طرح تولید کریستال فوتونیک

فیبر کریستال فوتونی (به انگلیسی: Photonic-crystal fiber)، یک کلاس جدید از فیبر نوری بر اساس خواص بلورهای فوتونیکی است. از آنجا که محبوس کردن نور در فیبر نوری معمولی داخل هسته توخالی، با ویژگی‌های حبس امکان پذیر نیست، فیبر کریستال فوتونی در حال حاضر استفاده‌های کاربردی در ارتباطات فیبر نوری، فیبر لیزری، دستگاه‌های غیر خطی، انتقال توان بالا، سنسورهای گازی بسیار حساس و دیگر رشته‌ها پیدا کرده‌است.
اصطلاح فیبر کریستال فوتونیکی توسط فیلیپ راسل در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۷ ابداع شد، هر چند عبارات دیگری نیز مانند فیبر میکروساختار نیز برای آن استفاده می‌شود و این از آن جهت که نامگذاری در این زمینه به طور کامل سازگاری ندارد. دسته بندی‌های مشخص تر از فیبر کریستال فوتونی شاملِ، فیبر فوتونیک باند گپ (فیبرهای کریستال فوتونی که نور را با اثرات شکاف نواری محدود می‌کنند)، فیبرهای توخالی (فیبرهای کریستال فوتونی با استفاده از سوراخ هوا در سطح مقطع)، فیبر به کمک سوراخ (فیبر کریستال فوتونی‌هایی که نور توسط هسته معمولی با شاخص بالاتر اصلاح شده توسط وجود حفره‌های هوا هدایت می‌شود) و فیبر براگ (فیبر فوتونیکِ باند گپ از حلقه‌های متحد المرکزِ فیلمِ چندلایه تشکیل می‌شوند).
این نوع فیبر ها، که با نام فیبرهای هوا-سیلیکا و فیبر های حفره دار نیز نامیده می شوند، همانند فیبرهای استاندارد معمولی دارای مغزی و غلاف هستند با این تفاوت که از ساختار منحصر به فردی برخوردار هستند. هم اکنون فیبرهای کریستال فوتونی، برای کاربرد در مخابرات نوری مورد استقبال محققان قرار گرفته و پیش بینی می شود در آینده نزدیک ، عملا در شبکه های مخابرات نوری مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اهمیت موضوع، ورود به این عرصه از فعالیت های تحقیقاتی برای مخابرات نوری آینده ضروری میکند.
کریستال های فوتونی موادی مصنوعی هستند که در آنها تغییرات متناوب ضریب شکست ممانعت از انتشار امواج الکترومغناطیسی را در بازه ای از فرکانس ها موسوم به باند توقف در پی دارد. کریستال های فوتونی مجموعه ای از پراکنده سازهای موج اند که بمنظور ایجاد الگوی تداخلی در جهت های مطلوب بطور منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به این ترتیب شباهت زیادی میان یک کریستال فوتونی و یک آرایه از آنتن های هم شکل وجود دارد که بسیار آموزنده است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فیبر کریستال فوتونیک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک فیبر نوری ۳۳۲۰۴۱۲۳۵۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فیبر کریستال فوتونیک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی فیبر نوری ۹۰۰۱۱۰۱۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید فیبر کریستال فوتونیک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید فیبر کریستال فوتونیک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فیبر کریستال فوتونیک

نمودار واردات و صادرات فیبر کریستال فوتونیک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)