طرح تولید فلش مموری (USB) (1)

طرح تولید فلش مموری (USB)

فلش یک حافظه اکسترنال یا خارجی است که می توان به وسیله آن فایل ها را بین دیوایس های مختلف جا به جا کرد. علاوه بر این برای نگهداری فایل ها نیز می توان از آن استفاده کرد. در گذشته برای این کار از سی دی و دی وی دی استفاده می شد. مزیت فلش به سی دی این است که این حافظه قابل پاک کردن و نوشتن دوباره است و مانند سی دی یک بار مصرف و همیشگی نیست. این دستگاه جانبی از ذخیره کننده حافظه فلش به همراه پورت یو اس بی ساخته شده است.

تاریخچه فلش مموری (USB)

در ابتدا یواس‌بی به این منظور طراحی شد که بتوانیم بسیاری از لوازم جانبی را با استفاده از یک رابط استاندارد به رایانه متصل کنیم. همچنین یواس‌بی با ایجاد امکان «hot swapping» اجازه اتصال یا جدا کردن لوازم جانبی بدون نیاز به ری‌استارت کردن رایانه یا خاموش کردن هر دستگاه دیگر را فراهم کرده که باعث بهبود شیوه اتصال دستگاه‌های الکترونیکی به همدیگر شده است. ویژگی‌های دیگری که یواس‌بی دارد این است که برق مورد نیاز وسایل کم‌مصرف را بدون نیاز به یک منبع تغذیه جداگانه تأمین می‌کند و همچنین امکان استفاده از بسیاری از لوازم الکترونیکی را بدون نیاز به نصب درایورهای خاص جداگانه برای هر دستگاه فراهم کرده است. یواس‌بی به سرعت جایگزین رابط‌های قدیمی سریال و موازی برای اتصال دستگاه‌ها شد و سال‌هاست که اغلب رایانه‌ها تنها از اتصال یواس‌بی پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از رابط یواس‌بی می‌توان لوازم زیادی مانند ماوس، کیبورد، PDA، گیم‌پد و جوی استیک، اسکنر، دوربین دیجیتال، پرینتر، مدیاپلیر شخصی و حافظه‌های فلش را به رایانه وصل کرد. در مورد بسیاری از انواع این وسایل، یواس‌بی به یک رابط اتصال استاندارد تبدیل شده است. این رابط در ابتدا برای رایانه‌های شخصی طراحی شده بود؛ اما در دستگاه‌های دیگر مانند PDA ها و کنسول‌های بازی نیز رایج گشته است و به عنوان رابط تغذیه دستگاه‌ها برای اتصال وسایل الکترونیکی و آداپتور برق شهری برای شارژ آن وسیله نیز استفاده می‌شود.

طرح تولید فلش مموری (USB) (2)

ساختار فلش مموری (USB)

ابعاد کوچک حافظه های فلش نشان دهنده این است که این وسایل نباید ساختاری پیچیده داشته باشد. به طور کلی و به زبان ساده، یک حافظه فلش دارای چیپست حافظه، کنترلر و پورت اتصال است. پورت شما می تواند USB یا از اتصالات مخصوص کارت های حافظه SD،microSD ،MMC یا مدل های دیگر باشد. کنترلر، پلی میان پورت و حافظه بوده و مدیریت نقل و انتقال اطلاعات را به عهده دارد. حافظه ذخیره سازی نیز که به آن حافظه NAND Flash می گویند، محل ذخیره سازی اطلاعات است. این حافظه دارای ظرفیت های مختلفی است و سرعت انتقال اطلاعات در آن می تواند، متغیر باشد.در برخی موارد، کنترلر و حافظه با یکدیگر جمع شده و در برخی دیگر از حافظه های فلش که از فناوری (COB (Chip On Borad در آنها استفاده شده است، همه چیز روی یک بورد جمع می شود. حافظه های ساخته شده با این فناوری عموما اندازه ای بسیار کوچک و ضخامتی کم دارد، پس انتظار سرعت انتقال اطلاعات بالا از آنها نداشته باشید. سرعت انتقال اطلاعات به سه جزء اصلی ذکر شده وابسته است. اگر حافظه ذخیره سازی سریع باشد، کنترلر قدرتمندی با قابلیت پشتیبانی از فناوری های جدید انتقال اطلاعات داشته و از پورت سریع USB 3.0 نیز پشتیبانی کنید، می توانید سرعت انتقال اطلاعات بالا (و البته قیمت بالاتر) را انتظار داشته باشید.در مورد حافظه های سریع، عموما سازندگان حداکثر سرعت انتقال اطلاعات را روی محصولات خود ذکر می کنند که البته ممکن است در عمل به دست نیاید در مورد حافظه های USB 2.0 سریع، سرعت خواندن و نوشتن می تواند به حدود ۱۰ تا ۳۵ مگابایت در ثانیه برسد. در مورد حافظه های معمولی USB 2.0 و مدل های COB، سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب حدود ۲۰ و ۵ مگابایت در ثانیه است که برای انتقال فایل های حجیم اصلا مناسب نخواهد بود.

مخترع فلش مموری (USB)

مخترع USB، یک مرد هندی به نام «اِیجِی بات» است، او رهبری گروهی را به عهده داشت که تلاش‌هایشان منجر به اختراع USB و رها شدن صدها میلیون نفر از سردرگمی در جریان اتصال تجهیزات جانبی مختلف به کامپیوترهایشان شد. ایجی بات به عنوان مخترع برتر کشورهای غیر اروپایی در این مراسم که پانصد مهمان داشت، شرکت کرده بود.

طرح تولید فلش مموری (USB) (3)

مزایای فلش مموری (USB)

۱. تنظیم اتوماتیک به این صورت است که وقتی که کاربر یک وسیله جانبی USB را به پورت یک کامپیوتر روشن وصل میکند، ویندوز به صورت اتوماتیک وسیله را شناسایی میکند. حال اگر اولین باری باشد که این وسیله USBرا به کامپیوترتان اضافه کردهاید، ویندوز درایو وسیله را از شما میخواهد و آن را به طور اتوماتیک نصب و پیکربندی میکند. کاربران هیچ نیازی به اجرای برنامه Setupو یا resetکردن سیستم خود قبل از استفاده از وسیله اضافه شده ندارند.
۲. عدم نیاز به تنظیمات توسط کاربر
۳. راحتی اتصال
۴. کابلهای یکسان

معایب فلش مموری (USB)

۱. سیستم عاملها و PCهای قدیمی
۲. محدودیت سرعت USBبسیار متنوع و پر کاربرد است اما برای هر کاری طراحی نشده است. برای کار با سرعتهای بالا مانند کار با وسایل ویدیویی باید از USB 2.0که بر اساس استاندارد IEEE-1394طراحی شده استفاده کرد.

طرح تولید فلش مموری (USB) (4)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فلش مموری (USB)

۱. حافظه فلش :۳۰۰۰۶۱۲۴۷۰

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)