طرح تولید فشنگی چکش بادی میخ وپرچ

طرح تولید فشنگی چکش بادی میخ و پرچ

در بسیاری از تولیدات محصولی گوناگون استادکاران و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند روزانه نیاز مبرمی به ابزاری برای کار کردن دارند که از جمله آن ها می توان به تفنگ میخکوب اشاره کرد. در گذشته افراد برای کار کردن انرژی و زمان زیادی را صرف می کردند اما امروزه با تفنگ میخکوب کار ها را به سرعت می توان انجام داد و کاربرد فراوانی از آن داشت که معمولا بیشترین کاربردش برای اتصال میخ به اجسام و صفحات پلیتی می باشد. تفنگ میخکوب را از نظر قدرت با هم مقایسه و دسته بندی می کنند و هر چقدر قدرت و توان یک میخکوب بالا باشد در کار های سخت استفاده می شود، تفنگ میخکوب همان طور که گفتیم دارای انواع مختلفی است که خصوصیات منحصر به خود را دارند و در بازار عرضه می شوند.طرح تولید فشنگی چکش بادی میخ و پرچ

تاریخچه تفنگ میخکوب

فناوری پودر و چاشنی برای استفاده تجاری در طول جنگ جهانی دوم توسعه داده شد. ابزارهای اتصال دهنده پر‌سرعت برای تعمیر موقت کشتی‌های آسیب‌دیده مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این ابزارها صفحات فولادی را به قسمت‌های آسیب دیده متصل می‌کردند. قبل از این توسعه، ابزارهای پودر و چاشنی در طول جنگ جهانی اول و در جنگ‌های زیر دریا استفاده شده بودند. اتصال دهنده‌های این تفنگ‌ها از فولاد مخصوص و با نورد گرم ساخته شده‌اند. میخ‌های معمولی برای استفاده در تفنگ میخ کوب مناسب نیستند.
اتصال دهنده‌های بسیاری برای کاربردهای خاص در صنایع ساخت و تولید طراحی شده‌اند. میخ‌ها (اتصال‌دهنده‌ها) شکل‌های مختلفی دارند. برای مثال میخ‌هایی که انتهایشان رزوه شده است به عنوان پیچ در جا استفاده می‌شوند و همچنین میخ‌هایی که در انتها واشر دارند برای مصالح نرم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. میخ‌هایی که در تفنگ میخ کوب پودر و چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از فولاد مخصوص و به روش نورد گرم تولید می‌شوند تا در عین سختی زیاد شکل پذیری بالایی هم داشته باشند. برای نفوذ به بتن و فولاد بدون ایجاد شکستگی داشتن این مشخصات ضروری است. طرح تولید فشنگی چکش بادی میخ و پرچ

انواع میخکوب بادی

قبل از شناخت انوع میخکوب ها بهتر است با ابزارهای بادی یا پنوماتیک آشنا شوید. ابزارهای بادی، ابزارهای خط مونتاژ و خط تولید هستند که نسبت به مدل های برقی یا شارژی ساختار ساده تری دارند درنتیجه از استهلاک پایینی برخوردار هستند. تنها عیب این ابزارها، محدودیت در جابه جایی می‌باشد اما بزرگترین کارخانه ها در خط تولید خود از ابزارهای بادی برای ساخت و مونتاژ استفاده می‌کنند.

میخکوب های بادی اسکا یا سری F

این نوع میخکوب ها برای کار با میخ گیج ۱۸ مناسب هستند که قابلیت کوبیدن میخ های نازک گیج ۱۸ از ارتفاع ۱۰ تا ۵۰ میلیمتری رادارند. این نوع میخکوب ها در انواع کابینت، پارکت، دیوارکوب، قاب عکس و روکش های درب استفاده می‌شوند.

میخکوب های بادی تی پو یا سری T

از این نوع میخکوب ها برای کوبیدن میخ های گیج ۱۶ استفاده می‌شود و در چوب، پلاستیک، قاب عکس و روکش های درب کاربرد فراوان دارند و برای انتخاب آنها باید به عدد ۱۶ یا حرف T دقت داشت.

میخکوب های بادی تی یا سری CT

از میخکوب های بادی تی در کوبیدن میخ هایی با گیج ۱۴ استفاده می‌شود که معادل میخ های معمولی در نجاری است. این نوع میخکوب ها در پنجره سازی، انواع کابینت، پارکت، دیوارکوب و درب کاربرد دارند. برای شناخت این نوع میخکوب ها نیز باید به عدد ۱۴ یا CT توجه کنید.
میخکوب های بادی همان طور که گفتیم انواع مختلفی دارند مانند: کپسولی، دوپایه، سر گرد، وی زن و پلاک زن.

انواع چاشنی تفنگ میخکوب

چاشنی‌ های تفنگ میخکوب معمولا در دو نوع برنجی و نیکلی ساخته می‌شوند و در نوارهای پلاستیکی با رنگ‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند. هر رنگ معرف سرعت آن چاشنی خواهد بود. متداول‌ ترین چاشنی‌ها که برای مقاصد عمومی و سرعت‌های متوسط به کار گرفته می‌شوند به رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و زرد هستند. همچنین رنگ‌های خاکستری، قرمز و بنفش نیز وجود دارند که برای سرعت‌های کمتر و بیشتر استفاده می‌شوند.

روش های شلیک تفنگ میخکوب

کار با میخکوب ها به طور یکسانی می باشد و منبع همه ی آن ها از طریق باتری تامین می شود و قدرتشان از گاز اشتعال آور است اما تنها در نوع روش استفاده با هم متفاوت هستند در واقع روش استفاده در تفنگ به دو روش ضامن و ماشه ای صورت می گیرد و در بعضی از موارد میخ ها به طور مکرر پشت سر هم پرتاپ می شوند البته که نقاط قوت آن سرعت بخشیدن در کار است اما نقطه ضعف آن در این است که ممکن است خطرناک باشد.
امروزه نحوه عملکرد شلیک در این ابزار قابلیت تنظیم را دارد که در گذشته این قابلیت را نداشته و بهبود یافته است، در واقع معایب را برطرف کرده و طبق فناوری های به روز روانه بازار شده است. یکی از راه های امن استفاده از میخکوب استفاده کردن از ضامن است که این روش در بعضی از انواع این ابزار به کار برده می شود.
تا به الان در مورد انواع این ابزار و قدرت و همین طور نحوه کار کردن آن ها صحبت کردیم حال می خواهیم برای اینکه به راحتی بتوانیم نوع مناسب و بهینه را انتخاب کنیم چند نمونه از این ابزار را از لحاظ قدرتی با هم مقایسه می کنیم.
و از طرفی قدرت این ابزار بسیار بالا می باشد و از عهده هر کار سنگینی بر می آید.

کاربرد میخکوب ها
میخ های شانه ای

میخ هایی که با چسبی مخصوص، به صورت ضعیف و در یک ردیف، به یکدیگر چسبانده میشوند، به طوری که به سادگی قابل جداشدن هستند.

میخ اس کا

میخ اس کا (SK) یا میخ گیج ۱۸ گفته می شود که به شکل شانه ای عرضه می گردد.

میخ تی پو

نام دیگر این میخ، میخ گیج ۱۶ و به شکل شانه ای در بازار موجود است.

میخ تی ان

اسم دیگر میخ گیج ۱۴ که به شکل شانه ای عرضه میشود.

میخ دو پایه

این نوع میخ شباهت زیادی با منگنه و میخهای دو پایه دارد اما خیلی بلند تر و به شکل شانه ای است.

میخ پالت

گروهی از میخهای معمولی که مخصوص ماشینهای پالت سازی تهیه می شود و گیجهای گوناگون و شکل ساق قابل تغییر براساس نیاز مشتریان می باشد.

میخ نواری

این نوع میخ دارای سر گِرد، با مفتولی برای مثال مسی، همچون قطار فشنگ بهم متصل می شوند و این نوارها به صورت دایره مانند، دور یک مرکز، پیچیده شده (چنبره ای شکل) و در خِشاب قرار می گیرند و به شکل نوار عرضه می گردند.
این میخ ها به سه شکل نواری دنده ای، نواری ساده، و نواری مته ای در فروشگاه ها وجود دارد.

 

کاربرد میخ و چاشنی

به منظور اتصال قطعات مختلف به سطوح بتنی و حتی سطوح فلزی و فولادی، از انواع میخ و چاشنی و تفنگ های میخکوب استفاده می شود.
میخ به وسیله تفنگ و از طریق نیروی احتراق باروت شلیک می شود و در سطوح بتنی و فلزی فرو می رود.
نصب انواع پوشش های ایزولاسیون، تور های فلزی، اتصالات موقت و دائمی در کارگاه ها، سیستم های برقی و مکانیکی، دیوار های سبک و دکوراسیون داخلی،
همچنین نصب زائده های برشی و ورق های فلزی در اجرای سقف های عرشه فولادی، کامپوزیت و نصب های سبک که دارای بارهای استاتیکی هستند،
از مهمترین کاربرد های میخ و چاشنی می‌باشد.
میخ چاشنی ردهیت جهت اتصال ورق فولادی به تیر آهن و اتصال ورق های فولادی به یکدیگر استفاده می‌شود.
برای مهاربندی میخ های تفنگ میخ کوب از واشرها برای جلوگیری از تو رفتگی سطوح طراحی شده و به کارآمدی میخ و چاشنی می افزاید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فشنگی چکش بادی میخ و پرچ

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک فشنگی چکش بادی میخ و پرچ به شرح جدول ذیل می باشد

نام محصولکدآیسیک
فشنگی چکش بادی میخ و پرچ۲۹۲۲۴۱۲۴۵۲
پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید فشنگی چکش بادی میخ وپرچ

نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۱/۵ - (۱ امتیاز)