طرح تولید فیلتر سیگار

فیلتر سیگار بخشی از سیگار است که به همراه کاغذ سیگار، کپسول و چسب در اوایل دهه ۱۹۵۰ معرفی شد. فیلتر موجب کمتر شدن تاثیرات سیگار بر سلامتی نمی‌شود. فیلتر سیگار ممکن است از الیاف استات سلولز، کاغذ یا کربن فعال ساخته شده باشد. رزین های فنل فرمالدئی ماکروپروس و آزبست نیز در فیلترهای سیگار استفاده شده‌است.استات و کاغذ با احتباس ذرات (فیلتراسیون) فاز دود ذرات و کربن ریز تقسیم شده، فاز گازی را اصلاح می‌کند

تاریخچه فیلتر سیگار

تاریخچه فیلتر سیگار، ربط مستقیم دارد با تحقیقات در مورد ضررهای سیگار.امروزه ما نمی توانیم یک سیگار را بدون فیلتر تصور کنیم و یا آن را بکشیم! این اختراع ساده نزدیک به ۶۰ سال است که همه گیر شده است. و برای تاریخ دور و دراز سیگار کمی باور نکردنی است.

تاریخچه اولین فیلتر سیگار

از اواخر قرن ۱۹ صداهایی که اثباتشان بسیار سخت بود. در ۱۸۹۸ یک دانشجوی پزشکی به نام هرمان روتمان، ادعا کرد که: گرد و غبار حاصل از تنباکو در کارخانه های تنباکو در آلمان، احتمالا باعث ایجاد تومورهایی در سینه کارگران میشود!. وجود سرطان ریه در قرن نوزدهم حتی شناخه شده هم نبود. پزشکان به گمان سل با این بیماری برخورد می کردند. اما ورق برمیگشت و در دهه دوم قرن بیستم تحقیقات جدید نشان میداد که سیگار عامل این مرگ و میر جدید است که بر شدت آن افزوده شده بود. این نوای های مخالف و مضر، برای کسب و کار تنباکو یک زنگ خطر بود. اما با این وجود گوش کسی هم بدهکار نبود!
رینولدز تنباکو، در ۱۹۱۳، از سیگار ملی و جدید خود، که از تنباکوهای مختلف درست شده بود و در پاکتهای ۲۰ تایی به فروش میرفت، با نام کمل، رونمایی کرد، و آینده ایی درخشان را برای این صنعت نوید داد. با اختراع ماشینهای جدید سیگارساز، سود توتونچی ها روزافزون بود. این در حالی بود که ایزاک آدلر در مقاله تازه خود در ۱۹۱۲ پرده از ربط بیماری تنگی نفس با سیگار برداشته بود.

جنس فیلترهای سیگار

اما در نگاه به تاریخچه فیلتر سیگار، جالب خواهد بود که بدانید اولین فیلتر ها از جنس چوب پنبه بودند، برای همین هم هست که فیلتر های سیگارهای قرمز امروزی بر روی خود نقشی از چوب پنبه را یدک میکشند. کمکم نمد جای چوب پنبه را گرفت. چرا که هم تنفس بهتری داشت و هم به لحاظ تولید کم هزینه تر بودند و امکان تولید انبوه آن بسیار ساده تر بود. اما این نمد دقیقا چه جنسی دارد؟ نمد فیلترهای سیگار امروزه بیشتر از فیبر استات سلولز درست می شوند. استات سلولز امروزه به صورت گسترده در صنایع نساجی استفاده میشود. استات سلولز یک پلیمر نیمه سنتزی است که از فرآیند استریفیکاسیون استیک اسید و انیدرید استیک با سلولز حاصل می شود.استات سلولز، با استری کردن پنبه سفید شده یا خمیر چوب با اسید استیک ساخته می شود.
همچنین برخی از تولید کنندگان، امروزه درون فیلترها را با کربن فعال، پر میکنند. از این سری محصولات در ایران با نام فیلتر کربن یاد میشود که در جلوگیری از ورود سموم سیگار به بدن نقش موثری را بازی میکند. همچنین فیلتر کربن به عنوان فیلترهای پیپ استفاده بسیار مورد استفاده هستند.
در کنار اینها صنعت سیگار و فیلتر سازی، رو به تولید فیلترهای طعم دار، شیرین کننده و خنک کننده دود، آورده اند و در محصولات خود از این دست فیلترها برای جذب مشتریان جدید استفاده میکنند. همچنین از چسب های نشاسته یا چسب های مبتنی بر امولسیون برای چسباندن درزهای سیگار استفاده می شود. از چسب های گرم و ذوب شده بر پایه امولسیون برای درزهای فیلتر استفاده می شود. و از چسب های مبتنی بر امولسیون برای اتصال فیلترها به سیگار استفاده می شود.

روند تولیدی شدن فیلتر سیگار

روند تولید فیلترهای سیگار را باید در سال ۱۹۳۵ جست. آنجا که یک شرکت بریتانیایی اولین بار سیگار را با فیلتری سوار بر آن عرضه نمود. شاید در ابتدا آنان هیچ نمی دانستند که قرار است این عضو جدید ،همراهی ثابت و از ملزومات اصلی سیگار بشود. چرا که غوغای بازاریابی و تکنیکهای فروش جدید برای بازار سیگار، اعلامیه های پزشکی در رد سیگار آنچنان صدایی نداشتند و این محصول به عنوان یک محصول خاص و ویژه به فروش میرفت.
با گذر زمان در روند تولید فیلترهای سیگار، میبینیم که در سال ۱۹۶۰ یعنی ۲۵ سال بعد از اولین کالای فیلتر شده، این سیگارهای با فیلتر بودند که بیشتر بازارها را در اختیار داشتند! طبق آماری که وجود دارد، سیگارهای فیلتردار از سهم ۰.۵ درصدی از بازار در سال ۱۹۵۰، به سهم ۸۷.۷ درصدی بازار در سال ۱۹۷۵ رسیده بودند!
همچنین اندازه فیلترها نیز تغییر کرد در این زمان. بین ۱۹۳۵ تا ۱۹۵۰، اکثر سیگارها با فیلتر، کوچک بودند و طولی برابر با ۷ سانتی متر داشتند. کم کم این اندازه به ۱۲ سانتی متر هم رسید.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید فیلتر سیگار

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)