند بزرگترین دانه شن نباید از ۱ کوچکترین بعد قطعه بزرگتر باشد البته این بدان معنی نیست که اگر بخواهیم مثلاً سدی به طول ۲۰۰ مترو عرض ۱۶ متر بسازیم در بتون آن می‌توانیم سنگ هایی به بزرگی ۴ متر استفاده نمائیم زیرا در اولین برخوردار می توانیم حس کنیم استفاده از چنین سنگی در بتون موجب ناهمگنی و متلاشی شدن آن خواهد گردید و این سنگ مانند یک گره در چوب، در سازه عمل خواهد کرد.

اهمیت و کاربرد

دانه بندی و بزرگترین اندازه دانه، روی مقادیر نسبی دانه‌ها، همچنین روی مقادیر مورد نیاز سیمان و آب، کارایی، اقتصادی بودن، تخلخل، آبرفتگی، دوام و پوکی بتن اثر می‌گذارند و هر گونه تغییراتی در دانه بندی می‌تواند روی یکنواختی بتن در هر بار بتن سازی تاثیر گذارد.
استفاده از حداکثر اندازه دانه‌های شن تابع عوامل گوناگونی است که نسبت به شرایط عملی کار از محدودیتی که از طرف استاندارد ملی ایران تعیین گردیده برخوردار می گردد.
بتن: بیش از ۷۵درصد بتن را مصالح خرده سنگی تشکیل می‌دهد. بسته به نوع و محل مصرف بتن ویژگی‎های دانه‎بندی شن و ماسه مناسب تغییر می‌نماید.
راه‎سازی: مصالح سنگی خردیش شده، دارای مشخصات و عملکرد خاص مطابق استاندارد در قشرهای زیر و لایه‌های فوقانی راه‎سازی به کار گرفته می‌شوند.
آسفالت: مشخصات مصالح خردایش شده سنگی (شن و ماسه طبیعی) بسته به نوع آسفالت و محل مصرف آن تغییر می‌کند.
بالاست: این نوع مصالح سنگی باید بتواند علاوه بر نگهداری ریل‌ها و توزیع بار چرخ‎ها، زه‎کشی زیرسازی راه آهن را نیز انجام دهد.
مصالح نفوذ پذیر: این توع مصالح سنگی به عنوان فیلتر و زه‌کش در سازه‌های مختلف از جمله سدهای خاکی به مصرف می‌رسد.
مصالح نفوذ ناپذیر: از دانه‎بندی خاص سنگی جهت آب‎بندی دیواره مخازن و کانال‌ها، هسته‌های نفوذناپذیر در سدهای خاکی و و سازه‎های مشابه آن به کار گرفته می‌شود.
لایه‌های مقاوم در برابر فرسایش: در بستر رودها، کانال‌ها، سطح خارجی سدهای خاکی و سنگ ریزه‌ای، حوضچه آرامش سدها و موج شکن‌ها ترکیبی سازنده لایه های مقاوم در برابر فرسایش به کار گرفته می‌شود و سازه را در مقابل هوازدگی و فرسایش آب باران، خشک و مرطوب شدن، یخ زدن و ذوب مکرر و اثر امواج محافظت می‌نماید.
خاکریز: مصالح خردایش شده سنگی در بدنه سدهای خاکی، به عنوان پر کننده پشت کار در معادن و پشت دیواره‌های حایل در راه سازی و همانند آن مورد استفاده قرار می‎دهند.
مصارف صنعتی: انواع شن و ماسه سیلیسی خالص در شیشه سازی، ریخته گری، تصفیه آب و غیره نیز مصرف می‌شود.
آجرسازی: از ماسه در تهیه آجرهای ماسه-آهکی استفاده می‎شود.

ویژگی‌های محصول

رسوبات آبرفتی جوان مهم‌ترین منابع تامین شن و ماسه ساختمانی هستند. این رسوبات از یک طرف به دلیل رخنمون وسیع شان در سطح و از طرفی به دلیل ناچیز بودن پیوند ذرات شان به یکدیگر به سادگی قابل بهره‌برداری ‌می‌باشند. حدود نیمی از سطح کشور ما را رسوبات جوان پوشانده است. منشا این رسوبات متفاوت است و تنها گروه‌های به خصوصی از آن‌ها می‌توانند منبع تامین شن و ماسه ساختمانی باشند. شن و ماسه دانه بندی شده حاصل از فرآیند شستشو و خردایش و دانه بندی است، به عنوان محصول تعریف شده و مد نظر طرح در سایزهای زیر طبقه بندی می‎شود .

ماسه ها

دانه‎هایی که قطر آن‎ها بین ۰.۰۲ تا ۲ میلی‎متر و شامل تقسیمات زیر است.
۱- ذرات دارای سایز بین ۱ تا ۲ میلی متر را ماسه درشت می‌نامند.
۲- ذرات دارای سایز بین ۵/۰ تا ۱ میلی متر را ماسه متوسط می‌نامند.
۳- ذرات دارای سایز بین ۲/۰ تا ۵/۰ میلی متر را ماسه ریز می‌نامند.
۴- ذرات دارای سایز مابین ۰.۰۲ تا ۲/۰ میلی متر را ماسه خیلی ریز می‌نامند.
ماسه برای تهیه انواع ملات‎ها، بتون و آجرهای ماسه-آهکی به کار می‌رود.

شن ها

دانه‌هایی که قطرشان بزرگتر از۲ میلی متر باشد را شن می‌نامند و شامل انواع زیر است.
۱- شن‌های ریز که شبیه به خرده سنگ هستند.
۲- شن‌های گرد و دارای سطوح صاف (شن نخودی و بادامی).
۳- شن‌های سوزنی که طول‌شان بیش از سه برابر عرض‌شان است.
۴- شن‎های پولکی که عرض‌شان بیش از سه برابر ضخامت‎شان است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید شن و ماسه دانه بندی شده

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک شن و ماسه دانه بندی شده ۱۴۱۰۵۱۲۳۵۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید شن و ماسه دانه بندی شده

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

دانش فنی پروژه و روش تولید

فرآیند تولید و فرآوری شن و ماسه دانه‎ بندی شده کوهی در این طرح تولید براساس استفاده از سنگ معدنی انجام می‎پذیرد که شامل دو مرحله استخراج و انتقال آن به کارخانه و فرآوری آن در کارخانه می‌باشد. در ابتدا سنگ حمل شده از معدن توسط فیدر در سنگ شکن فکی خرد شده و از طریق نوارهای نقاله و الواتورها پس از انتفال و خرد شدن مجدد به سایزهای کوچک‌تر در کوبیت، هیدرو کن و ماسه ساز با استفاده از سرندهای چند طبقه و ماسه شور محصولات مختلف مورد نیاز بخش‌های عمرانی همانند ماسه شکسته، شن و ماسه شکسته در سایزهای مختلف تولید و بطور جداگانه در محل‌های مختلف در سایت تولید دپو می‌گردد تا پس از سفارش بر اساس توزین از کارخانه خارچ شود.

استخراج

برای استخراج سنگ مورد نیاز شن و ماسه کوهی در معدن از روش‌های نواری، آتشباری حفاری، انفجار یا با استفاده از بلدوزر انجام می‌شود.

ماشین آلات

سنگ شکن فکی که با اندازه دهانه‌های مختلف برای خرد کردن سنگ‎های سخت بکار می روند، دارای بدنه فولادی است و برای تقویت ضربه پذیری بدنه از تسمه‌های تقویت کننده استفاده شده است. سایز سنگ خروجی از سنگ شکن‌ها حداقل ۵۰ میلی‌متر و ظرفیت تولید آن‌ها مابین ۲۰ تن تا ۲۵۰ تن در ساعت متغیر است.

سنگ‌شکن‌های سانتریفیوژی

سنگ شکن های سانتریفیوژی نسبت به سایر سنگ شکن های موجود در ایران، تکنولوژی به روز تری دارد. سنگدانه های حاصل از خردایش سنگ شکن های رایج، پولکی بوده و جهت استفاده در موارد خاص مناسب نمی باشند. در حالی که با استفاده از سنگ شکن های سانتریفیوژی، عملیات پردازش به صورت کامل بر روی مواد اولیه انجام می گیرد و مصالح حاصل با توجه به درصد شکستگی مناسب، تطابق بسیار خوبی با نیازهای کارفرما دارد.

دستگاه مخلوط‌‌ شور

دسـتگاه مخلـوط شـور بـه جهـت تمیز کردن مخلوط شـن و ماسـه تولیـدی از فراینـد خردایـش در سـنگ شـکن، از مـواد مضـر بـرای ترکیـب بتـن ماننـد رس و گرد و خاک بـه کار می رود .بـا و پایین رفتـن مـداوم مخلـوط در ایـن دسـتگاه و نیـز وجـود آب ، باعـث حـل شـدن آلودگی هـای قابل حـل می شـود و محصـول نهایی به جهـت درصـد حجمـی مـواد مضـر به حـد قابل قبـول و اسـتاندارد خواهد رسـید.

سرند

آنچه مجموعه حاضر را از مجموعه های مشابه متمایز می سازد استفاده از سرندهای پلی یورتانی به جای سرندهای فلزی معمول می‌باشد. مهمترین مزیت این سرندها نسبت به سایر سرندهای موجود، عدم چسبیدن گرد و غبار و ذرات ریز سنگدانه به دیواره‌های سرند و در نتیجه عدم تغییر سایز حفره‌‌‌های سرند می باشد که این امر اثر خود را در بحث دانه بندی نشان می‌دهد. در مواردی که دانه بندی حساس می باشد، استفاده از سرندهای پلی یورتانی موجب میشود دانه بندی مورد نیاز تامین شده و در نتیجه خواص مطلوب در بتن یا آسفالت مدنظر به دست آید

دستگاه شست و شو

در معـادن شـن و ماسـه حـذف خـاک رس و سـایر مـواد زایٔـد (بسـته بـه نوع خـاک معـدن معمـو ذرات بـا سـایز کوچکتر از ۷۵ میکـرون) موجـود در ماسـه تولیـدی همـواره یکی از مشـک ت مهم بشـمار می رود. نسـل جدیـد دسـتگاه هایـی شسـت و شـو موسـوم بـه دسـتگاه ماسـه شـوی (EvoWash) بهره مـی برد.شستشـوی ماسـه در ایـن دسـتگاه هـا بـا با تریـن راندمان مصـرف آب و انـرژی صورت مـی پذیـرد. از جمله ویژگـی های این سیسـتم میتـوان بـه قابلیت جداسازی ذرات ریزدانه مفید برای تولید بتن, تولید ماسه استاندارد، همگن و یکنواخت, قابلیت تنظیم رطوبت ماسه تولیدی و بهینه سازی مصرف آب شـاره کرد.

الک

دانه بندی به جهت تاثیر در کارآیی بتن اهمیت دارد ، از طرف دیگر مقاومت با در بتن زمانی حاصل می شود که با توجه به اعمال کار معقول، حداکثر تراکم در مخلوط به دست آید که این امر تنها با ساختن یک مخلوط با کارایی کافی میسر می شود. استفاده از سرندهای پلی یورتانی که ابعاد چشمه های آن معادل الک نمره ۲۰۰ می باشد این امکان را فراهم می سازد که ذرات رس از مخلوط جدا شده ولی ذرات ی همچنان در مخلوط بماند . وجود ذرات ی در مخلوط سنگدانه، این امکان را می دهد که بتن ساخته شده از این سنگدانه، به علت وجود همین ذرات ریز، تخلخل کمتر و در نتیجه علاوه بر خواص مکانیکی با تر و کارایی بیشتر، شرایط ظاهری بتن نیز یک دست تر و قابل قبول تر برای صاحبان کار باشد.

روش های متداول شستشوی ماسه در معادن
۱- استفاده از ماسه شوی حلزونی

یکی از تجهیزات اولیه شستشو در معادن، ماسه شوی حلزونی می باشد که با وارد کردن ماسه و آب به این دستگاه با حرکت دورانی ماردون یا اسکروی میانی مواد تحت زاویه ای در مسیر کانال ماسه شوی به حرکت درآمده و براثر سایش مواد به یکدیگر ذرات ریزدانه و لای و رس با آب مخلوط گردیده و ماسه شسته شده بدون فیلر اضافه از دهانه خروجی ماسه شوی به همراه میزان زیادی رطوبت تخلیه میگردد و همچنین آب مصرفی در این پروسه به همراه ذرات معلق ( فیلر ) در آن به روش سر ریز از حوضچه دستگاه خارج می شود.

۲- استفاده از سرند خشک کن در ادامه ماسه شوی

مواد خروجی به همراه پس آب از ماسه شوی به سرندی منتقل میگردد که با استفاده از توریهای پلی اورتان با امکان ایجاد مشهای میکرونی مفروش گردیده و این توریهای میکرونیزه امکان خروج ذرات ریز دانه را بسته به سایز توریها از آب موجود در مواد نمی دهند و باعث میگردند در مخلوط ماسه ما باقی بماند. این تجهیز باعث می گردد میزان رطوبت مصالح تا حد زیادی کاهش یافته و مصالح ما خشک شود به همین علت این دستگاه به سرند خشک کن معروف می باشد .
درمواردی نیز با اضافه کردن هیدرو سیکلون و پمپ به این دستگاه عمل جدایش ذرات میکرونیزه از آب مصرفی تسریع میگردد .

۳- استفاده از اوواش ها

این تجهیز نیازی به ماسه شوی ندارد؛ مواد به همراه آب وارد حوضچه دستگاه میگردد عمل شستشو توسط پمپ های اسلاری با سرعت بالا انجام میشود، مواد به همراه آب به هیدروسیکلون هدایت شده و عمل جداسازی ماسه و ذرات میکرونیزه از آب توسط هیدروسیکلون صورت میپذیرد، آبی که ذرات آن در هیدرو سیکلون جدا شده به حوضچه اولیه بازگشته و مورد استفاده مجدد در شستشو قرار میگیرد و اضافه آب بازگشتی با روش سرریز از دستگاه خارج میگردد. (حجم زیادی از آب در چرخه سیکلونها و حوضچه کمک به پمپاژ بهتر مواد و شستشوی آن میکند.)
وجود توریهای پلی اورتان با مش های میکرونیزه از ترکیب ذرات ریزدانه و میکرونیزه با آب (بسته به سایز مش توریها) جلو گیری میکند و حرکت مواد در جهت مخالف شیب سطح سرندی این امکان را میدهد که رطوبت ماسه تا حد بسیار زیادی گرفته شود .

بررسی بازار و رقبا
وضعیت تولید و مصرف شن و ماسه دانه بندی شده

یکی از مهمترین مصالح مورد نیاز برای ساخت مسکن، شن و ماسه‌ای است که از معادن کشور تامین می‌شود.
معادن مصالح ساختمانی در طول سال‌های اخیر به تبعیت از رکود ساخت و ساز مسکن شرایط بسیار دشواری را تجربه پشت سر گذاشته‌ و تعداد بسیاری از معادن کشور در مرز بحران ورشکستگی قرار گرفته‌اند.
از سوی دیگر گردش مالی نامناسب در سال‌های اخیر زمینه بی‌توجهی معدن‌داران به مسائل بهینه‌سازی تولید را به وجود آورده است. این مسئله می‌تواند علاوه بر بحران مالی، زمینه مشکلات متعددی از جمله از میان رفتن ذخیره معادن را به وجود بیاورد.

به استناد به روزترین آمار معادن در حال بهره‌برداری کشور که از سوی دفتر صنعت، معدن و زیربنایی مرکز آمار ایران منتشر شد؛ معادن شن وماسه ۲۴ درصد از تعداد نزدیک به ۵ معدن فعال را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر در حال حاضر ۱۲۰۰ معدن شن و ماسه فعال در سطح کشور وجود دارد. این در حالیست که بخش عمده‌ای از معادن کشور طی سال‌های اخیر به دلیل شرایط مالی نامناسب از مدار فعالیت خارج شده‌اند.
با توجه به رده‌بندی معادن فعال شن و ماسه کشور، معادن کوچک شن ماسه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن تولید را به ثبت می‌رسانند. این در حالیست که معادن متوسط شن ماسه روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن تولید دارد. همچنین معادن بسیار بزرگ کشور بیشتر از ۲۰۰۰ تن تولید روزانه دارند.
با توجه به اطلاعات مذکور، معادن فعال کشور که بخشی از معادن موجود شن و ماسه موجود را شامل می‌شوند، در کمترین حالت ظرفیت تولید ۲۵۰ میلیون مصالح سنگی در طول سال را دارا هستند.
لازم به تاکید است، بخش عمده‌ای از ظرفیت تولید مصالح ساختمانی کوهی در آمار ارائه شده لحاظ نشده و در کشور نیز مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرند، در حالیکه عمده کشورهای پیشرفته به دلیل پیوست‌های زیست محیطی تنها از مصالح کوهی برای تولید شن و ماسه استفاده می‌کنند.
ر شرایطی که تنها نیمی از ظرفیت تولید سالانه مصالح ساختمانی کشور به مسئله ساخت مسکن اختصاص پیدا کند و مابقی در سایر فعالیت‌های عمرانی زیرساختی مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان محاسبه کرد، معادن شن و ماسه ساخت سالانه چند واحد مسکونی را پوشش می‌دهند.
در همین ارتباط حجم میانگین بتن مصرفی در سازه را می‌توان چیزی حدود ۰.۴ مترمکعب به ازای هر متر مربع زیربنا در نظر گرفت. به عنوان مثال برای یک ساختمان با ۱۰۰ مترمربع زیربنا چیزی حدود ۴۰ متر مکعب بتن مصرف می‌شود.
در شرایطی که مقدار شن و ماسه در هر متر مکعب بتن ساختمانی در حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم کیلوگرم باشد، لذا ساخت هر ۱۰۰ متر مربع واحد مسکونی نیاز به ۷۰ تن مصالح شن و ماسه دارد.
بر همین مبنا نیمی از ظرفیت حداقلی تولید معادن شن و ماسه فعال در کشور می‌تواند زمینه ساخت ۱.۸میلیون واحد مسکونی در سال را پوشش ‌دهد.
با توجه به اطلاعات ارائه شده، معادن شن و ماسه فعال در سطح کشور در حداقلی‌ترین حالت تولید خود می‌توانند به راحتی زمینه پاسخ به تقاضای بخش مسکن را فراهم کرده و بدون هیچ محدودیتی یکی از نیازهای اساسی عرصه ساخت و ساز را تامین کنند.
تعداد کل پروانه بهره برداری تولید شن و ماسه صنعتی در کشور ۱۴۴۷ واحد است که با ظرفیت اسمی سالیانه ۲۴۵ میلیون تن در حال فعالیت می‌باشند. تعداد جوازهای تاسیس صادره ۴۶۰ فقره در استان‌های کشور صادر شده است از آنجا که پیش شرط راه اندازی این طرح دسترسی به معادن شن و ماسه کوهی یا رودخانه ‎ای است، لذا باید امکانسنجی راه اندازی طرح شن و ماسه در مناطقی صورت پذیرد که ضمن داشتن تقاضای مازاد بر تولید منطقه ‎ای امکان تامین مصالح معدنی در آن موجود باشد.

کالای جایگزین و مکمل محصول

کاربرد شن و ماسه در اکثریت موارد به عنوان فیلر (پرکننده) بوده و در اکثریت موارد مصرف نمی‌توان جایگزین خاصی را برای آن در نظر گرفت و در مواردی چون مصرف در تولید قطعات بتنی جایگزین‌هایی چون مواد پلیمری در بلوک‎های پلی استایرنی، خاک رس در آجرهای سفالی و… متصور شد.

وضعیت واحد های فعال تولید شن و ماسه دانه بندی شده

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید شن و ماسه دانه بندی شده در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید شن و ماسه دانه بندی شده

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید شن و ماسه دانه بندی شده در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات شن و ماسه دانه بندی شده

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید شن و ماسه دانه بندی شده

ظرفیت تولید سالیانه بی : ۱۷۵ هزار تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :۳.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۰ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)