طرح تولید قایق فایبر گلاس (2)

طرح تولید قایق فایبر گلاس

فایبرگلاس ماده مرکبی است که به جهت دارا بودن خواص ویژه کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. فایبرگلاس در واقع یک نوع کامپوزیت است که در آن پلیمـر مـصرفی رزیـن پلـی اسـتر غیـر اشـباع و تقویت کننده پشم شیشه میباشد. در فایبرگلاس هر کدام از دو مورد رزین و پشم شیشه نقش مهمـی دارنـد که ذیلاً به نقش هر یک از آنها اشاره میشود.

کاربرد قایق فایبر گلاس

عمده ترین کاربرد قایقهای فایبرگلاس در مصارف تفریحی، نظامی، تحقیقاتی و ماهیگیری میباشد. سبکی، مقاوم بودن در برابر خوردگی، انعطاف پذیری بالا در طراحی از مزایـای محـصولات کـامپوزیتی برای کاربردهای دریایی می باشد.

طرح تولید قایق فایبر گلاس (3)

مزایای فایبرگلاس را بر فلزات و آلیاژها

۱. مقاومت شیمیایی بالاتر از فلزات و آلیاژها
۲. نسبت مقاومت مکانیکی / وزن مشابه با فلز است که این امر به سبکی فایبرگلاس مربوط میشود.
۳. سهولت شکل دهی و تنوع محصولاتی که میتوان با آن ساخت
۴. سرعت بالاتر از نظر تولید محصول، عملیاتی مثل شکل دهی، خمکاری، برشکاری و …
۵. قیمت پایینتر در مقایسه با یک قطعه فلزی مشابه
۶. هزینه تعمیر و نگهداری کمتر

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

امروزه اهمیت و نقش اساسی حمل و نقل دریایی در تجارت بین المللی و برنامه های توسـعه اقتـصادی بویژه افزایش صادرات از طریق مرزهای دریایی بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر اینها حضور شناورهای تفریحی میتواند باعث رونق گردشگری و جذب توریست در یک کـشور شود.

طرح تولید قایق فایبر گلاس (4)

عرضه و تقاضای جهانی قایق فایبر گلاس

طبق گزارش موسسه ،SPI بالغ بر یک میلیارد پونـد کامپوزیـت در سـاخت شـناورهای فایبرگلاس در آمریکا مصرف شده است. امـروزه حتـی کـشتی هـایی بـه بزرگـی ده هـا متـر را از فـایبرگلاس میسازند. علیرغم این آمار مصرف جهانی و وجود بازار بزرگ داخلی بـرای شـناور و کـشتی، تنهـا بـه دلیـل مشکلات فرهنگی و فقدان یک سیاست حمایتی مناسب، این مواد جدیـد در صـنعت دریـایی کـشور مهجـور مانده اند. کشور ایران جزء محدود کشورهای دنیا میباشد که درصد استفاده از کامپوزیتها در صنعت دریایی آن نزدیک به صفر است. دلیل این امر، فرهنگ سنتی مصرفکنندگان و ساحلنشینان است که مهمتـرین دلیـل عدم استقبال از شناورهای کامپوزیتی محسوب میشود.

وضعیت واحد های فعال تولید قایق فایبر گلاس

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده قایق فایبر گلاس در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید قایق فایبر گلاس (1)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)