طرح تولید صفحه فلایویل

این قطعه به طور خاص برای ذخیره انرژی چرخشی یا همان انرژی جنبشی طراحی شده است.به عبارت دیگر، فلایویل اغلب برای تامین انرژی مداوم در سیستم هایی که منبع انرژی مداوم ندارند، استفاده می شوند.همچنین ممکن است برای تأمین پالس های متناوب انرژی در سطح قدرت که از توانایی های منبع انرژی آن فراتر رفته است، از یک فلایویل استفاده شود.
این امر با انباشت انرژی در چرخ لنگر / چرخ طیار طی یک دوره زمانی، با سرعتی که با منبع انرژی سازگار باشد، انجام می شود.سپس انرژی را با سرعت بسیار بالاتر در مدت زمان نسبتاً کوتاه در هنگام نیاز آزاد می کند.برای نمونه، این قطعه در چکش های برقی و ماشین های پرچینگ استفاده می شوند.
فلایویل در خودرو دایره ای شکل است و دور تا دور آن دندانه ای شکل طراحی شده است.استارت خودرو به فلایویل وصل است و با چرخش این قطعه خودرو روشن می شود.انتهای میل لنگ هم به فلایویل متصل است.

ساختمان فلایویل

چرخ لنگر یا همان فلایویل در موتورهای مختلف دارای اندازه‌های مختلف می‌باشد. لیکن در مواد ساختمانی آن معمولا از چدن استفاده می‌کند. ساختمان فلایویل بسیار ساده است و کافی است که تا حد قابل قبولی صاف و صیقلی بوده و در ضمن از لحاظ تعادل در وضعیت خوبی باشد. یعنی انحنا یا وجود تاب‌خوردگی در آن به چشم نخورد.
اندازه فلایویل یا همان چرخ طیار بستگی به تعداد سیلندرهای موتور و نوع و اندازه موتور دارد و متغیر می‌باشد بدین ترتین که هرچه تعدا سیلندرها بیشتر باشد (در حالیکه حجم جابجایی کل در موتور با یکدیگر مساوی باشد)، فلایویل می‌تواند اندازه کوچکتر داشته باشد. (حجم جابجایی کل برای یک موتور عبارتست از حجم جابجایی یک سیلندر ضربدر تعداد سیلندرهای آن موتور). این بدان علت است که فواصل میان احتراق‌ها کمتر می‌شود. و در نتیجه نیروهای وارده بر میل لنگ بصورت یکنواخت‌تر اعمال می‌گردد و وظیفه فلایویل به عنوان یک ذخیره کننده انرژی کاهش می‌یابد.

چند نمونه از کاربرد‌های فلایویل

– در موتور‌های بنزین سوز: وظیفه‌ی اصلی چرخ طیار در این موتور‌ها یکنواخت سازی سرعت خروجی از میل لنگ است اگر از انواع سنگین چرخ طیاراستفاده شود میتواند کاربرد بالانس میل لنگ را هم به آن افزود، اما در انواع سبک این کاررا نمی‌تواند به خوبی انجام دهد.
– در موتور‌های گاز سوز:
بعد از توقف‌های کوتاه مدت به دلیل ضعیف بودن این موتور‌ها قدرت کافی برای آغاز مجدد حرکت را ندارند و این جا از انرژی ذخیره شده چرخ طیار استفاده می‌شود
– دستگاه‌های پرس:
به دلیل نحوه کار پرس بازه‌هایی وجود دارد که موتور در حالت کار است، اما پرس ضربه‌ای وارد نمی‌کند در اینجا چرخ طیار انرژی مصرف شده که تبدیل به انرژی مکانیکی شده را در خود ذخیره میکند و در هنگام اعمال ضربه توسط پرس آن را به سیستم بر می‌گرداند
استفاده فوق را میتوان به عنوان استفاده‌های سنتی چرخ طیار نام برد، اما محققان با شناخت کامل خواص مکانیکی چرخ طیار تحقیقاتی را در زمینه کاربرد آن در مواردی تازه آغاز کرده اند که بعضی از آن‌ها به نتایج تاز‌های رسیده اند:
۱) استفاده از چرخ طیار در اتوبوس‌های عمومی که توقف‌های زیادی دارند، این کار سبب کاهش مصرف سوخت شده وآغاز مجدد حرکت را روانتر خواهد نمود. دراین زمینه در هلند تحقیقات کاملی انجام شده است به نحوی که به مدت ۱۰ سال از یک اتوبوس که از همین سیستم استفاده میکرد بهره برده اند
۲) چرخ طیار در اوایل قرن ۱۹ مورد علاقه بسیاری از محققان ذخیره سازی انرژی بود. اما به دلیل بروز مشکلات ساختاری آنرا رها کردند، اما بعد از کشف کامپوزیت‌ها دوباره تلاش‌های تاز‌های برای به سر انجام رساندن این طرح‌ها آغاز شد و اکنون محققان بر روی این موضوع تمرکز فراوانی کرده اند در صورت موفقیت و ساخت نمونه‌ای قابل تولید انبوه با قیمت مناسب این وسایل می‌توانند باطری‌های شیمیایی را که سبب آلودگی زیست محیطی هم شده اند به حاشیه برانند .

طرز کار فلایویل

فلایویل یک قطعه سنگین است که بوسیله پیچ و مهره به میل لنگ متصل می‌شود و وظایف آن عبارتست از :
– ذخیره کردن انرژی موتور خودرو جهت تعادل سرعت
خودرو ها به هنگام استارت زدن یک واکنش احتراقی ایتدایی را در خود ایجاد می کنند تا خودرو روشن شود و حائز اهمیت است که احترباق موجود در خودرو تنها به زمان استارت زدن ختم نمی شود و به همین منظور نیز باید از بنزین و یا سایر سوخت ها برای کارکرد این وسیله ها بهره برد اما آیا احتراق به طور دائم در خودرو ها در حال انجام است؟ در جواب به این سوال باید بدانید که انجام واکنش های احتراقی در اتومبیل به طور مداوم انجام نمی شود. فلایویل ها انرژی موتور خودرو را در زمان های وجود احتراق ذخیره کرده و در مواقعی که احتراق صورت نگیرد این انرژی را آزاد می کنند تا خودرو بتواند به درستی به عملکرد خود ادامه دهد.
– همسان کردن سرعت میل ­لنگ
یکنواخت کردن سرعت میل لنگ ها یکی دیگر از مهمترین وظایف فلایویل ها به شمار می رود چرا که این قطعات به طور در چرخش و عملکرد میل لنگ ها تاثیر می گذارند.
– منتقل کردن انرژی از موتور به ماشین
همانطور که در بخش قبلی نیز توضیح دادیم ذخیره کردن انرژی یکی از وظایف این قطعات محسوب می شود و همچنین گفتیم که این قطعه انرژی موتور را که از انجام واکنش های احتراقی تولید می شوند دریافت می کند و قابل توجه است بدانید که فلایویل ها تنها بخش از این انرژی را ذخیره می کنند و بخش دیگر مستقیم به بخش ها مورد نیاز خودرو ماشین منتقل می کنند.
اعمال انجام شده در فلایویل را می‌توان با استفاده از انرژی جنبشی تشریح کرد. بدین سان که همانگونه که می‌دانید انرژی جنبشی یک جسم با جرم جسم و نیز با سرعت آن در ارتباط است. فلایویل از خود دارای یک جرم می‌باشد که بوسیله میل لنگ چرخانده می‌شود. در اثر این چرخش فلایویل یک انرژی جنبشی بدست می‌آورد. حال اگر به نیروی محرکه میل لنگ را از فلایویل جدا کنیم، خواهید دید که فلایویل تا یک مدت زمان کوتاه پس از آن به حرکت خود ادامه می‌دهد که به علت اینرسی حرکتی فلایویل می‌باشد. این انرژی در واقع انرژیی است که در جرم فلایویل ذخیره شده است و در زمان قطع نیروی محرکه آزاد می‌گردد.
فلایویل در زمانی که بر روی میل لنگ است دقیقا این کارها را انجام می‌دهد. یعنی زمانی که در سیلندر ، پیستون به دلیل انفجار سوخت پایین می‌آید، فلایویل با چرخش میل لنگ به چرخش در آمده و در واقع انرژی ذخیره می‌کند. فلایویل این انرژی ذخیره شده را در زمانهای دیگر سیکل موتور (مانند تنفس ، تراکم و تخلیه) به میل لنگ و از آنجا به پیستون پس می‌دهد. یعنی در واقع در زمانهایی که در موتور احتراقی انجام نمی‌شود انرژی جنبشی موتور را فلایویل تامین می‌کند. از آنجایی که در موتورهای با سیلندرهای بیشتر تعداد انفجارهای سوخت در واحد زمان بیشتر است. لذا زمان کمتری موتور برای تامین انرژی جنبشی خود به فلایویل متکی است. به همین خاطر در موتورهای با تعداد سیلندر بیشتر به فلایویل‌های کوچکتری نیاز است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید صفحه فلایویل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک صفحه فلایویل موتور خودرو : ۳۴۳۰۴۱۲۴۱۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید صفحه فلایویل

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی صفحه فلایویل موتور خودرو : ۸۴۰۹۹۱۹۰

وضعیت واحد های فعال تولید صفحه فلایویل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید صفحه فلایویل موتور خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید صفحه فلایویل

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید صفحه فلایویل موتور خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات صفحه فلایویل

نمودار واردات و صادرات صفحه فلایویل موتور خودرو در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید صفحه فلایویل

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۷۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۴ میلیارد تومان(بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۷ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)