طرح تولید فلافل

فَلافِل (یا فِلافِل)، یک خوراک عمده خاورمیانه‌ای و غذای خیابانی محبوبی در نقاط مختلف دنیا می‌باشد که با گلوله سرخ شده نخود و ادویه‌جات تهیه می‌شود. این غذا در خاورمیانه و به‌ویژه اهواز، بیروت، دمشق و شیراز و بغداد، ایلام ، آبادان و بندرعباس زیاد استفاده می‌شود.
واژه فَلافِل برگرفته از کلمه «فلفل» می‌باشد. این کلمه گسترش پیدا کرده و در زبان‌های دیگر از جمله زبان فارسی (پلپل) استفاده شده‌است. اما کلمه فلافل در اصل به معنی گلوله نخود می‌باشد.
سال هاست غذاهای فست فودی و پیتزا فروشی ها بارنگ و طعم تندشان تمام خیابان های شهر را تصرف کرده اند. رشد قارچ گونه این نوع غذافروشی ها به حدی است که تازه کاران کسب و کار اولین چیزی که به ذهنشان می رسد راه انداختن یک رستوران فست فود است. اما چند وقتی است که میان این بازار رستوران ها و غذاهای پرزرق و برق رستوران های غذای خانگی با اسامی جذاب و جدید سربیرون آورده اند. حالا بسیاری از دانشجویان و کارمندان ترجیح می دهند به جای خوردن یک غذای سنگین و پرحجم فست فودی دستپخت های خانگی بخورند.
شرایط کنونی زندگی انسان و نفوذ مدرنیزه شدن در جوامع امروزی، بسیاری از عادات غذایی انسان را تغییر داده است. آهنگ سریع زندگی، اشتغال زنان، کمبود وقت، فاصله زیاد بین محل کار و منزل و ترافیک سبب افزایش تمایل انسان امروزی به غذاهای آماده و نیمه آماده شده است . شاید بتوان گفت این دسته از مواد غذایی قسمت اساسی مهمترین بخش تغذیه انسان را تشکیل می دهند. در این میان ذائقه بسیاری از مردم نیز به این غذاها عادت کرده است و آنها را لذیذتر از غذاهای سنتی می دانند.

 

دستگاه فلافل زن

دستگاه تولید فلافل از دو بخش فرمر فلافل و سرخ کن تشکیل شده است، در بخش فرمر دستگاه فلافل بسته به راندمان می توان تعداد فلافل زن را تعیین نمود، در مدل ارزان و فروشگاهی دستگاه تولید فلافل معمولا قالب فلافل زن ۲ یا ۴ حفره می باشد و به تبع آن دو یا چهار فلافل انداز دارد، در مدل صنعتی دستگاه تولید فلافل، قالب فلافل زن ۴ حفره به بالا می باشد. در قسمت سرخ کن دستگاه فلافل اتوماتیک، طول نوار نقاله بزرگتر از نوع نیمه اتوماتیک فلافل ساز می باشد و امکان استفاده جدا از قسمت سرخ کن به عنوان دستگاه سرخ کن سیب زمینی یا کتلت وجود دارد که در زمان سفارش مشخص خواهد شد. دستگاه فلافل ساز تمام استیل می باشد و نوار نقاله دستگاه فلافل توسط سیستم های جرثقیل دستگاه، متحرک می باشند تا به آسانی، تونل سرخ کن قابل تمیز کردن باشد که این مورد مربوط به فلافل ساز اتوماتیک صنعتی می باشد. جهت کاربرد بیشتر روغن سرخ کردنی، تونل سرخ کن دستگاه فلافل قابلیت اتصال به مخزن استیل سه جداره با آب سرد را دارد تا در پایان کار، یک شوک حرارتی به روغن وارد شده و با سرد شدن روغن، عدد پراکسید آن کاهش یابد و از رنسیدیتی بیشتر روغن جلوگیری شود. قسمت فلافل زن دستگاه با چهار عدد پیچ قابل باز شدن بوده و شستشوی آن آسان تر شده است و همچنین امکان نصب قالب کتلت زن و یا ناگت زن بر روی دستگاه سرخ کن را فراهم می نماید. طراحی تونل سرخ کن به شکلی است که حجم روغن مصرفی کمتر باشد و دستگاه دارای اتو فیلتراسیون بوده که در طی کارکرد روزانه روغن را فیلتر می نماید، طراحی های بهینه در ساخت دستگاه فلافل زن و دستگاه سرخ کن، به شرح بالا، سبب استفاده بیشتر از روغن سرخ کردنی و همچنین کاهش هزینه تولید شده است. سیستم گرمایش دستگاه فلافل زن، قابلیت اتصال به دستگاه بویلر روغن صنعتی را دارد که در فلافل زن رومیزی و کوچک سیستم گرمایش سرخ کن با المنت می باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فلافل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک فلافل ۱۵۳۱۱۶۳۴ / ۱۵۴۹۴۱۲۵۷۵
کد آیسیک انواع فلافل ۱۵۱۱۵۱۲۴۰۸
کد آیسیک فلافل کوفته برنجی کتلت از سویا ۱۵۱۳۱۶۶۳
کد آیسیک پودر فلافل ۱۵۴۹۴۱۲۴۵۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فلافل

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید فلافل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید فلافل در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید فلافل

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۸۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)