طرح-تولید-مخازن-آلومینیومی-حمل-غلات-و-سوخت-1

طرح تولید مخازن آلومینیومی حمل غلات و سوخت

شرح مختصر از فرآیند طرح تولید مخازن آلومینیومی حمل غلات و سوخت

بارگیر, قسمت ثابت و غیر ثابت از وسیله نقلیه باری است که کالا, داخل یا روی آن قرار میگیرد که به دو نوع بارگیر ثابت و غیر ثابت تقسیم میشود. نوع ثابت آن قابل جدا شدن از قسمت کشنده (بدنه) وسیله نقلیه باری نمی باشد در حالی که بارگیر غیر ثابت از قسمت کشنده وسیله نقلیه باری جدا بوده و به دو صورت نیمه یدک و یدک موجود میباشد.

بارگیر مخزندار

بارگیر مخزندار نوعی بارگیر استوانه ای شکل از جنس فلز یا فایبرگلاس است که برای حمل مواد شیمیائی, فله ای, مشتقات نفتی و دیگر مایعات بکار می رود. گونه ای از بارگیر مخزن دار که عمدتاً برای حمل مایعاتی نظیر مشتقات نفتی, آب و … مورد استفاده قرار میگیرد, تانکر نامیده میشود.

مزایای تولید مخازن آلومینیومی حمل غلات و سوخت

۱-سبک شدن سازه تانکر به میزان ۵۳ درصد وزنی (حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم) در تانکر ریجید و ۳۵ درصد وزنی (حدود ۲۸۰۰ کیلوگرم) در تانک – تریلر سه محور.
۲-افزایش ظرفیت حجمی به میزان ۱۲ درصد (معادل ۲۳۰۰ لیتر) در تانکر ریجید و افزایش ظرفیت حجمی به میزان ۱۱ درصد (معادل ۳۷۰۰ لیتر) در تانک – تریلر سه محور.
۳-صرفه جویی قابل توجه در هزینه های حمل و نقل سوخت به دلیل افزایش ظرفیت مفید تانکر سوخت و کاهش دفعات حمل فراورده و به تبع آن کاهش استهلاک و هزینه های مصرفی خودرو و تانکر.
۴-بهره گیری بیشتر از ظرفیت و پتانسیل ناوگان حمل فراورده های سوختی و کاهش بار ترافیک جاده ای به دلیل افزایش ظرفیت حجم بارگیری کامیونها و تریلرها.
۵-مقاومت بالای سازه تانکر ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم در برابر خوردگی ناشی از ترکیبات سوخت، آب و لجن در سمت داخل مخزن و مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی ناشی از اتمسفرهای مرطوب، باران و گل و لای در سطح بیرونی مخزن و سازه تانکر و در نتیجه کاهش استهلاک و انهدامات سازه از این حیث.
۶-افزایش عمر مفید تانکر سوخت حدود ۲۵ سال
۷-کاهش آلودگی سوخت به دلیل مقاومت به خوردگی بالای مخزن و در نتیجه عدم ایجاد اشکال در عملکرد موتورهای مجهز به واحد کنترل الکترونیکی
۸-کاهش قابل توجه نقاط مستعد به جرقه و انفجار در تانکر سوخت
۹-استحکام بالای سازه تانکر از جنس آلومینیوم آلیاژی همانند تانکرهای فولادی (Mild Steel ) 9-با قابلیت تحمل کلیه تنشهای استاتیکی و دینامیکی جاده های ایران
۱۰-ممانعت از انجام تعمیرات تانکر توسط افراد غیر متخصص و اجبار در سپردن تعمیرات به افراد متخصص

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت مخازن آلومینیومی حمل غلات و سوخت

۱. کد آیسیک نام کالا تریلر تانکر بر : ۳۴۲۰۴۱۲۳۲۰
۲. کد آیسیک نام کالا تانکر تریلر سه محور : ۳۴۲۰۵۱۲۳۲۱
۳. کد آیسیک نام کالا تانکر تریلر دو محور : ۳۴۲۰۵۱۲۳۲۲

فرآیند تولید مخازن آلومینیومی حمل غلات و سوخت

طرح-تولید-مخازن-آلومینیومی-حمل-غلات-و-سوخت-7

بررسی بازار تولید مخازن آلومینیومی حمل غلات و سوخت

تحلیل موازنه پیش بینی امکانات عرضه و تقاضا در سال های آتی نشان میدهد که در سال های آتی با کمبود عرضه مواجه خواهیم بود این در حالی است که میزان کمبود تانکر تریلرها با لحاظ ظرفیت ناوگان فرسوده بیشتر خواهد بود بطوریکه براساس آخرین اطلاعات بدست آمده از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای, در حال حاضر %۶۵ تانکر تریلرها بالغ بر ۲۵۶۵ دستگاه در داخل کشور فرسوده می باشند که نیاز نوسازی دارند. علاوه بر این ۴۰۷ دستگاه تانکر تریلر بین ۱ الی ۴ سال آینده و ۱۰۳۵ دستگاه تانکر تریلر بین ۶ الی ۱۰ سال آینده از دور خارج خواهند شد لذا اجرای طرح مورد نظر از طریق بهسازی ناوگان حمل و نقل, درصدد افزایش ظرفیت حجمی مخازن حمل و ارتقای بهره وری حمل و نقل کشور می باشد. علاوه بر این, بر اساس مطالعات انجام شده تقاضا برای فرآوردهای نفتی در سال های آتی افزایش و در پی آن تقاضا برای حمل و نقل سوخت توسط تانکرهای مخزندار افزایش خواهد یافت چرا که بیش از ۷۰% از حمل و نقل فرآورده های نفتی مربوط به حمل و نقل سوخت در داخل کشور است.

میزان سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی تولید مخازن آلومینیومی حمل غلات و سوخت

بودجه: بیش از ۱۳ میلیارد تومان
نام محصول: کاغذ فلوتینگ
ظرفیت تولید: ۱۵۰۰ دستگاه در سال
نرخ برابری دلار: ۱۴۰۰۰۰ ریال
زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: ۱۰سال
نرخ بازده داخلی: ۵۶ %
سرمایه ثابت: ۶۴۶۸۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۶۴۶۲۵ میلیون ریال
سرمایه کل: ۱۳۴۳۱۷ میلیون ریال

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)