مقاطع

طرح تولید مقاطع خاص فولاد نورد شده

با پیشرفت تکنولوژی، انواع فرآورده های فلزی، بویژه فرآورده های فـولادی را به روش نورد تولید می کنند. مهمترین ویژگی فرآیندهای نـورد، سرعت تولید آنهاست. بگونه ای که حجم زیادی از فرآورده های فلزی از این روش تولید می شوند نخستین هدف فرآیندهای نورد کاهش در سطح مقطع است این کار ممکن است به هر دو صورت نورد گرم و سرد انجام پذیرد .مقاطع خاص برای مصارف مخصوص به خود تولید می شوند. هر مقطعی که جزء مقاطع استاندارد تولیدی شرکت های مختلف تولیدی نباشد را می توان در گروه مقاطع خاص طبقه بندی کرد. به عنوان مثال تولید شافت های فولادی با قطرهایی خارج از رنج استاندارد تولید شده در صنعت فولاد، جزء مقاطع خاص به شمار می رود. در این طرح منظور از مقاطع خاص، مقاطعی با شکل سطح مقطع متفاوت از آنچه در صنعت تولید می شود، می باشد. این مقاطع می تواند ترکیبی از چند مقطع استاندارد باشد و یا اینکه با عملیات ماشین کاری و یا شکل دهی از مقاطع استاندارد تولید شود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت مقاطع خاص فولاد نورد شده

طرح توجیهی تولید مقاطع متقارن خاص : ۲۷۱۰

موارد مصرف و کاربرد مقاطع خاص فولاد نورد شده

مصرف مقاطع خاص فولادی نورد شده به روش سرد با کاربردهای بسیار متنوع در بخش صنعت رو به افزایش می باشد. در صنایع خودروسازی، صنایع هوافضا، ماشین سازی، ساخت تجهیزات نفت گاز پتروشیمی، صنایع ریلی و راه آهن، صنایع ماشین سازی، ماشین آلات راه سازی و کشاورزی، صنایع حمل و نقل مواد، ساختمان و نمای آن، و … می باشد. تولید مقاطع مختلف از مواد متفاوت این امکان را ایجاد می کند که بتوان مواد را در مصارف مربوطه از جمله مصارف اقتصادی، ساختاری و نوردی به کاربرد.

اهمیت تولید مقاطع خاص فولاد نورد شده

در دنیای امروز صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مادر و تعیین کننده مطرح می باشد و از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه با توجه به رشد روزافزون صنعت و افزایش جمعیت جهان و به تبع آن افزایش نیاز بشر به فولاد و محصولات فولادی بر اهمیت آن ها روز به روز افزوده میشود. هنگامی که از میزان توسعه یافتگی کشورها سخن به میان می آید شاخص هایی را برای رتبه بندی و شناخت توسعه یافتگی در نظر میگیرند به عنوان مثال مصرف سرانه فولاد در هر کشور نشان دهنده وضعیت سرمایه گذاری ها و اجرای طرحهای عمرانی و بالاخره توسعه یافتگی است.

طرح تولید مقاطع خاص فولاد نورد شده

قیمت خط تولید مقاطع خاص فولاد نورد شده

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید مقاطع خاص فولاد نورد شده به روش سرد ، برابر با ۲۴۶۵۰ میلیون ریال براورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت اتصالات و قطعات ریل راه آهن

بودجه: بین ۴ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۱۲۵۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۳۱۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۱۴ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۵۲۰۱۸ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)