طرح تولید شیر ایمنی گاز

هدف از احداث این کارخانه تولید شیر ایمنی گاز حساس به زلزله جهت برآورده کردن مصرف داخلی میباشد که در فاز نخست هدف کسب بازار منطقه ای بوده و چشم انداز این طرح در آینده، تامین نیاز مصرفی استانهای مجاور می باشد.

معرفی کاربردهای شیر ایمنی گاز

انفجار و آتشسوزی ناشی از نشت گاز پس از زلزله، مختص ایران نبوده و دیگر کشورهای دنیا از جمله ایالات متحده، ژاپن، تایوان و غیره نیز از دیرباز با این گونه تصمیم گیری های مهم روبرو بوده اند .یکی از راه حل های کارآمد و کم هزینه که در کشورهای پیشرفته در مقررات جدید استفاده از گاز طبیعی اجباری شده، استفاده از شیرهای قطع کن گاز در برابر زمین لرزه است. این نوع شیرها بعد از رگلاتور و کنتور بر روی علمک نصب شده و تحویل مشترک میشود.

محلهای پیشنهادی طرح تولید شیر ایمنی گاز

با توجه به مزایای استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی، شهرک های صنعتی جهت اجرای این طرح پیشنهاد میگردد.

 

مواد اولیه, کمکی و مصرفی در طرح تولید شیر ایمنی گاز

۱-قطعات ریخته گری شده
۲-پیچ، توپی
۳-فولاد
۴-کارتن بسته بندی
۵- سایر اقلام مصرفی سالانه

ظرفیت اسمی و عملی سالانه تولید شیر ایمنی گاز

ظرفیت تولید سالیانه این واحد براساس ۳۰۰ روز کاری درسال ۲۲۰۰۰ عدد برنامه ریزی شده است.در زمینه تعداد شیفت کاری لازم به توضیح است که با توجه به فرآیند تولید شیر ایمنی گاز، جهت ماشین آلات ۱ شیفت کاری موردنیاز میباشد. ظرفیت عملی طرح با درنظر گرفتن عوامل پیش بینی نشده توقف کار وهمپنین تعمیر ونگهداری باراندمان ۹۰% ظرفیت اسمی معادل ۱۹۸۰۰ عدد درسال درنظر گرفته میشود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید شیر ایمنی گاز

کد آیسیک محصول ۲۹۱۲۵۱۲۳۴۵ از گروه ساخت ماشین آلات و تجهیزات طبقه بندی نشده در جای دیگر (۲۹)و زیر گروه های ساخت بمب ها, کمپرسورها, شیرها, سوپاپ ها(۲۹۱۲), انواع شیرآلات، فشارشکن ها، نازل ها و سیلندر ها(۲۹۱۲۳۱۲۳۳۶) انواع شیرآلات صنعتی با مکانیزم دستی (۲۹۱۲۴۱۲۳۳۷) میباشد.شیر اطمینان یا فشارشکن تحت زیرفصل تعرفه ۸۴۸۱ مقررات گمرکی ایران با عنوان انواع شیر و وسایل همانند برای لوله، دیگ آب گرم یا بخار، منبع، بشکه یا همانند، همچنین شیرهای تقلیل فشار و شیرهای کنترل شونده به وسیله ترموستات با زیرتعرفه ۸۴۸۱۴۰۰۰ وارد و صادر میشودشرایط ورود ان داشتن اجازه از وزارت صنعت,معدن وتجارت و پرداخت ۱۵ درصدی حقوق ورودی درسال ۱۳۹۷(حقوق گمرکی ۴%وسودبازرگانی۱۱%)می باشد.

روش تولید و تکنولوژی مورد نظر در تولید شیر ایمنی گاز

ابتدا قطعات فولادی و ریختهگری با طول منا سب برش داده می شود و سپس نوبت به فرم دهی این محصولات می رسد. سپس بعد از فرم دهی نوبت به تمیزکاری و پلیسه کردن قطعات میرسد و میتوان با پاشیدن ماسه آن را براق کنند برای تولید هریک از قطعات نیاز به تراشکاری انتهایی است که توسط ماشینهای تراش پیشرفته هر کدام از قطعات موردنیاز در شیرهای گازی تهیه و تولید میگردند.

وضعیت واردات و صادرات تولید شیر ایمنی گاز

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات شیر اطمینان یا فشار شکن در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید شیر ایمنی گاز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده شیر اطمینان یا فشار شکن در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید شیر ایمنی گاز

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز :۲۰۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۵۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)