طرح تولید فرفورژه

Ferforge یا همان تکنیک فورژ یا شکل دادن به آهن یک نام فرانسوی است که بر این روش از حالت دادن به آهن داده اند. این کلمه فرانسوی از دو بخش le fer یا آهن و la forge یا همان شکل دادن تشکیل شده است. در این روش آهن تحت فشار و دمای زیاد شکل خود را از دست می دهد. با این روش آهن با کشش زیادی که تحمل می کند قادر است اشکال متفاوت و آشنای اسلیمی را به خود بگیرد.

این محصولات در ردیف مبلمان و اثاثیه لوکس خانگی طبقه بندی می گردد. انواع مبل، تختخواب، بوفه، قاب آئینه، میز تلویزیون، گلدان های فانتزی، آباژور، لوستر و موارد مشابه که به شکل خاص و دکوری تولید و تزئین می گردند در این گروه قرار دارند. فرفورژه از فلز ساخته شده و عموما به رنگ سیاه عرضه می گردد و به نوعی می توان گفت که کسب و کار تولید محصولات فرفورژه تلفیقی از هنر و صنعت است که در آن ظرافت و زیبائی هنر با تولید صنعتی تلفیق و محصولی بازار پسند تولید و به بازار عرضه می گردد. تولید محصولات فرفورژه بعضا بصورت سرویس کامل نیز انجام می گیرد که در این صورت این محصولات شامل مبلمان – سرویس خواب – سرویس ناهار خوری و دکور و تزئینات در طرحها و رنگهای مختلف با ترکیبی از پارچه – فلز و چوب در طرحهای هخامنشی و غیره تولید می گردد.

ویژگی های فرفورژه

فرفورژه یا همان گل نرده ها امروزه همه جا دیده می شوند، از دکور و وسایل خانه مثل تخت و ساعت گرفته تا بناهای ساختمانی، که اغلب درب و پنجره آن ها همه فرفوژه است. بهتراست دلایل و ویژگی های محبوب شدن این آهن شکل داده شده را با هم بررسی میکنیم:
محکم مثل آهن
این آهن بر خلاف چهره زیبا و ظریفش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. خیالتان راحت چرا که هیچ چیز نمی توآند آن را تکان بدهد.
زیبا
نمی توان منکر زیبایی درهای فرفورژه شد. بی شک می توان اظهار داشت که یک از مهم ترین عوامل موثر در زیبایی ساختمان،نقش های فرفورژه بر روی درب، پنجره و نرده ها است.
تنوع
خیالتان راحت یکی از برتری های این صنعت تنوع بیش از حد آن در مدل ها می باشد. جالب است بدانید گروه ثامن دارای بیشترین تنوع در مدل های فرفورژه می باشد.
قیمت متناسب
شاید باورتان نشود ولی محصولات فرفورژه از قیمت های بسیار خوبی برخوردار است.
عدم نیاز به مراقبت
با وجود ترکیباتی مثل چدن و آلومینیوم، این آهن شکل داده شده در مقایسه با سایر آهن های دیگر از مقاوت بالاتری برخوردار است و همین موضوع باعث می شود تا دیرتر دچار زنگ زدگی و اکسید شود.

کاربرد فرفورژه

تمام مواردی که مطرح کردیم، دلیلی شد بر استفاده متعدد از فرفورژه در زمینه های متفاوت. چند نمونه از کاربرد های این فلز را با هم بررسی می کنیم:
ساختمان سازی
شاید مصرف عمده این محصول در کشورمان در زمینه ساختمان سازی باشد. از فرفورژه برای ساخت انواع درب و پنجره و نرده ها استفاده می شود. استفاده از فرفورژه در ساختمان در چند سال اخیر موجب بالا رفتن زیبایی نمای خانه ها شده است.
مبلمان
چند سالی است که دیگر از فرفورژه در ساخت بدنه و پایه مبلمان هم استفاده می شود. این طرح نه تنها زیبایی خاصی به اثر می بخشد بلکه استحکام و دوام خوبی را نیز به اثر می بخشد.
دکور
فرفورژه حتی در زمینه دکوراسیون نیز توانسته جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند، به طوری که در چند سال اخیر شاید متوجه حضور قطعات فرفورژه در ساعت دیواری، میز و … شده باشید.

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فرفورژه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فرفورژه و مصنوعات فلزی غیر سازه ای از آن۲۸۹۹۳۱۲۴۶۵
انواع مصنوعات غیر سازه ای از قطعات فرفورژه۲۸۹۹۴۱۲۴۶۷
انواع فرفورژه۲۸۹۹۴۱۲۴۶۶
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فرفورژه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فرفورژه و مصنوعات فلزی غیر سازه ای از آن۷۳۲۶۹۰
انواع مصنوعات غیر سازه ای از قطعات فرفورژه۷۳۲۶۹۰
انواع فرفورژه۷۳۲۶۹۰
مراحل تولید فرفورژه

فرفورژه ، یکی از دو شکلی است که آهن در آن با ذوب شدن به دست می آید. نوع دیگر ان چدن است. فرفورژه یک نوع فیبر نرم و انعطاف پذیر است که از جرم نیمه ذوب شده گلبول های اهن نسبتا خالص بدست می اید. معمولا حدود ۰.۱ درصد کربن و ۱ تا ۲ درصد سرباره دارد.

برای بسیاری از اهداف ، فرفورژه بر شکل دیگریعنی چدن برتری دارد زیرا چدن به دلیل مقدار بالای کربن بیش از حد سخت وشکننده است. اگر به دوران باستان نگاه کنیم، اهن ابتدا از حرارت دادن سنگ اهن در کوره اهنگری به همراه زغال بدست امده بود. این اهن هم به عنوان سوخت و هم بعنوان کاهش دهنده بکار می رفت.

مخلوط اهن کاهش یافته و سرباره را در حالی که هنوز داغ هستند با چکش می کوبند تا بیشتر سرباره خارج شود و اهن را بصورت یک توده منسجم جوش دهد.

سپس در اروپا کشف شد که فرفورژه را می توان بصورت غیرمستقیم از چدن در کوره انفجار تولید کرد. در سال ۱۷۶۴ در انگلستان، هنری کورت توانست یکی از پراستفاده ترین روش های تولید غیرمستقیم را که روند پودلینگ نام دارد ابداع کند.

این روش بدین صورت است که چدن را در یک کوره توخالی ذوب می کنند و سپس ان را با میله هم میزنند تا کربن موجود در چدن توسط گازهای اکسیدکننده کوره برداشته شود. با برداشته شدن کربن، نسبت اهن دکربن شده به تدریج افزایش می یابد و مخلوط ضخیم حاصل از فلز و سرباره درون فشاردهنده قرار می گیرد. در این حالت قسمت بیشتر سرباره از بین می رود و یک استوانه بزرگ به محصول کاملتری تبدیل می شود.

وضعیت واحد های فعال تولید فرفورژه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید فرفورژه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید فرفورژه

نمودار واردات و صادرات فرفورژه به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

 

فرفورژه در ایران

تولید فرفورژه در ایران به دو صورت صنعتی(کارخانه های بزرگ تولیدات فرفورژه) و تولیدی های کوچک یا همان کارگاه های جوشکاری شکل می گیرد. ایران از دیرباز سابقه کار با آهن را داشته و شیوه های متعدد آهنگری و ریخته گری را می دانستند و مورد استفاده قرار می داده اند. شاید آشنایی با این هنر باعث شد تا اکنون ایران با داشتن تولیدات درجه یک فرفورژه تبدیل به یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان آسیا شود.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید فرفورژه

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰هزار تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)