طرح تولید شیشه های کریستال یا فوق شفاف

شیشه کریستال یا قوق شفاف ترکیبی از شیشه میباشد که به صورت کاملا شفاف و بدون هیچ گونه ناخالصی تولید میگردد که بیشتر در لابی ها جواهرفروشی مغازه ها شوروم ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 همانطور که میدانیم شیشه ماده شفافی است اما این شفافیت درجه خاصی دارد، شیشه های معمولی درجه مشخصی از شفافیت دارند اما شیشه فوق شفاف (Extra Clear Glass) بسیار شفاف تر از شیشه های معمولی می باشد.فرایند تولید و مواد خام اولیه تولید شیشه فوق شفاف کمی متفاوت تر از شیشه های شفاف معمولی است.

 

شیشه فوق شفاف با معمولی

به طور کلی در مواد اولیه ساخت این شیشه ها سعی می شود از آهن کمی استفاده شود تا بازتاب نور به حداقل برسد، از اینرو به این شیشه ها Low-iron یا شیشه کم آهن نیز گفته می شود.

هنگامی که چند لایه شیشه روی هم قرار می گیرند، درجه شفافیت شیشه نمایان تر می شود.

ویژگی شیشه کریستال

وجود سرب در شیشه کریستال باعث افزایش ضریب شکست نور در این نوع شیشه‌ها می‌شود و درنتیجه شیشه‌های کریستال دارای درخشندگی و تلالو هستند.

این شیشه‌ها همچنین سختی کمی دارند و امکان تراشکاری این شیشه‌ها وجود دارد.

عموما شیشه های کریستال به دو دسته مغز آبی و مغز سفید در بین عوام مردم قابل شناسایی میباشند.ولی به صورت علمی در دو دسته فوق شفاف (سوپر کلییر) و کلییر جای میگیرند.از نطر ضخامت از ۴میل تا ۲۰ میل قابل ارایه میباشند

شیشه ی کلییر و سوپرکلییر که با نام شیشه کریستالی هم شناخته می شود نمایی کاملا شفاف همانند کریستال دارند . این شیشه ها بسیار خالص هستند و در زیر نور آفتاب به صورت مغز آبی به نظر می آیند که نشان دهنده ی درجه ی خلوص بالای آنهاست .

شیشه کریستال

هرچه میزان شکنندگی و خاصیت پودری شدن شیشه به هنگام شکستن بالاتر باشد نشان می دهد که آن شیشه از خلوص و شفافیت بالاتری برخوردار است.

میزان و درجه ی خلوص این نوع شیشه بسیار زیاد است و از آنجایی که عناصری مانند آهن در ساختار این شیشه ها به حداقل میزان خود رسیده است، به همین دلیل ترد تر هستند و به هنگام شکستن دقیقا مانند جام ها و ظرف های کریستالی به صورت یکدست پودر می شوند و اصلا لبه های تیز و برنده ای ندارند .

کاربرد شیشه فوق شفاف یا کریستال

در مواقعی که نیاز است که حداکثر نور خورشید از شیشه عبور کند مانند شیشه سلول های خورشیدی تولید برق، یا در مواقعی که لبه شیشه نمایان است، و یا در مواقعی که می خواهیم رنگ های واقعی محیط را ببینیم، شیشه فوق شفاف کاربرد فراوانی دارد. با افزودن پوشش های مخصوص روی شیشه می توان خاصیت ضد بازتاب دهندگی نیز به این شیشه ها افزود.

بیشترین کاربرد شیشه های فوق شفاف (سوپرکلییر) برای طراحی داخلی فضاهای خاص و لوکس مانند لابی ها ،هتل ها ، سالن ها ، جواهر فروشی ها ، شوروم ها و منازل مسکونی است.

برای طراحی و ساخت چنین فضاهایی معماران همیشه تمایل دارند که از متریال های خاص استفاده کنند که در عین سادگی و زیبایی ، منحصر به فرد هم هستند . معمار قبل از هر چیز به دنبال خلق فضاهای تحسین برانگیز است.

جلوه و نمای کار در کنار ایمنی و کیفیت از درجه اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل شیشه های کلییر و سوپر کلییر به دلیل ویژگی های متمایزی که دارند به انتخاب اول معماران تبدیل شده است .

از کاربرد های شیشه کریستال میتوان در صرافی ها و گالری ها و شیشه های لوکس فروشی و ویترین مغازه ها نام برد.

در مواردی که از شیشه های دو یا چند جداره استفاده می شود و یا در مواردی که نیاز به استفاده از شیشه های لمینت دو یا چند لایه می باشد، اگر از شیشه های معمولی استفاده شود، مشاهده می شود که از وضح و شفافیت شیشه بسیار کاسته می شود، در این موارد استفاده از شیشه فوق شفاف این مشکل را بر طرف می کند.

چگونگی ساخته شدن شیشه های کریستالی :

فرایند و عملیات تولید شیشه های کریستالی و مواد خام اولیه که در تولید این شیشه های استفاده می شود با شیشه های معمولی متفاوت است.

مواد اولیه ای که برای تولید این نوع شیشه ها استفاده می شود مقدار آهن کمتری دارد

دلیل این کار این است میزان بازتابش نور از شیشه ها به کم ترین میزان برسد.

نام دیگر این شیشه ها با توجه به این ویژگی ، شیشه های کم آهن نیز می باشد.

هم چنین وجود سرب در ترکیب شیشه های کریستال باعث می شود ضریب شکست نور در این شیشه ها بیشتر شود

نتیجه این اتفاق این است که میزان درخشش شیشه های کریستال در نور بیشتر از شیشه های معمولی خواهد بود.

سختی شیشه های کریستالی کم است و راحت خراشیده می شوند

به همین دلیل است از شیشه های کریستال تراش کاری شده بسیار رایج است و طرف داران خود را دارد.

تفاوت شیشه کریستال و ایرانی چیست؟

شیشه های ایرانی دارای مغز سبز هستند و از نطر رنگ متمایل به سبز میباشند و وضوح و شارپنس کمتری نسبت به شیشه های کریستال دارند ولی شیشه های کریستال دارای مغز شفاف تر هستند و در زیر نور افتاب دارای مغز ابی هستند و متمایل به ابی به نظر میرسند.

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)