طرح تولید عصاره کاسیا

طرح تولید عصاره کاسیا

کاسیا یکی از انواع گیاهان دارویی است که خود گونه های مختلفی دارد. این گیاه دارای برگ هایی به شکل بیضی است و در مناطق مختلف، به دلایل گوناگون به رنگ های متفاوتی رشد می کند. ارتفاع برخی از بوته های این نوع گیاه در برخی مناطق به ۴ متر نیز می رسد.
هر چند گیاه کاسیا رشد زیادی دارد؛ اما عمر آن کوتاه است و همه انواع آن در زیر نور خورشید بهترین رشد خود را می کنند.
گیاه کاسیا به صورت دمنوش، جوشانده و عصاره قابل استفاده است. البته دمنوش های خانگی این گیاه بسیار تلخ هستند و به همین دلیل فرآورده های دارویی این گیاه در داروخانه ها، عطاری ها و فروشگاه ها موجود بوده که طعمی شیرین تر دارند. مواد موثر موجود در این نوع عصاره های فراوردی شده عبارتند از:
– پکتین
– کولین
– لیسیتین
– گلوکوزید سی کوری ئین

عصاره گیاهی کاسیا ترکیبی منحصر به فرد از انواع گیاهان دارویی است . پاکسازی و سم زدایی بدن مخصوصاً کبد برای حفظ سلامتی شما بسیار اهمیت دارد. امروزه افراد در معرض بسیاری از آلودگی ها و خوراکی های فرآوری شده قرار دارند و هرروز درمیان موادشیمیایی مختلف دست و پا می زنندو انواع سموم را خواسته یا ناخواسته وارد بدن خود می کنند. آیا می دانید چگونه باید بدن را از سموم پاکسازی کنیم ؟ بله ، پاکسازی کبد می تواند شروع خوبی باشد. شما با تقویت و پاکسازی کبد که به عنوان فیلتر بدن عمل می کند ، به پاکسازی بدن خود کمک بزرگی می کنید. از روش های طبیعی برای سم زدایی بدن ، استفاده از عصاره گیاهی کاسیا است.این ترکیب از قدرتمند ترین ترکیباتی است که برای درمان کبد چرب به کار می رود. این عصاره علاوه بر کبد روی کیسه صفرا نیز تأثیر مثبت دارد.

خواص عصاره گیاهی خوراکی کاسیا
رفع درد مفاصل
ضد صفرا و زردی
ضد هپاتیت و یرقان
ضد حساسیت و آلرژی
ادرار آور
رفع تشنگی
ضد خارش
تصفیه کننده خون
کاهش قند خون
تقویت عملکرد کلیه و قلب
درمان لک های پوستی
کاهش تری گلیسیرید
کلسترول بد خون
خنک ‌کننده
پاک‌سازی کبد
پاک‌سازی بدن از سموم
کمک به شفافیت پوست
رفع کننده جوش‌ها

موارد مصرف دارویی عصاره کاسیا

۱- گیاه کاسیا یکی از گیاه های دارویی قدرتمند در برطرف کردن چربی کبد، نارسایی هایی کبدی و تنظیم کننده آنزیم های کبد است. مصرف این گیاه به صورت منظم و پیوسته در طول دو ماه می تواند این مشکلات را تا حدود زیادی برطرف کند. همچنین مصرف این گیاه سنگ کیسه صفرا را نیز می تواند از بین ببرد.
۲- مصرف گیاه کاسیا مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه، لک، کک و مک و اگزما را برطرف می کند. مصرف این گیاه حساسیت های پوستی را کاهش داده و یکی از درمان های طبیعی و سنتی برای روشن کردن پوست و برطرف کننده سیاهی دور چشم می باشد.
۳- مصرف منظم گیاه کاسیا، در برطرف کردن سنگ کلیه و مثانه نیز موثر است. همچنین این گیاه عفونت مجاری ادراری را از بین برده و از نظر طب سنتی در برطرف کردن سودای (سم) عمومی بدن موثر است.
۴- گیاه کاسیا یکی از گیاهان دارویی بسیار موثر برای کاهش کلسترول خون است و یکی از تصفیه کننده های طبیعی به شمار می رود.
۵- مصرف گیاه کاسیا برای افرادی که از بیماری التهاب پروستات رنج می برند، نیز مفید است و مصرف منظم دمنوش این گیاه، این التهاب را برطرف می کند.
۶- از نظر طب سنتی گیاه کاسیا دارای طبعی سرد و تر است؛ به همین دلیل این گیاه دارای خاصیت خنک گنندگی است و برای برطرف کردن عطش ناشی از گرمای هوا به ویژه در فصول گرم بسیار موثر است.
۷- مصرف خوراکی دمنوش گیاه کاسیا برای درمان قرمزی چشم یا خارش آن موثر بوده و حتی برای بالا بردن مقاومت چشم های حساس در برابر نور نیز کاربرد دارد.

چشم انداز بازار عصاره Cassia (2022-2032)

پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی عصاره کاسیا با CAGR 6.9 درصد افزایش یابد، بنابراین از ارزش ۴۰۶.۴ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۷۹۴.۷ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۲ افزایش خواهد یافت.

اندازه بازار عصاره کاسیا (۲۰۲۲E)۴۰۶.۴ میلیون دلار آمریکا
فروش پیش بینی شده شیر گیاهی (۲۰۳۲F)۷۹۴.۷ میلیون دلار آمریکا
ارزش CAGR (2022-2032)۶.۹٪
سهم ارزش ۵ کشور برتر (۲۰۲۱A)۵۹%

از سال ۲۰۲۲، از نظر ارزش، مصرف عصاره کاسیا تقریباً ۰.۵٪ تا ۱٪ از سهم بازار جهانی گیاهان و ادویه جات را تشکیل می دهد. پیش بینی می شود که جنوب آسیا تا سال ۲۰۳۲ بیش از ۴۵ درصد از سهم ارزش بازار جهانی عصاره کاسیا را در اختیار داشته باشد.

تجزیه و تحلیل مصرف عصاره Cassia (2017-2021) در مقابل برآوردهای بازار (۲۰۲۲-۲۰۳۲)

طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، بازار جهانی عصاره‌های کاسیا با CAGR 5.7 درصد افزایش یافت. گسترش صنعت جهانی عصاره کاسیا با افزایش تقاضا و مصرف محصولات ساخته شده از عصاره های گیاهی در اقتصادهای رو به رشد آسیا و اقیانوسیه مانند هند و چین تقویت شده است. گسترش بازار با افزایش درآمد قابل تصرف و همچنین تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی سالم مصرف کنندگان کمک شده است.
مناطق عمده تقاضای عصاره کاسیا آسیای جنوبی و آسیای شرقی هستند. افزایش سریع آگاهی مصرف کنندگان در مورد فواید سلامتی متعدد عصاره کاسیا باعث افزایش تقاضا در سراسر جهان شده است. تخمین زده می شود که بازار بریتانیا با بیش از ۱۵ درصد بیشترین سهم ارزش را در اروپا داشته باشد و پس از آن آلمان و روسیه قرار دارند.انتظار می‌رود بازار جهانی عصاره گیاه کاسیا تا سال ۲۰۳۲ با CAGR 6.9 درصد افزایش یابد.

xvp
عرضه محصولات نوآورانه توسط تولیدکنندگان عصاره کاسیا

تقاضای رو به رشد برای محصولات رایحه، شرکت‌های تولیدی را به سمتی سوق می‌دهد که تمرکز خود را به سمت عرضه انواع جدیدی از محصولات معطر تغییر دهند. به دلیل تغییر ترجیحات، اکثر خریداران دائمی اقلام عطری خواهان محصولات جدید و پیچیده هستند. به این ترتیب، تولیدکنندگان کلیدی عصاره کاسیا محصولات خود را بهبود می بخشند و آنها را برای مشتریان خود سودمندتر می کنند.
مشتریان مایل به کالاهای معطر جدید و غیرمعمول هستند که آرامش و مزایای دیگر را ارائه می دهند. تولیدکنندگان همچنین محصولاتی را ارائه می دهند که می توانند در صنایع مختلف مورد استفاده نهایی از جمله مواد غذایی و نوشیدنی، داروسازی و غیره استفاده شوند. شرکت‌ها شروع به تولید محصولات خلاقانه‌ای مانند خوشبوکننده‌های اتاق، عطر، و سایر اقلام معطر ساخته شده از عصاره‌های گیاه کاسیا، در پاسخ به تغییر تقاضای مشتریان کرده‌اند.

کدام صنعت برای استفاده نهایی قرار است فرصت‌های سودآوری را در آینده فراهم کند؟

انواع نوشیدنی های درمانی با استفاده از گیاهان دارویی تهیه می شود. در حال حاضر مطالعات پیچیده ای برای تجزیه و تحلیل جامع عصاره های گیاهی به منظور توسعه فرمولاسیون های نوآورانه با کاربردهای کاربردی و درمانی انجام می شود. در نتیجه، عصاره های گیاهی مانند عصاره کاسیا در تجارت داروسازی استفاده می شود.
ترکیب داروهای گیاهی و نانوتکنولوژی بهترین استراتژی است، زیرا سیستم نانوساختار ممکن است بتواند کارایی عصاره گیاهی را افزایش دهد و در عین حال دوز، سمیت و عوارض جانبی را به حداقل برساند.عصاره کاسیا حاوی خواص بیولوژیکی است که شامل پیشگیری شیمیایی از زخم معده و سرطان معده و همچنین محافظت در برابر گاستریت و التهاب می شود. عصاره کاسیا دارای خواص ضد التهابی و محافظت کننده سلولی نیز می باشد. همچنین دارای ویژگی های زیست فعال کلیدی است که می تواند به گاستریت، دیابت، گردش خون و التهاب کمک کند. بسیاری از شرکت های داروسازی به دلیل این ویژگی ها، آن را در فرمول های خود گنجانده اند.حجم بازار عصاره کاسیا در کاربردهای مختلف حدود ۳۷۶۹۸ تن در سال ۲۰۲۲ است.

افزایش محبوبیت غذاهای قومی چگونه فرصت های رشد را برای تامین کنندگان عصاره کاسیا فراهم می کند؟

با شروع توسعه بخش خدمات غذایی در مقیاس جهانی، نیاز به جهانی شدن غذاهای منطقه ای وجود داشت. چندین شرکت خدمات غذایی منطقه ای در نتیجه این جهانی شدن به سرتاسر جهان رفتند و غذاهای منطقه ای مانند ایتالیایی، مکزیکی و چینی در کشورهای دیگر قومی شدند. به دلیل استفاده گسترده از عصاره کاسیا در غذاهای قومی، این روند به رشد جهانی بازار عصاره پوست درخت کاسیا کمک می کند.
همانطور که مشتریان جهان وطنی تر می شوند، رشد قابل توجهی در مصرف غذاهای قومی مشاهده شده است. در بازارهای نوظهور، علاقه مصرف کنندگان به غذاهای قومی در حال رشد است، که فرصتی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان عصاره کاسیا ایجاد می کند.
عصاره کاسیا به جای ادویه های سنتی توسط تعدادی از تولید کنندگان مواد غذایی استفاده می شود زیرا دارای مزایایی نسبت به سایر گیاهان و ادویه ها مانند فصلی طولانی مدت، در دسترس بودن در طول سال و سادگی استفاده است.
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط سازمان بین المللی تحقیقات علمی – مجله کسب و کار و مدیریت، بیش از نیمی از مصرف کنندگان (۶۱٪) پاسخ دادند که آنها مصرف غذاهای قومیتی را ترجیح می دهند، در حالی که ۳۷٪ پاسخ دادند که به رستوران ها برای مصرف غذاهای قومی یک بار در ماه می روند..

چگونه بازیکنان بازار باید از پتانسیل استفاده نشده عصاره‌های کاسیا استفاده کنند؟

گیاهان دارویی به عنوان هدیه ای از طبیعت در نظر گرفته می شوند زیرا حاوی مخزن وسیع و ناشناخته ای از اجزای شیمیایی فعال با پتانسیل دارویی فوق العاده هستند. گیاهانی مانند کاسیا دارای پتانسیل دارویی هستند که آنها را به منبعی جذاب برای تولید داروهای گیاهی تبدیل می کند.
خواص ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، هیپوگلیسمی، ضد جهش زا، هایپرگلیسمی و ضد ویروسی همگی از مزایای عصاره کاسیا هستند. بر اساس چند مطالعه فیتوشیمیایی، کاسیا حاوی حدود ۲۰۰ جزء شیمیایی از جمله مشتقات آنتراسن، فلاونوئیدها، تری ترپنوئیدهای پنج حلقه ای، استرول ها و غیره است.
همه این ویژگی ها آن را به یک محصول عالی برای استفاده در درمان ها تبدیل می کند و فرصت های رشد بیشتری را برای تولید کنندگان عصاره کاسیا فراهم می کند.

طرح تولید عصاره کاسیا
چه چیزی رشد بازار عصاره کاسیا را تا حدودی مهار می کند؟

کاسیا بیشتر در کشورهای آسیایی مانند هند، چین، اندونزی و ویتنام رشد می کند. این عصاره معمولاً در کشورهای غربی برای چاشنی و به عنوان ادویه بخصوص در قاره آمریکا و اروپا استفاده می شود. هزینه صادرات عصاره کاسیا برای استفاده در صنایع غذایی و دارویی برای صنایع غذایی و دارویی بسیار گران است.
در دسترس بودن مواد خام با کیفیت بالا مانند گیاهان و ادویه جات برای سنتز و فرآوری اسانس ها و اولئورزین ها حیاتی است. تولیدکنندگان محصولات غذایی، دارویی، مواد غذایی و سایر محصولات ممکن است در نتیجه محدودیت در دسترس بودن مواد خام، مشکلات تولیدی را تجربه کنند.
بسیاری از اسانس ها از عصاره هایی مانند کاسیا که دارای مزایای سلامتی متنوعی هستند، به دست می آیند. انبوهی از جایگزین ها یا جایگزین های موجود در بازار، رشد صنعت عصاره کاسیا را خفه می کند. این جایگزین ها در طیف وسیعی از صنایع مصرف نهایی به دلایل مختلفی از جمله مقرون به صرفه بودن، راحتی عرضه و غیره استفاده می شوند.
به عنوان مثال، روغن های معطر مقرون به صرفه ترین جایگزین برای اسانس ها هستند. روغن‌های ضروری گران‌تر هستند، زیرا از مواد طبیعی مشتق شده‌اند، در حالی که روغن‌های معطر از مواد شیمیایی مصنوعی ساخته می‌شوند و بنابراین ارزان‌تر هستند.

کدام شکل از عصاره کاسیا در بازار جهانی بیشترین تقاضا را دارد؟

بر اساس شکل، عصاره پودر کاسیا بیشتر در سراسر جهان تقاضا و مصرف می شود. ارزش بازار عصاره پودری کاسیا در سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۳۷.۸ میلیون دلار است.
تقاضا برای عصاره کاسیا از تولید کنندگان محصولات غذایی به دلیل در دسترس بودن و خواص تغذیه ای بالا در حال افزایش است. همچنین تقاضای زیادی برای عصاره دانه کاسیا در سراسر مناطق وجود دارد. بسیاری از مصرف کنندگان نهایی نیز برای مقاصد مختلف مقادیر زیادی از عصاره پوست کاسیا و عصاره برگ کاسیا دارچین را می طلبند.

کدام کاربردهای عصاره کاسیا Cassia فرصت های فروش را برای رشد بازار ارائه می دهد؟

فروش عصاره کاسیا به دلیل افزایش کاربرد عصاره های گیاهی در کاربردهای متعدد مانند غذا و نوشیدنی، مواد مغذی، آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی و غیره در حال افزایش است. انتظار می‌رود بخش مواد غذایی در طول دهه با CAGR 7.8(نرخ رشد مرکب سالانه) درصد افزایش یابد.

تأثیر بحران COVID-19

به دلیل همه‌گیری جهانی ناشی از کووید ۱۹ یک وضعیت اضطراری بهداشتی در سراسر جهان اعلام شد. علیرغم کمبود شواهد بالینی، شواهد متقاعدکننده از ادبیات نشان می‌دهد که برخی از مواد مغذی و مواد گیاهی به‌دست‌آمده از عصاره‌های گیاهی می‌توانند برای درمان کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرند. بسیاری از مردم در سراسر جهان عصاره های مشتق شده از منابع طبیعی مانند کاسیا را مصرف می کنند.
بسیاری از مردم معتقد بودند که عصاره های طبیعی برای درمان عوارض تنفسی مفید هستند. تحقیقات زیادی برای تولید داروهایی از عصاره‌های گیاهی که به بهبود ایمنی، تنفس و خواص ضد التهابی کمک می‌کنند، در حال انجام است. این امر راه را برای ایجاد فرمول‌های گیاهی غذایی نوآورانه به عنوان یک داروی جایگزین برای پیشگیری و درمان COVID-19 هموار می‌کند.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید عصاره کاسیا

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده طرح تولید عصاره کاسیا کد آیسیک اختصاصی ندارد و نزدیک ترین کد یافت شده به محصول در جدول زیر آمده است.

نام محصول
Product Name
کد آیسیک
انواع عصاره طبیعی

Natural extracts

۱۵۴۹۳۱۲۳۲۹

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید عصاره کاسیا

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده طرح تولید عصاره کاسیا کد تعرفه گمرکی اختصاصی ندارد و نزدیک ترین کد یافت شده به محصول در جدول زیر آمده است.

نام محصول
Product Name
کدتعرفه گمرکی
انواع عصاره طبیعی

Natural extracts

۱۳۰۲

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید عصاره کاسیا

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید عصاره کاسیا در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واحد های فعال طرح تولید عصاره کاسیا

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید عصاره کاسیا در کشور به تفکیک استان آمده است .

سهم ارزش بازار استخراج کاسیا

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید عصاره کاسیا

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۷ درصد

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)