طرح تولید لوله پی وی سی

پلی وینیل کلرید که با PVC پلیمری واکنش ناپذیر، دارای تنوع بسیار زیاد و ارزان قیمت است که در جامعه مدرن کاملاً فراگیر شده ویکی از ارزشمندترین محصولات صنایع شیمیایی و پلیمری می‌باشد.. در حالی که اکثر پلاستیکها از نفت خام ساخته می‌شوند، فقط ۴۰ درصد PVC از نفت خام است و ۶۰ درصد باقی ماندهی آن را کلر تشکیل می‌دهد که از نمک خام حاصل می‌شود. کلر خواص مفیدی از قبیل مقاومت در برابر آتش و دوام را به پلیمرمی‌دهد.
PVC به طور گسترده‌ای برای ساخت لوله و اتصالات مورد نیاز برای آبرسانی آب آشامیدنی، آبیاری و فاضلاب به کار می‌رود. پس از مدت‌ها استفاده از مواد سنتی نظیر لوله سفالی، لوله فولادی و اخیراً لوله سیمانی و لوله پلی اتیلن، در مدت کوتاه ۵۰ سال، PVC جایگزین این مواد سنتی شده و امروزه به پرکاربردترین ماده برای انتقال سیالات در جهان تبدیل شده است. لوله PVC از سایز ۲۰ تا ۵۰۰ میلیمتر جهت مصارف فاضلابی، کشاورزی، آبیاری، هواکشی و … در بازار موجود می‌باشد. لوله‌هایPVC نارسانای جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنشهای الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک‌ها که منجر به خوردگی در فلزات می‌شوند، مقاوم هستند. این ویژگی در سطح داخلی و خارجی لوله پی وی سی وجود دارد. در نتیجه، استفاده از لوله‌های PVC در کاربردهایی که در آن خاک مهاجم وجود دارد، بسیار به صرفه است.
ویژگی‌های لوله‌های PVC عبارتند از: نصب آسان: وزن کم لوله PVC باعث کاهش مشکلات حمل ونقل، صرفه جویی در وقت و قدرت مانور در نصب می‌شود.
مقاوم در برابر آتش: لوله‌های PVC بازدارنده و ضد آتش بوده که به سختی مشتعل و به محض دور شدن منبع گرما، سوختن آن متوقف می‌شود.
ماده بی خطر: PVC ماده غیر سمی بی خطری است که با بیش از نیم قرن سابقه استفاده از آن، که بیش از انواع دیگر پلاستیکها، سالم و بی خطر بودن آن شدیداً مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفته است. عایق الکترکی و حرارتی خوب: PVC به دلیل عدم عبور الکتریسیته، ماده‌ای عالی برای کاربردهای الکتریکی بوده و همچنین عایق حرارتی است. مقاوم در برابر خوردگی: لوله PVC در برابر خوردگیهای سطح خارجی در زیر خاک به اندازهٔ خوردگی سطح داخلی مقاوم است و با اسیدها، بازها، نمک‌ها، باکتری‌ها و بیشتر مواد شیمیایی موجود در خاک و با مایع گذرنده در داخل لوله واکنش نشان نمی‌دهند. بدین سبب نیازی به پوشش‌های خاص ضد خورندگی نیست. اثر بخشی در کاهش انرژی: تولید لوله‌های PVC فرایندی پاک و همراه با مصرف مناسب‌تر و کمتر انرژی نسبت فرایند تولید لوله‌های فلزی و چدنی است. همچنین به سبب قابلیت قرار گیری سایزها درون هم و وزن کم نسبت به سایر انواع لوله‌ها در زمان حمل ونقل به گونه‌ای قابل ملاحظه‌ای در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود. حفظ کیفیت آب در بخش آبرسانی: لوله PVC آب را با همان پاکی و خلوص اولیه بدون ایجاد هیچ تغییری در بو و مزه انتقال می‌دهند.طرح تولید لوله پی وی سی

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید لوله پی وی سی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
لوله از پی وی سی۲۵۲۰۴۱۲۳۱۹
لوله تک جداره ازپی وی سی۲۵۲۰۵۱۲۳۲۰
لوله دوجداره ازپی وی سی۲۵۲۰۵۱۲۳۲۱
لوله خرطومی ازپی وی سی۲۵۲۰۵۱۲۳۲۲
لوله سه لایه از پی وی سی۲۵۲۰۵۱۲۸۸۷
لوله پی وی سی مشبک فیلتردار۲۵۲۰۵۱۲۸۰۲
لوله از یو پی وی سی۲۵۲۰۴۱۲۵۰۰
لوله تک جداره از یو پی وی سی۲۵۲۰۵۱۲۸۶۸
لوله دوجداره از یو پی وی سی۲۵۲۰۵۱۲۸۶۷
لوله خرطومی از یو پی وی سی۲۵۲۰۵۱۲۸۶۶
لوله یو پی وی سی مشبک فیلتردار۲۵۲۰۵۱۲۸۶۵
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لوله پی وی سی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
لوله از پی وی سی۳۹۱۷۲۳۰۰
مراحل و فرایند تولید لوله پی وی سی

در پروسه تولید لوله PVC از پودر خام پی وی سی که با فشار و گرما شکل می‌گیرد استفاده می‌شود. پایه ترکیب PVC به گاز شیمیایی وینیل کلراید برمی‌گردد. زمانی که وینیل کلراید در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد واکنشی معروف به پلیمریزاسیون رخ می‌دهد که در آن به یک ماده سفید رنگ تبدیل می‌شود.
برای رسیدن به شکل و مقاومت یک لوله PVC در فرآیند تولید لوله پلیکا به اضافه کردن یک سری از ترکیبات و انفعالات شیمیایی نیاز است. در مرحله‌ای که کراکینگ یا فروشکست نام دارد ، گاز طبیعی برای ایجاد اتیلن گرم می‌شود و بعد از آن به کمک الکترولیز ترکیب سدیم کلیرد شکل می‌گیرد. در نهایت کلر و هیدروکسید سدیم تولید می‌شود. از این دو ترکیب نهایی برای رسیدن به وینیل کلراید (VCM) و سپس برای رسیدن به چیزی که ما آن را پلاستیک می‌نامیم استفاده می‌کنیم.
پلاستیک پلیمریزه شده که به پودر فشرده شده PVC نیز مشهور هست، همراه با مواد افزودنی به طور دقیق وزن شده و باهم به سرعت ترکیب می‌شوند تا از مواد خام، یک ترکیب خشک و یکدست بیرون بیاید. دمای مورد نیاز برای این ترکیب ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد است که به وسیله گرمای سطحی ایجاد می‌شود. در قسمت‌های مختلف فرایند ترکیب، مواد افزودنی ذوب می‌شود و به تدریج دانه‌های بسیار ریز پلیمر PVC را می‌پوشاند. بعد از رسیدن به دمای مورد نیاز، این ترکیب به طور خودکار در یک محفظه خنک‌کننده تخلیه می‌شود و دما به سرعت به حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و سپس برای رسیدن به یک چگالی و دمای ثابت به مخزن ذخیره منتقل می‌شود تا وارد اصلی‌ترین مرحله فرآیند تولید لوله پلیکا شود.
در قلب فرآیند تولید لوله پلیکا،‌ دستگاه اکسترودر قرار دارد. اکسترودرهای پیچی، دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند که با دقت بالا برای کنترل فشار و دما طراحی شده‌اند. لوله‌های پلیکا در اندازه‌های مختلف، از ۱۶میلی‌متر تا ۶۳۰میلی‌متری، همگی در دستگاه اکسترودر به شکل استوانه‌ای خود می‌رسند.
مخلوط خشک PVC از طریق یک قیف یا سیستم کنترل حجم، درون محفظ و پیچ‌های اکسترودر قرار می‌گیرد تا با گرما، فشار و برش این ترکیب به حالت مذاب تغییر پیدا کند. در طول این عملیات، PVC از مناطق مختلفی عبور می‌کند که در آن مواد ذوب‌شده، فشرده، یکدست و هوارسانی می‌شود. در ناحیه نهایی اکستروژن، با افزایش فشار، ماده مذاب از حدیده خارج می‌شود تا به شکل و اندازه مورد نظر برای لوله‌ برسد. زمانی که لوله از حدیده اکستروژن خارج می‌شود به وسیله دستگاه خلا خارجی به طور دقیق اندازه آن تعیین می‌شود. این امر کافی است تا لایه‌های خارجی PVC سخت شود و در مرحله خنک سازی توسط آب، قطر آن ثابت باقی بماند. سرعت تولید یک لوله PVC در دستگاه اکسترودر در روند فرآیند به طور استاندارد حدود ۲۰متر در دقیقه است.
لوله در طول عملیات اکستروژن شکل گرفته و بعد از خنک سازی در یک سرعت ثابت کشیده می‌‌شود. کنترل سرعت یکی از مسائل مهم است زیرا میزان سرعتی که لوله کشیده می‌شود در قطر دیواره لوله‌های پلیکا اثر می‌‌گذارد. در قسمت‌هایی که حلقه لاستیکی سر لوله قرار می‌گیرد، سرعت کشش کم می‌شود تا در آن ناحیه دیواره ضخیم‌تر شود. در مرحله بعدی توسط دستگاه برنده حلقه‌ای که در انتهای خط تولید قرار گرفته لوله‌های پی وی سی به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود. در آخرین مرحله از فرآیند تولید پلیکا، توسط یک پرینتر در خط تولید در فواصل مشخص روی لوله‌ها برچسبی همراه با اطلاعات مربوط به اندازه، کلاس، تاریخ و موارد دیگر گذاشته می‌شود.
محصول نهایی در فرآیند تولید که همان لوله پلیکا مدنظر ما است مورد بازرسی و آزمایش نهایی قرار می‌گیرد تا از کیفیت لوله‌ها اطمینان حاصل شود. بعد از این آزمایش و بررسی‌ها به انبارها منتقل شده و بعد از ذخیره سازی ،آماده ارسال به مناطق مختلف فرستاده می‌شود. در تمامی مراحل تولید و اکستروژن، همواره یک یا چند ناظر وجود دارد تا اگر مشکلی در طول فرآیند تولید پیش آمد به سرعت شناسایی و رفع شود.

بررسی بازار تولید لوله پی وی سی

بازار جهانی لوله های PVC، ۵۴.۲۴۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ ارزش گذاری شده است و پیش بینی می شود که با یک رشد مرکب سالانه (GAGR) 6.7% به ۸۵.۵۶۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ برسد.
به گزارش ترجمه واحد کارشناسی انجمن لوله و اتصالات لوله و اتصالات پی وی سی، پلی وینیل کلراید (PVC) سومین پلیمر پرفروش بعد از پلی اتیلن و پلی پروپیلن است. این ماده مزیت بیشتری نسبت به سایر مواد به دلیل مقاومت شیمیایی بالا، دوام، هزینه پایین و بازیافت پذیری دارد. بنابراین می تواند در کاربردهای مختلف جایگزین چوب، فلز، بتن و رس شود.
کاربرد اصلی رزین PVC سیستم های لوله کشی هستند. لوله های PVC با روش اکستروژن در سایزهای مختلف به صورت دیواره جامد یا هسته فومی تولید می شوند. این لوله ها مقاوم در برابر خوردگی ، مقرون به صرفه ، مقاوم در برابر شعله با نصب و حمل آسان و کارکرد طولانی مدت هستند.
لوله های PVC در فاضلاب ها، شبکه های آبرسانی، آبیاری، مجراهای سیم وکابل و انواع تاسیسات صنعتی کاربرد دارند. این گزارش به بازارهای جهانی لوله های PVC بر حسب نوع متمرکز است که شامل لوله های PVC کلرینه شده، نرم شده و سخت است. علاوه بر این، وضعیت انواع مختلفی از مواد را که در بازار لوله های PVC استفاده می شود مانند رزین PVC، استابلایزرها، نرم کننده ها ، روان کننده ها و رنگدانه ها را تجزیه و تحلیل می کند. این گزارش همچنین به کاربرد لوله های PVC در صنایع مختلف از جمله آبیاری، آبرسانی، فاضلاب و لوله کشی، نفت و گاز و سایر موارد می پردازد.طرح تولید لوله پی وی سی

وضعیت واحد های فعال واحد تولید لوله پی وی سی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید انواع لوله پی وی سی و یو پی وی سی در کشور به تفکیک استان آمده است .طرح تولید لوله پی وی سی

جدول واحد های فعال واحد تولید لوله پی وی سی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید انواع لوله پی وی سی و یو پی وی سی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید لوله پی وی سی
خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید لوله پی وی سی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۲.۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)