طرح تولید ماشین لباس شویی

ماشین های شستشوی مکانیکی در اوایل دهه ۱۸۰۰ ظاهر می شدند ، اگرچه همه آنها از نوع دستی بودند. مدل های اولیه با مالیدن آنها لباس ها را تمیز می کردند ، در حالی که مدل های بعدی لباس ها را با حرکت دادن آنها در داخل آب تمیز می کردند. ماشین لباسشویی های تجاری با بخار بخار در دهه ۱۸۵۰ ظاهر شدند ، اما ماشینهای شستشوی منزل تا اوایل دهه ۱۹۰۰ ، هنگامی که چندین شرکت شروع به ساخت ماشین های برقی کردند ، کاملاً دستی بودند. شرکت اتوماتیک ماشین لباسشویی برقی و شرکت
ماشین سازی هورلی هر دو در سال ۱۹۰۷ فروش ماشین لباسشویی برقی را آغاز کردند ، در حالی که مایتاگ یک ماشین لباسشویی برقی را در سال ۱۹۱۱ ارائه داد. در سال ۱۹۴۷ ، Bendix اولین ماشین لباسشویی کاملاً اتوماتیک را ارائه داد و تا سال ۱۹۵۳ ماشینهای خشک اسپین بر انواع چروک پیشی گرفتند. در محبوبیت
آخرین ماشین لباسشویی چربی ساخته شده در ایالات متحده در ژوئن سال ۱۹۹۰ در کارخانه Speed ​​Queen در ریپون ، ویسکانسین ساخته شد. امروزه تولید کنندگان اصلی ایالات متحده عبارتند از: جنرال الکتریک ، میتاگ (مونتگومری بخش) ، سرعت کوئین (آمانا و مونتگومری بخش) ، گرداب (کنمر) و سفید تلفیقی (فریگیدایر و وستینگهاوس).
بسیاری از مدل های با ویژگی های مختلف در حال حاضر در دسترس هستند. با این حال ، با استثناء چند مورد ، فقط کنترل ها متفاوت هستند. تنها تفاوت بین ماشین لباسشویی در خانه شما و ماشین لباسشویی های بالای بار در لباسشویی ، ناهمواری ساخت و ساز است.
ماشین لباسشویی توسط یک موتور کار می کند ، که از طریق واحدی به نام انتقال دهنده به همزن وصل می شود. موتور و گیربکس در نزدیکی پایین دستگاه قرار دارند ، در حالی که همزن تا وسط دستگاه امتداد دارد. گیرنده مشابه انتقال در اتومبیل شما است با این کار سرعت و جهت همزن را تغییر می دهد. در یک جهت (همزن) ، انتقال چرخش همزن و وان چرخان-وان داخلی با سوراخ های کوچک در آن – را به یک حرکت عقب و جلو تغییر می دهد. هنگامی که موتور توسط کنترل ها (چرخش) معکوس می شود ، گیربکس قفل می شود و همزن ، انتقال و وان چرخان همه به صورت یک واحد می چرخند. بدون اینکه گیربکس سرعت یا جهت را تغییر دهد ، واحد از نیروی گریز از مرکز استفاده می کند تا آنجا که ممکن است آب زیادی از لباس ها خارج شود. موتور نیز به پمپ متصل است. هنگام حرکت موتور در جهت چرخش ، پمپ آب را از وان خارج کرده و آن را از طریق لوله تخلیه دور می کند.
مدل هایی که برای استفاده در کشورهای دیگر طراحی شده اند ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند. یکی از اجزای مورد نیاز در تمام مدلهای فروخته شده در انگلیس (و احتمالاً به زودی در سایر نقاط اروپا) قفل درب نامیده می شود. در حالت عادی هنگام بسته شدن درب ، ماشین لباسشویی باید به دلایل ایمنی متوقف شود. با این حال ، در انگلیس ، هنگامی که واشر کار می کند ، باید درب آن بسته باشد.

مواد اولیه تولید ماشین لباس شویی

بسیاری از قسمت های ماشین لباسشویی از ورق استیل ساخته می شود که معمولاً با روی آن برای بهبود مقاومت در برابر زنگ پوشانده شده است. سازنده فولاد این فلز را در یک کویل تهیه می کند که به وسیله آن می توان مواد را با حداقل ضایعات قطع کرد یا به طور خودکار وارد فرایند شکل گیری شد. در برخی از مدل های ساخته شده توسط Speed ​​Queen ، وان چرخش از استیل ضد زنگ ساخته شده است. تمام مدلهای دیگر از فولادی (به نام آهن مینا) استفاده می کنند که برای روکش چینی طراحی شده است . برای وان شستشو ، که
قابل مشاهده نیست مگر اینکه کابینت دستگاه را باز کنید ، معمولاً از لعاب آهن با روکش چینی استفاده می شود. گرداب استثناست ، استفاده از پلاستیک به جای آهن لعابی برای وان شستشوی بیرونی.
بسیاری از قسمتهای دیگر نیز پلاستیک هستند. تولید کنندگان پلاستیک خام را دریافت می کنند که از آنها قطعات را به اندازه قطعات بسیار کوچک تهیه می کند ، و از آنها برای قطعات دستگاه که وزن ندارند و یا مقاومت بسیار خوبی در برابر زنگ زدگی دارند استفاده می کنند. چنین قطعاتی شامل پمپ ، نگهبانان وان (که از ریختن لباس شما از وان چرخش به داخل وان شستشو یا محل کابینت جلوگیری می کند) و همزن می باشد.
این انتقال به طور کلی از آلومینیوم چدن ساخته شده است ، که در تخته های ۲۰ پوندی آلومینیوم از شمش آلومینیوم تولید می شود. قطعات ضایعات معمولاً مجدداً مورد استفاده مجدد قرار می گیرند. شیلنگ ها ، کنترل ها (تایمر ، سوئیچ و غیره) و موتورها به صورت پیش ساخته از دیگر تولید کنندگان خریداری می شوند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ماشین لباس شویی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
انواع ماشین لباس شویی(خانگی)۲۹۳۰۴۱۲۳۱۷
ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک کمتر از ۶ کیلوگرم۲۹۳۰۵۱۲۳۱۸
ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک بین ۶ تا ۱۰ کیلوگرم۲۹۳۰۵۱۲۳۱۹
ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک بیشتر از ۱۰ کیلوگرم۲۹۳۰۵۱۲۳۲۰
ماشین لباس شویی نیمه اتوماتیک بدون قابلیت خشک کردن۲۹۳۰۵۱۲۳۲۱
ماشین لباس شویی نیمه اتوماتیک با قابلیت خشک کردن۲۹۳۰۵۱۲۳۲۲
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ماشین لباس شویی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
انواع ماشین لباس شویی(خانگی)۸۴۵۰
ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک کمتر از ۶ کیلوگرم۸۴۵۰۱۱۰۰
ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک بین ۶ تا ۱۰ کیلوگرم۸۴۵۰۱۱۰۰
ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک با ظرفیت خشک بیشتر از ۱۰ کیلوگرم۸۴۵۰۲۰۰۰
ماشین لباس شویی نیمه اتوماتیک بدون قابلیت خشک کردن۸۴۵۰۱۹
ماشین لباس شویی نیمه اتوماتیک با قابلیت خشک کردن۸۴۵۰۱۹۱۰
فرآیند تولید ماشین لباس شویی

فرآیند تولید به ساخت (ساخت قطعات) ، زیر مونتاژ (قرار دادن قطعات برای ساخت قطعات) و مونتاژ (قرار دادن اجزاء برای تشکیل محصول نهایی) تقسیم می شود. فرآیند ساخت شامل چندین روش مختلف است که هر یک مخصوص یک نوع خاص از مواد اولیه است – ورق های فلزی ، پلاستیک یا آلومینیوم. پس از ساخت قطعات تشکیل دهنده ، آنها جمع آوری می شوند. زیر مجموعه های اصلی یا اجزای اصلی شامل انتقال ، پمپ ، وان های چرخش و شستشو ، حلقه تعادل و قطعات رنگ شده است. سرانجام ، زیر مجموعه ها درون پوسته ماشین لباسشویی قرار می گیرند که سپس کامل می شود.
۱.بیشتر قطعات ورق فلزی توسط ماشینی به نام پرس ساخته می شوند. این نام کاملاً توصیفی است ، زیرا دستگاه در واقع یک قطعه از فلز را بین دو نیمه قالب به نام قالب فشار می دهد (یا فشرده می کند). این فلز به شکلی از فضای بین نیمه های قالب می گیرد. از آنجا که فلز در قسمتهایی که فقط با یک قالب تشکیل می شوند باعث چروک شدن ، ترک خوردگی یا پارگی می شوند ، به طور کلی از قالبهای مختلف برای تشکیل هر مؤلفه استفاده می شود. در صورت امکان ، این فلز مستقیماً از سیم پیچ داخل مطبوعات تغذیه می شود. وقتی این امکان پذیر نباشد ، فلز به طول و به صورت دستی (یا با قطعات بزرگتر مانند کابینت ، به طور خودکار) برش داده می شود.
۲. قسمت پلاستیکی در دستگاه قالب گیری تزریقی ، قالب فلزی با یک یا چند حفره به شکل قسمت مورد نظر تشکیل می شود. پلاستیک پس از گرم شدن تا نقطه ذوب آن ، تحت فشار زیاد وارد قالب می شود. در مرحله بعد ، آب برای خنک کردن و استحکام بخش از قالب عبور می کند. سپس قالب باز شده و بخشی با استفاده از پین های بخاری بیرون آورده می شود. وقتی به یک قسمت پلاستیکی نگاه می کنید ، اغلب می توانید دایره های کوچکی را ایجاد کنید که توسط این پین ها ایجاد می شود.
۳. قسمت انتقال آلومینیوم در دستگاه ریخته گری قالب به شکل خشن شکل می گیرد که بسیار شبیه قالب تزریق است به جز اینکه از فشار استفاده نمی کند.
فلز مذاب به صورت مکانیکی داخل قالب قرار می گیرد و سرد می شود. با استفاده از ماشینهای مختلف که سوراخ می کنند ، فلز اضافی را بر روی سطوح بحرانی تراشیده ، یا فلز را از قسمت جدا می کنند ، شکل نهایی آن به شکل نهایی ارائه می شود.
۴. انتقال توسط کارگرانی که پیچ و مهره می زنند ، یا فشار زیادی می دهند (اتصالات محکم) چندین شافت و چرخ دنده را به یکدیگر بصورت دستی مونتاژ می کنند. سپس کارگران مقدار روغن معدنی را اضافه کرده و واحد را با هم پیچ می کنند.
۵. پمپ بطور خودکار مونتاژ می شود. روبات ها پروانه و مهر و موم ها را در پوشش و بدنه قرار می دهند و پمپ را آب بندی می کنند. برخی از تولید کنندگان از گرما و برخی دیگر از لرزش (که باعث تولید گرما می شود) به عنوان یک درزگیر استفاده می کنند.
۶. قطعات وان به صورت پرس ساخته می شوند و زیر مجموعه به صورت خودکار تولید می شود. پس از چرخاندن به شکل درام ، طرف جوش داده می شود. جوش سپس صاف شده و طبل بر روی واحدی به نام Expand قرار می گیرد که وان را به شکل نهایی خود می کشاند. سپس یک کف آن روی طبل جوش داده می شود و این جوش نیز صاف می شود. اگر وان از جنس استنلس استیل باشد ، جلا داده می شود ، بنابراین لباس را نمی پوشاند. در غیر این صورت وان در محلول به نام یک پوشش داخلی فرو رفته است و تا حدود ۱۶۰۰ درجه گرم می شود تا اینکه این پوشش سخت شود. اگر وان قابل مشاهده نباشد (وان شستشو) ، واحد انجام می شود. اگر وان قابل رویت باشد (وان چرخش) ، طبق همان روشی که با روکش زمین استفاده می شود ، یک روکش تمام استفاده می شود. این روکش نهایی به وان یا رنگ سفید یا آبی می بخشد.
۷. حلقه تعادل وزن زیادی است که ماشین لباسشویی را تثبیت می کند. ساختار بیرونی آن از جنس پلاستیک است و یک حلقه از فلز برای مقاومت در پلاستیک ذوب شده است. سیمان دقیقاً اضافه و متعادل می شود. این حلقه که وزن آن بیش از بیست پوند حدود ۱۰ کیلو است ، هنگام استفاده دستگاه را از “پیاده روی” یا حرکت در آن دور می کند.
۸. تولید کنندگان ماشین لباسشویی از هر یک از چندین فرآیند نقاشی استفاده می کنند. یکی از تولید کنندگان از فولادی استفاده می کند که توسط سازنده فولاد آماده شده است. اگرچه ارزان تر است ، این نوع فولاد بهترین محافظت در برابر زنگ را ندارد زیرا لبه های بریده شده نقاشی نمی شوند. شرکت های دیگر قطعات خود را با مواد شیمیایی مختلفی برای تمیز کردن و آماده سازی آنها قبل از استفاده از رنگ ، درمان می کنند. در بعضی موارد ، رنگ به صورت پودری با قوام آرد مانند در می آید. با هوای مخلوط شده و بار الکتریکی داده می شود ، پودر روی بخشی پاشیده می شود که از نقاله سربار آویزان شده و بار متضادی داده می شود به طوری که آن و پودر یکدیگر را جذب کنند. نوار نقاله پس از پاشش ، بخشی را به اجاق گاز منتقل می کند. وقتی قسمت خنک می شود ، فرایند رنگ آمیزی کامل می شود.

واحد مونتاژ ماشین لباس شویی

۹. این فرآیند با نصب انتقال بر روی حلقه تعادل شروع می شود. انتقال روی یاتاقان است که در وان شستشو پیچیده شده است. وان شستشو روی نقاله نشسته است. یاتاقان دیگر (یاتاقان پایین) ، مونتاژ ترمز و قرقره درایو در انتهای انتقال قرار می گیرد. در مرحله بعد ، مکانیسم محوری به نام گنبد محوری و پاها روی مونتاژ پیچ می شود تا تمام قطعات در کنار هم قرار بگیرند.
۱۰. با استفاده از مکانیسم عامل هیدرولیکی ، کارگران سپس این مونتاژ موسوم به ماژول را بر روی پایه ماشین لباسشویی بلند می کنند. چشمه ها برای نگه داشتن ماژول و پایه به یکدیگر اضافه می شوند. یک مهر و موم اضافه می شود ، وان چرخان به انتقال داخل وان شستشو پیچ می شود و درپوش های پلاستیکی آن در جای خود قرار می گیرد. هاب پلاستیکی ، که همزن را به گیرنده متصل می کند ، روی انتهای خروجی شافت انتقال پیچیده می شود. سپس همزن بر روی هاب قرار می گیرد.
۱۱. پمپ و یک براکت نصب شده اکنون بر روی موتور پیچ شده است که در ادامه با محافظ نصب می شود تا در برابر نشت های احتمالی محافظت شود. این مونتاژ به پایه ماشین لباسشویی پیچیده شده و با کمربند و شیلنگ به ماژول انتقال وصل می شود.
۱۲. بعد ، لولا درب به درب و بالا وصل می شود. قسمت بالای ماشین لباسشویی با لولایی برای نگهداری آسان به کابینت وصل می شود. دریچه مخلوط کردن برای کنترل مخلوط گرم و سرد در قسمت پشتی کابینت پیچ شده است. صفحه پنل گرافیکی که کلمات و تصاویر را برای توضیح کنترل ها در اختیار شما قرار می دهد ، روی صفحه کنترل نصب شده است. خود کنترلها از پشت وصل شده اند. سیم کشی ، به عنوان یک واحد متصل شده است ، مهار نامیده می شود . مهار در یک طرف به اتصالات کنترل چسبانده می شود و انتهای دیگر از طریق سوراخی در قسمت بالا عبور داده می شود تا به موتور سوار شود. بدلیل اندازه و وزن زیاد ، مونتاژ کابینت توسط ربات در ماشین لباسشویی قرار می گیرد.
۱۳. کابینت به پایه وصل می شود و کنترل ها به همراه اتصال دهنده های جفت گیری در ماژول و موتور پیچ می شوند. شلنگ تخلیه از طریق کابینت کشیده شده و قسمتی به نام gooseneck اضافه می شود. این قسمت همان چیزی است که شیلنگ را به شکل قلاب خود می بخشد تا به داخل زهکشی بچسبد. پس از آزمایش ، پنل جلویی روشن می شود و یک بسته اطلاعات و لوازم جانبی اضافه می شود.
۱۴. واحد تمام شده به طور خودکار تکه بندی می شود. یک دستگاه جعبه مقوایی را که برای حمل و نقل مسطح بود ، باز می کند و آن را روی واشر می اندازد. فلپ های بالا و پایین به طور همزمان روی هم چسبانده شده و چسبانده می شوند. سپس دستگاه فشار را در بالا و پایین جعبه اعمال می کند تا مطمئن شوید که چسب به درستی تنظیم شده است. بعد از تنظیم چسب ، دستگاه یک بند باند را در قسمت بالای جعبه قرار می دهد تا استحکام لازم برای حمل و نقل آسانسور را اضافه کند (واحدها از بالا حمل می شوند تا خطر آسیب را کاهش دهند).

کنترل کیفیت

قبل از استفاده ، تمام قطعات خریداری شده از تولید کنندگان خارجی چک می شوند و اکثر زیر مجموعه ها نیز بررسی می شوند. به عنوان مثال ، تمام انتقال ها بطور خودکار برای کارکردن ، سر و صدا و لرزش آزمایش می شوند. تمام پمپ ها با استفاده از هوا آزمایش نشت می کنند ، اگر مونتاژ آنها به صورت دستی و اتوماتیک باشد اگر دستی بود. تمام قسمت های نقاشی شده بصری از نظر نقص مورد بازرسی قرار می گیرند. نمونه های روزانه در آزمایش های خوردگی در حمام های شوینده ، سفید کننده و بخار قرار می گیرند. پس از کاملاً مونتاژ ، دستگاه با آب پر شده و از نظر نویز ، لرزش و نقص بینایی و همچنین کنترل ها و مکانیزم های مناسب عملکردی آزمایش می شود. پس از بسته بندی ، برخی از واحدها از طریق آزمایشات شدید برای شبیه سازی شرایط حمل و نقل برای آزمایش فرایند کارتن سازی استفاده می شوند.

محصولات جانبی / زباله

ضایعات باقیمانده از ورق فلزی به مراکز بازیافت فلز فروخته می شوند و آلومینیوم باقیمانده برای استفاده مجدد حذف می شود. پلاستیک باقیمانده در قسمتهای کوچک ریخته می شود و در قسمتهای غیر قابل استفاده مجدداً استفاده می شود زیرا رنگ نمی تواند ثابت نگه داشته شود. رنگ استفاده نشده (به شکل پودر) به طور خودکار بازپس گیری و استفاده مجدد می شود. مواد شیمیایی حاصل از فرآیندهای مانند رنگ به اشکال زباله های بی ضرر واکنش نشان داده و با خیال راحت دفع می شوند.

وضعیت واحد های فعال تولید ماشین لباس شویی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحد های فعال تولید انواع ماشین لباس شویی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ماشین لباس شویی

نمودار واردات و صادرات انواع ماشین لباس شویی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

آینده ماشین های لباس شویی

با توجه به اینکه موتورها ارزانتر و با دوام تر می شوند ، ارائه ماشینهای شستشو که مستقیماً توسط موتورها بجای کمربندها رانده می شوند ، مقرون به صرفه است و باعث می شود ماشین لباسشویی ها متنوع تر و پر سر و صداتر شوند. روند احتمالی دیگر جابجایی تدریجی ماشین لباسشویی های پر بار توسط ماشین لباسشویی های بار جلو است که به دلیل نیاز به آب کمتری ، محدودیتهای دولت در استفاده از آب را برآورده می کنند. در ژاپن ، ماشین لباسشویی مورد آزمایش قرار می گیرد که با حباب ها تمیز می شود تا با همزن. با استفاده از رایانه ، این دستگاه حس می کند که هر بار لباس چقدر خیس است و فعالیت حباب لازم برای از بین بردن آن مقدار کثیف را تولید می کند. به این دلیل “منطق فازی” نامیده می شود زیرا منطق انسانی را از نزدیک تر از رایانه های عادی تقلید می کند. اگر موفق باشد ، این دستگاه ها در جای دیگر در دسترس خواهند بود. در آینده دیگر ممکن است افراد از ماشین لباسشویی هایی استفاده کنند که با استفاده از سونوگرافی — از امواج صوتی پاک می شوند.

تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید ماشین لباس شویی

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد تولید ماشین لباس شویی اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید ماشین لباس شویی

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۶ هزار دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵۷ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)