طرح تولید گلوله های فورج و نورد

طرح تولید گلوله های فورج و نورد

گلوله های آسیاب در صنایع فولاد و مس بیشترین کاربرد را دارد و نقش آن در تولید کنستانتره خشک و تر سنگ آهن و مس بسیار با اهمیت بوده و به عنوان یک عامل تولید ماده معدنی در معادن سنگ آهن و معادن مس مورد نیاز می باشد. ازسوی دیگر در برخی صنایع دفاعی و معادن فلزات سنگین بصورت محدود کاربرد دارد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت ساخت گلوله های فورج و نورد

طرح توجیهی تولید انواع گلوله و ساچمه آهنی و فولادی: ۲۷۱۰۱۲۵۰

موارد مصرف و کاربرد گلوله های فورج و نورد

به طور کلی گلوله های آسیاب نقش خردکردن مواد معدنی داشته و به ترتیب در صنایع ذیل بیشترین کاربرد را دارا می باشد: معادن سنگ آهن، معادن تولید کنتسانتره مس و غیره.

اهمیت تولید گلوله های فورج و نورد

گلوله های فولادی در آسیاب نمودن کنستانتره مواد معدنی نقش ویژه ای داشته و با توجه به اینکه در زمان قبل از انقلاب ، مواد اولیه شامل مواد معدنی دست نخورده و کنتسانتره به طور کلی صادر می گردیده و در داخل کشور استفاده نمی شده این صنعت رشدی نداشته ، لذا با وجود کارخانجات امروزی در کشور ارزش افزوده مواد معدنی نصیب کشور می گردد. بنابراین با توجه به فرآیند تولید به منظور آسیاب نمودن کنستانتره و استفاده آن در کوره های ذوب نیاز به استفاده گلوله های فولادی دارد و می توان از آن در تقلیل واردات مواد اولیه مورد نیاز بهره جست . بنابراین نیاز به این کالای استراتژیک باعث می گردد که مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات فولاد و مس و دیگر فلزات گرانبها در کشور در صنایع پایین دستی تهیه و بکارگیری شود و اشتغال مفید ایجاد نماید . روش های تولید متفرقه نیز به صورت سنتی در قدیم مرسوم بوده لیکن به دلیل افزایش هزینه های تولید و سختی کار این روش ها منسوخ گردیده و به تولید از طریق رول فرمیگ و ماسه گیری به صورت دستگاه های اتوماتیک ، قیمت تمام شده گلوله را به شدت کاهش داده و در حال حاضر با تولید کارخانجات داخل نیز ، از کشور را تهیه و عرضه می نمایند.

قیمت خط تولید گلوله های فورج و نورد

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید گلوله های فورج و نورد، برابر با ۳۹۰۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت اتصالات و قطعات ریل راه آهن

بودجه: بین ۶ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۴۰۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۲۰۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۲۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۸ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۶۶۰۰۰ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳/۵ - (۲ امتیاز)