شیر

طرح تولید شیرآلات فشار قوی

با توجه به مشخصات فنی ارائه شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان قم، طرح حاضر مربوط به تولید شیرآلات فشار قوی می باشد. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از اصلی ترین صنایع ایران می باشند که در سنوات اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. از مهمترین مسائلی که در انجام پروژه های فوق مورد توجه قرار می گیرد سیستم لوله کشی (Piping) است. لوله کشی در صنایع مختلف کاربرد داشته که یکی از اجزای اصلی آن را شیرآلات تشکیل می دهند. بطور کلی شیرآلات بر اساس حوزه کاربرد و فشار کاری به ٣ دسته کم فشار، فشار متوسط و فشار قوی تفکیک می شوند. شیرآلات کم فشار و فشار متوسط عمدتا در پروژه های صنعتی و ساختمانی و شیرالات فشار قوی به دلیل تحمل فشار زیاد در نیروگاه ها، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید شیرآلات فشار قوی

طرح توجیهی تولید شیرآلات فشار قوی: ۲۷۳۱۱۱۶۱

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید شیرآلات فشار قوی

همان گونه که پیش از این اشاره شد عمده موارد مصرف شیرآلات فشار قوی در صنایع نفت و گاز می باشد. شیرهای فشار قوی بر اساس ساختار و مکانیسم عملکرد دارای انواع مختلفی بوده که از این میان می توان به شیرهای توپی، شیرهای مخروطی ، شیرهای کروی، شیرهای دروازه ای، شیرهای سوزنی، شیرهای اطمینان و شیر های پروانه ای اشاره نمود.

اهمیت تولید طرح تولید شیرآلات فشار قوی

با اهمیت یافتن بحث انرژی در دنیای امروز و گسترش استفاده و بهره برداری از منابع انرژی همچون نفت و گاز، به اهمیت تجهیزات مورد نیاز صنایع پتروشیمی و وابسته به نفت و گاز نیز افزوده شده و روزانه بر تعداد نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی و شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل فرآورد های نفتی و گازی افزوده می گردد. لذا صنعت نفت و گاز و صنایع مربوط به آن ها هر روز در حال گسترش و پیشرفت است. بنابراین شرکت ها و صنایع تولید کننده تجهیزات نفت و گاز نیز روزانه با تقاضای بیشتری جهت تولید و عرضه تاسیسات نفت و گاز از جمله تاسیسات لوله کشی و حمل فراورده های نفتی، مواجه اند. لذا سرمایه گذاری و برنامه ریزی جهت تولید بهتر و کسب بازار فروش تجهیزات جانبی صنایع نفت و گاز، منافع اقتصادی زیادی برای تولید کنندگان بدنبال خواهد داشت. با توجه به هزینه بالای خرید این تجهیزات، خودکفایی در زمینه تولید آن ها سبب کاهش خروج ارز از کشور خواهد شد.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید شیرآلات فشار قوی

کوره القایی فولاد ۳۵۰ کیلو وات
بوته ۵۰۰ کیلوگرم
دستگاه تراش و فرز CNC
ماشین مته
ابزارآلات بادی جهت مونتاژ
لیفتراک

طرح تولید شیرآلات فشار قوی

قیمت خط تولید شیرآلات فشار قوی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید شیرآلات فشار قوی برابر با ۵۸۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت شیرآلات فشار قوی

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲ هزار عدد
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۶۴ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۰ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۲۸.۲ میلیارد ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

امتیاز