طرح تولید عینک ایمنی و شنا

امروزه عینک ایمنی از جمله تجهیزات پرکاربرد و رایج در مشاغل مختلف به شمار می آید. تامین سلامت و امنیت چشمان از جمله نکات ایمنی در انجام امور روزانه و یا مشاغل صنعتی و عمرانی همچون جوشکاری و نجاری می باشد که هر فردی مستلزم رعایت آن است. استفاده از عینک های ایمنی در این راه به شما کمک زیادی می کند.

عینک ایمنی چیست؟

محافظت از چشم در برابر نور، مواد شیمیایی، ضربه و ذرات ریز و درشت خارجی در مشاغل مختلف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کارکنان و کارگران در محیط کار ممکن است از مراقبت از چشمان خود امتناع ورزند و یا آن را مورد غفلت قرار دهند، اما باید بدانند که رعایت ایمنی و استفاده از تجهیزات حفاظتی جزء الزامات اساسی در شروع هر فعالیتی محسوب می شود.در این زمینه، آشنایی و شناخت دقیق این ابزار می تواند این افراد را به استفاده از این تجهیزات ترغیب سازد چرا که عدم آشنایی و یا احساس عدم نیازمندی به این ابزار مانع از استفاده از آنها می گردد. عینک ایمنی محافظ چشم برای این دسته، معروف ترین و پرطرفدارترین نوع عینک ایمنی است. عینکی با لنز روشن مانند عینک طبی، ولی بدون شماره طبی که چشم و نواحی اطراف آن را بخوبی پوشش می دهد. بخاطر داشته باشید که لنز عینک طبی، اگر فقط مقابل چشم کاربر قرار بگیرد کافیست و باعث اصلاح دید می شود. دیگر بالا و پایین و اطراف مهم نیستند. ولی عینک ایمنی برای جلوگیری از برخورد ذرات ریز به چشم باید از همه طرف پوشش مناسب داشته باشد. ن نوع عینک ایمنی را عینک سنگ زنی می نامند و در صنایع کاربرد گسترده دارد. اصطلاح سنگ زنی از عملیات سنگ زنی مته ها و فرزها در کارگاهها گرفته شده است که براده های زیادی به اطراف منتشر می کند و در این زمینه شاخص است. نوع کلاسیک و معروف عینک سنگ زنی عینک سنگ زنی بغل توری است که نواحی اطراف چشم، با یک قطعه منحنی شکل توری بسته می شود. توری از این جهت که مانع دید کاربر نشود ولی ذرات نیز از آن قسمت عبور نمی کنند. این محصول از ناحیه بالا و پایین بخوبی به چشم می چسبد و راه عبور بسته می شود. در طرفین محافظ توری شکل حضور دارد و از مقابل نیز لنز عینک. به دلیل احتمال عبور مایعات از منافذ قطعه توری شکل، این محصول برای حفاظت از چشم در برابر مایعات خطرناک مناسب نیست

انواع عینک های ایمنی و کاربرد آن ها

برای دفع همه این تهدیدات که در بالا آمده است، راهکاری اندیشیده شده و عینکی مخصوص طراحی شده است.

عینک سنگ زنی محافظ در برابر ذرات جامد

قبل از هر چیز اجازه بدهید از این دسته چند مثال بزنیم تا موضعمان را بهتر روشن کنیم.
فرض کنید در حال کار نجاری و کوبیدن میخ بر روی یک الوار هستید. تکه های کوچکی از الوار می شکنند و به چشم شما برخورد می کنند.
یا فرضا در حال بستن میخ آویز بر روی سقف جهت نصب لوستر هستید و خرده های گچ سقف روی چشم شما می ریزند.
منظور از ذرات جامد، قطعات کوچک و ریز است.
اجسامی در سایز و اندازه توپ فوتبال یا چوب بیس بال در این دسته نمیگنجد و بحثی روی آنها نداریم.
عینک ایمنی محافظ چشم برای این دسته، معروف ترین و پرطرفدارترین نوع عینک ایمنی است.
عینکی با لنز روشن مانند عینک طبی، ولی بدون شماره طبی که چشم و نواحی اطراف آن را بخوبی پوشش می دهد.
بخاطر داشته باشید که لنز عینک طبی، اگر فقط مقابل چشم کاربر قرار بگیرد کافیست و باعث اصلاح دید می شود.
دیگر بالا و پایین و اطراف مهم نیستند. ولی عینک ایمنی برای جلوگیری از برخورد ذرات ریز به چشم باید از همه طرف پوشش مناسب داشته باشد.
این نوع عینک ایمنی را عینک سنگ زنی می نامند و در صنایع کاربرد گسترده دارد.
اصطلاح سنگ زنی از عملیات سنگ زنی مته ها و فرزها در کارگاهها گرفته شده است که براده های زیادی به اطراف منتشر می کند و در این زمینه شاخص است.
نوع کلاسیک و معروف عینک سنگ زنی عینک سنگ زنی بغل توری است که نواحی اطراف چشم، با یک قطعه منحنی شکل توری بسته می شود.
توری از این جهت که مانع دید کاربر نشود ولی ذرات نیز از آن قسمت عبور نمی کنند.
این محصول از ناحیه بالا و پایین بخوبی به چشم می چسبد و راه عبور بسته می شود. در طرفین محافظ توری شکل حضور دارد و از مقابل نیز لنز عینک.
به دلیل احتمال عبور مایعات از منافذ قطعه توری شکل، این محصول برای حفاظت از چشم در برابر مایعات خطرناک مناسب نیست.

عینک آزمایشگاهی محافظ در برابر ذرات مایع

نمونه شاخص ذرات مایع خطرناک، قطرات اسید و مواد شیمیایی است و مکان شاخص وجود این ذرات آزمایشگاه است.
در طی انجام آزمایشات مختلف در آزمایشگاهها، مواد شیمیایی و اسیدی مختلفی مورد استفاده دارند و بسیار محتمل ست که در حین جابجایی بین ظروف قطراتی به سمت چشم کاربر پرتاب شوند.
در این هنگام نیاز به عینک ایمنی آزمایشگاهی بسیار احساس می شود.
این محصول از نظر تیپ کلی مانند عینک ایمنی سنگزنی است و لنز شفاف دارد.
با این تفاوت که قدری ظریف تر بوده و معمولا به شکل اسپرت و گربه ای طراحی می شود، در ضمن مانند عینک سنگزنی محافظ توری ندارد.
چون امکان عبور مایعات از این قسمت زیادست. پس عینک سنگ زنی و عینک آزمایشگاهی بسیار شبیه هستند ولی تفاوت هایی هم دارند.
ساده ترین و ارزانترین محصول این دسته، عینک آزمایشگاهی مدل UV400 می باشد که در آزمایشگاههای مدارس نیز زیاد استفاده می شود.

عینک جوشکاری محافظ در برابر نور شدید جوشکاری

یکی از آسان ترین راههای از بین بردن قرینه چشم، نگاه مستقیم به نور شدید ناشی از جوشکاری می باشد.
البته برای این منظور از نور خورشید هم میتوان کمک گرفت!
ولی برای حفظ سلامت بینایی، در هنگام عملیات جوشکاری حتما باید از عینک جوشکاری استفاده کرد.
شدت بالای پرتوهای ناشی از قوس الکتریکی می توانند آسیبهای جدی به اعصاب بینایی ما وارد کنند.
با بکارگیری عینک جوشکاری از شدت بالای این پرتوها کاسته و آنها را به سطح شدت نورهای عادی می رسانیم.
عینک های جوشکاری تیره هستند و میزان تیرگی متفاوتی دارند.
میزان تیرگی لنز عینک جوشکاری را Shade می خوانند که از عدد ۵ تا ۱۴ متغیرست.
اما روشهای جوشکاری مختلفی وجود دارد. برای هر روش چه تیرگی بکار ببریم ؟
موسسه بین المللی OSHA جدولی برای این منظور ایجاد کرده است که می توانید آن را در OSHA Welding Fact Sheet بررسی فرمایید.
خاطر نشان می سازیم که بسیاری از جوشکاران از ماسک جوشکاری استفاده می کنند که تیرگی شیشه ماسک جوشکاری نیز از جدول ذکر شده استخراج می شود.

عینک گاگل ایمنی محافظ در برابر گازهای شیمیایی غیر سمی

همانطور که می دانیم گاز فرارست و به راحتی از کنار فریم عینک ایمنی عبور می کند و به چشم کاربر می رسد.
بسیاری از گازهای شیمیایی باعث سوزش شدید در چشم کاربر می شوند و مشکلات زیادی را در هنگام انجام کار بوجود می آورند.
برای حل این مشکل نوع دیگری از عینک ایمنی به نام گاگل ایمنی استفاده می شود که بر خلاف عینک دارای دسته نیست و در عوض با یک کش در پشت سر روی چشمان کاربر مستقر می شود.
گاگل ایمنی تمامی نواحی دور چشم را پوشش داده و هیج منفذی برای عبور گاز باقی نمی گذارد.
ضمنا از نظر شکل ظاهری، شبیه عینک اسکی می باشد.
لنز گاگل های ایمنی مانند عینک آزمایشگاهی معمولا سفیدست.
البته انواع تیره جهت کار جوشکاری هم دارد که خیلی مصرفی طرفدار ندارند.
یادآور می شویم برای کار با گازهای شیمیایی سمی مانند سیانور و گاز طلا، باید از ماسک شیمیایی تمام صورت استفاده کرد که تمام صورت را پوشش دهد و امنیت بیشتری برای چشمان کاربر ایجاد کند و ضمنا از مشکلات تنفسی نیز جلوگیری شود.

انواع لنز برای عینک های ایمنی

قبل از اینکه گونه های مختلف عینک ایمنی و تجهیزات محافظتی را بررسی کنیم باید جنس لنزهای بکار رفته در آنها را بشناسیم بعضی از این لنز ها شفاف هستند و برخی دیگر به دلایل فنی رنگی است. انواعی از جنس های مقاوم با کاربرد های تخصصی نیز در ساخت عینک های ایمنی بکار می رود.

۱- لنز شفاف و بی رنگ

لنزهای شفاف معمول ترین نوع لنز برای ساخت عینک های ایمنی هستند که از مواد مقاومی همچون پلی کربنات ساخته می شوند و مقرون به صرفه اند. در دو نوع uv400 و ساده ارائه میشود. این نوع لنز دید کاربر را کاهش نمیدهد، رنگها و میزان نور نیز طبیعی باقی می ماند. بسته به نوع ماده بکار رفته مقاومت لنز متفاوت است. عینک های دارای این لنز برای کارهای عممومی و حفاظت در برابر پاشش و برخورد براده و خرده مواد بکار می رود. این نوع عینک در مقابل پرتو ها،لیزر یا آسیب نور جرقه و جوش مقاوم نیست.

۲- لنز قطبی (پلاریزه آفتابی)

این نوع لنز برای کاهش اشعه های خورشیدی، عدم کاهش دید در محیط مرطوب و برفی استفاده می شود. استفاده کننده لنز قطبی ممکن است در تشخیص رنگهای طبیعی دچار مشکل شود ولی از وضوح و دقت بالایی برخوردار می باشد. این لنز برای کار در محیط با روشنایی بالا و یا در معرض تابش شدید خورشید مناسب است، مانع آزار چشم در طولانی مدت می شود و مراقب چشم های حساس به نور زیاد می باشد.

۳- لنز کهربایی

رنگ قرمز لنز کهربا در عینک های ایمنی، درخشش در دید را کاهش می دهد و مناسب کار در شرایط نور کم است. کار طولانی با صفحات نمایشگر، مطالعه و کار در محیط نور آبی از جمله کاربرد های این لنز می باشد. این نوع لنز ها عمدتا از مقاومت در برابر خطرات فیزیکی برخوردار نیستند.

۴- لنز آبی

از لنزهای آبی در محیط های کاری که غلظت بالایی از بخار سدیم یا روشنایی زرد وجود دارد استفاده می شود. بنابراین ، این عینک ها معمولاً در کارخانه های فرآوری مواد غذایی یا صنعت نیمه هادی ها کاربرد دارند. کارمندانی که مجبورند ساعتهای طولانی را در مقابل صفحه نمایش رایانه خود بگذرانند ، نیز از عینک های رنگی آبی خودداری می کنند.

۵- لنز آیینه ای

این لنز مناسب عینک های کاهش دهند تابش های آفتابی و بازتابدهند اشعه های خطرناک می باشد. این لنزها در محیط های مرطوب،ماسه ای و برفی کارکرد مناسبی دارند و از این رو برای سفر به چنین محیط هایی بکار می رود. مقاومت بالا و ضد خش بودن از ویژگی هایی است که در هنگام تولید این لنزها به آن توجه می شود.

۶- لنز سبز

عینک ایمنی با رنگ سبز تقریبا تاریک ترین عینک رنگی است که برای مسدود کردن اشعه مادون قرمز (IR) و تابش الکترومغناطیسی (EMR) بکار می رود.
اگرچه این تشعشعات برای چشم انسان نامرئی است ، اما می تواند بسیار آسیب رسان باشد و از این رو باید توسط افرادی که با ماشین هایی کار می کنند که دارای تابش های مادون قرمز زیادی می باشد ، مورد استفاده قرار گیرد. نوع خاصی از این عینک ها هنگام کار با دستگاه های جوشکاری توسط جوشکارها پوشیده می شوند.

عینک شنا چیست

شنا یکی از ورزش های محبوب از گذشته تا کنون می باشد ، که تمام عضلات بدن را درگیر خود کرده و سبب کاهش وزن و تناسب اندام می شود . برای شنا کردن فرد باید تجهیزاتی را تهیه نماید ، که یکی از این تجهیزات عینک شنا می باشد . عینک شنا سبب امکان دید افرار در زیر آب شده و همچنین باعث جلوگیری از سوزش چشم ها می باشد . چراکه در اغلب استخر ها از مواد شیمیایی و کلر برای ازبین بردن و جلوگیری از شد باکتری های مورد در آب استفاده می نمایند . ممکن است این مواد شیمیایی سبب ایجاد سوزش در چشم ها شوند . به علاوه افرادی که چشم هایشان ضعیف است ، می توانند از عینک های طبی شنا استفاده نمایند . همچنین در استخر های روباز ، افراد می توانند از عینک های شنا که دارای لنز های تیره می باشند ، استفاده نمایند . بدین طریق در هنگام شنا نور خورشید به چشم آن ها آسیب وارد نمی کند .
حال عینک های شنا در دو نوع تفریحی و مسابقه ای تولید می شوند . عینک های تفریحی شنا مقداری ضخیم می باشند و پس از این که قاب این عینک ها بر روی چشم قرار داده شود ، سبب ایجاد مکش در اطراف حدقه چشم شده و سبب راحتی شناگر می شود . البته این نوع عینک ها از درزگیر مناسبی برخوردار نمی باشند ، به همین جهت آب به داخل آن ها نفوذ کرده و شیشه عینک بخار می کند . در واقع بهتر است افرادی که برخی اوقات تمایل به شنا دارند و به دنبال عینک شنا با قیمت پایین هستند ، از این محصولات استفاده نمایند .
عینک های شنای مسابقه ای یا حرفه ای نیز در هنگام مسابقات استفاده می شوند و به دلیل تنگ بودن بند آن ها و درزگیر های مناسبی که دارند ، سبب جلوگیر از نفوذ آب به داخل چشم می شوند . البته این عینک ها بر چشم فشار ایجاد کرده و ممکن است شناگر را اذیت کنند .
غلب استخرها برای از بین بردن باکتری‌های موجود در آب و جلوگیری از رشد جلبک مقدار زیادی کلر و مواد شیمیایی دیگر به آب اضافه می‌کنند. این مواد می‌توانند چشم را آزار دهند. عینک شنا علاوه بر امکان دید در زیر آب باعث می‌شود که چشمان شما از این آسیب مصون بمانند. عینک‌های شنا انواع مختلف دارند. مثلا کسانی که چشمان ضعیفی دارند می‌توانند از عینک شنای طبی استفاده کنند. برخی عینک‌های شنا مجهز به لنزهای تیره هستند.

تاریخچه عینک شنا

ایده اولیه عینک شنا از عینک موتور سواری گرفته شده است. اولین شناگر شناخته شده که با عینک شنا در سال ۱۹۱۱ از فرانسه تا انگلستان را شنا کرد، تام بورگس می باشد.
طرح و شکل کلی این وسیله شنا از آن زمان تا کنون تغییر خاصی نیافته، اما از نظر رنگ، مواد بکار رفته، سایز و کاربردهای متفاوت تغییرات بسیار داشته است.
در سال ۱۹۳۷، والتر جی فرل بدلیل افزایش علاقه عمومی به غواصی اسکوبا اولین ماسک غواصی را اختراع کرد. عینک شنا را پدر بزرگ عینک های غواصی امروزی می توان نامید.
اولین عینک های امروزی شنا در سال ۱۹۶۸ برای مسابقات شنا با تعداد محدود عرضه شد. تصویر شفاف شعار تبلیغاتی این عینک ها بود. در مجله دنیای شنا قیمت آن تنها ۲ دلار با تضمین جلوگیری از تحریک چشم در آب استخر کلر دار و مملو از ادرار شناگران بود!
استفاده از عینک شنا مخصوصا در هنگام استارت شناگران کار سختی بود، چون تا آن زمان کلاه شنا ابداع نشده بود.
در مسابقات کرال سینه ۱۹۷۰، دیوید ویکی از انگلستان با الهام گرفتن از ویکتور دیویس برای اولین بار از کلاه شنا همراه با عینک استفاده کرد.
استفاده از عینک در شنا اتفاقی یک شبه نبود و حتی در سال ۱۹۷۲، مارک اسپیتز بدون عینک مدال طلای المپیک را به خود اختصاص داد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید عینک ایمنی و شنا

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک عینک محافظ ۳۳۲۰۵۱۲۳۱۳
کد آیسیک عینک شنا ۳۶۹۳۵۱۲۳۶۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید عینک ایمنی و شنا

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی عینک محافظ ۹۰۰۴ میباشد.

مواد اولیه تولید عینک ایمنی و عینک شنا

• پلی آمید
• پلی متیل متاکریلات
• پین برنجی

معرفی شرکت‌های سازنده خط تولید عینک ایمنی و شنا

شرکت ارس ماشین، خط تزریق پلاستیک
شرکت بهسازان پلیمر امروز
ماشین سازی اخوان عباسی
شرکت اطلس ماشین پلیمر
شرکت ارژن پلاست
Shandong Tongjia Mashinery، چین، خط کامل تزریق پلاستیک
Mr. Michal Rozkydolek، آمریکا، خط کامل تزریق پلاستیک
ماشین سازی ابتکار، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت تد ریک، خط کامل تزریق پلاستیک
HAIXING، چین، خط کامل تزریق پلاستیک
Krauss Maffei، آلمان، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت کوازی، آلمان، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت تولیدی میلاد، ارائه د هند ه انواع قالب‌های مورد نیاز
شرکت برنزکار، ارائه انواع قالب‌های مورد نیاز
:Injection Molding
MACK، ایالات متحد ه امریکا
WINDSOR، هند وستان ) تحت لیسانس R.H. Windsor انگلستان(
Sumitomo Plastics Machinery، ایالات متحد ه امریکا
Arburg، آلمان
: Oven
ELKAtherm، آلمان
Airtec GmbH، آلمان
Frenzel GmbH، آلمان
:Mixer
Nara Machinery Co، آلمان
Micro-tc GmbH، آلمان
Sommer GmbH & Co.KG، آلمان

وضعیت واحد های فعال تولید عینک ایمنی و شنا

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید عینک ایمنی و شنا در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات عینک ایمنی و شنا

نمودار واردات و صادرات عینک ایمنی و شنا در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید عینک ایمنی و شنا

ظرفیت تولید سالیانه بیل : ۲۴۰۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۹ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)