طرح تولید فیلم متالایز

فیلم متالایز رول یا شیت های پلیمری است که با یک لایه نازک متال یا فلز (معمولاً آلومینیوم) کتد شده است. این محصول ظاهر متالیک و براق فویل آلمینیومی را با هزینه و وزن کاهش یافته را دارد. فیلم های متالایز به طور گسترده در طراحی های دکوراسیون و بسته بندی غذایی استفاده می شوند. از آن ها برای کاربردهای تخصصی مثل ایزوله سازی و الکترونیکی استفاده می شود.
فیلم های متالایز سطح نقره ای بازتابی مانند فویل آلمینیوم دارند و بسیار آتش زا هستند. این کتینگ همچنین نفوذپذیری فویل به نور، آب و اکسیژن را کاهش می دهد. خصوصیات خود فیلم باقی می ماند مانند سختی بالا، قابلیت مهر و موم با حرارت، و یک چگالی کمتر با قیمتی کمتر از فویل آلومینیوم دارد. این به فیلم های متالایز یک سری مزایایی نسبت به فویل های آلومینیومی و لمینیت می دهد.

موارد استفاده فیلم متالایز
دکوراسیون

فیلم های متالایز در مواردی مانند تزئیانت نوروزی و جشن ها، کریسمس، ریبون یا کاغذ کادو استفاده می شود.بادکنک های متالیکی نیز از این فیلم ها ساخته می شوند.

بسته بندی

هر دو نوع متالایز PP و PET جایگزین لمنیت های فویلی برای محصولاتی مانند تنقلات، قهوه و آبنبات شده اند. پلی اتیلن و نایلون متالایز شده هر دو در بازار محصولات گوشتی نیز استفاده می شود. نفوذپزیری کنترل شده عمر محصول را افزایش می دهد.
فیلم های متالایزی به عنوان محافظ برای گازهای ماکروویو در پخت غذا به کار می روند.

ایزوله و محافظ سازی

فیلم های PET متالایز در لباس های مخصوص فضایی برای انعکاس تشعشعات گرما، گرم نگه داشتن فضانوردان و در لباس آتش نشان ها برای محافظت حرارتی استفاده می شود. همچنین از فیلم های متالایز برای ایزوله سازی های دیگر برای صدا و گرما مانند صنعت هواپیمایی استفاده می شود.

الکترونیک

فیلم های متالایز به عنوان ضد برق برای ساخت خازن مورد استفاده در مدارهای الکترونیکی استفاده می شود.

ساخت فیلم متالایز

متالایزسازی توسط یک پروسه رسوب‌دهی فیزیکی بخار اجرا می شود. آلومینیوم معمول ترین فلز مصرفی برای رسوب دهی این پروسه است اما فلزهای دیگر مانند نیکل یا کروم نیز استفاده می شوند. فلز حرارت دیده و تحت مکش بخار می شود. سپس روی یک فیلم پلیمری سرد که نزدیک منبع بخارسازی فلز باز شده است، تغلیظ یا کنستانتره می شود. این کتینگ بسیار نازک تر از یک فویل متال است (حدود ۰٫۵ میکرومتر). این کتینگ در طول زمان محو، کمرنگ یا تغییر رنگی نمی دهد. درحالیکه پلی پروپیلن و پلی‌اتیلن ترفتالات (pet) معمول ترین فیلم های مورد استفاده در متالایزسازی است اما از نایلون، پلی اتیلن نیز استفاده می شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فیلم متالایز

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک فیلم پلی استر متالایز شده ۲۵۲۰۵۱۲۶۵۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فیلم متالایز

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی فیلم متالایز ۳۹۲۰۶۱۲۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید فیلم متالایز

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید فیلم متالایز در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فیلم متالایز

نمودار واردات و صادرات فیلم متالایز در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید فیلم متالایز

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)