طرح تولید لارنژیال ماسک

لارنژیال ماسک (LMA) یک روش ایمن و موثر برای ایمن سازی راه هوایی در بیهوشی و تنظیم مراقبت های حیاتی است.
لارنژیال ماسک (LMA) یا (Laryngeal Mask Airway) وسیله ای نوین در ساماندهی راه هوایی است که استفاده از آن توسط متخصصین بیهوشی رایج شده است.
قبل از ساخت LMA گزینه ی مناسبی برای مواردی با مدت متوسط بیهوشی که نیاز به حمایت بیشتر از تهویه با ماسک داشتند اما احتیاج به لوله گذاری نداشتند ، وجود نداشت.
این ماسک نسبت به LMA کلاسیک ، توسعه یافته تر به نظر میرسد .
به طور خاص، Fastrach LMA، که از طریق آن یک لوله اندوته کبدی معرفی می شود، یک روش جایگزین برای لوله گذاری در بیماری که دچار مشکل تنفسیست ایجاد میکند .
این ماسک ها موجبات تسریع در تنفس در شرایط سخت را فراهم می آورند . علاوه بر این، LMA ها را می توان در طی برونکوسکوپی ها و روش های مختلف راه هوایی ، از قبیل تراکئوستومی استفاده کرد .
گرچه LMA به دلیل سهولت یادگیری و استفاده از آن، محبوبیت زیادی به دست آورده است، اما خطرات و عوارض بالقوه ای در مورد این محصول وجود دارد. بنابراین، شناخت کامل خواص و علائم آن برای استفاده ضروری است.
لارنژیال ماسک یک وسیله پزشکی است که راه هوایی بیمار را در طی فرایند بیهوشی یا زمانی که بیمار هوشیاری ندارد حفظ می‌کند. این وسیله در گروه وسایل بالای اپیگلوت قرار می‌گیرد. لارنژیال ماسک از یک لوله که به یک ماسک بیضوی شکل که قابلیت باد شدن دارد تشکیل شده‌است. این وسیله از طریق دهان در حلق بیمار قرار داده می‌شود و زمانی که ماسک به وسیله هوا باد می‌شود شکل حلق را به خود می‌گیرد و در نهایت راه هوایی امنی برای بیمار ایجاد می‌کند.
معمولاً متخصصین بیهوشی از این وسیله برای ایجاد راهی امن برای رساندن اکسیژن یا گاز بیهوشی به ریه بیمار برای انجام عمل جراحی قبل از بیمارستان استفاده می‌کنند.
این وسیله توسط یک متخصص بیهوشی اهل بریتانیا (به انگلیسی: Archie Brain) در سال ۱۹۸۰ ابداع شد. در دسامبر سال ۱۹۸۷ اولین استفاده تجاری از لارنژیال ماسک در انگلستان صورت گرفت. در حال حاضر در تمام دنیا از این وسیله به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود
ارنژیال ماسک دارای یک لوله به عنوان راه هوایی است که به یک ماسک بیضوی کافدار متصل است. این کاف به دو شکل وجود دارد، نوعی از آن به وسیله هوا باد می‌شود (به وسیله سرنگ هوا) و نوعی دیگر به شکل خودکار شکل حلق را به خود می‌گیرد و نیازی به باد کردن ندارد. زمانی که لارنژیال ماسک را به شکل درست جاگذاری و کاف آن را پر از هوا کنیم، لارنژیال ماسک به شکل درست در فضای حلق قرار گرفته و راه هوایی آن در مقابل تارهای صوتی قرار می‌گیرد. همچنین نوک این وسیله در قسمت بالای مری قرار گرفته و راه مری را می‌بندد

انواع ماسک لارنژیال

ماسک لارنژیال دارای سایز های متفاوتی است و پزشک با توجه به ویژگی هایی خاصی از بیمار نظیر : سن ، وزن و جثه بدنی آن را انتخاب می نماید . به طور کلی این ماسک ها در سایز های یک تا پنج موجود هستند . همچنین با توجه به سایز ماسک ، کافی مناسب با آن را انتخاب می نمایند .
این ماسک در سه نوع با نام های LMA fastrach ، LMA Ctrach و Proseal LMA موجود می باشد که هر کدام دارای ویژگی و کاربردهای مختص به خود هستند . به عنوان مثال ماسک LMA fastrach دارای یک طول ثابت و دسته ای ضد زنگ می باشد که از آن به عنوان راهنما برای لوله گذاری استفاده می شود .
با استفاده از ماسک LMA Ctrach پزشک قادر به مشاهده حنجره به کمک دستگاه فیبراوپتیک می باشد و در جراحی هایی که نیاز به مشاهده حنجره باشد ، از این نوع ماسک استفاده می کنند . ماسک Proseal LMA یک مجاری ثانویه دارد که منجر به باز شدن ماسک در نوک دیستال می شود که از آسپیراسون جلوگیری می کند .

اختراع و توسعه
در سال ۱۸۷۸ ، جراحی در گلاسکو با نام دکتر ویلیام مکوین به جای انجام تراکئوستومی، استفاده از لوله های اندوته کشی (ETT) را توصیف کرد.گرچه تا آن زمان هم ETT استفاده ی چندانی نداشت اما در ابتدای جنگ جهانی اول ، او استفاده از لوله گذاری nasotracheal کور را پیشنهاد داد .
امروزه ETT ایمن ترین و موثر ترین روش لوله گذاری در بیماری های تنفسی به حساب می آید اما ابزراهای نوینی اختراع گشته اند که میتوانند بسته به شرایط مختلف جایگزین بهتری برای ETT باشند که LMA یکی از این موارد است .
پزشکی انگلیسی به نام آرشی برین ، متخصص تنفسی ، در سال ۱۹۸۱ موفق به تولید LMA و سپس توسعه و تبلیغ آن در سال ۱۹۹۲ شد و تا به امروز از ابزار رایج و قوی لوله گذاری تنفسی به حساب می آید .

مزایای استفاده از لاریژیال ماسک

قابلیت استفاده در بیمار با تنفس خود به خود که دارای بی حسی موضعی میباشد .
قابلیت استفاده در شرایط مختلف تنفسی ، آمبولانس ، حین جراحی ، در حالت بستری و …
قابلیت استفاده در بیماران با ویژگی های مختلف صورت ( دارای ریش ، بینی بزرگ ، سوختگی و … )
تیز نبودن و دارای انعطاف پذیری و عدم تحریک اندام های گوارشی و کاهش تهوع
احساس آرامش و راحتی بیمار در حین جای گذاری لوله ها و همکاری با تیم و کمک به روند درمانی
قابلیت استفاده در شرایط غیر بیمارستانی و وضعیت های سرپایی
قابلیت استفاده در کودکان و بزگسالان در سایز های مختلف و تعبیه شده برای وزن های متفاوت
در شرایطی مثل CPR که جابه جایی بیمار بسیار دشوار است ، لارنژیال ماسک به علت امنیت تضمینی اش بهترین ابزار مدیریت راه هوایی ست .
کاهش فشار بر بیمار
عدم نیاز به لارنگوسکوپی
کاهش خطر برای بافت نرم ، طنابهای صوتی ، دیواره نای و ترومای دندانی
محافظت بیمار در مقابل ترشحات راه هوایی فوقانی

انواع ماسک LMA

با افزایش کاربرد این وسیله انواع مختلفی از آن تولید گردید که مهم ترینآن ها به شرح زیر مطرح میگردند .

۱ – LMA کلاسیک

ترکیبی از لوله با یک ماسک بادوام
ساختمان داخلی لاتکس و کاف سیلیکونی و نرم
شکل کلی آن صاف ، مرواریدی شکل و انعطاف پذیر و جلو باز است .
قابل استفاده ی مجدد تا ۴۰ بار و پرکاربرد
قسمت بالای حنجره و پایانه ی ابتدایی آن باید روی زبان قرار گیرد و مرکز دیواره ی آن باید در برابر عضله زبان قرار بگیرد .
قبل از هر بار استفاده، تمیز و استریل

۲ – ماسک LMA Proseal

در سال ۲۰۰۰ و به دنبال توسعه ی ماسک کلاسیک تولید گردید .
چندبار مصرف
دارای طراحی منحصر به فرد کاف
فشار سی سانتیمتری آب
دارنده ی SEAL کامل
دارای لوله درناژ تعبیه شده در نوک ماسک و لوله ی فنر دار نرم
قابلیت جداسازی مسیر راه تنفسی و گوارشی
افزایش امکان ونتیله بیمار با عوارض کمتر
مصرف کم تر دارو
کاهش گلو درد در بزرگسالان
کاهش سرفه و حرکت بیمار در موارد اورژانسی
تثبیت وضعیت هموداینامیکی بیمار
جلوگیری از آسپیراسیون
دارای مجرای ثانویه رو به نوک دیستال ماسک

۳ – ماسک LMA Fastrach

یک ماسک ایده آل در الگوریتم راه هوایی دشوار
جای گذاری آسان دون نیاز به حالت دادن به سر یا گردن و فقط با کمک یک دست
امکان ونتیله در هنگام لوله گذاری
کاهش عوارض ناشی از کمبود اکسیژن
دارای دو مدل یکبار مصرف به صورت استریل و یا دائم مصرف به صورت غیر استریل
کاهش مدت زمان پروسه ی لوله گذاری و افزایش بازده
فاقد لاتکس
در سایز های ۳-۴-۵ قابل دسترس است
دارای لوله تراشه مخصوص

۴ – ماسک C-Trach LMA

قابل استفاده در الگوریتم راه هوایی دشوار
امکان مشاهده حنجره توسط دسته های فیبراوپتیک واقع در ماسک

۵ – LMA های یکبار مصرف

این نوع ماسک ها بر سه نوع می باشند :

الف ) LMA-Unique

قابلیت استفاده در هنگام عمل جراحی و لوله گذاری در شرایط دشوار
قابلیت استفاده برای بیماران بستری شده در شرایط اورژانسی
دارای هشت سایز کوچک تا بزرگسال
فاقد لاتکس
قابلیت استفاده تا ۴۰ بار
دارای ایمنی Aperture Bar در دهانه لوله جهت جلوگیری از انسداد لوله توسط اپیگلوت پ
کاف سیلیکونی و نرم
کاهش تحریکات هموداینامیکی

ب ) Portex Soft-Seal

فاقد کاف سیلیکونی
کاهش زمان لوله گذاری
امنیت بالا

ج ) لارنژیال ماسک Ambu

دارای ساختمانی سفت در جهت تطابق بهتر با آناتومی حنجره
دارای کوتاه ترین زمان مورد نیاز برای زمان لوله گذاری
امنیت بسیار بالا و قابلیت استفاده ی بالینی

کاربرد ماسک لارنژیال

ماسک لارنژیال یک نوع ماسک حنجره ای می باشد. این ماسک را می توان به لوله های دستگاه ونتیلاتور، آمبونگ و سیستم های بیهوشی متصل نمود. ماسک لارنژیال در سایزها و اندازه های مختلف وجود دارد. علت این اندازه ها این است که بتوان از این ماسک برای سنین متعدد از کودک تا بزرگسال استفاده نمود. سایز مناسب ماسک لارنژیال برای افراد بزرگسال سایز ۴ می باشد.
بیمارانی هستند که به دلیل شرایط خاصشان امکان لوله گذاری تراشه وجود ندارد. استفاده از لارنژیال ماسک می تواند برای این افراد مفید و بسیار کارآمد باشد. شرایط خاص ممکن است جسمی باشد. ممکن است به دلیل بیماری خاصشان باشد. و یا به دلیل اورژانسی بودن عمل آنها باشد. لارنژیال ماسک برای این افراد به خوبی قابل استفاده است. همچنین تحمل آن برای بیمار راحت خواهد بود. عوارض بسیار کمتری برای آنها نیز خواهد داشت.
یکی از کاربردهای مهم لارنژیال ماسک استفاده از آن به عنوان راهنما برای لارنگوسکوپ فایبراوپتیک است. برای جایگذاری ماسک لارنژیال نیازی به لارنگوسکوپ نمی باشد. بلکه می توان سر و گردن بیمار را در حالت معمول برای لوله گذاری تراشه در حالتی که زاویه آن به پشت زبان و متوجه عقب است قرار داد. روش دیگری نیز برای جاگذاری کردن این ماسک وجود دارد. برخی از آنستزیست ها ترجیح می دهند تا ماسک لارنژیال را به سبک ایروی دهانی در حلق بیمار جاگذاری نمایند. قرار دادن سر و گردن بیمار در حالت خوب باعث می شود که جاگذاری برای متخصص بیهوشی راحت تر شود. همچنین ماسک به خوبی و راحت تر در حلق بیمار قرار می گیرد. سرعت جاگذاری نیز افزایش خواهد یافت.
قبل از این که به جاگذاری لارنژیال ماسک اقدام کنیم باید از خالی بودن کاف آن مطمئن شویم. بهتر است تا آن را به وسیله سرم فیزیولوژیست خیس کنیم. این کار باعث می شود تا حرکت آن به سمت گلوت راحت تر شود. زیرا لیز می شود و راحت تر در حلق بیمار می نشیند. برآمدگی جزئی بافت های قدام گردن بیمار که روی حنجره را می پوشاند، نشان از وجود ماسک در محل دارد که در زمان باد کردن کاف قابل لمس کردن و دیدن می باشد.
به وسیله لارنژیال ماسک ونتیلاسیون ریه امکان پذیر است. البته رسیدن به این هدف در مقایسه با لوله تراشه کافدار کمتر قابل پیش بینی می باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید لارنژیال ماسک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک لارنژیال ماسک پزشکی ۳۳۱۱۵۱۳۵۶۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لارنژیال ماسک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی لارنژیال ماسک ۹۰۱۸۹۰۹۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید لارنژیال ماسک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لارنژیال ماسک در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید لارنژیال ماسک

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لارنژیال ماسک در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات لارنژیال ماسک

نمودار واردات و صادرات لارنژیال ماسک در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید لارنژیال ماسک

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۷۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۱ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)