طرح تولید ظروف استیل

فولاد ضد زنگ یا Stainless Steel که در ایران آن را به نام مختصر «استیل »می شناسیم، از ترکیب آهن و فلزات دیگر ساخته می شود. با ترکیب کردن آهن و دیگر فلزات، مقاومت و دوام ظروف آهنی حاصله (که اکنون استیل نام می گیرد) افزایش می یابد و ظروف استیل را به ظروفی مقاوم در برابر آسیب ها و خوردگی های رایج در ظروف آهنی تبدیل می کند. در واقع این ظروف تاحدودی سبک تر و درمقابل فرسودگی بسیار مقاوم تر از ظروف آهنی می باشند.

برخی از فلزاتی که برای ترکیب کردن با آهن مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: کروم، نیکل، مولیبدن و تیتانیوم. این فلزات، به ظرف حالت سختی می دهند و آن را در مقابل آسیب ناشی از حرارت بالا، خراشیده شدن و ساییده شدن مقاوم می سازند، اما انتقال حرارت را در این نوع از ظروف تاحدودی کاهش می دهند. علاوه بر انتقال حرارتی کمتر، چسبیدن مواد غذایی به این ظروف نیز به عنوان دومین مشکل شناخته می شود.

نگهداری ظرف استیل نسبت به انواع آلومینیومی و مسی ساده تر است زیرا به ساییدن و برق انداختن نیاز ندارند. این ظرفها زنگ نمی زنند اما چنانت که گفتیم رسانای حرارتی خیلی خوبی نیستند و حرارت را به طور یکنواخت منتقل نمی کنند به همین دلیل هنگامی که بر روی شعله مستقیم قرار می گیرند، بعضی از قسمت های آن داغ تر می شوند ولذا غذا را باید مرتب در آنها هم زد تا یکنواخت حرارت ببیند وگرنه احتمال سوختن قسمت هایی از غذا زیاد است.

ظروف استیل

اگر بخواهیم به صورت ساده و قابل فهم، استیل را توضیح دهیم که در انتخاب ما موثر باشد ابتدای امر این فلز را به دو دسته بندی عام تقسیم می کنیم:در راستای این دسته بندی دو سری از استیل ها با عنوان سری ۳۰۰ و سری ۴۰۰ وجود دارد. سری ۳۰۰ در دسته ی استیل های “نگیر” و سری ۴۰۰ در دسته ی استیل های “بگیر” هستند.اما این دو دسته ی “بگیر” و “نگیر” به چه مفهوم هستند و چرا در بازار به این دو عنوان معروفند؟ دسته ی بگیرها دسته ای از استیل ها هستند که جذب آهنربا می شوند و دسته ی “نگیر” ها جذب آهنربا نمی شوند.

اشتباهی رایج میان عامه ی مردم راجع به این موضوع یعنی جذب آهنربا توسط استیل وجود دارد که گمان می کنند عامل مهم در این موضوع درصد وجود آهن در استیل است که باور اشتباهی است. تنها عاملی که موجب جذب یا عدم جذب آهنربا می شود ساختار بلوری استیل است و درصد آهن در هر دو دسته یک مقدار است.یکی از بهترین سرویس های ظروف آشپزی، سرویس های قابلمه استیل هستند که طرفداران زیادی هم دارند. این روز ها مارک ها و برندهای متنوع و مختلفی آمده اند .

قیمت مناسب نسبت به جنس های دیگر این محصول

استفاده از کف دو لایه و سه لایه برای انتقال حرارت یکسان
ظاهر زیبا، براق، آینه ای
عدم زنگ زدن و خوردگی
دوام بالا
شستشوی آسان
بهداشت و سلامت بسیار بالا
طعم طبیعی غذا
عدم ورود مواد شیمیایی و اسیدی به غذا
مقاومت بالا

مزایای ظروف استیل
ظروف پخت استیل طعم غذا را حفظ می‌کنند

از آنجایی که ظروف استیل لایه محافظی برای نچسبیدن غذا ندارند، هیچ گونه مواد شیمیایی وارد غذا نمی‌شود. بنابراین ظروف استیل تاثیری روی مزه غذا نمی‌گذارند و غذا طعم طبیعی خود را حفظ می‌کند.

ظروف پخت استیل پاکیزه می مانند

ظروف استیل به خوبی با مواد شوینده تمیز می‌شوند و هیچ گونه آلودگی روی این ظرف‌ها باقی نمی‌ماند. در نتیجه، پس از شستشوی آنها هیچ بو، لکه و تغییر رنگی ایجاد نمی‌شود.

آب گرم به همراه مایع ظرفشویی بهترین انتخاب برای شستشوی آنهاست و تمام باقیمانده غذا را از بین می‌برد. برای شستشوی ظروف استیل در ماشین ظرفشویی، دمای آب نباید بیشتر از ۵۰ درجه باشد. دمای بالا می تواند باعث تغییر رنگ، تیرگی یا لکه‌دار شدن ظروف شما شود.

نگهداری و استفاده از ظروف استیل آسان است

بر خلاف سایر ظروف که محدودیت‌های زیادی در استفاده و نگهداری دارند، نگهداری و تمیز کردن ظروف پخت استیل بسیار ساده و راحت است.

به علت دوام بالای استیل، می‌توانید بدون نگرانی هر غذایی را در آن بپزید. امکان ایجاد واکنش‌های شیمیایی هم باعث می‌شود توجه خاصی به پخت مواد اسیدی داشته باشید؛ در حالی که می‌توانید برای پخت هر غذایی از ظروف استیل استفاده کنید.

ظروف پخت استیل بادوام و به صرفه هستند

استیل زنگ نمی زند ،خرد نمی‌شود و تغییر شکل نمی‌دهد، به راحتی خش برنمی‌دارد، بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. ظروف استیل سال‌ها ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کنند. به همین علت، خرید این ظروف سرمایه گذاری برای یک عمر است.

ظروف استیل ظاهر زیبایی دارند

و در نهایت هم ظاهر براق و آینه مانند استیل، آنها را بسیار شیک و جذاب می‌کند. این ویژگی خاص استیل باعث می‌شود حتی بعد از سال‌ها استفاده، ظاهر زیبای آنها حفظ شود.

طعم خوب غذا، راحتی، ماندگاری و زیبایی ظروف استیل همیشه مثال زدنی است و هیچ کسی را از انتخاب آنها پشیمان نمی‌کند. اگر از ویژگی‌های این ظروف نقره‌ای جذاب چیزی از قلم افتاده است، آن را با ما در میان بگذارید.

معایب ظروف استیل
  • استیل به‌تنهایی رسانندگی گرمایی ضعیفی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ظروف پخت‌وپز استیل دنبال مدلی باشید که با مس یا آلومینیوم ترکیب شده باشد. برای تقویت رسانندگی گرماییِ ظروف استیل معمولا ساختارشان را چندلایه می‌سازند و در لایه میانی از فلزی مثل مس یا آلومینیوم یا هر فلز دیگری که رسانندگی گرمایی بهتری از استیل داشته باشد استفاده می‌کنند. استفاده از مس در مقایسه با آلومینیوم قیمت ظروف استیل را بالاتر می‌برد. اما ظروف استیلی که با مس تقویت می‌شوند نسبت به تغییرات دما واکنش‌پذیری سریع‌تری دارند.
  • قابلمه‌های استیل بیشتر برای پخت غذاهای آب‌دار مناسب‌اند. مگر اینکه کفی ضخیم چندلایه داشته باشند که زود ته نگیرند.
  • سطح ظروف استیل باوجود مقاومت بالا ممکن است به‌مرور براثر استفاده و نگهداری نادرست (حرارت خیلی زیاد، استفاده از کفگیر و ملاقه فلزی، شست‌وشو با اسکاچ زبر و شوینده‌های ساینده) صدمه ببیند. در این صورت احتمال دارد نیکل موجود در ترکیبات استیل به غذا راه پیدا کند. قابل‌توجه کسانی که آلرژی شدید یا حساسیت به نیکل دارند. اگر چنین مشکلی دارید، قابلمه‌های چدن یا تماما سرامیک برایتان بهترند.
کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ظروف استیل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک ظروف استیل آشپزخانه : ۲۸۹۹۵۱۲۳۶۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ظروف استیل

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی ظروف استیل آشپزخانه : ۷۳۲۳۹۳۹۰

وضعیت واحد های فعال تولید ظروف استیل

در نمودار زیر تعداد واحدهای فعال تولید ظروف استیل در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ظروف استیل

جدول واردات و صادرات ظروف استیل در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 عمده تفاوت میان دو دسته نام برده از استیل ها مقاوم بودن آن ها برابر حرارت است. دسته ی “بگیر” ها که سری ۴۰۰ را شامل می شوند پس از مدتی که در مقابل حرارت قرار می گیرند از میزان کُروم و کربن آن کم شده و حتی در برابر حرارت بالا تغییر رنگ داده و می پوسند. تغییر در ساختار بلوری آن ها ممکن است به زنگ زدگی استیل نیز منجر شود. در مقابل، دسته ی “نگیر” ها وجود دارد که سری ۳۰۰ استیل ها نیز در این دسته جای دارد که مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد و در مجموع با دوام تر است. کد ۳۱۶ از سری ۳۰۰ مناسب ترین استیل برای استفاده در صنایع غذایی است.

در مجموع انتظار می رود که تولیدکنندگان از سری۳۰۰ برای تولید قابلمه استیل، کتری ها و سماورهای خود بیشتر بهره بگیرند اما به دلیل ارزان تر بودن ورق های استیل سری ۴۰۰ از این سری هم برای تولید استفاده می کنند.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید ظروف استیل

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)